Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Eergisteren snelgeladen bij Fastned Zuidpunt. We moesten ongeveer een tientje aftikken voor 12 kWh (Fastned prijzen), da's toch best pittig voor een particulier. Het flatrate abo voor 100,00/mnd zal voor een ondernemer best voordelig zijn, maar dit is niet "the place to be" voor een particulier. Dit is wel reden om volgende keer niet bij Fastned te stoppen en een afslag eerder naar de Valk (43kWh) of het Postiljon te rijden (22kW). TNM zegt bij de Valk een kwartje per KWh te rekenen en geen starttarief. Dat is voor 12 kWh dus 3,00 tegen 9,75 bij Fastned. Met een bakkie koffie van 2,00 en een warm restaurant kies ik voor de combi TNM/vdValk. Overigens heb ik tot op heden van de snellaadstations bij TNM nog geen rekeningen mogen ontvangen. Sinds kort staan de snelladers in de TNM-app, daar heb ik de prijs info van.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Roy-ZOE »

Dat met die portier heb ik ook met enige regelmaat bij een aantal palen in Utrecht. Idd vreemd dat de auto niet zelf probeert.

Meestal is het een probleem met de aarding. Ik heb 1 paal waar het weersafhankelijk is of ik wel/niet kan laden. Bij zeer droog weer en vorst gaat het mis. Anders geen probleem, Ballast Nedam is het aan het uitzoeken.
Ga overigens soms bewust naar palen waarvan ik weet dat t biet werkt zodat ik een storing kan melden. Ballast Nedam lost t dan vaak prima op. Via E-laad heb ik nog nooit een bevredigend antwoord gekregen. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Gisterenochtend bij 0 oC aangelegd in de Meern bij de TNM snellader (al glijdend voor de lader tot stilstand gekomen, heel het P-terrein spekglad). De snellader of de ZOE hadden het niet naar de zin; krap 22 kW. Batterij was halfleeg, temp dus 0 oC, 63 km gereden, veel filetempo.

Rond de middag bij Vd Valk Volendam aan de veronderstelde 22 kW lader van de ANWB gehangen, maar daar kwam niet meer dan 11 kW uit. 12 km gereden, 8 oC, 0 km op de teller, batterij 12%.

Halverwege de middag bij De Blazer van Meerkerk en daar weer maximum power; 43 kW. Na ritje van 85km a 100km/h, batterij 25%, temp net boven nul.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

@GertjanVB: Bij jou ging de Meern dus op zich goed? k heb daar nu twee keer een rode neus gehad. En eigenlijk waren dat "moetjes", dus niet echt héél grappig. Moet ik concludren dat het aan het karretje ligt. Goede info, thanks!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Helemaal fris was de snellader in De Meern niet. Lijkt me dat de kou wel invloed heeft, maar zoveel?

Update: vandaag (5-2) snelgeladen bij 0 oC in Barendrecht bij IKEA en dat ging als de brandweer. @AllegoCharging verzocht toch ook maar De Meern te controleren.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 20
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door renault15.17 »

Autorai: weet er iemand hoeveel vermogen de laadpalen op P1 bij de Rai in Amsterdam zijn? Dit vind ik nergens. Ik denk er over om naar de Autorai te gaan met de ZOE, maar aangezien we plannen om 's avonds te gaan, wil ik wel zeker weten dat het 11 kW palen zijn. Zo niet dan is de ZOE niet vol als ik weer terug naar Brabant ga 's avonds.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Een week geleden daar geladen: 45% in 1 uur en 38 minuten. Dat zou 7kW betekenen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door HarmOtten »

@renault15.17,
Volgens Chargemap zijn daar 10 oplaadpunten van 11kW.
Maar het kan zijn dat dit in P7 is i.p.v. P1. Zie kaartje.

Edit: Gevonden in het linkje naar de Rai: "Er zijn 678 P+R parkeerplekken en 12 oplaadplekken voor elektrische auto's (in P1.)"
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Dochterlief heeft er geparkeerd (P+R RAI), dus of het P1 was durf ik niet te zeggen. Info over P+R Amsterdam RAI vind je hier. Er waren "een stuk of 12 palen".
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MarcoZE »

Anders uitwijken naar stadionplein P+R. Daar is een hele rij oplaadpalen. Als je met ov gaat en even in het centrum uit en incheckt betaal je 1 euro per 24 uur parkeren. Zie website p+r Amsterdam
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Van P+R Arena, RAI en Zeeburg I wordt op de P+R site gezegd dat er een laadvoorziening is, dan kunnen we Stadionplein daar aan toe voegen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Ik zou niet al te confident zijn op oplaadkansen op Zeeburg I. Hoewel ik die ideaal vind om het centrum in te komen, is er één stopcontact en ik ben er nog zelden geweest dat die niet bezet was.Meestal een type auto dat het niet nodig heeft :-/
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TruusZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2015 20:06
Actief als: particulier
Locatie: Veltem

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door TruusZoe »

Dit weekend de laadpalen in Belgie en Nederland een beetje getest. We hadden een afspraak in rotterdam, daarna in Tielt (West-Vlaanderen), en tenslotte terug naar huis Leuven.
Vertrokken alles goed, Gratis en vrij snel geladen in Brecht (Hoogstraatsebaan 14). Daarna in 1 trek naar Rotterdam kunnen rijden. Voor het hotel was een laadpaal, maar die kregen we niet in werking. Na 3 uren bellen proberen rondrijden en sukkelen dan toch gelukt. (Trouwens het telnr van TheNewMotion Belgie WERKT NIET!)
'sAnderendaags, terug vertrokken in Rotterdam, geladen in Brecht want daar werkt het allemaal goed. Tenslotte richting Gent. Gepland om aan Holliday Inn Express te laden (waar ook de vele Tesla palen staan), maar die laadpaal dat ook het logo van het hotel draagt, WERKT NIET. In het hotel weten ze van niets, het telefoonnr dat bij de paal vermeld staat, krijgen we geen verbinding. Snel beslist om door te rijden naar Flanders Expo Gent (p4) . Werkt wel en vlot. op een uurtje vol.
Naar Tielt op en af, om daarna terug in Flanders Expo te laden (want die werkt :D). En daarna gelukkig terug thuis te geraken.
Sommige stukken autostrade bewust maar 100km/u gereden, om gekozen laadpaal te halen :D
Ja twas een lange dag :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door HarmOtten »

@TruusZoe,
Heb je inmiddels de eigenaren van de palen waar het laden niet lukte op de hoogte gebracht van de problemen?
Want dit verdient verbetering.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door fivari »

Nog een Zoe uit het Leuvense! Stilaan zie je ze ook in België af en toe. Waren jullie het die voor de paasvakantie heel enthousiast naar mij wuifden in Veltem?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MarcoZE »

@TruusZoe Het kantoor van The NewMotion had afgelopen week een stroomstoring waardoor ze telefonisch niet bereikbaar waren. Wellicht werkte daarom het telefoonnummer niet.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TruusZoe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2015 20:06
Actief als: particulier
Locatie: Veltem

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door TruusZoe »

@HarmOtten: Ja we hebben zowel op Chargemap.com aangeduid, als de eigenaars gecontacteerd.
@MarcoZE: Maar toch spijtig dat TheNewMotion Nederland dan helemaal niet verder kan helpen voor de TheNewMotion-klanten van Belgie, want zij waren wel bereikbaar.
@Fivari: Ja dat waren wij :D We moeten eens afspreken binnenkort ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Complete wegtrekker bij De Kleine Koppen in Amersfoort. Er staat daar een TNM/Allego snellader en 3 Lolo's, maar alle laadplaatsen waren geICED of bezet door een PHEV en een EV die resp. niet aangesloten en niet aan het laden was en toen die aan het "snel"laden was deed de BMW dat met de verkeerde stekker. Kortom hier is alles maximaal verkeerd aan het gaan. :? Ter ontlasting: twee van vijf laadplaatsen waren voorzien van een bord, geen van de parkeervakken was in de bekende lichtblauwe kleur.
image.jpg
Positief is de ervaring dat je in Belgie ook net zo makkelijk met je TNMpas kunt snelladen, ik deed dat in Burcht/Zwijndrecht (was even zoeken):
image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door PieterZoe »

Ja dat is idd balen wanneer een laadplek waar je op gerekend hebt geblokkeerd is.
Heb je het wel gemeld aan TNM? Dan kunnen ze mogelijk iets doen aan de signalering ter plaatse. Zo'n foto is erg overtuigend

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Ja er is twittercontact en ze weten van het probleem en zoeken ook naar oplossingen. Een oplossing is het tijdtarief, maar voor 43kW AC laden geld dit (voor ons gelukkig) niet. Tegen zoveel onbenul helpt alleen een wegsleepregeling; de Volvo was niet aangesloten en de BMW was klaar met laden en had de mennekesstekker er in en die gaat niet op tijd. Wat ook helpt is om te accepteren dat bij zo'n lader bij een parkeerplaats niet per definitie plaats is en dat met een groeiend aantal EV's dit alleen maar vaker zal voorkomen. Is dit dan wel het juiste concept en zit Fastned dan niet op een veel beter concept met hun stations? Opvoeden lijkt het enigste alternatief, alle andere maatregelen zijn te omzeilen, maken het laden onaantrekkelijker/moeilijker of zijn kostbaar. Behalve dat het irritant was, was er geen probleem; er zaten nog km's zat in de ZOE en verderop, op de terugweg, bij De Kroon kon ik kiezen uit Fastned en TNM.

Na een beetje surfen lijkt het er op dat deze TNM/Allego lader als persoonlijk eigendom van de firma's Mobeazy/ Nextbuzz wordt gebruikt. De BMWi3 is van Mobeazy, het adres van deze club is net om de hoek. Het is onwaarschijnlijk dat deze club niet weet hoe een BMWi3 laad, het is waarschijnlijker dat die club precies weet dat je met de type2 aansluiting niet op tijd afrekent. Nog een klein voorbehoud; ik heb niet onder de voorruit gezocht naar een telefoonnummer, zo op het eerste gezicht lag daar niets.
image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Verwijderd 18461 »

Ben daar in Amersfoort laatst ook bijna gestrand omdat alle laadplekken bezet waren door V60s en Teslas (voor een deel niet eens aangesloten en in elk geval allemaal niet meer aan het laden).
Sprak later iemand van de gemeente en begreep dat er veel gedoe is over deze plekken: er zit een bedrijf dat de laadpunten heeft betaald en daarom vindt dat zij exclusief van deze punten gebruik mogen maken - terwijl de parkeerplekken weer openbaar terrein zijn en de gemeente subsidie verstrekt heeft voor publiek toegankelijke laadpunten - zoiets.
Eigenlijk zou deze locatie dus weer uit de "openbare" lijstjes moeten totdat dit bedrijf zijn huftermentaliteit aanpast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Mobeazy en Nextbuzz als je het mij vraagt, waarbij "huftermentaliteit" niet direct het woord is dat ik aan betreffende bedrijven wil koppelen. Wel vind ik het uitermate teleurstellend als betreffende bedrijven dit laadpunt structureel op deze wijze zouden gebruiken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Verwijderd 18461 »

nee, een ander bedrijf waarvan ik de naam ook niet weet.

Misschien kun je je post even editen om die twee niet-betrokken bedrijven hieruit weg te houden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Eea genuanceerd. De auto van betreffend bedrijf stond er. Er is gerede twijfel en heb dat netjes verwoord. Als het niet waar is hoor ik dat graag en ben dan de eerste om dat te corrigeren.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Verwijderd 18461 »

sorry, mijn opmerking sloeg op de "eigenaar" (ik mee iets vastgoed-achtigs), niet op deze twee bedrijven die inderdaad ook beter zouden moeten weten en zeker ook niet een snellader zouden moeten blokkeren.
Overigens denk ik dat in alle gevallen een "blauwe schijf" een betere oplossing is (mits gehandhaafd) dan een tijdtarief. Of iets dat appeleert aan sociaal gedrag - maar dat had hier denk ik ook juist niet geholpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Auto dwars er achter zetten en gewoon de stekker er in. Heb ik ook al eens gedaan, ik ben meestal in 30-60 minuten weer weg en dan wachten ze maar.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door daf55 »

Dat lukt je met de vaste kabels van snelladers bijna nooit...
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Hahaha, dat is waar! Waanzinnig ergerniswekkend desalniettemin.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Allego noemt SchipperBosch als eigenaar van het terrein en gaat informeren naar het hoe en waarom. Kan dus zijn dat Mobeazy ook geconfronteerd wordt met het hierboven beschreven gedrag en zo zijn maatregelen neemt.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door RudyH »

Inwoners van Venray kunnen in 2015 geheel gratis laden in de gemeente.
Oplaadpunten elektrische auto's https://www.venray.nl//Inwoners/Vervoer ... che_auto_s
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

Onlangs in het centrum van Rotterdam, accu 35 %, oplaadtijd 5:45 uur (volgens dashboard, uit mijn herinnering).
Na een klein uurtje ga ik eens kijken: accu 75 %, oplaadtijd nog 2:30 uur (idem).
Na 3 kwartier nog eens kijken: accu 99 %.
Zoë verplaatst om paal vrij te maken voor mogelijke volgende klant.

VRAAG:
Als een paal 11 kW kan leveren, kan Zoë dan niet correct de laadtijd uitrekenen ???

Dat zou ik nou juist zo leuk vinden, om al die EV's met max 3,7 kW de loef af te steken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Nivve »

Ik heb exact hetzelfde met mijn laadpaal in Lisse. Eerste keer gaf de Zoe 6 uur aan, dus ik nam aan dat het een 3,7KW lader was. Maar na 3 uur zat ie vol. Elke keer dat ik hem er zet (bijna elke dag, ik heb geen oprit) is het exact hetzelfde.

Vroeg me al af of dat een fout is van de lader (verkeerde informatie doorgeven aan de Zoe oid) of van de Zoe zelf.. :think:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Dat is een bekend verschijnsel; de Chameleonlader-lader van de ZOE "proeft" de stroom en zal in aanvang langzaam starten met laden. Na enige tijd, als de Chameleonlader-lader overtuigd is van de kwaliteit van de aangeboden stroom, zal hij op de hoogst mogelijk snelheid gaan laden en wordt de laadtijd dienovereenkomstig aangepast. Bij mijn weten gebeurd dat in het eerste kwartier.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

Ik kom regelmatig in die buurt voor familiebezoek (afstand 95 km).
Op 3..400 meter van hun huis staan een paar 3,7 kW palen die het altijd probleemloos doen.
Van die 3,7 kW palen was ik gewend, dat ik na een (lang) bezoek weer makkelijk thuis kon komen,

Sinds ± een half jaar staat daar een nieuwe paal (op 60 m afstand, hoera, hoera !!!).
Vlak na de installatie (februari: Zoë-range = 105 km) wilde ik daar op laden.
Na het lange bezoek stapte ik dus achteloos in mijn Zoë.
Maar aan het eind van de straat keek ik toevallig op het dashboard: bereik 35 km (????????).
Ik kon nog net afslag Woerden bereiken (met een 43 kW AC paal).

Daarna heb ik die nieuwe paal niet meer gebruikt, tot vorig weekend met heel mooi weer.
Na een uurtje ben ik toch maar eens gaan kijken en surprise, surprise: 11 kW zonder problemen.

@ GertjanVB: Volgende keer zal ik na een kwartier kijken naar de te verwachten laadtijd.

Maar waarom schreeuwt Renault niet van alle daken dat er tegenwoordig OPENBARE 11 kW palen zijn
waar WIJ WEL (en al die anderen niet) fantastisch snel (op bestemming) kunnen opladen ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Dat doet Renault op hun site en YouTube
Juiste laadtijd via de ZE-services App 8)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

GertjanVB,
Bedankt voor de tip.
En ik geef het door.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht