Nieuwe/ 1jaar oude koppeling stinkt
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 21 mei 2015 21:30
- Actief als: particulier
Nieuwe/ 1jaar oude koppeling stinkt
Hoi iedereen,
Ik twijfel over het volgende.
Vorig jaar heb ik de koppeling laten vervangen, omdat mijn oude koppeling versleten was. Koppeling is compleet met drukgroep en hydraulisch lager vervangen. Sinds hij vervangen is, heb ik bij de minste of geringste hellingproef, of een ander moment waarbij de koppeling enigzins belast wordt, dat ik direct de geur van een verbrande koppeling ruik.
Vorig jaar ben ik hier al eens mee terug gegaan, en de garage vertelde mij toen dat dit waarschijnlijk nog nieuwigheid is, wat even in moet slijten. Aangezien we nu een jaar en ca 17.000 km verder zijn, en de geur nog steeds voorkomt, ben ik er niet meer gerust op dat dit nog te maken heeft met iets dat nog in moet slijten o.i.d. Ik begin nu te twijfelen of er iets fout is gegaan bij de montage.
Hebben jullie dit vaker gehoord of meegemaakt? De auto schakelt super, en het pedaal gaat ook heel licht. Daar is dus niks mis mee. Maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat mijn 'nieuwe' koppeling het opeens begeeft. Ben benieuwd of dit fenomeen vaker voor komt bij nieuwe koppeligen. Het gaat om mijn Megane II, 1.6 16v uit 2003.
Model/uitvoering :Megane II, 1.6 16v
Bouwjaar :2003
Brandstof :Benzine
Ik twijfel over het volgende.
Vorig jaar heb ik de koppeling laten vervangen, omdat mijn oude koppeling versleten was. Koppeling is compleet met drukgroep en hydraulisch lager vervangen. Sinds hij vervangen is, heb ik bij de minste of geringste hellingproef, of een ander moment waarbij de koppeling enigzins belast wordt, dat ik direct de geur van een verbrande koppeling ruik.
Vorig jaar ben ik hier al eens mee terug gegaan, en de garage vertelde mij toen dat dit waarschijnlijk nog nieuwigheid is, wat even in moet slijten. Aangezien we nu een jaar en ca 17.000 km verder zijn, en de geur nog steeds voorkomt, ben ik er niet meer gerust op dat dit nog te maken heeft met iets dat nog in moet slijten o.i.d. Ik begin nu te twijfelen of er iets fout is gegaan bij de montage.
Hebben jullie dit vaker gehoord of meegemaakt? De auto schakelt super, en het pedaal gaat ook heel licht. Daar is dus niks mis mee. Maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat mijn 'nieuwe' koppeling het opeens begeeft. Ben benieuwd of dit fenomeen vaker voor komt bij nieuwe koppeligen. Het gaat om mijn Megane II, 1.6 16v uit 2003.
Model/uitvoering :Megane II, 1.6 16v
Bouwjaar :2003
Brandstof :Benzine
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Re: Nieuwe/ 1jaar oude koppeling stinkt
Is er een originele set gemonteerd ?
Ik heb een scenic 2 bj. 2004 , zelfde motor , daar ruik ik hem ook wel eens van bij extra belasting , 110.000 km.
Ik heb een scenic 2 bj. 2004 , zelfde motor , daar ruik ik hem ook wel eens van bij extra belasting , 110.000 km.
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Laatste bezoek: 21 mei 2015 21:30
Er is gebruik gemaakt van een set van Valeo. Helaas weet ik geen type/onderdeelnummers. Ik ben er vandaag mee naar een Renault-dealer gegaan, en zij vinden ook dat de koppeling veel te snel begint te stinken. Als ik hier te lang mee door rijdt, dan was de kans volgens hun groot dat ik vroeg of laat een keer op een helling stilsta met een kapotte koppeling. Met deze bevinding door Renault op papier, ben ik naar de garage gegaan die de koppeling gemonteerd heeft. Renault dacht wellicht dat er een koppelingsplaat met een te kleine diameter was gemonteerd. Helaas kunnen we hier pas achter komen als de bak er opnieuw achter weg gaat. Is nu even afwachten wat er gaat gebeuren.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Had ik al elders gelezen.
Of ze opjectief zijn ? we zullen het wel lezen .
Of ze opjectief zijn ? we zullen het wel lezen .
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Kan ook nog zijn dat de vorige koppeling het vliegwiel dermate heeft afgesleten dat je met alleen een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep niet voldoende druk hebt om het zaakje slipvrij te krijgen.
Hoeveel km's had je gereden toen de zaak vervangen werd?
mvg WillemS
Hoeveel km's had je gereden toen de zaak vervangen werd?
mvg WillemS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in