Rlink update voor Zoe: nieuw?
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
Rlink update voor Zoe: nieuw?
Eergisteren kreeg ik de melding dat ik bij de Renault dealer een update van Rlink kon krijgen; omdat ik eigenwijs ben via laptop/ SD kaart geinstalleerd. Bij het opstarten na het updaten kreeg ik de melding weer dat ik via de dealer kon updaten dussss.
Hoe dan ook; ziet iemand verschillen? Is het stabieler? Vooralsnog zie ik niets; ook geen updates qua laadpunten .....
Hoe dan ook; ziet iemand verschillen? Is het stabieler? Vooralsnog zie ik niets; ook geen updates qua laadpunten .....
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Contacteer:
Re: Rlink update voor Zoe: nieuw?
Bij het aanmelden bij de R-link store vandaag, kreeg ik de melding dat er een nieuwe app voor de ZOE is. Deze app heet 'oplaadpunten', staat in de de categorie "Mijn route optimaliseren" en is van TomTom. Ik heb hem nog niet gedownload, onze ZOE is de komende weken werkeloos...
(vakantie)
NB ook de Facebook app is nu beschikbaar.

NB ook de Facebook app is nu beschikbaar.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
Topic author - lid
Aha, ga ik downloaden en installeren
FB app??

FB app??
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Contacteer:
Vandaag kreeg ik deze e-mail van mijn Renault ZE dealer Munsterhuis Hengelo:
"Geachte heer, mevrouw,
Vanaf heden is in de R-Link store een update beschikbaar voor de Renault ZOE waarmee u publieke oplaadpunten direct op uw navigatiekaart kunt tonen.
De oplaadpunten die getoond worden zijn afkomstig uit TomTom places. TomTom streeft ernaar om het overzicht met publieke oplaadpunten zo actueel mogelijk te houden, maar is hiervoor afhankelijk van externe partijen. Wanneer u onverhoopt een fout aantreft dan kunt u dit melden aan TomTom via: http://www.tomtom.com/mapshare/tools/#
Zoals hierboven aangegeven is deze update beschikbaar in de R-Link store welke toegankelijk is via MyRenault.
Met vriendelijke groet,"
Iemand deze update al gezien, en uitgevoerd?
"Geachte heer, mevrouw,
Vanaf heden is in de R-Link store een update beschikbaar voor de Renault ZOE waarmee u publieke oplaadpunten direct op uw navigatiekaart kunt tonen.
De oplaadpunten die getoond worden zijn afkomstig uit TomTom places. TomTom streeft ernaar om het overzicht met publieke oplaadpunten zo actueel mogelijk te houden, maar is hiervoor afhankelijk van externe partijen. Wanneer u onverhoopt een fout aantreft dan kunt u dit melden aan TomTom via: http://www.tomtom.com/mapshare/tools/#
Zoals hierboven aangegeven is deze update beschikbaar in de R-Link store welke toegankelijk is via MyRenault.
Met vriendelijke groet,"
Iemand deze update al gezien, en uitgevoerd?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Contacteer:
Bij het aansluiten van mijn SD card op de PC kreeg ik inderdaad de melding dat er een update "oplaadpunten" beschikbaar was.
Maar even meteen een waarschuwing: DOE DEZE UPDATE NIET! Ik heb nu geen enkel oplaadpunt in Nederland meer (behalve die ik zelf heb toegevoegd). GRRR
Er staat nu alleen nog een lijstje met zo'n 30 a 40 oplaadpunten ergens in Oost Europa. Ik wordt zo langzamerhand erg verdrietig van dat R-link. En dat terwijl ik het in de auto nauwelijks gebruik / nodig heb.
Bah.
Maar even meteen een waarschuwing: DOE DEZE UPDATE NIET! Ik heb nu geen enkel oplaadpunt in Nederland meer (behalve die ik zelf heb toegevoegd). GRRR

Er staat nu alleen nog een lijstje met zo'n 30 a 40 oplaadpunten ergens in Oost Europa. Ik wordt zo langzamerhand erg verdrietig van dat R-link. En dat terwijl ik het in de auto nauwelijks gebruik / nodig heb.
Bah.
Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
Wat FB betreft, in mijn R-link store nog niets te vinden. Ik krijg al meer dan een week in MyRenault.be onder 'VERS VAN DE PERS' het bericht dat je FB kunt installeren in R-Link. Met een knop die je naar de R-link store zend en daar... niets.
Ik gaf dit door aan Renault met de melding dat zij, volgens mij, bedrieglijke reclame maken en dat ik geen reactie wilde. Toch stuurde ze een mail dat ze een 'dossier hebben aangemaakt', zonder enige vermelding dat FB al dan niet bestaat voor R-Link.
Nogmaals voor sommigen: ik vind FB niet interessant op R-Link, op mijn Smartphone staat die ook en die kan ik overal gebruiken. Maar ik vind dat zoiets met veel TamTam aankondigen terwijl het er niet is, kopers bedrog is.
Ik gaf dit door aan Renault met de melding dat zij, volgens mij, bedrieglijke reclame maken en dat ik geen reactie wilde. Toch stuurde ze een mail dat ze een 'dossier hebben aangemaakt', zonder enige vermelding dat FB al dan niet bestaat voor R-Link.
Nogmaals voor sommigen: ik vind FB niet interessant op R-Link, op mijn Smartphone staat die ook en die kan ik overal gebruiken. Maar ik vind dat zoiets met veel TamTam aankondigen terwijl het er niet is, kopers bedrog is.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 apr 2025 12:06
- Contacteer:
Hé, dat is typisch! Nu het hier gezegd wordt heb ik dat ook. Ik heb 3 weken geleden mijn Zoe opgehaald en op de R-link stonden inderdaad de laadpalen vermeld. Ook geupdated en nu zijn ze weg...
Is daar ook al een oplossing voor? (buiten apps op de telefoon)
Is daar ook al een oplossing voor? (buiten apps op de telefoon)
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Contacteer:
Ik heb het eerlijk gezegd niet eens meer geprobeerd.....
Misschien helpt het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, misschien kan je nog wel weer een update doen die het oplost. Voor mij is R-link inmiddels afgeschreven, ik gebruik het niet meer. Nadat ik weggereden ben, duw ik even rechtsboven op het klokje en dan krijg ik mooi de tijd en de buitentemperatuur in beeld, meer hoef ik van dat systeem niet meer te weten.
Ik hoor of lees het hier wel als alles wel goed loopt.

Ik hoor of lees het hier wel als alles wel goed loopt.

Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
De navigatie, het Eco rapport, de achteruitrijcamera, Bluetooth muziek, telefoon/Car kit, ik kan genoeg functies van R-Link opnoemen die wat mij betreft prima voor elkaar zijn en waar ik elke dag van geniet.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Contacteer:
De achteruitrijcamera, bluetooth en de telefoon/car kit vind ik geen (echte) R-link functies. Vrijwel alle moderne auto's / Renaults zonder R-link hebben dat ook.
Maar de connectiviteit (apps, email) en vooral die laadpaalinfo in de navigatie zijn dat wat mij betreft wel, en dat werkt niet.
Maar de connectiviteit (apps, email) en vooral die laadpaalinfo in de navigatie zijn dat wat mij betreft wel, en dat werkt niet.
Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Wat is er dan mis met de navigatie? Wij zijn er zeer tevreden mee. TomTom is altijd de top geweest, en is de maker van het R-Link navigatiesysteem, en dat merken wij: prima voor elkaar.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Inderdaad stellen de apps en laadpaalinfo niet veel voor, en is updaten iets waar je een studie voor moet doen. Maar dat laatste kan de dealer ook voor je doen. Voor laadpaalinfo is AC-lader.nl en Oplaadpalen.nl op de smartphone een veel betere optie.
Maar ik blijf erbij dat ik, ondanks deze ongemakken, R-Link een prima systeem vind.
Maar ik blijf erbij dat ik, ondanks deze ongemakken, R-Link een prima systeem vind.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
TomTom het beste? Mijn Mio die ik kocht voor een appel en een ei, kan men levenslang gratis updaten! Bij TomTom hele wijken (oude en nieuwe) waar de maximum snelheid niet van bekend is. Bij Mio bij wijze van spreken, iedere boerenweg!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Net als MartijnEV helemaal tevreden met Rlink.
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
Net als Renault 15.17 geheel ontevreden: daarnaast zeer, zeer, zeer teleurgesteld in Renault die een dergelijk systeem met zoveel potentie, zo verkloot. Diezelfde persoon zit ook aan de knoppen van het ontwerp van de websites van Renault, waar je eenzelfde tenenkrommende ervaring opdoet met Mijn Renault, My Battery, My ZE Services, Ze Services en al die "my services"" die gewoon in 1 account geregeld hadden kunnen worden, maar nu ongecoördineerd een gordiaanse knoop vormen. Ongehoord en onnodig.
TomTom werkt met oude kaarten: de omlegging van de T33 bij ons viert inmiddels zijn eerste verjaardag, maar ik rij met de TomTom nog door een weiland ipv over een weg. Gisteren werd ik in Eindhoven een fietspad opgestuurd, enz. enz. De laadpalen in R-Link kan een "Unique selling point" zijn van de ZOE, maar op deze manier is het vuilnis en juist het tegenovergestelde.
Eergisteren is onze ZOE met 17.500 km voor haar eerste onderhoud bij de dealer geweest. Positief: het koste niet veel, Negatief: De Zoe komt terug met een R-Link in de stress; bellen via de R-Link lukt niet meer. Hoe krijg je het voor elkaar, damm it
! Precies hetzelfde toen we haar enige maanden terug langs de dealer brachten om haar geheugen op verzoek van die dealer uit te laten lezen. Zal zelf maar weer de zekering trekken om het spul,op orde te krijgen.
TomTom werkt met oude kaarten: de omlegging van de T33 bij ons viert inmiddels zijn eerste verjaardag, maar ik rij met de TomTom nog door een weiland ipv over een weg. Gisteren werd ik in Eindhoven een fietspad opgestuurd, enz. enz. De laadpalen in R-Link kan een "Unique selling point" zijn van de ZOE, maar op deze manier is het vuilnis en juist het tegenovergestelde.
Eergisteren is onze ZOE met 17.500 km voor haar eerste onderhoud bij de dealer geweest. Positief: het koste niet veel, Negatief: De Zoe komt terug met een R-Link in de stress; bellen via de R-Link lukt niet meer. Hoe krijg je het voor elkaar, damm it

Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
Topic author - lid
Net zoals GertjanVB vind ik Rlink ondermaats en faal. Naast dat ik al een half jaar meestal niet handsfree kan bellen regelmatig gekkigheid ervaar (radio blijft aanstaan) en verouderde TomTom. Instellingen die wel/ niet opgeslagen worden (waarom kan ik tankstations en Renault vrachtwagens niet uitzetten als NP?). Daarnaast tergend langzaam en gebruiksonvriendelijk (kromme menustructuur). En heb ik nu een auto die ik regelmatig moet 'resetten' door het verwijderen van een zekering.
Zoals al eerder gezegd ik ben als aanhanger van Apple en BMW/ Tesla verwend geraakt en snap niet dat een serieuze fabrikant als Renault niet beter kan leveren voor die miljarden ontwikkeling.
Eigenlijk hoopte ik al lang op een jailbreak zodat ik het kon tweaken.
Zoals al eerder gezegd ik ben als aanhanger van Apple en BMW/ Tesla verwend geraakt en snap niet dat een serieuze fabrikant als Renault niet beter kan leveren voor die miljarden ontwikkeling.
Eigenlijk hoopte ik al lang op een jailbreak zodat ik het kon tweaken.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Contacteer:
Nadat ik zojuist de ZOE een wasbeurt had gegeven, ben ik maar weer aan het proberen geslagen om de oplaadpunten terug te krijgen in mijn R-link. Helaas alle pogingen tot nu toe zonder resultaat. Terugzetten naar fabriekinstelling helpt niet, de update van de app "oplaadpunten" niet, ik word er moedeloos van.
Het is echt het enige wat ik wil van de R-link TomTom, een goede oplaadpunten overzicht. Maar als ik me nu door R-link naar een oplaadpunt laat leiden, moet ik eerst 1412 km naar Estland rijden.
#$##%#%^@#^##@#@
Binnenkort gaat de ZOE retour naar de dealer met de mededeling dat ik haar pas terugwil als zij de oplaadpunten terug op het scherm getoverd hebben.
En ze rijdt nog wel zo fijn....

Het is echt het enige wat ik wil van de R-link TomTom, een goede oplaadpunten overzicht. Maar als ik me nu door R-link naar een oplaadpunt laat leiden, moet ik eerst 1412 km naar Estland rijden.

Binnenkort gaat de ZOE retour naar de dealer met de mededeling dat ik haar pas terugwil als zij de oplaadpunten terug op het scherm getoverd hebben.
En ze rijdt nog wel zo fijn....

Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 30 jan 2017 18:16
Ik heb het bestand uit oplaadpalen geëxporteerd als TomTom bestand en met rlink Explorer toegevoegd aan de NP op de sdkaart. Nu zie ik in de auto gewoon een extra NP groep oplaadpunten. Werkt niet ideaal ( behoorlijk wat stappen doorlopen voor keuze) maar ze staan er wel in.
Groet Leontine
Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
Kan je via R-Link Explorer ook de Kaarten van TomTom benaderen/muteren, om zodoende de kaarten zelf te vervangen 

Captur TCe120EDC Dynamique
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
Zover ik weet wel, niet geprobeerd nog naar denk het wel....
Groet Leontine
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Huh? Je geeft aan DAT je het gedaan hebt en je een nieuwe groep NP ziet. Wij willen weten HOE je dat gedaan hebt? 
Muteren van de SDkaart voor kaarten of andere data is mij tot op heden niet gelukt?

Muteren van de SDkaart voor kaarten of andere data is mij tot op heden niet gelukt?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
Oh sorry ja dat kan en heb ik gedaan ik dacht dat je bedoelde een gedownloade kaart gebruiken. Ik heb een Duitse uitleg van rlink Explorer gebruikt hiervoor zou even moeten zoeken welke.
Groet Leontine
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
En ik dacht weer dat je dat met de officiële R-Link software deed maar het is deze 
Maar mijn Frans is niet super, dus als je een Duitse tekst heb, prima. Overigens zIe ik alleen software voor PC niet voor Mac.

Maar mijn Frans is niet super, dus als je een Duitse tekst heb, prima. Overigens zIe ik alleen software voor PC niet voor Mac.
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
Uitleg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Leontine
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
Groet Leontine
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 21
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
Re: Zoe in media
Hoera, hoera:
op 18 mei klaagde ik nog:
Ik weet niet wie ik mag bedanken,
maar bij dezen GRAAG.
op 18 mei klaagde ik nog:
En raad eens: vanmiddag ging ik nog eens testen en nu blijven die benzinepompen WEG !!!Ik wil (in mijn Zoë) op de tomtom kaarten NIET de benzinestations zien.
Die kun je dus (met de hand) UIT-zetten.
Maar als ik de volgende dag weer in mijn Zoë stap,
dan staan die benzinestations (helemaal automatisch) weer aan.
Zijn ze nou zo dom bij Renault en/of tomtom,
of zit daar een of andere aderverkalkte petrolhead de boel bewust te verzieken ???
Ik weet niet wie ik mag bedanken,
maar bij dezen GRAAG.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Contacteer:
Ik klaag daar al precies twee jaar over. Het lag bij Renault, maar sinds een paar maanden heb ik het via een vriend bij tomtom gelegd om via hen meer druk uit te oefenen. Ik heb de software uodate vanmiddag gedaan en meteen de tankstations voor de zoveelste keer uitgezet. Ben erg benieuwd of die stinkdingen nou eindelijk een keer wegblijven. Jij had dus ook net de update gedaan?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'14 BMW R1200GSA LC
Hide post links |
-
- Lid
Sinds 18 mei zet ik elke keer voor ik ga rijden die benzinepompen uit met de hand.
Zo ook gisteren.
Vandaag bij het startten ging de R-link SPONTAAN de BNL-kaart laden.
Dat vond ik wel vreemd, maar ???
Daarna ging ik (met de hand) naar menu > route > instellingen.
En toen bleken tot mijn verbazing die benzinepompen nog steeds (sinds de vorige keer) uit te staan.
Ik ben toen gestopt, uit en weer ingestapt.
Toen ik de Zoë weer gestart had, bleken de benzinepompen nog steeds uit te staan.
Daarna nog 5 keer getest.
En ze blijven uit.
Misschien dat tomtom bang wordt van de concurrentie.
Want afgelopen week ben ik geïnterviewd door een student,
die afstudeert bij de concurrentie (HERE) op het onderwerp Range Anxiety.
Ik heb toen zeer uitgebreid geklaagd over die R-link en tomtom.
En over mogelijke aderverkalkte petrolheads
die helemaal niet zitten te wachten op EV's.
Zo ook gisteren.
Vandaag bij het startten ging de R-link SPONTAAN de BNL-kaart laden.
Dat vond ik wel vreemd, maar ???
Daarna ging ik (met de hand) naar menu > route > instellingen.
En toen bleken tot mijn verbazing die benzinepompen nog steeds (sinds de vorige keer) uit te staan.
Ik ben toen gestopt, uit en weer ingestapt.
Toen ik de Zoë weer gestart had, bleken de benzinepompen nog steeds uit te staan.
Daarna nog 5 keer getest.
En ze blijven uit.
Misschien dat tomtom bang wordt van de concurrentie.
Want afgelopen week ben ik geïnterviewd door een student,
die afstudeert bij de concurrentie (HERE) op het onderwerp Range Anxiety.
Ik heb toen zeer uitgebreid geklaagd over die R-link en tomtom.
En over mogelijke aderverkalkte petrolheads
die helemaal niet zitten te wachten op EV's.
Hide post links |
-
- Lid
Niet te geloven:
Zojuist nog even geprobeerd:
menu > navigatie > instellingen > NP op de kaart
GEEN benzinetroep
Maar ik heb al mijn testjes gedaan met stilstaande Zoë.
Ik ga vandaag even rijden.
Ben benieuwd of ze echt weg BLIJVEN.
Want ik vertrouw die petrolheads voor geen millimeter.
Zojuist nog even geprobeerd:
menu > navigatie > instellingen > NP op de kaart
GEEN benzinetroep
Maar ik heb al mijn testjes gedaan met stilstaande Zoë.
Ik ga vandaag even rijden.
Ben benieuwd of ze echt weg BLIJVEN.
Want ik vertrouw die petrolheads voor geen millimeter.
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Het heeft niets met Tomtom te maken, het is Renault die het in het R-link systeem implementeert. Maar druk uitoefenen via Tomtom kan natuurlijk geen kwaad, aangezien zij ook niet willen dat hun product slecht overkomt bij Renault klanten. Het heeft ook helemaal niets met petrol lobbies te maken, het systeem zit ook op de Clio en andere nieuwe modellen. Maar Renault is net als andere autofabrikanten, op Tesla na, niet zo thuis in electronica maar meer in mechanica.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC
'14 BMW R1200GSA LC
Hide post links |
-
- Lid
Ik ben Industriëel Ontwerper,
ik weet redelijk wat van mechanica en helemaal NIETS van elektronica.
Toen mijn benzineauto vorig jaar onder mijn kont vandaan geramd werd,
ben ik elektrisch gaan rijden.
Want dat wilde ik (72) nog meemaken.
Ondertussen heb ik ontdekt welke PRINCIPIËLE verschillen er zijn
tussen (rijden met) ICE en EV.
Ik vraag me dan ook steeds meer af
hoeveel van die mensen bij R-link ZELF een Zoë rijden.
En mijn bange vermoeden is: niet één.
Want nu ik (eindelijk) verlost ben van die #@$%* benzinepompen,
valt des te meer het GEBREK aan informatie op bij de oplaadpalen.
Ik wil graag op de tomtomkaart kunnen zien
hoe sterk elke oplaadpaal is (3,7 / 11 / 22 / 43 kW).
Bijvoorbeeld met een kleurcode
of met + / ++ / +++ / ++++
Niet voor de flauwe kul.
Maar omdat dat van wezenlijk belang is
als een THUIS geplande paal
IN DE PRAKTIJK niet bruikbaar blijkt te zijn.
En als ik doorklik op een paal
dan wil ik ook graag de zelfde informatie
zoals die wordt gegeven op www.ac-lader.nl
Enig idee hoeveel jaar we daar op moeten wachten ???
ik weet redelijk wat van mechanica en helemaal NIETS van elektronica.
Toen mijn benzineauto vorig jaar onder mijn kont vandaan geramd werd,
ben ik elektrisch gaan rijden.
Want dat wilde ik (72) nog meemaken.
Ondertussen heb ik ontdekt welke PRINCIPIËLE verschillen er zijn
tussen (rijden met) ICE en EV.
Ik vraag me dan ook steeds meer af
hoeveel van die mensen bij R-link ZELF een Zoë rijden.
En mijn bange vermoeden is: niet één.
Want nu ik (eindelijk) verlost ben van die #@$%* benzinepompen,
valt des te meer het GEBREK aan informatie op bij de oplaadpalen.
Ik wil graag op de tomtomkaart kunnen zien
hoe sterk elke oplaadpaal is (3,7 / 11 / 22 / 43 kW).
Bijvoorbeeld met een kleurcode
of met + / ++ / +++ / ++++
Niet voor de flauwe kul.
Maar omdat dat van wezenlijk belang is
als een THUIS geplande paal
IN DE PRAKTIJK niet bruikbaar blijkt te zijn.
En als ik doorklik op een paal
dan wil ik ook graag de zelfde informatie
zoals die wordt gegeven op www.ac-lader.nl
Enig idee hoeveel jaar we daar op moeten wachten ???
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
De berichten vanaf 23 mei in dit draadje horen eigenlijk bij R-Link thuis.
Maar inderdaad fijn dat nu eindelijk de keuze van welke POI's je wil wordt onthouden! Zoals: wel of geen tankstations.
Maar inderdaad fijn dat nu eindelijk de keuze van welke POI's je wil wordt onthouden! Zoals: wel of geen tankstations.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Hide post links |
-
- Lid
Klopt.De berichten vanaf 23 mei in dit draadje horen eigenlijk bij R-Link thuis.
Maar als het gaat om zeer specifieke EV wensen,
dan plaats ik die liever HIER,
bij mensen die (kunnen) snappen
wat het onder liggende probleem is.
Hide post links |
-
- Lid
Laatste bevindingen:
Als ik de auto 30 minuten NIET afsluit,
dan blijft MIJN instelling gehandhaaft.
Als ik daarna R-link weer opstart,
dan leest hij ook de BeNeLux kaart weer in.
Achteraf denk ik dan ook
dat ik de auto per ongeluk open heb gelaten
in de nacht van 22 op 23 mei
Als ik de auto WEL afsluit,
dan blijft MIJN instelling nog 2 minuten gehandhaaft.
Na 2:30 zijn de benzinepompen weer terug.
(geklokt met intervallen van een halve minuut)
Bij mijn eerste experimenten
sloot ik de auto steeds korter dan 2,5 minuut af.
Daardoor LEEK het of MIJN instellingen
gehandhaaft bleven.
%#@&# R-link
Als ik de auto 30 minuten NIET afsluit,
dan blijft MIJN instelling gehandhaaft.
Als ik daarna R-link weer opstart,
dan leest hij ook de BeNeLux kaart weer in.
Achteraf denk ik dan ook
dat ik de auto per ongeluk open heb gelaten
in de nacht van 22 op 23 mei
Als ik de auto WEL afsluit,
dan blijft MIJN instelling nog 2 minuten gehandhaaft.
Na 2:30 zijn de benzinepompen weer terug.
(geklokt met intervallen van een halve minuut)
Bij mijn eerste experimenten
sloot ik de auto steeds korter dan 2,5 minuut af.
Daardoor LEEK het of MIJN instellingen
gehandhaaft bleven.
%#@&# R-link
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Luc, als het goed is onthoudt (eindelijk, na 2 jaar!) de Tomtom eindelijk dat je geen tankstations wil zien als je de laatste R-link update hebt gedaan.
De sterkte van de laadpalen is wel bekend in R-link, althans je kan de snellaadpalen er uit filteren. Die data zie je bijvoorbeeld als je in het navigatie menu klinkt op laadpalen dichtbij (of bij een adres). Maar ben het met je eens dat het stukken beter kan.
Ik heb het er met een vriend van me regelmatig over, hij werkt bij Tomtom. Op dit moment zijn de elektrische rijders voor Tomtom nog een zeer kleine niche. Daarbij zijn natuurlijk Zoe rijders (want alleen voor ons en een beetje voor Tesla rijders (alhoewel die dagelijks ruim genoeg range hebben normaal) de enige die wat aan hogere vermogens op palen hebben. Dus hoge prioriteit hoef je daar nog niet te verwachten ben ik bang.
De sterkte van de laadpalen is wel bekend in R-link, althans je kan de snellaadpalen er uit filteren. Die data zie je bijvoorbeeld als je in het navigatie menu klinkt op laadpalen dichtbij (of bij een adres). Maar ben het met je eens dat het stukken beter kan.
Ik heb het er met een vriend van me regelmatig over, hij werkt bij Tomtom. Op dit moment zijn de elektrische rijders voor Tomtom nog een zeer kleine niche. Daarbij zijn natuurlijk Zoe rijders (want alleen voor ons en een beetje voor Tesla rijders (alhoewel die dagelijks ruim genoeg range hebben normaal) de enige die wat aan hogere vermogens op palen hebben. Dus hoge prioriteit hoef je daar nog niet te verwachten ben ik bang.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC
'14 BMW R1200GSA LC
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan