Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
De twingo (2005) van mijn vrouw geeft een kreunend geluid als je aan het stuur draait. Mijn eerste gedachte was de veerpootlagers, die heb ik nu vervangen.
De auto heeft stuurbekrachtiging, wie heeft een idee waar ik moet zoeken??
Haal de stofhoezen van het stuurhuis eens los , ik vermoed dat rechts de kunststof bus droog loopt.
Als je het stuur een beetje heen en weer draait bij stilstand doet hij het waarschijnlijk al ?
Je vrouw is toch wel aardig voor de auto he ha ha ? super omschrijving.
Haha, dank voor je snelle reactie. Je hebt het goed begrepen, het gaat inderdaad om de AUTO van mijn vrouw die kreunt
En inderdaad, als je het stuur een klein beetje draait begint het al. Als ik die stofhoes los heb en het is droog daar, kan in dan met een beetje WD40 de zaak weer soepel krijgen, of moet ik het stuurhuis vervangen?
Nee , niet met wd 40 aan de gang gaan.
Zorgen dat de as zo ver mogelijk naar buiten zit , dus voor de rechter kant het stuur zover mogelijk naar links draaien.
De as schoon maken en goed invetten met een vocht bestendig vet , white grease bv. er is wel speciaal vet voor , maar wiellager vet doet het ook.
Er zit waar de as het stuurhuis uit komt , een kamertje als het ware , deze goed vol smeren.
Er is nog een mogelijkheid waar hij lawaai kan maken , dat is bij de rubberen doorvoer in de vloer , waar de stuurstang naar buiten gaat.
WD40 zou daar wel kunnen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Al een enige tijd hoor ik een voor mij irritant geluidje bij het sturen en het lijkt alleen maar links voor bij het wiel vandaan te komen. Heel af en toe ook met een drempel.
Het geluid kan ik het beste vergelijken met een soort licht getik wat...
Ik heb sedert enkele weken een irritant geluid bij het licht gas geven. Ik heb dit in bijlage bijgevoegd. Zou er iemand weten wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Op het fragment hoor je dus een elektrisch/schurend/... geluid en dan een tik. Die...
Auto is meerdere keren helemaal nagekeken en nog steeds dit geluid bij het wegrijden. Je hoort het bij het wegrijden in de eerste versnelling en bij lagere snelheid in de 2e versnelling, als je een bocht maakt bijvoorbeeld.
Heeft iemand ook een apart kraak geluid bij het bijna stilstaan en dan remmen?? Onder alle andere omstandigheden hoor je niets, maar alleen bij de laatste meter... verder fijne auto. Automaat is wellicht wat apart met doorschakelen, maar niet...
Ik heb een renault scenic uit 2005
Nu heb ik het probleem dat als ik terug schakel een bonk linksvoor hoor, al de motersteunen zijn vervangen,zou het van de subframe rubbers af kunnen komen die versleten zijn ,met opschakelen geen bonk geluid...