Niet werkend Start Stop systeem

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

TimTim
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 apr 2015 10:19
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door TimTim »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@Marguerite: Accu laten doormeten? Mijn Captur is gloednieuw hè? Gisteren geleverd. Dan al een slechte accu?
Ik zal hem dan maar aanmelden bij de dealer. Zucht....

(aan de andere kant, schiet me nu wel te binnen dat ik gisterenavond en vanochtend wel veel dingen getest heb zonder draaiende motor, want heb oa een R-Link update via de sdkaart gedaan, met de R-link gespeeld, meerdere malen de werking van de keyless entry getest, etc. Zou dit de accu zodanig laag hebben getrokken dat de 40km snelweg van vandaag niet voldoende was om hem weer boven een x procent te krijgen waarbij start stop wel werkt?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Huite »

Dieseltjes met een slecht werkend S&S systeem hoor je maar zelden... :?
Meestal is het de TCe 90. Bij de mijne (1e Cappie) ook.
De S&S was op mijn dieseltje (2e Cappie) nou juist een van de weinige dingen die wél goed werkte... :lol:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Marguerite »

@ Tuttivini
Ergens op dit forum staat een verhaal van iemand die z'n Cappie bij de dealer nieuw ophaalde en dat de accu ECHT LEEG WAS, NB BIJ AFLEVERING !!
Dus een dag erna te lage spanning kan best! Systeem opladen in de auto altijd rijdend doen, of met draaiende motor....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

icoontje van een A-tje met een schuine streep?


A-tje met een cirkel/pijl eromheen betekend dat juist dat het beschikbaar is, dan knipperd deze volgens mij.

Dan heb je de auto niet ontkoppeld en/of in zijn vrij staan.

Als het systeem niet werkt en je zet de auto vrij en ontkoppeld dan staat dat in je dashboard als Start stop niet beschikbaar.

Als het brand is de motor uit.

Je bet dit logo ook met een soort kruis erdoor op de schakelaar staan om het systeem uit te zetten.

Ik heb zelf een Tce misschien dat het bij een diesel net even anders is?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Huite »

Geen verschil wat dat betreft tussen de TCe en de dCi.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TimTim
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 apr 2015 10:19
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door TimTim »

Vandaag nogmaals getest na een snelwegrit. Ondertussen zal de accu dus wel weer boven de 85% geladen zijn want het start stop systeem werkt nu keurig ALTIJD. Werkelijk in elke situatie wanneer je het wenst. Zoals het hoort dus.
Denk dus dat mijn accu wat laag was door al het gespeel met oa de rlink, de gedane updates, etc zonder draaiende motor.

Kijken of het zo goed blijft werken als nu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

Kan RN via een R-link update ook de software van het S&S systeem updaten?

heb afgelopen zaterdag een grote update gedaan en vandaag werkte het S&S systeem zomaar een aantal keer, zelfs met airco aan.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Huite »

Moeten bijna wel 2 gescheiden systemen zijn...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Samoeroy
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 jun 2013 13:14
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Samoeroy »

Ik heb mijn Captur sinds oktober 2013. Vanaf het begin problemen met het start-stopsysteem. Voorbeeld: van huis naar werk is 16 kilometer enkele reis. Op dit traject kom ik een aantal verkeerslichten tegen. Zelfs bij het verkeerslicht 300 meter voor mijn huis op de weg terug werkt het systeem nog steeds niet. Ik heb dan dus al 16 kilometer gereden. Meerdere malen contact gehad met dealer, maar ze kunnen nooit iets vinden en het systeem doet het altijd (volgens de dealer). Ik heb het probleem een tijdje laten rusten, maar het frustreert mij enorm. Ik heb bij collega's gevraagd hoe snel de start-stopsystemen in hun auto's (andere merken) werken, en tot mijn verbazing werken al deze systemen na het rijden van enkele tientallen tot honderden meters. Ik wil deze Captur over een paar maanden verkopen, maar eigenlijk vind ik dat dit probleem dan opgelost zou moeten zijn. Wat is wijsheid? Terug naar de dealer of op hoge poten naar Renault Nederland?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TimTim
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 apr 2015 10:19
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door TimTim »

Terug naar dealer. Je hebt nog garantie tenslotte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Helly Hansen
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Helly Hansen »

Zoals gezegd heb ik na veel zeuren eindelijk een nieuwe accu geleverd gekregen van de dealer. Euvel is tot op heden verholpen en het S/S werkt nu prima ook met airco. Wordt wederom bevestigd dat de van fabriek af geplaatste accu's niet voldoen aan de criteria om het S/S te laten werken. Gaat er nu eindelijk is een lichtje branden bij Renault om een terugroepactie te gaan ondernemen. Heb het idee dat ze liever de klant voor de gek houden met allerlei smoesjes. Het moet gewoon werken en daar heb je als koper recht op. :discuss:
Renault captur Helly Hansen voormalig eigenaar sinds 26 februari 2016 kleur rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TimTim
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 apr 2015 10:19
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door TimTim »

Is jouw nieuwe accu meer Ampereuur?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Helly Hansen
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Helly Hansen »

Volgens mij is er dezelfde accu ampere ingegaan. Daar ga ik althans van uit. De accu is een speciale accu welke geschikt is voor een SS systeem.
Renault captur Helly Hansen voormalig eigenaar sinds 26 februari 2016 kleur rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TimTim
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 apr 2015 10:19
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door TimTim »

Heb het idee dat mijn startstop het nu, na de update, ook goed doet. Met airco aan (uiteraard pas wel zodra binnentemp de ingestelde waarde een beetje heeft bereikt) werkt het altijd. Alleen het gekke is dat met de airco uit (dus enkel op auto stand en aircofunctie op uit) het startstop vaak niet lijkt te werken. Misschien door het warme weer? Dat hij toch intern een bepaalde ingestelde binnentemp (21 ingestelde graden) wil halen?
Iemand anders die ditzelfde ervaart?
Je zou juist verwachten dat het met de airco AAN minder snel zou werken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

Dat is vreemd, maar heb het zelfde idee. Wij rijden normaal in Eco met airco uit.

Nu was ik vorige week woensdag in Eco stand maar Airo op automaat ivm het warme weer en verhip het S&S werkte ineens 3 keer achter elkaar?

Je zou toch denken dat met airco aan het systeem harder moet werken, dus meer stroom verbruikt en het dan dus juist niet werkt. Vandaag of morgen nog eens proberen te testen.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TimTim
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 apr 2015 10:19
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door TimTim »

Denk idd dat dit het is axel57.
Nog meer leden die dit willen testen?
Lijkt dus alsof startstop wel goed werkt met airco aan (en daarbij uiteraard wel eerst ingestelde binnentemp bereikt) en niet goed te werken met (vanaf het begin van de rit) airco uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Marguerite »

Nee, bij ons altijd de airco aan en geen S&S activiteit.
Alleen als ik een paar honderd kilometer gereden heb wil hij het misschien 1x doen als ik weer de stad in rijd....
Volgens mij is het bij ons het accu niveau/de accu kwaliteit.
Dinsdag MAG ik weer op bezoek bij de dealer....Punthoofd!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

De onze gaat morgen voor zijn eerste beurt, eens kijken waar ze mee komen.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Helly Hansen
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Helly Hansen »

nieuwe accu werkt prima bij mij tot nu toe. Advies zet hier op in!
Renault captur Helly Hansen voormalig eigenaar sinds 26 februari 2016 kleur rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Outdoor
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2015 21:41
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Outdoor »

Ik heb geen S&S systeem (TCe 120), maar heb wellicht problemen die, wat ik nu besef na het lezen van bovenstaande, wel gerelateerd kunnen zijn aan de accu-problematiek.
Soms, als mijn rit begint, gaat de verlichting automatisch aan, als de zon volop schijnt, de andere keer bij flinke schemering gaat deze verlichting niet automatisch aan. Steeds na een paar kilometer doet de automatische verlichting het zoals het zou moeten zijn.
Ook heb ik vrijwel elke dag in het begin van een rit dat de radio (R-link) automatisch overschakelt naar de USB-stick, na verschillende kilometers komt dat niet meer voor.
Herkennen anderen dat ook?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door FrankV »

Ik denk dat je beter een nieuw topic kunt beginnen, want dit heeft weinig tot niets te maken met het S&S systeem. Ik denk overigens niet dat het niets te maken heeft met het accu probleem van de TCe 90.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

accu inderdaad (68%) niet voldoende geladen. Geen andere accu, dan zou ik het straks toch weer hebben.

We gaan het zien, over 5 weken 800km op vakantie als hij het dan nog niet doet moeten ze toch maar iets gaan bedenken.


:discuss: nu nog even ruzie maken over het vervangen van de kenteken houder, dat was netjes gevraagd en mocht van mij ook.
Alleen zat de vorige met netjes genageld aan de auto en het kenteken in de houder geklemd. Nu hebben ze er :discuss: 2 schroeven met van die geile dopjes in/op gedaan, zijn ze $%&&%# helemaal van de .......
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 16028

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Verwijderd 16028 »

Het is niet alleen de accu maar ook de beladings regelaar die men vervangt, deze zorgt ervoor dat de accu voldoende lading houd en krijgt.
Zit trouwens bovenop de accu!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Peter prinsen
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jan 2015 23:26
Actief als: particulier
Locatie: Herentals, Belgie

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Peter prinsen »

Ik heb mijn wagen ondertussen van half maart, en het S&S systeem heeft het nog nooit laten afweten. Ik doe de meeste kilometers in het stadsverkeer zodat da batterij weinig oplaad. Ook bij temeraturen van boven de 30° bljft de S&S gewoon werken, wat ik dan wel vervelend vind omdat dan airco stopt met koelen. Ik heb een keer gehad dat de motor terug spontaan aansloeg na een lange wachttijd voor een spooroverweg, terwijl de verlichting nog aanstond.
1997 - 2007 Renault Megane Classic 1.9 Diesel, 2007 - 2015 Renault Clio Ph III 1.5 Dci 2015 - .... Renault Captur 0.9 Tce

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

@Peterprinse als mijn systeem dat zo zou doen zou ik zeer tevreden zijn.

Gisteren nog een mail naar de dealer gestuurd, was een beetje van mijn padje door de 2 niet gevraagde schroeven in mijn kenteken, dus de toon was denk ik niet heel vriendelijk.

S&S systeem hebben ze bij RN neergelegd, dus afwachten wat die gaan zeggen.

Mag volgende week langskomen voor een klikplaathouder en een nieuwe plaat. Dat is dan weer opgelost.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Marguerite »

Mijn dealer, diezelfde die dus ook zei dat het fietsenrek niet op een afneembare trekhaak kan, had nog een leuke over het S&S systeem.
" Het is gewoon niet in orde te krijgen voor de Captur. Het zit er alleen maar op vanwege de milieu-eisen om de prijs van de Captur laag te houden. Op de Megane en Clio werkt het naar behoren. Als het aan ons, de monteurs, lag, was het systeem er allang uit."

Ik ga mijn bevindingen ook maar eens aan de directeur mailen, want met dit soort kulverhalen winnen we de oorlog niet.
RN ook al aangeschreven, maar de actie zal toch van de eigen dealer moeten komen.....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

Maar ze spreken wel de waarheid. Het is allemaal te doen voor de Co2 uistoot en verbruikscijfers.

Alleen waarom werkt het wel op de Clio? Zouden toch bijna dezelfde auto's moeten zijn. Maar er zijn ook meerdere waarbij de 1.5diesel het niet lekker doet in een Captur terwijl er hele volkstammen met deze motor in de Megane en Clio tot volle tevredenheid rondrijden.

Heb nu een Nissan Note als leen auto...das ook van dezelfde groep zullen we maar zeggen maar die doet het dus wel ook bij korte stukjes.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Samoeroy
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 jun 2013 13:14
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Samoeroy »

Net weer gesproken met dealer, het liep net niet uit op ruzie. Auto is bijna 2 jaar oud, S&S werkt 9 van de 10 keer niet. Ik kreeg een heel verhaal over dat er wel 60 voorwaarden zijn waaraan voldaan moet worden. Bij het laatste onderhoud (oktober 2014) was hun conclusie dat het systeem werkte, dat was zeker net die ene keer. Ik wil deze Captur in januari verkopen en ik heb nu gesteld dat ik deze functionaliteit werkend wil hebben. Ik krijg nu de lijst met voorwaarden gemaild en er wordt nog contact met me opgenomen. Ik denk dat ik RN ga verblijden met een telefoontje. Het meest frustrerende vind ik nog dat de start-stopsystemen van auto's van een aantal collega's het al doen als ze hier de straat uitrijden, dan hebben ze amper een paar honderd meter gereden. Dan hebben we het uiteraard niet over Renaults.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Huite »

De oplossing voor dit probleem is minimaal een half jaar geleden aangedragen door @Tollenburg. De oplossing die je moet vragen/eisen van je dealer is helder. Nieuwe accu en bijpassende elektronica.

Zet anders je rechtsbijstandsverzekering o.i.d. er op. Dit forum lijkt mij op dit punt voldoende bewijs te bevatten.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Samoeroy
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 jun 2013 13:14
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Samoeroy »

Ik heb de vele reacties en oplossingen uiteraard gelezen, en het vervangen van de accu ook voorgesteld aan de dealer. Ik heb nu twee pagina's uit het instructieboekje gemaild gekregen, en daar ben ik echt ontzettend mee opgeschoten. Niet dus.... Vanochtend contact gehad met Renault Nederland, de jongedame heeft het als klacht genoteerd en ik zou daar binnen 10 werkdagen een reactie op moeten krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Marguerite »

Heel bekend verhaal en laat me raden: ze horen deze klacht voor het eerst......
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ceesio
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:44
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Ceesio »

Ik heb sinds 2 dagen ook gemerkt dat als ik de airco op auto zet dat het start en stop systeem gewoon werkt Zoals het hoort altijd dus !!!!!!!! En ook zonder eco aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 73
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Axel57 »

Dat idee heb ik ook een keer gehad maar de tweede keer dat ik het geprobeerd heb werkte het niet.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nesch
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mei 2014 10:39
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Nesch »

Vandaag ook Renault Nederland gebeld dat mijn start en stopsysteem niet meer werkt, auto bij de garage geweest accu 4 uur aan de oplader gehangen, gaf dat accu was opgeladen bleek dat hij voor 70% was opgeladen.
Renault Nederland, opgegeven welke onderdelen ze moeten vervangen zoals op dit forum besproken.
Dealer neemt binnen 10 werkdagen kontakt met mij op. Wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dré
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jul 2013 22:43
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door Dré »

BC bericht: stop start controleren.
Vorige week Renault assistance moeten bellen, allerlei foutmeldingen, en auto startte niet.
Lege accu.
Nu wellicht weer.
Dealer vond geen fouten.
Auto Captur 1.5 dci iets meer dan 2 jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



L10H
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2015 10:26
Actief als: particulier

Re: Niet werkend Start Stop systeem

Bericht door L10H »

Beste mensen,

Ook ik heb "last" van een niet beschikbaar start/stop systeem. Na verdiepen in het onderwerp ben ik erachter gekomen dat de belangrijkste oorzaak van dit probleem is dat dit voornamelijk komt door een niet beschikbare accu spanning van minimaal 80%!
1 van de 7 meetpunten is deze accu spanning, daarnaast overig stroomverbruik o.a. airco, buitentemperatuur enz. Op moment dat niet voldaan wordt aan deze punten meldt de boordcomputer "start/stop niet beschikbaar" Moeten we daar verdrietig van worden? Ik denk het niet, tenzij je de auto met start-stop specifiek voor het milieu hebt gekocht; een start-stop systeem doet nl niets meer dan de Co2 uitstoot iets verlagen. Op je benzineverbruik doet het nl niets tot zeer weinig. Daarnaast wordt de startmotor ook veel meer belast dan normaal dus die zal eerder vervangen moeten worden. Het start-stop systeem moet er nu eenmaal op zitten, want de auto is gefabriceerd met o.a. Europese milieusubsidie! Tegenwoordig vragen de auto's met al hun elektronische snufjes aan boord erg veel spanning van de accu, dus een accuspanning van minimaal 80% is erg veel gevraagd. Een enkele keer zal daar aan voldaan worden en zal uw auto even afslaan bij het stilstaan. Snel daarna zal hij automatisch weer starten omdat de spanning weer te laag wordt op de accu. Kortom; ga je écht voor het milieu dan heb je een punt, wil je start-stop voor brandstof besparing dan zou ik er niet wakker van liggen. Te zijner tijd zal Renault waarschijnlijk met een software update komen waarbij men de vereiste accuspanning omlaag brengt, moeten we daar blij mee zijn?........, ik weet het niet. Wie het weet mag t zeggen :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht