Plaatje: Ow, dat is interessant. Geen "stackable" motor zo te zien, verbazingwekkend! Nog eventjes, want uiteindeljk (is mijn overtuiging) worden het 4 motoren direct in de wielen. Geen differentieel, assen, fusee's, etcetera. Nu is het ongeveerde gewicht nog het probleem, maar de de voorsprong is natuurlijk dat ze 4 keer zo klein kunnen zijn. Nog eventjes
Wat in de R240 discussie m.i. verloren gaat is dat we in Nederland relatief rijk van 43kW AC laders zijn voorzien, maar dat dit Europees perspectief eerder uitzondering dan regel is. AC laden is in de ons omringende landen nog veel vaker dan hier gelimiteerd op 22kW. De R240 is eigenlijk op die (AC) werkelijkheid geoptimaliseerd.
En dan nog in volkomen speculatie-mode: DC laden toevoegen is vanuit technisch perspectief veel, VEEL eenvoudiger dan AC snelladen toevoegen. Bedenk dat de batterijen het kunnen; de lader zelf is de meest beperkende factor. Als het gebrek aan echt snelladen de R240 gaat opbreken, gaat Renault daar echt wel wat aan doen. En *als* ze gaan doen, is de manier waarop op voorhand zonneklaar: CCS.