Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb onlangs een Megane Estate 2012 Bose gekocht. Daar zaten banden op de lm velgen met de maat 205/50/17.
Kan en mag ik daar ook 205/55/17 op laten leggen als ze kaal zijn zodat ik iets meer rijcomfort heb of krijg ik dan te grote tellerafwijkingen?
Heeft verder iemand ervaringen met Michelin CrossClimate?
De tellerafwijking is 3,22% (RDW staat 2%toe)
Wagen komt 1,05cm hoger op z'n poten te staan 50 op de teller = 51,61 in het echt.
Wegligging wordt ietsie minder doordat de wagen hoger staat.
Vanaf plm. 90km (92,9 echte kms)zal het brandstof verbruik iets toenemen omdat de aandrijflijn wat zwaarder belast wordt in combinatie met de toegenomen lucht weerstand bij die snelheid.
Ik zou het niet doen, maar zoeken naar een band met de juiste maat die een wat soepeler wang heeft.
mvg WillemS
Ik weet dat Vredestein hele soepele wangen heeft.
Weet niet wat de konstruktie snelheid is van deze wagen, maar
T= max 190km
H= max 210km
V= max 240km
Het staat ook in het instruktieboekje dat bij de wagen hoort en op de sticker aan de deur/stijl.
mvg
WillemS
Origineel zijn dit V banden in de 17inch uitvoering. De 16inch zijn H banden. De diesels halen de 210 niet naar mijn idee. Had wel eens een klant die zei dat de auto inhield bij 190,dat was zn top ook Bij de 1.5dci tenminste.
In deze maat zijn dat wel XL banden. Deze hebben een verstevigde zijwang.... weet niet of je dat ook onder je Laguna had zitten? Kan dus wat stugger zijn.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Als ik wat rondzoek kom ik wel V banden tegen in deze maat maar weinig H. Ik wil wel graag Michelin of een ander A-merk. Ik had ook naar die nieuwe band van Michelin gekeken, de CrossClimate maar daar is nog maar weinig over geschreven en ook nog niet in alle maten verkrijgbaar. De origine velgen van mijn Megane zijn 17 dus daar ga ik niks aan veranderen. Sommige mensen adviseerden mij dan maar 16 inch te monteren omdat je dan wel 205/55-serie kan gebruiken. Ik hou het toch maar bij de 205/50-serie op 17"
Heb zelf de Goodyear. Efficiëntgrip onder mijn vorige Passat gehad (235/40R18) en was niet zo te spreken ovet de band. Voelde niet echt zeker in de bochten en de grip met regen viel tegen.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Ik had hiervoor Continental Sport Contact in 205/50/17 op de 17 inch velgen liggen, die vond ik behoorlijk stoterig. Een jaar geleden heb ik de voorbanden vervangen door Michelin Primacy 3 in 205/50/17, die voelen wat comfortabeler. Ik ben er erg tevreden over, ze passen goed bij de Megane (ik heb wel een Megane II, maar de bandenmaat is hetzelfde). Je zou ook nog een klein beetje kunnen spelen met de bandenspanning. De normale geadviseerde spanning is ietsje comfortabeler, de maximale spanning (bij volle belading) is stoteriger. Op normale spanning zetten helpt dan (niet eronder!).
En verder blijven het toch wel sportieve velgen in 17 inch. Strakke wegligging, maar ook altijd iets stoteriger dan 16 inch velgen met wat hogere banden. Maar de Michelins bevallen mij in elk geval goed. Het nieuwe type dat je noemt ken ik nog niet, dus daarover helaas geen mening.
Groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg binnenkort mijn Captur full hybride esprit alpine geleverd.
En voor de deze auto heb ik een winterset op het oog met dezelfde steekmaak 5x 114.3 en Naaf 66.1.
Nu wordt mijn auto geleverd met een 19 inch set, Alleen de dealers...
Ik ben op het moment trots eigenaar van een Clio 4 GT, die vanwege gezinsuitbreiding nu toch een maatje te klein blijkt te zijn. Daarom ben ik me aan het oriënteren op een Megane 4 GT (of GT-line).
Ik heb hier een vraagje over mijn renault megane 4 gt van 2017 1.6 165dci.
Met chiptunen en de automatische versnellingsbak te flashen blijven we de melding krijgen risico op versnellingsbak schade hoe komt dit eig ? Zijn al maande al probere...
Audio is voor mij een redelijk onbekend terrein. De radio staat meestal aan en dan vind ik het verder wel best. Viel in de Megane op dat het niet best klonk. Speaker in de voordeuren bleken redelijk vergaan dus maar wat besteld....
Ik heb een Renault Megane 3, bouwjaar 2011.
Een paar weken geleden begaf mijn startmotor.
Die heb ik laten vervangen, maar helaas kwamen er andere problemen bij kijken.
De monteur had zeer waarschijnlijk kortsluiting gemaakt,...