Wel even aardig om te melden denk ik. Hieronder staat een stukje output van een niet al te ingewikkeld programma van nog geen 400 regels C-code. Het draait op de PC, maakt via een USB-naar-serieel, en dan via een serieel-naar-Bluetooth adaptertje *) verbinding met een "goeie" ELM.
==> Odo:30459
==> Max ch:3990
==> Soc:41%
==> Temperature:28 28 28 28 28 27 28 29 28 28 29 29 C
==> V1: 1:3832 2:3831 3:3826 4:3826 5:3830 6:3831 7:3826 8:3827 9:3827 10:3827 11:3829 12:3826 13:3827 14:3826 15:3827 16:3829 17:3826 18:3829 19:3830 20:3830 21:3830 22:3831 23:3829 24:3829 25:3829 26:3831 27:3829 28:3829 29:3829 30:3831 31:3829 32:3832 33:3827 34:3826 35:3827 36:3830 37:3826 38:3830 39:3829 40:3829 41:3826 42:3826 43:3831 44:3830 45:3829 46:3827 47:3829 48:3830 49:3831 50:3831 51:3830 52:3831 53:3831 54:3830 55:3831 56:3832 57:3829 58:3830 59:3827 60:3830 61:3829 62:3830
==> V2: 63:3829 64:3829 65:3826 66:3826 67:3827 68:3829 69:3825 70:3829 71:3827 72:3825 73:3824 74:3827 75:3822 76:3832 77:3833 78:3833 79:3824 80:3824 81:3832 82:3822 83:3827 84:3830 85:3830 86:3827 87:3830 88:3829 89:3830 90:3830 91:3830 92:3830 93:3830 94:3830 95:3830 96:3832 97:36762 98:36703
==> time to full:350
Je ziet de kilometerteller, maximaal oplaadvermogen, SOC, 96 cel-spanningen (laatste twee getallen negeren) en het aantal minuten tot 100% (op moment van opname hing de auto aan de lader).
*) Die vreselijk ingewikkelde route dient twee doelen:
1) dit bootst in redelijke zin na wat een appje op een telefoon of tablet gemakkelijk met Bluetooth kan doen, en is daarmee een proof of concept voor display appjes.
2) ik kan die Bluetooth adaper ergens in de buurt van de vaste parkeerplek van de auto ophangen en dan bij laden even de SOC opvragen (Q.E.D. derde regel van de quote). Of het verstandig is de CANbus van de auto altijd "Bluetooth" beschikbaar te maken met een 1234 pin is natuurlijk weer een hele andere vraag
