Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dat zal ik even morgen navragen bij mijn dealer Huite, misschien heb je wel gelijk hoor. Ik laat het je wel even weten oke. Nog even op google gekeken, maar kon niet zo gauw iets vinden van welk materiaal die instaplijsten zijn gemaakt.
Oke Theo, dat scheelt weer een belletje naar mijn dealer. Bedankt.
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.
Ook wij hebben 22 juni onze nieuwe captur besteld, hoe kan het dat heel veel mensen die ook rond deze datum hun auto besteld hebben al weten wanneer deze geproduceerd en geleverd gaan worden terwijl onze dealer maar blijft aangeven dat hij niks weet behoudens een richt datum (ong half oktober). Klopt het overigens ook dat ik pas in kan loggen in mijn renault op het moment dat de auto daadwerkelijk in productie wordt genomen?
Renault Captur TCe 90 Dynamique, Two tone Bleu Pacifique/ Ivoire, Pack Look interieur Turquoise, Pack City Camera, Lichtmetalen wielen 17" Diamantee Noire, Ruimtebesparend reservewiel, Zipper Bekleding stof Noir
Welkom op dit forum Margreet. Om te kunnen zien wat de status van je auto is heb je een ordernummer nodig. Dit zal je van je dealer moeten krijgen. Het bestaat uit een dealer nummer en een volgnummer gescheiden door een '-'. Dit ordernummer moet je op de MyRenault site invullen en daarna krijg je de status te zien.
Ik neem aan dat de dealer zelf wel te zien krijgt wat de geplande productie- en afleverdatum is, maar dat hij ervaren genoeg is om te weten dat dit slechts planningen zijn waar nogal eens van afgeweken wordt. Dit kan voor hem een reden zijn om een 'ongeveer' datum op te geven om geen valse hoop te wekken. Zoals je op dit forum her en der kan lezen wordt er nogal eens geschoven met de afleverdatum, zowel naar voren als naar achteren.
Groetjes en veel leesplezier,
Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Vanmorgen even telefonisch contact gehad met de dealer over de instaplijsten. We hadden origineel voor de 'Captur' lijsten gekozen, maar die blijken van kunststof te zijn terwijl de 'Renault' instaplijsten van geborsteld aluminium zijn. De lijsten waren nog niet aangebracht, dus we hebben gekozen voor de aluminium lijsten. Deze waren echter niet bij de dealer op voorraad en gingen dus bij Renault Nederland besteld worden. Normaal gesproken zit hier een levertijd van twee dagen op, dus dat zou mooi uit kunnen komen omdat de auto aanstaande donderdag worden afgeleverd. Mochten de lijsten niet bij Renault Nederland op voorraad zijn, dan wordt daar gewoon een afspraak voor gemaakt om deze naderhand te laten aanbrengen.
Groetjes,
Theo.
Hallo Theo. Spannend hoor. Nog een paar dagen en dan is het zover. Dan wordt je nieuwe Captur afgeleverd aan je, wat een feest he. Vergeet niet je foto toestel mee te nemen. Ikzelf heb ook foto's gemaakt voor, tijdens en na de aflevering. Altijd leuk voor later. Nou we zien de foto's wel verschijnen van je nieuwe Captur.
Captur TCe 90 Start en Stop HH Gris Casiopée / Noir, met Ruimtebesparend reservewiel, Achteruitrijcamera incl. optische en sonische weergave, windschermen voor, Premium pakket met waxoyl, luxe platen, luxe matten + gratis luxe matten voor. Besteld 16-08-2014 en aflevering 18-11- 2014.
Niet alleen gaat mijn camera mee (en mijn vrouw om het toestel vast te houden en bij tijd en wijle op een knopje te drukken), maar ik heb ook een dashcam (Transcend DP220) die in mijn huidige auto hangt. Bij de dealer gaat eerst die dashcam worden uitgebouwd en vervolgens bij de Captur worden ingebouwd. We krijgen dus ook bewegende beelden te zien. Ik zal een uitgebreide rapportage op mijn site gaan zetten en hier een link naar die rapportage gaan plaatsen.
Groetjes,
Theo.
Hallo Theo, leuke foto's zo van je nieuwe Captur. Veel plezier en veilige kilometers. Het zou vanaf morgen en het weekend mooi en warm weer worden, dus kan je ook buiten wat mooie foto's maken van je nieuwe Captur. Mooie kleuren combinatie zo. Zag er vandaag ook eentje rijden en hij viel in de verte al op dat het een Captur was. Je ziet ze steeds meer rijden op de wegen.
Hallo Theo, mijn vrouw en ik wensen jou vele veilige kilometers en heel plezier.
Groetjes uit Amsterdam
Besteld 23-06-2015 Captur TCe 120 EDC Dynamique Automaat. Two-tone ivoire/Noir Etoilé met Park City Camera en armsteun. Elektrisch verstelbare en inklapbare buitenspiegels.
Ik sluit me graag aan bij alle enthousiaste wensen hierboven voor veel veilige, mooie en comfortabele kilometers !
En even zwaaien als je langs rijdt, he!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Jongens en meisjes, allemaal heel erg bedankt voor jullie goede wensen. Ondanks dat we pas vrij laat bij de dealer vertrokken toch inmiddels al ruim 150 kilometer gereden. Morgen komt daar nog eens minimaal 300 kilometer bij want dan gaan we even naar Hochi-Rocku om de auto daar een WaxGuard behandeling te laten geven. Ga ik zelf gelijk de ruiten (binnen en buiten) en de trims behandelen. Zaterdag gaat er nog eens een kilometer of vijfhonderd bijkomen. Dan gaan we via een omweg (Afsluitdijk) naar een nichtje van me in Emmen.
Ik kwam er trouwens vanavond achter dat er in de automaat versie ook een soort start stop systeem zit. Als je stilstaat met de voet op de rem en je zet de versnellingspook in de 'P' stand dan stopt de motor en zodra je deze weer in de 'D' stand zet en de rem loslaat, dan start de motor weer. Zal misschien wel in het boekje staan, maar dat moet nog worden gelezen. Zo zullen er vermoedelijk nog wel meer 'openbaringen' te voorschijn komen.
Groetjes,
Theo.
Het koelvloeistofniveau staat in ieder geval niet te laag.
Was tot voort kort een standaard probleem. Samen met de sproeiers van de ruitenwissers.
Veel plezier en binnenkort de eerste service beurt als het met de kilometers zo verder gaat!
De ruiten worden behandeld met spullen van Gyeon. De buitenkant met View (eerst Cleanser en dan Repel) en de binnenkant met AntiFog. Vooraf worden de ruiten gereinigd (eigenlijk ontvet) met Prep. Kan ik mooi doen terwijl Harold met de WaxGuard bezig is. Even met hem tijdens het werken afstemmen zodat ik hem niet in de weg loop.
Groetjes,
Theo.
Dat mag nog niet in verband met de net aangebrachte WaxGuard laag. De planning is om dat op woensdag 16 september voor het eerst te doen, dan gaan we in ieder geval met een schone auto naar Oostenrijk.
Groetjes,
Theo.
Hallo Theo denk je wel een beetje om je rug, je moet straks nog een aardig eindje rijden naar Oostenrijk.
Maar voor deze rit veel plezier en kom veilig weer in Nederland.
Besteld 23-06-2015 Captur TCe 120 EDC Dynamique Automaat. Two-tone ivoire/Noir Etoilé met Park City Camera en armsteun. Elektrisch verstelbare en inklapbare buitenspiegels.
Hallo lieve mensen, mijn Captur heb ik besteld op 7-7. Weet iemand hoe lang na de bestelling het duurt voordat de auto in productie gaat. En als deze in productie is hoe lang het duurt voordat deze op transport gaat naar Nederland? Ik kan de status zien via mijn Renault
Captur TCe 120 EDC Dymanique besteld 07-07-2015 en 28-10-2015 in mijn bezit. Two-tone Orange Arizona/Ivoire. Pakket "Expression". Tom Tom, alam. Zipper bekleding stof Gris/Gris Tropique. Pack City Camera. Armsteun.
als eerste welkom op dit forum en gefeliciteerd met je keuze. Over het algemeen duurt het ongeveer twee maanden voordat de auto wordt geproduceerd. Aangezien in deze 'wachtperiode' ook de vakanties vallen, kan dit in jouw geval dus ongeveer twee tot drie weken langer duren. De daadwerkelijke productie duurt één dag. Daarna wordt de auto getransporteerd naar het centrale punt in Nederland en vandaar naar de dealer. Hier krijgt de auto zijn nul-beurt en wordt er een afspraak met je gemaakt over de aflevering. Deze totale periode duurt vier tot vijf weken. Alles bij elkaar genomen zal je dus vermoedelijk rond half oktober met een grote glimlach op je gezicht de eerste meters met je nieuwe auto kunnen maken.
Groetjes,
Theo.
Hartelijk bedankt voor deze waardevolle informatie, nu weet ik ongeveer wanneer ik mijn Captur mag verwachten en hoe lang de productie duurt.
Groetjes Nataliya
Captur TCe 120 EDC Dymanique besteld 07-07-2015 en 28-10-2015 in mijn bezit. Two-tone Orange Arizona/Ivoire. Pakket "Expression". Tom Tom, alam. Zipper bekleding stof Gris/Gris Tropique. Pack City Camera. Armsteun.
Wij hebben onze captur bijna 3 weken voor jullie besteld en nog geen bevestiging dat hij in productie is genomen dus verwacht dat het later zal worden dan half oktober, hetgeen ons ook was voorspeld. Blijft spannend!
Groet, Margreet
Renault Captur TCe 90 Dynamique, Two tone Bleu Pacifique/ Ivoire, Pack Look interieur Turquoise, Pack City Camera, Lichtmetalen wielen 17" Diamantee Noire, Ruimtebesparend reservewiel, Zipper Bekleding stof Noir
Volgens mijn diler zal mijn auto rond 14-15 october klaar zijn.
Naar aanleiding van jouw bericht nog even contact gezicht met de dealer en inderdaad wordt onze auto toch begin oktober bij de dealer verwacht. Dit betekent levering half oktober. Ik was dus te snel met mijn reactie! Aftellen kan beginnen!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zijn er mensen die succesvol een BIC module hebben geretrofit op een 2015 captur?
Heb goedkoop een BIC aangeschaft en zag bij onze duitse buren dat het voor Dacia (bijna hetzelfde toch?) enkel 6 kabels aansluiten is op de OBD2-poort.
Hallo!
Ik heb een Captur II met Easy Link 283C38773R. Dat is dus branch1 . Kan ik updaten naar branch2 , bijvoorbeeld 283C33813R?
Voor een hint, alvast bedankt.
JayTee
In de auto zitten nu NGK SILZKFR8E7S bougies. Maar als ik kijk op winparts.nl dan zouden deze bougies niet geschikt zijn?
Kan ik deze aanhouden als ik er nieuwe in zet of de NGK ILKAR7J7G aanhouden welke door winparts geadviseerd wordt?
En, past dit...