Het wissen van de foutmelding gebeurde bij de dealer?
Ondertussen rijd ik met een Leaf: Renault zorgde voor een elektrische vervangwagen van Europcar. Fijn! Zo kan ik beide auto's eens vergelijken. De leaf is toch iets meer "wagen" dan de Zoe: betere afwerking, vooral beter gedempt en dus stiller bij hoge snelheid en toch wat ruimer ook, achteruitrijcamera en ook warmtepomp voor de verwarming.
Lineaire acceleratie is vergelijkbaar, misschien nog iets sneller? Verbruik ligt 10% hoger. Het regeneratief remmen is pas voelbaar bij het indrukken van het rempedaal en niet vanaf het lossen van het gaspedaal. Het bereik is zeker ook wat minder dan voor de Zoe.
Dus samengevat: iets hogere prijs lijkt verantwoord voor iets hogere klasse.
Maar: die lader

. Ik kreeg in de huurwagen enkel de omalader mee voor het gewone stopcontact: na een dag met een kleine 100 km op de teller: meer dan 9u laden, want slechts 2,2 kW las ik op mijn wattmeter.OK dus voor 's nachts, maar totaal onbruikbaar voor een langer traject. De courante publieke AC-laadpalen in België zijn dus geen optie.
Er zit wel een Chademo snellaadmogelijkheid op, die heb ik nog niet uitgeprobeerd, want ik vergat mijn laadpassen uit mijn Zoe te halen.