Laadprobleem Zoe


cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door cosmiccarbon »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Door jou getriggerd heb ik even icarsoft gegoogled.
Op eBay staat er een voor £ 999,99. Vervolgens zie ik er een op een UK site voor £ 115. Kijk ik nou niet goed (ergo ben ik appels met peren aan het vergelijken) of moet ik gewoon heel snel die verkoper op eBay negeren?
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Zelf bestelde ik via de link die Harm aangaf in het draadje rond on board diagnostic,on-board-diagnostics-t17675.html voor 104€ verzenden inbegrepen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Toch even nog wat feedback over mijn laadprobleem.
Gisteren ben ik, zoals geschreven, mijn Zoe terug gaan oppikken. Fijne rit huiswaarts en nog wat lokaal rond gereden. Gisteravond wat met de icarsoft gespeeld en bij het openen van de deur hoorde ik al af en toe het holle geluid, zoals van een slecht afgestelde AM-radio. Dat geluid kreeg ik enkele maanden terug ook te horen bij het probleem met de 12V batterij. Toen ik vanmorgen de deur van de Zoe opentrok (probleemloos geladen trouwens) opnieuw datzelfde geluid en de boodschap STOP Elektrisch gevaar. Gedaan met rijden. Ik vrees dat de wagen opnieuw binnen moet. Met het lange 1 meiweekend zal dat pas maandag kunnen. Vervelend. Iemand een suggestie?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Geen tips FIvari :-(

Ik durf het bijna niet aan te dragen, te triviaal; ik neem aan dat je toch wel even de multimeter op de 12V accu hebt gezet, juist omdat het zo bekend voorkwam? Want als dat weer het geval is, is of het laadsysteem van je 12V circuit defect (ook vrij gemakkelijk te controleren, stroom meten, wel voorzichtig!), of er is een lekkende gebruiker in het 12V systeem (idem met contact uit).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Spanning was eigenlijk goed: 12,8V. Ik heb de lader er opgezet al was het maar omdat ik de - moest ontkoppelen om van dat vervelende geluid af te raken. De situatie is nu zo dat de Zoe zwijgt tot ik een deur opentrekt. Dan begint hij te loeien en geeft die boodschap STOP GEVAAR. De indicator geeft de N-stand aan hoe wel de pook in P staat. Verschuiven van de pook wijzigt de N-stand niet. Een ernstig probleem als je het mij vraagt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Pfffff, dat klinkt als flink "wires crossed" :-(
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Klinkt inderdaad als een serieus probleem. Alsof er bij de reparatie nog iets vergeten is...
Waar komt dat "AM-radio"-geluid vandaan? Hoor je dat buiten of binnen in de auto?
Renault service maar bellen, en kijken wat ze kunnen doen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Het vreemde vind ik dat ik zonder probleem naar huis ben gereden en heb kunnen laden.
Het geluid wordt gemaakt door de geluidsinstallatie voor de voetgangers.
Maandag contacteer ik eerst de garage.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Nou, daar gaan we weer...
Accu laden niet mogelijk.jpg
Met daarbij dat ook de cruise control het niet meer doet, de inmiddels bekende veiligheidsmodus. Rijden lukt nog wel.
Bij thuiskomst toch nog even proberen te laden, maar zoals verwacht lukt dat dan niet, waarbij Zoe rood aanloopt:
Rode achtergrond.jpg
Dit was 2 maanden geleden precies zo, en toen moest de oplaad-eenheid vervangen worden.
Nu eerst nog geprobeerd met de iCarsoft i907 de enige foutmelding in de EVC te wissen:
EVC DF018.jpg
Maar zelfs met het trucje lukt dat ook niet. :fp:

Ik ga nu Renault bellen.
Wordt vervolgd...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Ai Harm, die ene fout stond er bij mij ook tussen. Ik hoop voor jou dat het snel opgelost geraakt. Jij kan nog wel rijden, dat lukte bij mij helemaal niet meer. Zo'n foutmelding acculaden niet mogelijk, verdwijnt na enige tijd. Misschien lukt het later op de avond wel weer.
Mijn Zoe is ondertussen opnieuw afgevoerd. We wachten af, maar ik verwacht niet dat het bij mij snel opgelost geraakt. Ik vrees dat we opnieuw voor een tweetal weken vertrokken zijn.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Nadat vanochtend de foutmelding uit het systeem van mijn Zoe was gewist, deed alles het weer. Het idee is dat er bijvoorbeeld een piekje op het net is geweest waardoor de auto in deze foutsituatie komt, maar zeker weten doen we dat niet.
Afgesproken is om het voorlopig even aan te kijken.
Het nadeel van dit euvel is dat je dat niet zelf kan resetten. Helaas ook niet met de iCarsoft i907, maar ik ben met de leverancier hiervan in overleg of ze dat toe kunnen voegen middels een firmware update.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Het wissen van de foutmelding gebeurde bij de dealer?
Ondertussen rijd ik met een Leaf: Renault zorgde voor een elektrische vervangwagen van Europcar. Fijn! Zo kan ik beide auto's eens vergelijken. De leaf is toch iets meer "wagen" dan de Zoe: betere afwerking, vooral beter gedempt en dus stiller bij hoge snelheid en toch wat ruimer ook, achteruitrijcamera en ook warmtepomp voor de verwarming.
Lineaire acceleratie is vergelijkbaar, misschien nog iets sneller? Verbruik ligt 10% hoger. Het regeneratief remmen is pas voelbaar bij het indrukken van het rempedaal en niet vanaf het lossen van het gaspedaal. Het bereik is zeker ook wat minder dan voor de Zoe.
Dus samengevat: iets hogere prijs lijkt verantwoord voor iets hogere klasse.
Maar: die lader :fp: . Ik kreeg in de huurwagen enkel de omalader mee voor het gewone stopcontact: na een dag met een kleine 100 km op de teller: meer dan 9u laden, want slechts 2,2 kW las ik op mijn wattmeter.OK dus voor 's nachts, maar totaal onbruikbaar voor een langer traject. De courante publieke AC-laadpalen in België zijn dus geen optie.
Er zit wel een Chademo snellaadmogelijkheid op, die heb ik nog niet uitgeprobeerd, want ik vergat mijn laadpassen uit mijn Zoe te halen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

@fivari, Klopt. Ik had nog voldoende in de accu om zelf naar de dealer te rijden. Daar hebben ze de foutmelding gewist.
Momenteel ben ik in onderhandeling met iCarsoft of ze de i907 een firmware upgrade kunnen geven zodat ook de foutmeldingen in de BCB-unit gewist kunnen worden.
Okee, beter is natuurlijk dat deze fout helemaal niet meer optreedt, maar voor het geval dat, zou het wel erg handig zijn als je dat zelf kan.

Over de Leaf: Zolang de oplaadeenheid van de Zoe het doet :wink: , vind ik dat een veel mooiere oplossing dan de mogelijkheden die de Leaf bied.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door rgr »

Die van ons was nu ook aan de beurt.

Afgelopen zaterdag van Heerlen naar burdaard Friesland (350km). Geen enkel probleem gehad.
Vanmiddag met 55% aan de laadpaal gehangen in burdaard, die ging na enkele seconden op rood en de Zoe gaf aan "laden niet mogelijk". Truukje met de deur en afsluiten en openen lukte niet. Rondje rijden en opnieuw proberen, geen sjoege. Nog steeds die foutmelding. Ik heb niet lang geklooid en direct renault services gebeld. Auto staat nu in ferwerd en wij zijn weer terug met de leenauto die over 3 dagen terug moet.

Gaat lekker zo. Je moet een groot hart hebben/kweken voor dit soort perikelen. Ik denk overigens dat de laadpaal de boosdoener is geweest, slechte aarde wellicht, geen onderhoud. Ding wordt nooit gebruikt volgens mij, zat onder de spinnewebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Rode neus en "opladen niet mogelijk" met wat oranje meldingen? Of echt een rood dashboard zoals op de foto van Harm? Als het echt rood was, vergeet maar wat hieronder staat.

Waarschijnlijk volstrekt ten overvloede: die deurentruc is: stekker er uit, alles dicht, auto op slot, 5 minuten wachten (als je heel goed luistert hoor je twee klikjes, een na een minuut of drie, en een nog wat later).

Die rode neus en oranje display gaan pas weg na een keer **succesvol laden**, niet eerder. De deurentruc helpt daar niet tegen, wel (soms) om het dan dus zeer gewenste laden op gang te krijgen.

Zolang de status "oranje" is heb je geen cruise control en schijnt dat oranje steeksleutelje in je bakkes.

Met die wetenschap (en 55% in de batterij?) is de beste strategie (in zijn algemeenheid, want ik weet natuurlijk je planning niet), een volgende lader op te zoeken, ook al is'ie sloom. Daarmee werk je in ieder geval de foutstatus weg en in dat geval weet je dat het niet de auto is maar de paal-met-spinnenwebben.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door rgr »

Echt rood, zoals die van Harm. Ik hoor het morgen wel. Ben benieuwd of ik de auto moet ophalen of dat ze hem brengen (beide niet erg). Ik voelde er niks voor om te experimenteren de man van renault service gaf niet echt aan dat ik bepaalde dingen moest testen of doen. Heb het gelaten voor wat het is. Ik kan me er momenteel niet druk om maken.

Als ie terug is gaat ie naar de dealer met een "lijst" aan klachten en opmerkingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door rgr »

Gebeld met Renault ABD Leeuwarden. Erg vriendelijk te woord gestaan.

Het ligt zeer waarschijnlijk aan de laadpaal, niet aan de auto. Probleem hiermee is echter wel dat de computer gereset moet worden, zodat ie weer kan laden. We waren dus niet veel verder gekomen met de ZOE. Vanmiddag hoor ik meer. Als het niks ernstigs is, dan kan ik hem wellicht al snel ophalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Als dat het fixt is het waarschijnlijk zoals Harm al meldde een BCB foutconditie. En ook het enige wat de i907 **niet** kan resetten.

We hebben voor onszelf op het verlanglijstje voor CanZe gezet om ook foutcodes te kunnen uitlezen en resetten. Gaat nog wel even duren zeg ik eerlijk. Alhoewel we het vraag en antwoordspel voor de BCB dus niet kunnen naspelen met de i907, krijgen we dat er misschien toch wel "ingehacked", tenzij de BCB niet vanaf de middenconsole-stekker te benaderen is (lijkt me onwaarschijnlijk).

Voor de technici: Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het komt omdat op de laadpaal een fase en neutraal is gewisseld. Heeft @avdvee een keer gehad (met mijn oma-lader ;-) ) en toen ging de boel ook serieus op tilt. Ik heb nog een vraag uitstaan of dat DEZE vorm van "tilt" was, rood dashboard. In dat geval weten we dan toch weer iets meer.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door rgr »

Ik heb het in ieder geval gemeld bij TNM via hun app. Ik zie dat de paal ook nog bezet is namelijk en dat is ie niet.

Als het dichter bij huis was geweest, dan had ik wellicht nog wat getest, maar 350Km verderop, toch maar niet :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Mijn zoe staat bij de dealer in Groningen en ik heb een leen zoe mee. Deze laadt prima aan mijn laadpaal thuis en ook gewoon met rond de 10kw. De laadpaal is dus niet het probleem. Nu krijg ik net telefoon van de dealer dat de auto met sommige dingen buiten de garantie valt, waaronder de blauwe stickers van het embleem welke los laten, was vorig jaar ook al zo trouwens en kosten 97 euro voor nieuw embleem.

Ik heb de auto in oktober 2013 gekocht maar garantie gaat in vanaf wanneer de auto op kenteken is gezet en dat is blijkbaar juni 2013 en dus is er al 2 jaar voorbij.

Nu wist de dealer niet te vertellen of de oplaadunit Etc ook onder de garantie valt van 5 jaar en om uit te zoeken wat er precies defect is moeten ze eerst een aantal uren maken om diagnose te stellen.

Maar de melding van het slechte opladen had ik vorig jaar ook al gemaakt. Maar ik dacht dat het misschien in de laadpaal zou zitten.

Wordt vervolgd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door daf55 »

Blauwe logo lijkt mij een mooi onderhandelingspunt! Als dit de eerste keer is, dan heb je pech en zal je wel iets moeten betalen. Maar aan de andere kant, het is een veelvuldig voorkomend dingetje...

Wel zou je nu een chrome logo (Kangoo past dacht ik?) kunnen kopen, dan weet je zeker dat hij mooi blijft!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door rgr »

Het embleem is bij mij onder garantie vervangen (aan de neus). Bij mij was het op het randje geloof ik qua garantie.

De laadpaal in Burdaard staat nog op storing. De reactie van TNM was dat ik het moest melden bij de leverancier zelf. Heb gezegd, dat ze voldoende info hebben om dat zelf te doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Het bladderende logo is inderdaad een veelvoorkomend issue, dus zou ik het niet fair vinden, als ze dit niet kostenloos gaan vervangen.

De oplaadunit hoort bij de aandrijflijn, en heeft daardoor 5 jaar garantie.
Zie deze eerdere post van mij over garantie.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Fijn. Dankjewel ik kon je text niet meer vinden. Dus ik zou me geen zorgen moeten maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door BB-One »

Wat betreft het logo, vind het erg kort door de bocht om te stellen dat dit zelf betaald moet worden en dan ook zo n absurd bedrag voor een stukje plastic. Had van Renault iets meer coulance verwacht, er is ook nog zo iets als consumenten recht. Je mag toch verwachten dat een logo niet binnen 5 jaar gaat bladderen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door HarmOtten »

Daarnaast is een bladderend logo voor Renault zelf niet zo'n goede :reclame:. Dus is het vooral in hun belang dat dat er piekfijn uit ziet!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door bitman »

eerlijk gezegd vindt ik het blue op chrome helemaal niet mooi dus zodra ik mijn Zoe heb gaat dat blue er dus heel snel af.
kan me nog herinneren dat het 'oude' Renault logo erg moeilijk schoon te houden was, volgens mij deed ik dat met een tandenborstel :lol:
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Nivve »

Ik vind vooral de prijs hoog, volgens mij heb ik voor het vervangen van het probleem maar een factuur van 30 euro gekregen. Dus die 90 euro verbaasd me dan weer :think:

Ik vind het blauwe persoonlijk wel mooi, maar ook wel om aan te geven dat het geen Clio is :mrgreen:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Auto weer terug. Alles nog het zelfde. Ik merkte het direct al, voordat paal blauw wordt duurt het wel 20 sec (leen auto hooguit paar sec ) Max 8kw trekt ie, en het laadgeluid is anders. Opladen stopt na aantal seconden. En Door meerdere keren auto op slot te doen kan ik de accu vol krijgen.

De garage leen zoe is zoals mijn auto ook ooit is geweest.

Of dit garantie was moest de dealer nog uitzoeken, beetje vaag, 1. omdat hier op het forum al bekend is wat wel en geen garantie is. 2 omdat het probleem vorig jaar ook al bekend was. 3. Ik heb eerst prijsopgave gevraagd maar die konden ze niet geven omdat niet bekend was, wat het probleem was.

Het welbekende tandwielen geluid was iets om geen zorgen om te maken. Maar het wordt steeds erger en is exact dat geluid wat hier ook al eens is gepost.

Ben een beetje teleurgesteld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door PieterZoe »

Alle storingen aan aandrijflijn vallen onder 5 jaar garantie. Voor dit soort storingen hoef je dus geen prijsopgave te vragen.
De motor en dus de aandrijftrein valt daar ook onder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Auto maar weer bij de dealer gezet, opladen gaat nog net zo slecht. ik wilde hem bij een laadpaal bij de Bau Haus in Groningen opladen maar de laadpaal zelf klapte er direct uit, geen rood ofzo, nee gewoon uit. En thuis laadt ie ook slecht en met maar 8kw

Nu laadt ie bij de dealer wel goed op, en weer die discussie dat het niet binnen garantie zou vallen etc., ik lees het stukje text op van het garantie pdf van renault en hij zou het uitzoeken. Vervelend dat je dit zelf steeds aan de dealer uit moet leggen.

Nu maar hopen dat het probleem echt opgelost gaat worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door zoe2goe »

Als ik je zo hoor (ook je andere post over aandrijfgeluiden) moet je vlug gaan stemmen met je voeten. Ik heb ook een dealer 3 km van mijn thuis zitten, maar rij fluitend 40 km naar een die me WEL bevalt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door bitman »

het lijkt er op dat die Renault garage ut Grunn geen echte EV dealer is dus zou ik inderdaad maar heel snel naar een andere Renault garage gaan anders loop je alleen maar tijd te verdoen IMHO.
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door EVerhard »

Helaas slaan bij mij nu ook de laadproblemen toe. Na bijna twee jaar na aanschaf van onze Zoe en helemaal probleemloos te hebben geladen (bijna altijd thuis in de garage), hebben we sinds enkele dagen steeds het volgende probleem:

Het laden start prima, echter na aangekomen te zijn bij ca. 50% komt de bekende rode gloed op het dashboard met de melding dat accu laden niet mogelijk is met de oranje sleutel erbij. De bekende oplossing met het openen van de deuren werkt ook bij mij steeds prima, het laden start dan weer geheel automatisch en wordt voortgezet totdat de volgende 20 a 30% zijn geladen. Vervolgens herhaalt het gehele proces zich weer totdat de batterij weer vol is. Het laden gaat keurig met 11kW, daar is verder niets mis mee.

De lader heeft nog nooit problemen gegeven in de afgelopen twee jaar dus ook niet met de aarding, is geplaatst door The Plugin Company, dus officieel "ZE ready"" voor wat dat ook betekenen mag :roll:

Nu komt het mooiste: sinds enkele weken hebben we een tweede nieuwe Zoe die nu slechts 2000 km heeft gelopen en ook deze geeft exact dezelfde problemen nu :discuss:

Wat kan dit zijn?
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door fivari »

Lijkt een probleem van de lader te zijn, volgens mij de kwaliteit van de aarding die op de rand zit waardoor de fout zich wat willekeurig voordoet. Heb je ooit al bij een andere lader eenzelfde probleem gehad?
Soms helpt het om de zone rond de aarding te begieten met een zoutoplossing of een extra aardverbinding te realiseren.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door EVerhard »

Bedankt voor je bericht Fivari!

Wel heel raar dat de lader het dan twee jaar zonder problemen heeft gedaan en nu ineens deze problemen gaat vertonen nu er een tweede Zoe bij is gekomen. Zoals gezegd heb ik nooit problemen gehad met het laden, zowel thuis als buiten de deur. Toevallig had ik vorige week met de nieuwe Zoe een keer een rode neus bij Fastned, na het aansluiten aan de andere lader op het station was het probleem voorbij.

Zou het kunnen dat de nieuwe Zoe een foutmelding heeft die op een of andere manier de lader op tilt laat slaan?
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in