Coulante Renault dealer gezocht

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Frank76
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:50
Actief als: particulier

Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Frank76 »

Omdat ik hier op het forum las dat er 10 jaar garantie zit op het lakwerk, ben ik langs de (nieuwe) Renaultdealer in Goes gegaan.
Helaas hanteren ze daar de regeltjes erg strikt. Mijn auto is maar tot en met 2012 bij Renault in onderhoud geweest, dus geen garantie meer... (raar eigenlijk!)
Sorry, heb geen geld voor de Renault dealer (distributieriem 1600 euro tegenover 600 euro bij de Bosch Car Service op het dorp)
olie e.d. doen we gewoon zelf.

Nu zitten er op diverse plaatsen roestblaasjes op portieren en ook diverse cracelé plekken op het dak en motorkap.

Een coulante dealer wil wellicht nog wat doen. Iemand goeie ervaringen (in ZW Nederland)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door GTMart »

De dealer dient dit altijd aan te vragen bij RN en daar doen ze dus zo moeilijk. Had ook een plek waar de lak niet in orde was en er bleek door een dealer in het verleden spot repair te zijn gedaan, garantie afgewezen en heb ik het op eigen kosten laten spuiten!

RN betaald en vergoed, helaas loop je daar vaak tegen een muur aan !
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Frank76
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:50
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Frank76 »

Er is geen contact geweest met RN, de garagehouder heeft op eigen houtje beslist.
Wellicht kan ik RN eens bellen. Ze willen immers de goede naam toch hooghouden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Renier »

Ik heb goede ervaringen met bemiddeling door Renault NL, je kan het dus zeker proberen!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jans01
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 265
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door jans01 »

Ik vind dat eerst de gebruikelijke route gevolgd moet worden: Dealer, importeur. Je moet beide partijen de gelegenheid bieden een standpunt in te nemen. Daarna pas plaatsen op een forum, dat voorkomt veel onnodige discussies.
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Frank76
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:50
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Frank76 »

Dealer is geraadpleegd, maar is niet "mijn" dealer. Heb de auto "in het land" gekocht bij een handelaar.
Dealer hier doet weinig om een klant binnen te halen behalve de hoofdprijs rekenen (zoals vele autobedrijven overigens).
Daarom importeur benaderen, goed idee van het forum.

Waarom onnodige discussies?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jans01
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 265
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door jans01 »

Omdat het niet logisch is eerst meningen te vragen op een forum, voordat alle reguliere stappen gevolgd zijn, = importeur benaderen.
Stel dat de importeur je wel wil helpen, dan is plaatsing op dit forum en de reacties daarop toch overbodig?
Kan me ook goed in de positie v/d dealer verplaatsen: Je koopt er geen auto, maar hij mag wel een garantie kwestie voor je oplossen en je geeft zelf al aan dat hij met reparaties ook te duur is en deze niet bij hem zal laten uitvoeren. Dat is je goed recht, maar het kan niet altijd van 1 kant komen.

Zelf doe ik al 30 jaar alle onderhoud zelf en bestel de laatste jaren onderdelen via internet. Als ik een merkgebonden onderdeel nodig heb, koop ik dat bij de plaatselijke dealer en accepteer dan een hogere prijs, betaal contant en verwacht geen korting. Overigens word ik altijd zeer correct behandeld en is er vaak tijd voor een praatje.
Ooit zal ik er weer eens een auto kopen.
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door DHL »

Het is net om ideeen op te doen dat TS dit topic startte. Een idee dat naar vooren kwam, is om RN te raadplegen. Dus ik zie geen nutteloze discussie...
Ik snap wel de houding van de dealer.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Frank76
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:50
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Frank76 »

Zie het probleem van Jans ook niet zo. De lokale dealer kijkt erg nauw, daarom hier de vraag of er dealers zijn die minder nauw kijken.
Contact met RN is een uitstekend idee en zal ik een dezer dagen eens doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door rvdgaag »

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit toch wel een beetje opportunistisch en uitvreetterij.

Buiten het kanaal kopen, nooit de dealer zijn boterham laten verdienen en dan wel garantie proberen claimen wanneer je niet aan de duideljk gestelde voorwaarden voldoet.

If you pay peanuts you get monkeys.
MODERATOR EDIT
Op de man spelen is niet toegestaan. U mag best uw mening geven of het ergens niet mee eens zijn, maar laat iedereen AUB in hun waarde. (Ik heb de opmerking verwijderd)
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Frank76
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:50
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Frank76 »

Hartelijk dank voor het compliment.
Gelukkig kan jij niet oordelen over mij aangezien je mij niet kent.
Wellicht eens dieper nadenken dat alles zo zijn reden zal hebben....

Graag goed lezen alsjeblieft en nadenken voor je met je keiharde oordeel komt. Erg respectloos.

Menig merk, en niet alleen auto's, is wettelijk gehouden aan fabrieksgarantie, los van wie een artikel verkocht heeft, of het nu particulier van eigenaar verwisselt of via een dealer of handelaar.Tevens is er zoiets als levensverwachting van een artikel.

Dank voor de tip om RN te berichten, die had ik namelijk nog niet verzonnen en dat was nou juist de opzet van mijn vraag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door rvdgaag »

Wettelijk gehouden aan fabrieksgarantie....nog nooit zoiets onzinnings gehoord. Lees een goed op consuwijzer.nl hoe garantie echt in elkaar zit voordat je dit door rare dingen zegt.

Veel succes bij RN Nederland, zoals iedere serieuze importeur staan ze voor hun dealers en klanten, niet voor gelukszoekers.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Frank76
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:50
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Frank76 »

En weer oordeel je hard en onaangenaam, zonder de details te kennen!
Lees zelf eerst eens bij consuwijzer voordat je zelf onzin roept.
Iets over verwachte levensduur van een product etc. Renault roept zelf 10 jaar garantie en maakt daar een voorbehoud voor dat je dan ook maar levenslang klant moet blijven om er aanspraak op te kunnen maken. Het is maar de vraag of dat wettelijk mag!

Het exterieur van de auto gebeurd bij onderhoud door de dealer NIETS aan. Nalatigheid op het gebied van onderhoud kan dus niet worden verweten. En dat is iets waar consuwijzer weer wel iets over zegt.

Ik wens je veel wijsheid toe rvdgaag. Het is te hopen dat je nooit in mijn situatie terecht komt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Frank76
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:50
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Frank76 »

had ik al gezegd dat ik niet zit te wachten op dit commentaar? Jou hoef ik niet meer te horen Rvdgaag. Als je niet wil helpen, houd dat gewoon je mond.

Goeie tips zijn welkom, dit soort commentaar mag achterwege blijven, zeker als je de details en het hoe en waarom niet kent.
Ook nog een failliete dealer hier in de buurt enzo onlangs...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Guido Megane
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 jul 2014 20:49
Actief als: particulier
Locatie: Goes

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Guido Megane »

Dat Renault, en vele andere merken, het voorbehoud van eigen onderhoud maken voor de roestgarantie, heeft volgens mij vooral te maken met regelmatige inspectie. Op die manier kan roest vroegtijdig worden onderkend en tegen relatief lage kosten worden gerepareerd.

Als je dan zelf later aanklopt, zou het kunnen dat de roest erger is dan als ze het exterieur bij iedere beurt even geïnspecteerd hebben. Dat heeft dan hogere kosten voor Renault tot gevolg.

Ik heb geen idee of dat in jouw situatie ook het geval is. Zo bot als mijn voorganger zou ik het dan ook niet willen stellen. Aan de andere kant zul je ook begrijpen, positief gesteld dan, dat een dealer zich voor een eigen klant, waar hij voor een mooie prijs een fijne auto aan verkocht heeft, en die hij regelmatig terugziet voor het onderhoud, harder inspant en dat hij zo'n klant ook meer gunt, desnoods uit eigen zak. Dat voordeel mis je in deze situatie natuurlijk wel.

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je met vriendelijke verzoeken en wijzen op de situatie, waar je min of meer buiten je schuld in terecht bent gekomen, verder zult komen dan met wijzen op mogelijk onjuiste voorwaarden van de garantie. In het eerste geval heb je best kans op coulance, in het tweede geval zul je een juridische strijd moeten voeren, waarvan ik denk dat zijnet beter kunnen dan jij en die waarschijnlijk al door velen voor je is gevoerd.

Succes!
Renault Megane Estate 1.5 dci Dynamique 2011
Hyundai i10 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door larsdijkstra 16v »

Beste Frank, als je zoiets als dit op een forum zet, kun je natuurlijk allerlei reacties verwachten. Voor jou positief of negatief. Het is natuurlijk niet zo dat jij gaat bepalen welke reacties dan niet kunnen omdat dat jou niet past, zo werkt het niet. De toonzetting had iets anders gekund, maar volgt wel op de manier van schrijven en onderbouwen door jezelf. Garantie is wel gebonden aan een aantal regels gesteld door een fabrikant, die in mijn en andere ogen redelijk normaal zijn. Als je dan vervolgens allerlei redenen hebt om daaraan niet te voldoen, is het niet gek dat je er niet voor in aanmerking komt.
En zoals je vast weet, met honing lok je bijen, niet met azijn :wink:

Verder valt het mij hier steeds vaker op dat mensen fel tegen elkaar van leer gaan, met soms scheldwoorden en krachttermen tot gevolg. Ook hier geld het verhaal van de bijen, wil je geholpen worden doe normaal of anders zoek het ergens anders :wink:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door DHL »

De teneur waarop ts wordt aangevallen vind ik absoluut niet passend voor een gezellig forum.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door larsdijkstra 16v »

Klopt DHL, echter zijn manier van reageren daarop ook niet. Klaar nu :wink:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Frank76
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:50
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Frank76 »

Als je van mening bent alles bij de dealer te moeten doen, wat zoek je dan op een forum?
Een forum is m.i. juist de plaats om elkaar te helpen en kosten te verlagen of tot een minimum te beperken.
Immers heeft de merkendealer voor alles een oplossing, maar ook een prijs.

Wat betreft aanschaf, het merendeel van de merkendealers doet veel auto's boven een bepaalde leeftijd of kilometerstand direct naar de handelaren. Juist omdat ze die niet meer willen verkopen. Soms heeft die handelaar ook een onderhoudsbedrijf en blijf je daar hangen, soms is die handelaar ver in het land omdat juist die ene auto jou past.
Maar genoeg inderdaad!

Genoeg hierover. RN heeft een mailtje van me gehad, de reactie wacht ik af. Als iemand nog goeie ervaringen heeft met een bepaalde dealer, dan hoor ik het graag. Wellicht kan ik de oorspronkelijk Renault dealer van de auto nog eens benaderen, heb alle facturen wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door mechanic »

Persoonlijk vind ik dat als een auto aantoonbaar onderhouden is,waar dan ook,dit op het lakwerk geen invloed mag hebben.
Iedereen kan een oliefilter losdraaien. Roestblaasjes op het portier staan hier los van.
Dat er op papier iets anders staat,dat is vast zo. Maar zoals aangegeven zou Renault hier best in tegemoed mogen komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door coinoperator »

Volgens mij is het toch echt redelijk dat je bij iedere willekeurige officiele dealer terecht moet kunnen met een garantieprobleem.
Tenslotte zijn ze daarvoor ook MERKdealer en dus het EERSTE aanspreekpunt voor de klant.

Helaas is het echter zo de gemiddelde beunhaas betere service verleent.
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bakboord1
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 apr 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Bakboord1 »

Roest in de aluminium deuren..
Mijn auto is hiervoor onder garantie geholpen maar is wel bij een dealer gekocht en dealeronderhouden.
Het komt dus voor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door GTMart »

Roest is het niet doch oxidatie van de aluminium deuren :wink: Een soort van wit magnesium poeder ontstaat er.

Ander leuk detail :x ze repareren de plekjes onder garantie maar behandelen niet de hele deur! Je kunt niet tweemaal declareren dus als het op een andere plek terug komt........ jammer dan :(

had je nog wat weten te bereiken overigens?
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Coulante Renault dealer gezocht

Bericht door Thomas84 »

Mijn Espace is vorige week gespoten. Had last van oxidatie op de linker achterdeur bij t raamrubber. Is netjes onder garantie verholpen.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht