Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ja ik had ook wel verwacht dat ze een volle tank zouden geven, niet dus. Ik moest het zelf maar uitproberen !!!!!!
Kreeg wel 3 keer een gratis leenauto mee .
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.
Voordeel van een Scenic is dat de tankhals, mocht deze de boosdoener zijn, apart van de tank kan worden vervangen.
Op naar de dealer en na laten kijken dus.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Probleem met tanken. Bij een zo wat lege tank, tank ik ongeveer 33 liter en slaat hij af. Hierna krijg ik de tank knijpend met het vulpistool moeilijk vol ( bij diverse tankstations). Ik begon er aan te ergeren en nam contact op met de dealer. De auto moest ik maar langs brengen met een zo goed als lege tank om te kijken wat het probleem is. Conclusie; nieuwe tank. gisteren naar de dealer gebracht en vandaag opgehaald. Bij het starten zag ik dat nog maar 50 km kon rijden. Gelijk zelf maar gaan tanken. Precies het zelfde probleem als voorheen. Slaat af bij 33 liter af en hierna nog 13 liter bij getankt. De totale inhoud zal ongeveer 50 liter moeten zijn. Contact opgenomen met de dealer. Zodra de tank weer zo wat leeg is gaat een monteur mee om te tanken. Lijkt mij een gemiste kans van de dealer toen de nieuwe tank geinstalleerd was.
Het vreemde is, wat heeft de dealer geconstateerd om tot vervanging van de tank te komen?
Ik heb nu al 3! tankbeurten gedaan met mijn nieuw Captur en het valt mij ook op dat ik tot nu toe ongeveer 35 liter kan tanken terwijl mijn lampje dan al brandt..
De Boardcomputer geeft geen "nog te rijden" km meer aan, dus maar weer tanken. De BC geeft dan aan dat ik rond de 1000 km kan rijden maar na een kleine 700km moet ik weer tanken..
Als ik naar het verbruik kijk dan rijd ik nu 1 op 19,8 (laatste tankbeurt). Ik vind ook dat de Captur heel snel aangeeft dat hij al weer leeg is..
Ik rijdt wel diesel! Ik was ook al van plan om e.e.a. bij de dealer aan te kaarten.
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist
Bij zowat alle auto's die ik had was het volledig aftanken een probleem.
Bij de Fords zou het gaan om een defecte ontluchter, maar dan nu een vulpijpprobleem? Mij lijkt dat schuimvorming in de tank en vulpijp leidt tot het snel afslaan van de pomp. Brandstoffen zonder anti-schuimmiddel zijn meestal voordeliger.
Over het algemeen krijg ik in de eerste gang er ca 36 liter in, en dan begint het voorzichtig navullen. Laatste keer: 53,5 liter!
Vandaag naar de dealer om te gaan tanken met een monteur erbij zoals afgesproken .( zie bericht van 9 sept) Met een actieradius van 100 km volgens de BC moet er nog 5 a 6 ltr in de tank zitten. We gaan tanken en de teller geeft 37 ltr aan en slaat af, met moeite krijgen we er nog 10 ltr bij. Totaal 37+6+10=53 ltr. In het instructieboekje staat dat TCe 90 tank ongeveer 40 a 45 ltr inhoud heeft. In mij geval was de inhoud bij het afslaan 37+ 6 = 43 ltr. Dus volgens het boekje niets bijzonders. Dat we er in de praktijk meer inkrijgen is vreemd maar niet storend. De nieuwe tank slaat iets later af bij de pomp en is dan ten opzichte van de vorige tank een verbetering.
Het probleem is voor mij opgelost uitgaande van de 40-45 ltr die in het boekje staat.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik tank zelf sinds ik de Talisman heb altijd gewoon RON 95.
Merkte geen enkel verschil met paar tanks RON 98. En ook volgens de werkplaats waar ik altijd kom kon ik mezelf dat geld gewoon besparen.
Wanneer ik vanaf elektrisch rijden overschakel naar benzine en ik blijf dezelfde snelheid rijden blijft de benzinemotor heel hoog in de toeren hangen. Dit veroorzaakt veel motorgeluid en is ook zichtbaar in het verbruik....
wij zijn momenteel in het bezit van een Renault Laguna 3 Estate uit 2008 met M4R motor.
Nu de kmstand de 2,5 ton nadert begint de auto technisch toch wel wat steken te laten vallen, zoals een behoorlijk olieverbruik, bonkend...
Het valt mij op dat nu het een paar dagen koud is, de wagen nauwelijks op EV rijdt!
De Batterij is volledig opgeladen (vier blauwe blokjes vol), maar er wordt niet overgeschakeld naar EV.
Bij korte ritjes schakelt hij helemaal niet over naar EV,...
Deze vakantie was ik bijna toe aan dit experiment, maar helaas was de geplande benzinepomp al bereikt voor de tank echt op nul ging.
Ik had nog 1l benzine en 24km autonomie over met e-save en de motor bleef inderdaad doordraaien op benzine.