R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door sjoerd1970 »

Sinds 19-12-2013 wordt mijn SD kaart niet meer herkent. Er staat een melding "geen kaarten gevonden". Ik dacht aan een corrupte kaart en heb deze proberen te herstellen. Zonder succes.

Bij Renault een klacht ingediend omdat ik inmiddels ook een andere SD kaart heb geprobeerd en die werkt ook niet. Ik kwam er achter dat de renault de hele SD kaart zelf niet ziet, want als ik in het systeem kijk kan ik de SD niet uitwerpen omdat er geen SD in zou zitten.

Renaul gaf aan dat ze me na 6 januari gaan terug bellen. Dat betekent minimaal 2 weken geen navigatie. Lekker als je op vakantie gaat en een dure R-link, dure kaarten en dure live traffic hebt aangeschaft. Dan past zo'n reactie toch niet vind ik.

Op goed geluk de renault dealer gebeld en die gaf aan dat Renault een brief had gestuurd naar de dealers ivm connectiviteitsproblemen met de zover ik begreep kaarten. Als Renault zo'n brief heeft gestuurd vind ik het raar dat Renault klantenservice mij dat niet kan vertellen. En er zouden toch veel meer klachten moeten zijn dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door GertjanVB »

Heb je de SDkaart in de RLink-app op je Mac of PC geprobeerd? Wordt ie daar wel herkend, zonniet is hij dan opnieuw te koppelen met je MyRenault/RLink account dmv je VIN nummer. Werkt de RLink in je auto verder wel?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door sjoerd1970 »

De SD kaart wordt sowieso herkend op mijn laptop (windows) en er komen updates op.

Mijn garage belde zelf op n.a.v. mijn klacht bij Renault en zij gaven aan dat de kaartjes wel vaker problemen gaven bij temperatuurschommelingen. Renault schijnt dat nu te onderzoeken. Ik kan me herinneren dat ik het eerder ben tegen gekomen, maar toen dacht ik dat het kaartje was beschadigd.

Een van mijn RLink kaartjes werkt nu wel, ik ga na de kerst wel eens het andere Europa kaartje proberen en in januari gaat de garage ernaar kijken.

Het is jammer dat Renault nog weinig kennis heeft van de RLink, maar ik ben best tevreden over de manier waarop je klachten kunt doorgeven aan Renault en hoe onze dealer (ahrend Eindhoven) hierop reageert. Communicatie vanuit de dealer is erg goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mouw
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 dec 2013 14:37
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door mouw »

Heb het zelfde probleem na update van mijn BENELUX kaart zegt R-Link geen kaart gevonden. Dacht toch alles volgens de regels gedaan te hebben. R-Link starte met de update maar liep vast. Nu ziet mijn computer de inhoud van de kaart nog wel maar het programma om de update nogmaals op mijn kaart te zetten loopt vast. Melding contact opnemen met de helpdesk. Kun je de kaart ook formateren en opnieuw installeren. Geen kaart is lastig met een ZOE Iivm zoeken naar een laadpaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door sjoerd1970 »

Dat is inderdaad wel vervelend. Bij mij werken beide kaartjes opeens weer. Ik heb de kaartjes in mijn PC gedaan, Rlink toolbox gestart. Daarna kaartjes verwijderd, motor gestart en toen de kaartjes erin gedaan.

Mijn advies is om de klantenservice te bellen: 0800 0303 (type klacht). Dan maken ze in ieder geval een case aan. Dat lijkt me wel belangrijk als meer mensen er last van hebben.

Ik heb ook onze eigen dealer gebeld. Die moeten dit in eerste instantie oplossen, want je bent hun klant. In jouw geval lijkt me navigatie m.b.t. laadpaal info heel erg belangrijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mouw
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 dec 2013 14:37
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door mouw »

Vanochtend nogmaals het proces doorlopen. En ja het werkte nieuwe kaart inmiddels geïnstalleerd. Alleen nu is het Discovery-pakket verdwenen en staat ook niet meer in myrenault. Helpdesk op dit moment onbereikbaar (te lange wachttijd). Later nog maar eens proberen. Maar navigatie werkt gelukkig weer. Installeren met lopende motor duurde ongeveer 10 minuten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door sjoerd1970 »

Goed om te weten. Bij mij werd er ook iets geupdate in 10 min.

Ik denk dat iedereen met kaartjes die opeens niet werken en hier terecht komen maar even moeten bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door sjoerd1970 »

Ik ben door Renault NL gebeld dat de software update momenteel wordt getest. Het is nog onduidelijk of deze via de R-Link applicatie op je PC wordt uitgerold of dat je hiervoor naar de garage moet.

Het is Renault wel duidelijk dat het niet lezen van de kaartjes te maken heeft met temperatuur of temperatuurveranderingen en dat het softwarematig op te lossen is. Dat is dan vooralsnog goed nieuws.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mikeyl
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2014 14:56
Actief als: professional

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Mikeyl »

Wat mij op valt is dat het niet alleen je sd kaart is die niet herkend wordt maar ook je usb stick, waar ik dus mijn muziek op heb
staan die wordt niet herkent bij lage temperatuur.. :( Andere ook last van?? :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sylver
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2013 17:17
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Sylver »

Is hier al een oplossing voor?
Mijn SD-kaart valt dagelijks uit, desondanks het een nieuwe wagen is (week oud) en ik veronderstel dat de meest recente software meegeleverd geweest is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Theo-R-link »

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden, ofwel is dat kaartje corrupt (duizend mogelijke oorzaken) of erger nog jou R-link of zeker de kaartlezer er in heeft een fout. Zwaar aandringen dat dit getest wordt bij jouw dealer. Van de computer zal je wel weten dat een eenmalige storing een 'externe' oorzaak kan hebben, maar als dat meer gebeurd zit er iets mis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sylver
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2013 17:17
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Sylver »

Vandaag geen enkele keer uitgevallen... het was dan ook warmer vandaag dan vorige week...
Zou dus idd een verband kunnen zijn tussen temperatuur en het probleem...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Theo-R-link »

Ik heb dat ook al twee keer gehad, o.a. vandaag.Toen ik vandaag opstartte kwam er een scherm dat ik mijn kaart in de PC moest steken. Onderweg stopte de stem met weg te wijzen, maar gaf nog wel radars en uiteindelijk mijn bestemming. Toen ik dan terug vertrok kwam er 'geen kaart gevonden'. Ongeveer drie kwartuur gereden en er veranderde niets.
Thuis kaart in de computer gestoken, 10 sec update. Dan in de auto 'kaart niet herkend' en dan onmiddellijk de kaart!
Vorige keer gebeurde hetzelfde enkele uren nadat mijn internet was geactiveerd. Heel de rit geen kaart, de volgende morgen opgestart om naar de dealer te gaan en de kaart was er terug. Beide keren inderdaad ook bij warme weer, maar mijn dealer ontkent dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. Hij beweert dat er dan iets fout zit in de software. Zaterdag gaat hij dat bijwerken. Duurt wel twee uur. Ik laat wel iets horen over het resultaat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Theo-R-link »

Gisteren, Zaterdag ben ik naar de dealer geweest en hij heeft het 'systeem' geüpdatet, van applicatie 311 naar 313.
Een tijdrovend werkje waarmee we toch meer dan een uur zijn bezig geweest.
Terug thuis kwam dan in de computer de melding dat ik een update moest doen. Naar de auto, kaart uitnemen, in computer steken, 10 sec, dan OK. terug in de auto opstarten, 10 sec geen kaart dan OK. Een uur later in de computer nieuw vraag om te updaten. Naar de auto, kaart halen, computer 10 sec, auto opstarten 10 sec kaart niet gevonden, dan OK.
Toen kwam er weer een en ik wachtte tot vandaag. Kaart uit de auto, 10 sec computer, daarna kaart in de auto, starten, geen kaart meer, ook niet na tien minuten. Terug naar de dealer zeker?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door TCe120ECD »

@Theo-R-Link, ik snap niet dat als je bij de dealer bent geweest en ze hebben het systeem geupdated, waarom thuis dan nog een keer updaten. Ik zou het bij dat van de dealer laten en verder niks meer updaten en lekker gaan genieten van de R-Link. Ik heb mijn R-Link (ik heb dan wel een Captur) nog niet geupdate. Binnenkort krijg ik een nieuwe TomTom SDkaart en dat gaat dan erin. Ik heb misschien wel makkelijk praat, omdat ik geen problemen heb met mijn R-Link. Maar ik zou echt als het systeem eenmaal goed loopt, niet meer updaten.
Ga terug naar de dealer en vertel wat er gebeurt is en dat het nu weer mis is. Misschien willen ze weer een uurtje voor je uittrekken, maar daarbij laten vind ik. Succes.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Theo-R-link »

Ik werk al jaren met computers en daar is de regel: als er een update komt zeker laden. Ik vermoed dat dit ook de bedoeling bij R-Link is. Je R-Link toolbox vraagt om te updaten en dan veronderstel ik dat dit nodig is. Nu goed drie uur later weer de auto gestart en de kaart is er! En dat is belangrijk: waarom eerst niet dan wel? Op minder dan vierhonderd km rijden is mijn kaart (op het scherm hé) er, tijdens het rijden, al tweemaal uitgevallen. Gelukkig op tamelijk gekende plaatsen zodat ik zonder problemen mijn weg nog vond, maar dat zou ook anders kunnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sylver
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2013 17:17
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Sylver »

Ik heb de afgelopen week geen enkele uitval meer gehad... echter niks geupdated tot nu toe...

Er is dus duidelijk een verband tussen de buitentemperatuur en de werking van de SD-kaart... bij lagere temperaturen geeft hij dus problemen...

Iemand weet of ze dit ondertussen effectief hebben kunnen oplossen bij iemand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Theo-R-link »

Vind ik wel straf: Ik heb de afgelopen week geen enkele uitval meer gehad. De regel zou moeten zijn ik heb minstens een jaar geen uitval meer gehad. Mijn draagbare MIO van 120 euro heeft in de drie jaar dat ik hem heb NOOIT een uitval gehad! En dat is de normale regel voor een GPS denk ik. (Bovendien levenslang gratis updates)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sylver
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2013 17:17
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Sylver »

Ik zit nu in week 3 van mijn nieuwe wagen en heb al verschillende uitvallen gehad...
Maar niet meer de afgelopen week, dus duidelijk verband tempartuur-uitval.

Maar ik vind ook dat zo'n systeem NOOIT mag falen, want ik gebruik mijn wagen ook voor professionele doeleinden.

Los daarvan: in mijn Mégane had ik een Carminat DVD systeem... geen ENKELE keer heeft het gecrasht, maar dan ook echt geen ENKELE keer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sylver
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2013 17:17
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Sylver »

En vandaag was het weer van dat... nochtans 12°...

In elk geval, een oplossing komt er momenteel niet van Renault, desondanks dat dit toch een "gekend" probleem is, blijkbaar... (aangezien dit topic al bestond).

Ik heb nu dagelijks mijn oude draagbare TomTom mee, voor in het geval dat...
Maar zoiets kan toch echt niet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Theo-R-link »

Ook dit aan Renault blijven doorgeven en verbruikersorganisaties inschakelen om het onlogische van het betalen voor kaarten te onderstrepen. TomTom geeft, zoals de meeste firma's van GPS toestellen, aan zijn gebruikers gratis updates levenslang, dus Renault krijgt ze ook gratis, maar vraagt er een dikke prijs voor. Dat kan niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Huite »

door Theo-R-link » Do Apr 10, 2014 7:27 am
(..............................)TomTom geeft, zoals de meeste firma's van GPS toestellen, aan zijn gebruikers gratis updates levenslang, dus Renault krijgt ze ook gratis, maar vraagt er een dikke prijs voor. Dat kan niet.
Sorry maar dit is te kort door de bocht...(en off-topic trouwens)
Het klopt dat er fabrikanten van navigatiesystemen zijn die hun toestellen levenslang van nieuwe kaartsoftware voorzien.
Ook TT heeft dergelijke apparaten in het assortiment. Maar dat maakt het nog niet de ongeschreven regel in navigatieland!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HappyClio4driver
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2014 14:44
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door HappyClio4driver »

Bij mij in de Clio4 deed het probleem zich in januari na de levering een paar keer voor. Kaart en USB onzichtbaar. Mijn vermoeden was kabeltje los of een slecht contact. Auto herstarten was vaak afdoende. Daarna niet met voorgedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Huite »

Heeft jouw Clio ook een software update gehad?
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
sjoerd1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 nov 2013 19:15
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door sjoerd1970 »

Probleem was na de grote update van eind maart even weg, maar sinds een paar weken weer terug. Kaart wordt niet herkend, maar als ik niets doe, dan wordt de kaart na 5 minuten weer geladen. Vind ik niet toelaatbaar, maar het werkt dan wel. Maar weer eens met Renault bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



punkie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2015 13:00
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door punkie »

Goede dag heb nu voor het eerst een megane cc met R-link
wilde de updaten naar de life versie gedaan via de myrenault site
betaald 69,95 en de download
vanaf dit moment kan ik de kaart niet meer zien en ook mijn usb kan ik niet meer benaderen
Iemand misschien een oplossing daar de garage de Zeeuw er niets mee kan
alvast dank Ton

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door TCe120ECD »

MyRenault verwijderen en opnieuw installeren.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Marguerite »

Bedoel je de R-Link toolbox.......da's wat anders....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



punkie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2015 13:00
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door punkie »

nee de R-link in de auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



punkie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2015 13:00
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door punkie »

TCe120ECD dat werkt ook niet sorry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door Thair »

Een update ten bedrage van €69,95 zie ik niet in de R-Link catalogus voor de TomTom kaarten staan. Als ik me goed kan herinneren was er een (tijdelijke) aanbieding om de Carminat systemen naar een live versie te upgraden en deze was wel €69,95 (wederom als ik me goed herinner). Volgens mij zijn de R-Link en de Carminat niet met elkaar compatibel (verschillende systemen). Als er een Carminat update op een R-Link SD kaart is gezet, dan kan ik me voorstellen dat hierna het R-Link systeem deze SD kaart niet meer herkent.

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



punkie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2015 13:00
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door punkie »

de kaart is via de R-Link in de auto geupdate naar live dus wel degelijk live voor R-Link denk ik zo
factuur gehad en als ik in de R-Link toolbox kijk staat het er ook dat ik dat heb
maar in de garage zeggen ze dat de update mislukt is
weet iemand of je het opnieuw kan downloaden of moet je dan weer betalen
groetjes
Punkie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



punkie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2015 13:00
Actief als: particulier

Re: R-Link: herkent mijn SD kaart niet meer

Bericht door punkie »

OPGELOST :dance: :dance: :dance: :dance: door een goede monteur van Renault

kabels van de accu losmaken en de kabels zo'n 10 minuten tegen elkaar houden
dan alles weer vast zetten en kijk alles werkt weer
de kaart, de USB enz
Groet
Ton

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht