Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@GertjanVB:
Zit de HELE R-Link op dood spoor, of alleen het EV-gedeelte ?
En als het alleen maar het EV-gedeelte is, is dat dan omdat die R-Link sukkels niet KUNNEN, of niet WILLEN ?

Persoonlijk zou ik al heel blij zijn, als ik op de TomTom-kaart zou kunnen AAN (en UIT) vinken:

- Renault Truckservice (vooral UIT)
- Pompstations (vooral UIT)
- oplaadpalen 3,7 kW (volgens oplaadpalen.nl)
- oplaadpalen 11 kW (volgens oplaadpalen.nl)
- oplaadpalen 22 kW (volgens ac-lader.nl)
- oplaadpalen 43 kW (volgens ac-lader.nl)

En als TomTom dat WEL kan leveren,
dan ben ik graag bereid een los apparaat te kopen en op mijn dashboard te zetten. :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door erijder »

Gisteren laadkalender moeten achterlaten bij park plein Den Haag. The new motion / lolo had een paar uur gewoon geladen, maar zodra ik auto deur opendeed, sloeg lolo af en kabel vast. Na bellen met park (bel new motion) en bellen the new motion (bel qpark) uiteindelijk iemand van qpark erbij. Eerste wat hij vroeg: u heeft zeker een Renault. Gisteren ook al raak met deze lader.
De stroom lag van de lolo af, maar deze kreeg hij er niet meer op. Kabel bleef muurvast in de ''muur" zitten. Telefoon nummers dus maar uitgewisseld en voor de derde keer deze avond 'THE new motion' gebeld.
Ik was al nooit erg blij met de lolo's. Traag en ik heb vaak 'rode neus' gehad met die dingen. Maar dit slaat wel alles! Waarom geven die dingen de kabel niet vrij als de stroom er af slaat? Met een veer en elektromagneet lijkt mij dit toch eenvoudig te regelen?
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Al die connectoren hebben "motorssloten": motortje heen, motortje terug. Dus zonder stroom is vast inderdaad vast. Ik zeg niet dat het GOED is, ik zeg dat het zo is, Ik snap niet waarom de stroom er niet meer op kon, de Lolo geeft dan in zijn reset meteen het slot vrij. Dus of de beste man kon de zekeringautomaat niet vinden, of hij sloeg meteen weer af. In het laatste geval: zat de auto nog aangekoppeld? Zo nee, dan heeft het natuurlijk niks met de Zoe te maken maar heeft de installatie een aardfout waardoor de automaat niet wil inschakelen.

Zoals ik al in het andere draadje zei: ik vind die Lolo's (met EV boxen als goede tweede) ellendedingen, maar steekproef van één gebruiker, niet zo representatief.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MarcoZE »

Vandaag geladen bij Safaripark Beeksebergen. Er staat een dubbele EV box met vreemd genoeg een Schuko 230v aansluiting en een Mennekes aansluiting. De Mennekes aansluiting is 11 kWh dus na 2 uurtjes een leuke elektrische safari kunnen doen.
ImageUploadedByTapatalk1445632473.937661.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door erijder »

@zoe2go, yep, de automaat sloeg steeds direct terug als hij de stop er op wilde zetten. Zoe was toen ( uiteraard) al los gekoppeld. Ben het eens met je opmerking over de lolo's en EV boxen. Ik heb precies dezelfde ervaring. Vaak problemen met lolo gehad en regelmatig met ev box. Daarnaast zijn de lolo's traaaaag.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Sordone »

Zaterdag 7-11 geprobeerd te laden bij de Ericastraat 2, 6581 BX Malden bij een 22Kw paal van Ecotap. Pas werd herkend maar laden werd gestopt met "Controleer laadpaal". Bij telefonisch contact met helpdesk blijkt dat bij de laadpaal de zekering eruit vloog. Led's knipperde niet meer elke 10 seconden en paal communiceerde op noodstroom. Waarschijnlijk is de laadpaal door de gemeente voorzien van 3x 25 A zekeringen maar stond de paal op 22KW. :oops: Ecotap ging het bij de gemeente laten controleren. De hardware moet dus allemaal goed in lijn staan om te kunnen werken. Maar altijd handig zo'n Zoe als testauto...
Gelukkig was dit een test en wist ik dat er bij de Horst 3 in Malden een goed werkende 22KW laadpaal zit op 300 meter van deze paal. :dance: Hier al vaker geladen en binnen 10 minuten was ons accu tekort aangevuld. Deze laatste laadpaal kan in ac-lader.nl.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Ik zie op Chargemap beide niet staan, wel Horst 11, maar die staat als 2 x 11kW. Ik gebruik zelf bijna uitsluitend ac-lader :dance: maar probeer wel elke lader die ik tegenkom op chargemap te zetten. Misschien een idee? Zal maar net iemands redding zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Sordone »

MIjn favoriete app is Next Charge. https://play.google.com/store/apps/deta ... arge&hl=nl en die heeft alle drie in Malden. De Horst 16 is inderdaad 11KW.
Manueel toevoegen is niet te doen en chargemap loopt erg achter. Openchargemap en lemnet is beter op dit punt met het automatisch linken naar laadproviders en/of e-clearing.net.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Dank @Sordone voor de tip. Maar bij mij deed de website het niet eens, Chrome en Firefox geprobeerd. Ik heb de App nog niet geprobeerd, maar ik ben dan maar zo vrij geweest deze twee aan Chargemap toe te voegen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Huh?!? Dit nog nooit bij Fastned meegemaakt.
Na 15 minuten vol power laden opeens deze melding...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

En twee minuten later hervat het laden weer, helemaal uit zichzelf! Ook nog nooit eerder meegemaakt.

Had ik CANZE maar bij me, dan kon ik misschien wat 'achter de schermen' kijken wat er aan de hand was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door bitman »

misschien even een pause om de batteries af te koelen :?: of een spike in het laadpaal network :?:
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Ja dat zou kunnen. Ik vermoed een hoge temperatuur van de batterij: veel kilometers gereden gisteren, pedaal bediend met enige pit, met twee snellaadstops onderweg. Vermoedelijk weinig tijd voor de batterijcellen om af te koelen. Ik hoorde de 'vliegtuigfans' achterin de Zoe zachtjes blazen en dat duidt meestal op hoge batterijtemperaturen.
Helaas had ik CANZE niet bij me, dan had ik de celtemperatuur kunnen checken.

Het meest vreemde is dat de storing zich uitzichzelf herstelde. Dat heb ik bij de Zoe nog niet eerder meegemaakt. (Normaliter moet dan eerst een hele 'regendans' gehouden worden om zo'n storingsmelding opgeheven te krijgen.)
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

We moesten maar eens een scherm maken met al die interne temperaturen en fans. Zo veel wensen, zo weinig tijd...... Wisten jullie trouwens dat de Zoe de airco zo kan schakelen dat de batterij echt met gekoelde lucht wordt aangeblazen? De batterij heeft een eigen evaporator! In de Fluence en Kangoo zijn dat nog peltier elementen, maar dat is kinderspel vergeleken met deze slimme oplossing.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door PieterZoe »

Ik meende dat ook al gezien te hebben in een van de schema's maar durfde het niet te geloven. Die actieve koeling is daarmee idd erg smart !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Sordone »

Vandaag een tripje naar Tolkamer gedaan en dus een laadpaal in de buurt uitgezocht. Kom ik bij de laadpaal in de Tolstraat om 12:48 uur, staat er een ICE maar deze was niet in overtreding door het bord erbij. Maar dit heb ik nog nooit gezien in EV land, iemand anders ? Een zielige poging om een openbaar laadpunt te realiseren waar je weinig mee kan als EV'er overdag.
Uiteindelijk doorgereden naar Emmerich waar ik gratis met 22KW kan laden met mijn SWD-AG kaart. :dance:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door cosmiccarbon »

Nooit eerder gezien maar dit is een duidelijk gevalletje school haal- en brengtijden. Dan willen er nog weleens parkeerproblemen zijn...
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door bitman »

een ervaring in Duitsland...

BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door BB-One »

Is er ook een samenvatting? ;-) maar ik heb een paar stukjes gekeken, als ik het goed begrepen heb gaat hij dus zonder laadkabel op weg en heeft er dan over dat je een range extender nodig hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door bitman »

nee, hij heeft het meer over hoe omslagtig het laden is voor de gewone mens.
je hebt RFID cards / smartphone APPS and what ever nodig. en de enne RFID card werkt niet op de andere charge point etc.
zijn punt is dat als we echt het EV rijden gemakkelijk willen maken dan zou het laden het zelfde moeten zijn als nu met de ICE. met een credit card op zak kan ik door heel Europa rijden en zonder problemen tanken bij elke tank station. dat zou ook mogelijk moeten zijn met EV rijden! :discuss:
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

In Nederland geen probleem. In Europa werkt TNM aan uitbreiding van haar netwerk door bestaande laders aan hun betaalsysteem te koppelen, maar dat is dus alleen TNM. Fastned heeft plannen om laders te bouwen in Duitsland. Voor alle laders kom je nu terecht bij Plugsurfing. Verder lijkt Duitsland zich meer richting mobiele betaalapps te ontwikkelen en gewoon betalen met je bankpas.
Dus wel nog een divers zich ontwikkelend landschap, wat inhoud dat je je toch een tikje moet voorbereiden voor je je in onbekend terrein begeeft, maar zeker niet onmogelijk. Dus bovenstaand verhaal komt van de stichting open deur.
Wil je een leuke inkijk in de engelse situatie moet je de 2 ½ durende video van Aloam bekijken op YouTube. Hij gaat van Aberdeen naar Londen vv in zijn Zoe
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door bitman »

ja, ik volg hem en ik heb hier electric highway & cyc cards. ik ben zelf voorstander van weg met die troep kaarten en gewoon betalen met je credit cards het zie contactless of pin code. of beter een Tesla over 2 year als mijn PCP Zoe terug gaat en gewoon super charger gebruiken
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Kun je in de rij om die grote batterij vol te laden.....
Alles kan beter, stap 1 is om überhaupt laders te hebben, stap 2 dat ze 't doen, stap 3 dat ze heel snel zijn, stap 4 makkelijk betalen enz.
We mogen niet klagen hier.....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

100% eens @GertjanVB, over klagen en over prio. Maar ook met Bitman: als elke gemeente hier mini-betalingen (nou ja, alles is relatief) uit je zak kan kloppen met palen met pin-automaten, dan zou ik toch denken dat dat met dit allemaal ook veel makkelijker zou zijn geweest.

Misschien hebben de jongens en meisjes op school geleerd dat je aan loyaliteit moet werken en dus een lidmaatschapsysteem moet bouwen, maar met een commodity als prik en vonken werkt dat toch echt niet zo, behalve misschien dan voor de Fastned certificaathouders. Volgens mij werkt het in 99% van de gevallen toch zo van: moet laden en wel hier en nu, en van wie die paal is, lekker boeien. En dus hebben we een pas van de Gamma EN de Praxis. Van de Jumbo EN de Albert Heijn. Van TNM EN Eneco. Ik vraag met wel eens af in hoeverre mensen dan echt maar naar één van die keuzes gaan, en in hoeverre de bedrijven menen DAT hun cliënten alleen naar hun gaan. Leuk afstudeerproject.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015 07:15
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door bitman »

@zoe2goe; inderdaad een leuk afstudeerproject :lol:

btw; heb net een telefoontje gehad van Serge verkoper te Greenhous Renault dealer dat eindelijk mijn Zoe is geland. 8) ga hem deze dinsdag ophalen en dus gelijk ongeveer 200 miles naar huis rijden. :shock: neem mijn zelfbouw EVSE mee en natuurlijk een stapel RFID cards die helaas (nog steeds) nodig zijn. maar kan dus mijn Barclay Credit Card thuis laten of toch niet :?: nah, moet ook wat eten en drinken onderweg :lol:
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Ik heb hem nog nooit zo leeg gehad. Zelfs het "beperkte prestaties" op de laatste kilometer meegemaakt. Daar wordt je niet blij van!

Afbeelding
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Stoer!!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

zoe2goe schreef:Stoer!!
Dom...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door BB-One »

Mijn vrouw heeft aangetoond dat je nog minstens vijf kilometer kan rijden met beperkte prestaties....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Was dat stoer of dom? :twisted:
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Je kunt nog verder......
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door BB-One »

Zoe2goe Ik noem het eigenwijs ;-) maar eigenlijk gewoon stom. Als we naar mijn schoonouders rijden dan halen we het net wel net niet op een lading heen en terug. Een km of vijftien voor ons huis is een makkelijk te bereiken 11kw lader. Als je daar even tien minuten gaat staan haal je het zeker, maar mevrouw had geen zin....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

Geen groter wijsheid dan EIGEN wijsheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Heerlijk draadje! :D

Gezien mijn eigen ervaring laadpaal-ervaringen-openbaar-t15085-300.html#p139425 toch wel goed om te weten van die minstens 5 km op "beperkte prestaties". Ik zat toen dus echt wel even met een bezwete bilnaad zeg maar. Naar nu blijkt onnodig. Was overigens de tweede keer in de twee jaar dat ze nu bij me is en dat valt me niks tegen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door HarmOtten »

Ik kan je vertellen dat het iets meer is dan 5km dat je nog kan rijden, nadat de melding "Beperkte prestaties" verschijnt. Ik schat dat 10km rustig rijden moet lukken, al zullen dan ook echt de prestaties langzaam aan verminderen. Ik spreek uit ervaring...
En je hebt altijd nog een heel klein beetje vermogen over om achter op de sleepwagen te rijden :wink:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Nivve »

Wat is de 'beperkte prestaties' melding?
Laatst toen het gigantisch stormde (38+ KW met 90 op de snelweg...) mijn thuisrit net gehaald. Kilometerstand ging op '---' na de 8 km RR, dus de laatste 3 km gewoon doorgereden (moet dat toch 8 kunnen redden dacht ik).
(Zie bijlage)

Had ik dus nog 5 km over (8-3 van het 3 km doorrrijden met '---' RR) of 5+5 en heb ik de 'beperkte prestaties' melding dus nog niet eens gezien? De eindtsand was 3% SOH volgens de Zoe.
:think:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht