Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Laatst is er een laptop uit de auto van mijn broer gestolen en daarbij hoordde ik over 'accu detectors' die worden gebruikt om laptops en dergelijke te detecteren in geparkeerde auto's*. Nu was ik erg benieuwd of iemand weet hoe dat werkt met EVs; Zullen ze onwerkbaar zijn en altijd een positief signaal afgeven door onze grote accu's (en de zorg; meer kans dat ze denken dat er een laptop in ligt en dus iets vaker een ingetikte ruit. Of juist accu detector onbruikbaar en extra veiligheid als je niet anders kan dan een laptop in de auto laten liggen) of is het toch nog steeds een erg lokaal veld en blijft het werken?
Niet dat ik bewust bang ben dat we veel meer kans hebben om een ingetikte ruit te hebben, ik ben vooral gewoon nieuwsgierig naar hoe de techniek hieromheen werkt. Hoe detecteer je een accu en wat voor effect heeft het hebben van een 26kWh accu op het detecteren van de kleinere accu's in een auto?
Gezien een aantal van jullie aardig wat verstand hebben van techniek, was ik benieuwd of één van jullie mijn nieuwsgierigheid kan tevreden stellen.
* Sterk vermoeden dat dat gebeurd is. TomTom was niet gejat terwijl hij praktisch op de achterbank lag en laptop lag in de kofferbak verstopt. Natuurlijk nog steeds stom om in de auto te laten liggen, maar daar gaat het niet om.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Bij mijn beste weten is dat niet gebaseerd op accu's (en heeft het as zodanig geen relatie met "onze" batterij) maar met het signaal wat laptops nog uitsturen als ze in standby ("gewoon dichtgeklapt") staan. Slechte gewoonte, niet doen. Sowieso laptop niet in de auto laten liggen, ook niet achterin.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
IK heb de afgelopen vijf weken alleen maar korte ritjes gedaan met mijn Renault Megane Plugin Hybrid.
Nu kreeg ik vanmorgen de melding: Elektrische syst controleren.
Er brandt geel driehoekje links op scherm en het gele lampje met de...
Kan ik ook zien wat de conditie is van de accu pack?
Want men zegt dat je 5 minuten op EV kan rijden maar dat red ik niet. Denk dat ik net 2 minuten haal.
Ik heb een foutmelding in mn Airbag systeem. Dit is met een flinke reparatie aangepakt door de accu en de dynamo te vervangen, want de redenatie as dat de dynamo slecht was en daardoor te weinig spanning, en dat dat de foutmelding kon verklaren. Dat...
We hebben sinds een paar weken een probleem met de accu van onze Megane IV TCe 130 uit 2016. Ondanks dat we hoofdzakelijk lange stukken (>100 KM) hebben gereden rond de kerst, was de accu toch ineens zo leeg dat de auto niet meer startte en een...
Ik heb me accu los gehaald om bij de lampen te kunnen komen. Bij het terug plaatsen begon ik te twijfelen hoe de draden moesten zitten de + en - zijn mij wel duidelijk maar ik heb nog 2 extra draden.