EVs en accu detectors

Plaats reactie

Topic author
Nivve
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
Actief als: particulier

EVs en accu detectors

Bericht door Nivve »

Laatst is er een laptop uit de auto van mijn broer gestolen en daarbij hoordde ik over 'accu detectors' die worden gebruikt om laptops en dergelijke te detecteren in geparkeerde auto's*. Nu was ik erg benieuwd of iemand weet hoe dat werkt met EVs; Zullen ze onwerkbaar zijn en altijd een positief signaal afgeven door onze grote accu's (en de zorg; meer kans dat ze denken dat er een laptop in ligt en dus iets vaker een ingetikte ruit. Of juist accu detector onbruikbaar en extra veiligheid als je niet anders kan dan een laptop in de auto laten liggen) of is het toch nog steeds een erg lokaal veld en blijft het werken?

Niet dat ik bewust bang ben dat we veel meer kans hebben om een ingetikte ruit te hebben, ik ben vooral gewoon nieuwsgierig naar hoe de techniek hieromheen werkt. Hoe detecteer je een accu en wat voor effect heeft het hebben van een 26kWh accu op het detecteren van de kleinere accu's in een auto?

Gezien een aantal van jullie aardig wat verstand hebben van techniek, was ik benieuwd of één van jullie mijn nieuwsgierigheid kan tevreden stellen. :roll:

* Sterk vermoeden dat dat gebeurd is. TomTom was niet gejat terwijl hij praktisch op de achterbank lag en laptop lag in de kofferbak verstopt. Natuurlijk nog steeds stom om in de auto te laten liggen, maar daar gaat het niet om.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: EVs en accu detectors

Bericht door zoe2goe »

Bij mijn beste weten is dat niet gebaseerd op accu's (en heeft het as zodanig geen relatie met "onze" batterij) maar met het signaal wat laptops nog uitsturen als ze in standby ("gewoon dichtgeklapt") staan. Slechte gewoonte, niet doen. Sowieso laptop niet in de auto laten liggen, ook niet achterin.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen