Pas aangeschafte Renault Scenic II 2005
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 nov 2015 14:56
- Actief als: particulier
Pas aangeschafte Renault Scenic II 2005
Hallo allemaal,
Ik heb pas een Renault Scenic II uit 2005 gekocht. Echter heeft deze nu een aantal problemen:
Bij een koude start stottert de motor zo erg dat het wel een botsauto lijkt. Na een 600-800m begint het minder te worden en zodra het blok enigzins warm wordt is het over.
Ook waren de opberg vakken bij de bestuurdersstoel en bijrijders stoel flink nat.
De auto staat nu inmiddels al ruim 3 weken bij de garage.
Ze hebben de volgende onderdelen al vervangen, welke nog niet een verbetering als resultaat hebben:
Bobines
Bougies
Brandstofpomp
Kleppenhuis gereinigd
Krukassensor
Mbt tot het vocht in de auto heb ik nog niks gehoord van de garage, dit merkten we pas afgelopen week op namelijk.
Heeft iemand nog een idee wat het probleem kan zijn van het stotteren van de motor?
Ik heb pas een Renault Scenic II uit 2005 gekocht. Echter heeft deze nu een aantal problemen:
Bij een koude start stottert de motor zo erg dat het wel een botsauto lijkt. Na een 600-800m begint het minder te worden en zodra het blok enigzins warm wordt is het over.
Ook waren de opberg vakken bij de bestuurdersstoel en bijrijders stoel flink nat.
De auto staat nu inmiddels al ruim 3 weken bij de garage.
Ze hebben de volgende onderdelen al vervangen, welke nog niet een verbetering als resultaat hebben:
Bobines
Bougies
Brandstofpomp
Kleppenhuis gereinigd
Krukassensor
Mbt tot het vocht in de auto heb ik nog niks gehoord van de garage, dit merkten we pas afgelopen week op namelijk.
Heeft iemand nog een idee wat het probleem kan zijn van het stotteren van de motor?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 09:33
- Contacteer:
Re: Pas aangeschafte Renault Scenic II 2005
Het vocht komt vanwege vervuilde paravan, zal eens kijken of ik een linkje daarvan kan vinden.
Hele slechte zaak dat het nat daaronder is, want daar zit een berg electronica, en het nat worden van de draden (met name de aansluitingen) zijn vaak oorzaak van tal van electrische problemen.
edit: ja, hier een linkje met tal van postings en hoe te testen en zelf te herstellen lekkage-renault-scenic-ii-parvan-t7658.html
Het stotteren van koude motor, klinkt die dan als een diesel ?
Hele slechte zaak dat het nat daaronder is, want daar zit een berg electronica, en het nat worden van de draden (met name de aansluitingen) zijn vaak oorzaak van tal van electrische problemen.
edit: ja, hier een linkje met tal van postings en hoe te testen en zelf te herstellen lekkage-renault-scenic-ii-parvan-t7658.html
Het stotteren van koude motor, klinkt die dan als een diesel ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ...
Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens'
Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ...
Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens'
Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
Hide post links |
-
Beste Mathijs,
Het stotteren van de koude motor is niet echt te horen, ook niet op gelet eigenlijk, maar zodra je hem start en dan weg probeert te rijden schiet je heen en weer op je stoel.
De link die je me gestuurd hebt van de Paravan ga ik zo eens bekijken.
Het stotteren van de koude motor is niet echt te horen, ook niet op gelet eigenlijk, maar zodra je hem start en dan weg probeert te rijden schiet je heen en weer op je stoel.
De link die je me gestuurd hebt van de Paravan ga ik zo eens bekijken.
Hide post links |
-
Pas kregen we van de garage het bericht dat ze het probleem van het stotteren niet konden vinden. En dat ze het ook niet meer zagen zitten. Uiteindelijk hebben we de scenic ingeruild voor een Ford Focus C Max 2006. Voor ons geen scenic meer...
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-