Na een redelijk juichverhalen afgestoken te hebben in
dit draadje ben ik voor de gein maar weer eens in mijn vroeger meest favoriete draadje over TomTom kaart-updates gaan kijken. Ik constateer dat hier met rode hoofden, stoom uit de oren en uitpuilende ogen wordt gepost en dat psychiatrische hulp bij een enkeling wel gewenst is

ook zie ik dat dit draadje gevoed wordt door een beperkt aantal forumleden, maar inmiddels meer als 40.000 lezers heeft voorbij zien komen. Er is dus wel iets aan de hand....
image.gif
Zelf heb ik die problemen ook gekend en heb driftig in dit draadje gepost en met Renault contact gehad. Het werkt nu en als het werkt verder niet aankomen; ik krijg geen kaartupdates en doe dan ook geen kaartupdates, de laatste systeemupdate verliep probleemloos en werkt prima. Hoe kon het zover komen?
- oude My Renault account verlaten en een nieuwe aangemaakt
- Chrome browser voortaan gebruikt
- nieuwe SD kaart met kaart Europa aangeschaft
- ZEn; neem afstand, ga niet uit van logica, koester geen verwachtingen, alleen rust kan u redden en leiden tot uw doel: vergoeding van uw kosten, danwel een werkend R-Link systeem
We weten allemaal dat Renault het onnodig ingewikkeld maakt: de bron zit in Parijs en in Portugal een helpdesk met wat servertjes. Daarom zullen Renault NL en medewerkers bij dealers niet altijd adequaat kunnen reageren en wellicht ook gefrustreerd kunnen zijn. Er zijn er die er bovenop springen, zo een heb ik er getroffen. En er zijn er die een bord voor hun kop hebben geplaatst om aan deze 40.000 klagers en deze misère te ontkomen.
Zoals gezegd, ik heb geen pijn meer, jullie nog wel. Ik heb mijn oplossing gedeeld (kostte wel geld, met een bijdrage van Renault weliswaar) en hoop dat je er nog wat aan hebt. Anders moet je
Carlos proberen denk ik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh