Renault Trafic, rammelend geluid, wat kan het zijn?

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
lientjuh95
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 11 dec 2015 12:09
Actief als: particulier

Renault Trafic, rammelend geluid, wat kan het zijn?

Bericht door lientjuh95 »

Hallo, ik heb onlangs een tweedehands Renault Trafic gekocht. Hij komt uit 2010, is een automaat en heeft pas 120.000 km gelopen. Nu hoorde ik een ratelend, rammelend geluid bij het stationair lopen, en het kwam ergens uit de voorkant vandaan. Helaas was het geluid pas te horen een dag na ik de bus had gekocht (daarvoor helemaal niks aan de hand). Ik heb de bus naar automonteur gebracht en die zei dat het waarschijnlijk ligt aan de tandwielen in mijn versnellingsbak. (kost zo'n 1800 euro) Omdat hij pas na een aantal dagen tijd had om het te maken, heb ik de bus naar een speciale versnellingsbak revisie monteur gebracht. Hij kwam tot de conclusie dat het niet aan de versnellingsbak ligt, maar aan een aantal versleten lagers (gelukkig, kost zo'n 400 euro). Lagers waren gemaakt, auto opgehaald, maar geluid was nog niet weg (ineens brandde er ook allerlei lampjes), auto dus weer teruggebracht. Vandaag werd ik gebeld en werd mij verteld dat niet te vinden is waar het geluid nou vandaan komt, dat hij zoiets nog nooit eerder heeft gehoord bij deze auto's. Versnellingsbak is goed, koppeling is ook niks mee aan de hand. Hij gaat nu de olie vervangen door een dikkere soort olie. Hebben jullie misschien ideeën waar het aan kan liggen? Ik zit met mijn handen in het haar, net nieuwe bus, veel geld gekost en heb er nog geen volle dag mee kunnen rijden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
Actief als: particulier

Re: Renault Trafic, rammelend geluid, wat kan het zijn?

Bericht door mechanic »

Heb je een geluidsfragment?
Deze bakken klinken zoiezo allemaal wat ratelachtig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut