Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
We gaan voorruit: De R-Link start automatisch op bij het aanzetten van de motor; de thuisknop is weer actief en de stembegeleiding heb ik ook kunnen verbeteren!!! Hoe het op de rotondes gaat, weet ik nog niet.Op de R-Link tool staat "er staan nieuwe items klaar voor installatie". Die staan niet als update op mijn account. Moet de SD kaart nog ophalen uit de auto en zal dan toch die items over zetten.
@GertjanVB: Volgens mij zit de automatiseringsafdeling in Boulogne-Billancourt, Frankrijk. Tenminste daar kwam de factuur voor de update vandaan. De helpdesk zit in in ieder geval wel in Portugal.
Klacht neerleggen bij Kassa, Radar o.d.: Ik heb de uitgebreide prijslijst (2013) er nog eens bij gehaald, maar niemand werd verplicht en R-Link aan te schaffen. Je kon ook kiezen voor het eenvoudigere MediaNav met 7" touchscreen. Beide systemen waren even duur dus ja, wat doen wij zuinige Nederlanders: we kiezen voor het duurste systeem en dat is de R-Link.
Het enige wat we Renault kunnen verwijten is dat de verkopers er de nadruk op legden/leggen dat het een TomTom navigatiesysteem is, terwijl Renault het systeem beheert en dat laatste werd er natuurlijk niet bij verteld.
De afgelopen 5 weken heb ik zeer intensief contact gehad over de update (dat kun je hiervoor allemaal lezen) met een heleboel medewerk(st)ers en echt iedereen probeerde van alles en deed hun uiterste best. Het probleem is en dat heb ik al eerder opgemerkt, dat er bij Renault niet genoeg kennis over het systeem aanwezig is. Renault kennende zal dat in de toekomst wel verbeteren. Komt bij dat we een nieuw type auto hebben gekocht en dat betekent onherroepelijk kinderziektes. Zelf ben ik al voor de vierde keer voor een terugkom actie bij de dealer geweest. Daar heb ik geen problemen mee, als het maar opgelost wordt.
En ja, mijn ergernis blijft toch wel dat je oude versies koopt ten opzichte van TomTom zelf, maar of dat genoeg is voor Kassa?? En ook dat hadden we kunnen vragen bij de aankoop, maar daar denkt natuurlijk niemand aan, ik ook niet.
En wat de prijs betreft, ook dat heb ik al eerder opgemerkt: De verkoper bepaalt de prijs, de koper bepaalt of hij dat wil betalen of niet. Mijn idee daar over is 1 kaart per 12 tot 18 maanden kopen of updaten. Dat is voor mij voldoende.
Schrale troost: Naar ik heb begrepen moet je bij Peugeot één keer per jaar naar de dealer voor een update. Die wordt uitgevoerd met een usb stick en daar betaal je dan meer dan 100 euro voor. Die usb stick krijg je niet mee!