Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
hier een vraag om de radiocode te achterhalen na het vervangen van de radio
Renault grand scenic 19 diesel 2004
type navigation
modelnr be7410
serienr 45010926
8200300853
*8200300853tu511*
ec: 112
beckernr
7410ie045010926
meer nr kan ik niet vinden
grt gestel
Alsof de vragenstellers hier daar zelf nog niet opgekomen zijn...
Alleen krijgen ze van de dealer niet altijd een code, of niet de goede code, en al heel vaak niet gratis.
hakimez schreef:Hallo,
ik heb 0437 ingevoerd maar doet het niet.
Omdat het 0473 is waarschijnlijk
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
dat is toch wel ernstig, aangezien een dealer dit zo kan nakijken en het kost een dealer niks om deze op te vragen.
een verkeerde code kan als er ooit een andere radio ingezet is, dan zal idd de radio er uit moeten voor de rest van de gegevens.
maar dat heb ikzelf nog niet meegemaakt.
dockedmarc schreef:maar dat heb ikzelf nog niet meegemaakt.
Wij op Renaultforum wel, al meerdere malen zelfs...
onlangs nog, 1 december, een paar postings naar boven:
sfrieling schreef:Na het installeren van mijn Parrot moet ik de radio code opgeven. De code die mijn dealer (Autohaag Zeeuw) geeft klopt niet. Kunnen jullie me helpen?
....
En zo zijn er veel meer.
Opvragen kost ongeveer 10 euro bij de garage, juist omdat het voor hun ook niet gratis is.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
dan heb ik denk ik toch een nieuwtje voor je, het opvragen van de code kost voor een dealer niks.
wij doen er hier ook nooit moeilijk over en vragen er ook geen geld voor.
en dat een dealer een verkeerde code geeft kan meerdere oorzaken hebben.
wij vragen ze direct bij Renault zelf op met het chassis nummer, dus als de auto zijn originele radio nog heeft is de code in 98% van de gevallen gewoon goed.
Dan heb ik een nieuwtje voor jou : Scan dit topic maar, veel mensen moeten rond de 10 € betalen aan de dealer en krijgen soms een code die niet werkt want radio ooit eens ge-upgrade etc.
hMeniekske63 Di Aug 11, 2015 11:21 am --> zou 8.50 euro moeten betalen
Rowena Ma Mei 25, 2015 2:54 pm --> zou 15 euro moeten betalen
woutervw Do Mrt 26, 2015 8:41 pm --> 10 euro
en dat is alleen al van dit jaar.
Maar begrijp ik nou goed dat je problemen hebt dat wij mensen helpen code's te achterhalen ?
Heel erg bedankt Mathijs, deze code werkt gelukkig! Merkwaardig dat mijn dealer tot twee keer toe de verkeerde code geeft. Ik heb deze kwestie ook aangekaard bij Renault Nederland, want dit is in mijn ogen geen "service".
Blijkbaar ontgaat de realiteit je, dat mensen moeten betalen voor het opvragen van zo een code wil nog niet zeggen dat de dealer daar ook voor moet betalen.
Als wij een code hebben die niet werkt, want dat komt zeker voor, dan kunnen wij van de radio de voorcode afhalen.
Security nr noem je die hier. En dan krijgen wij gewoon de juiste code van Renault.
Wij rekenen in ieder geval geen geld voor het opvragen van de code, tenzij wij de radio eruit zouden moeten halen, dat kost tijd dus ook geld, maar ik mag aannemen dat je dat begrijpt.
Dat je mensen help is prima, en blijkbaar ook nodig gezien hoeveel mensen hier gebruik van maken.
Beste,
Voor onze scenic zijn we op zoek naar de radiocode die ineens nodog is na een beurt bij de garage...
Onze radiocode is 8200 5508 22T S443
Dus S443
Bedankt vast!!
Groeten Judith
mijn accu is losgekoppeld geweest en de radiocode die mijn garage heeft verkregen blijkt niet de goede te zijn nl. 9344.
zou u mij kunnen helpen de goede code te achterhalen.
de gegevens zijn :
8 200 485 081 T R548 deze code staat op de radio
8200205833TQ319 deze staat op de tuner in de kofferbak
het gaat om een 6 CD wisselaar
Goedendag, Het leek me een goed idee om de accu te verwijderen om meer ruimte te hebben om een lampje te verwisselen. Dat werkte goed, alleen .... nu vraagt de radio om een code die ik als tweede eigenaar niet heb
Gegevens op de radio zijn:
8200633624T V755
RNRDBD80105759
FD0508020105759
RENRDW330-05
Bij mijn renault grand scenic uit 2003 is de accu vervangen en sindsdien vraagt de radio om de unieke code.
Op aanraden van dit topic heb ik de radio los gehaald en daar heb ik de volgende codes gevonden. Hoop dat hiermee de unieke code te genereren is.
Renault sticker met barcode
*8200300852TF666*
Typ: Navigation
Model no: BE 7409
Serial no: 45009321
8200300852
Daarnaast zit op de zijkant ook nog een sticker van Becker automotive systems
*7409IJ045009321*
Serial no: 45009321
Ik ben mijn radio code kwijt
Kan iemand mij helpen aan die code?
Het is van mijn renault trafic 2006
Het nr wat op de radio staat is: 8200354522T E908 security.
Wij hebben onze zoe een ohdb laten geven. Nou meer het laten afvinken van een checklist eigenlijk 🤔 maar goed. Gelijk gevraagd of ze de soh willen checken. Dit moesten zij opvragen?? Dit is al een paar weken geleden en elke keer zeggen ze we bellen...
Ik ben op zoek naar de motorcode van mijn renault kangoo express 1.5 dci 75 bouwjaar 18-01-2017.
Dit ivm wanneer ik de distributie moet vervangen, bij welke kilometer stand.
Waar kan ik de motorcode vinden?
Alvast bedankt voor jullie...
Standaard ontgrendel je de Megane E-tech met de sleutel of sleutelkaart. De startknop indrukken en gaan.
Is er ook een instelling dat je na het ontgrendelen eerst een PIN code moet invoeren voordat je de startknop kan gebruiken?
Dag vrienden!
Ik heb vandaag mijn buurman geholpen met zijn Renault Kadjar die niet goed loopt, en de code scanner (goedkoop Chinees ding) gaf een code voor de nokkenas sensor. Die heb ik nu vervangen en start nu ook al beter, maar krijg nog steeds...
Hallo, ik heb een Renault Espace, Initiale Paris uitvoering, uit 2017.
Voor het on-line bestellen van onderdelen moet ik de model code invullen. Ik kan kiezen uit: jra4 jra5 jral jram jrm1 jrme. Weet iemand welk model bij welke code hoort?