Motorschade Megane II 1.9 dCi 2004
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 09:38
- Actief als: particulier
Motorschade Megane II 1.9 dCi 2004
Model/uitvoering : Megane II 1.9 dCi_
Bouwjaar : 2004_
Brandstof : Diesel _
Hallo,
Ik heb een Megane II 1.9 dCi van bj 2004 met nu 245.000km op de teller.
Het is mij erg opgevallen dat ik de laatste tijd koelvloeistof verlies !! het gekke is ik kan via mijn spiegels niet ontdekken of dit blauwe of witte rook is.
Als ik mijn olievuldop eraf trekt dan komt er wel rook uit, maar zet ik de olievuldop er los op dus niet geschroefd dan blaast ie de dop ook weer niet omhoog cq eraf !!
De auto trekt nog als een malle snel op en heb dan ook geen motorverlies en het temperatuurmeter loopt ook niet hoog op maar blijft normaal staan.
Ben wel bekend met deze motoren dat de krukas / drijfstanglagers veel kapot gaan is dit ook mijn geval denken jullie?
Moet ik mij niet zorgen gaan maken om motorschade?
De distributieriem met alle spanrollen en waterpomp zijn 20.000km geleden vervangen.
Bouwjaar : 2004_
Brandstof : Diesel _
Hallo,
Ik heb een Megane II 1.9 dCi van bj 2004 met nu 245.000km op de teller.
Het is mij erg opgevallen dat ik de laatste tijd koelvloeistof verlies !! het gekke is ik kan via mijn spiegels niet ontdekken of dit blauwe of witte rook is.
Als ik mijn olievuldop eraf trekt dan komt er wel rook uit, maar zet ik de olievuldop er los op dus niet geschroefd dan blaast ie de dop ook weer niet omhoog cq eraf !!
De auto trekt nog als een malle snel op en heb dan ook geen motorverlies en het temperatuurmeter loopt ook niet hoog op maar blijft normaal staan.
Ben wel bekend met deze motoren dat de krukas / drijfstanglagers veel kapot gaan is dit ook mijn geval denken jullie?
Moet ik mij niet zorgen gaan maken om motorschade?
De distributieriem met alle spanrollen en waterpomp zijn 20.000km geleden vervangen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 14:03
Re: Motorschade Megane II 1.9 dCi 2004
Hoeveel verlies is er mbt kvs?
Goed kijken of het nergens uitwendig lekt. Zitten er geen belletjes aan de peilstok die wat knetteren bij aansteken? Maw kvs in de olie?
Goed kijken of het nergens uitwendig lekt. Zitten er geen belletjes aan de peilstok die wat knetteren bij aansteken? Maw kvs in de olie?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 10:25
Witte rook bij koude motor is normaal, maar na een minuut of tien rijden moet dit wel over zijn want dan is alle condens uit het uitlaatsysteem. Ik zou eerst eens kijken of er nergens uitwendig koelvloeistof weglekt. Zo had ik laatst koelvloeistof verlies door scheurtje onder aan expansievat (na lang zoeken)
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Als je motor druk opbouwt is dit duidelijk te merken,dan spuit het eruit.
De krukas als de lagers niet goed zijn tikt deze,daar heb je geen last van lees ik. Dus flinke schade zal er niet zijn.
De krukas als de lagers niet goed zijn tikt deze,daar heb je geen last van lees ik. Dus flinke schade zal er niet zijn.
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 09:38
Heb gekeken net als ik een vuur bij de oliepeilstok zet dan knettert ie niet !! dus goed toch?
En als ik de koelvloeistofdop eraf draai terwijl de motor op temperatuur is dan spuugt ie niet de koelvloeistof eruit normaal moet je dan rustig de dop eraf draaien en oppassen dat je koelvloeistof niet in je ogen spuit?
Denk nu zelf eerder aan een kapotte radiateur of koelvloeistoftankje?
En als ik de koelvloeistofdop eraf draai terwijl de motor op temperatuur is dan spuugt ie niet de koelvloeistof eruit normaal moet je dan rustig de dop eraf draaien en oppassen dat je koelvloeistof niet in je ogen spuit?
Denk nu zelf eerder aan een kapotte radiateur of koelvloeistoftankje?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Uitwendige lekkage moet te vinden zijn.
Inwendig lijkt nu van de baan..