TNM vs Fastned

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 30
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De nieuwe app van TMN is er nog niet voor Android, dus wellicht daarom nog niet opgevallen.

nieuwe-tnm-app-t21790.html
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Laatste bezoek: 15 mar 2018 13:35

Bericht door alexdepalex »

Hmm. Ik zie net dat Fastned een 7 tal locaties heeft gedegradeerd van 43kW naar 22kW in verband met problemen met de Zoe. En het lijkt er op dat het er nog wel meer kunnen worden. Hoop niet dat het een trend wordt en dat ze een oplossing hier voor vinden.
  • Blommendaal (A27)
  • Den Bout (A15)
  • Bospoort (A4)
  • De Andel (A12)
  • Akermaat (A9)
  • Selnisse (A58)
  • Vliedberg (A58)
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 45
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Fastned is in overleg met Renault NL en F over dit verschijnsel. Heeft te maken met de trafohuisjes die bij deze stations dichtbij de laders staan. Door de korte afstand tussen lader en trafohuisje ontstaan bij AC laden storingen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

alexdepalex
Lid
Lid

Yes, dat staat bij 't support artikel. Alleen vorige week waren het er nog 2 en nu 7. Gaat dus de verkeerde kant op :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Het betreft nieuwe stations. Twee zijn er vorige week geopend, de anderen niet al te lang geleden, dus dat het er meer worden klopt, maar niet met terugwerkende kracht.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 15
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25

Bericht door OlafH »

Mooi K! Zat net te overwegen om een unlimited abbo te nemen omdat mijn maandelijkse externe laadsessies regelmatig de 100 euro overschrijden. Eerst nog maar even in de gaten houden dus en de Allego's in de favorieten houden...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Ik heb Fastned de suggestie gedaan om op deze stations tijdelijk een sticker te plakken bij de AC stekker met de tekst 'tijdelijk max. 22kW'. Antwoord is dat het voorlopig ondoenlijk voor ze is om deze stickers te plakken. Is het een idee als we dit vanuit het Forum zelf organiseren voor Fastned?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 29 dec 2018 09:21
Actief als: professional
Contacteer:

Bericht door rvdput »

We hebben momenteel 12 stations met een middenspanningsaansluiting. Het support artikel is bijgewerkt met de stations die we waarschijnlijk komende weken zullen gaan beperken tot 22 kW (zie https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/215321627). Dit lijkt vooralsnog een effectieve manier te zijn zodat er geladen kan worden zonder storingen. Het wachten is op de technici van Renault die graag willen meten op een of meerdere van onze stations om zodoende dichterbij een oplossing te komen.

We hebben tijdelijke stickers besteld voor deze stations. Mocht er medio januari nog geen oplossing in zicht zijn, dan zullen we deze stickers gaan plakken bij de betreffende laders.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Ik ben maar even zo vrij geweest even rond te vragen over middenspanning, want die kende ik niet. Van mijn grote-trafo-vriendje.....
Middenspanning is eigenlijk een achterhaalde kreet, maar werd gebruikt voor spanningen tussen 0.690 en 150 kv. Nogal een ruim begrip dus, maar ik denk dat ze hier 10kv bedoelen.
Trafo´s kunnen slecht overweg met harmonischen, de kern is niet op deze frequenties uitgelegd en er ontstaan in die kern eddy currents waardoor de boel stevig gaat opwarmen. Als je dat dus doet bij een klein en meestal toch al stevig belast distributietraffootje van 400-2500 kva dan is de kans groot dat er op enig moment een temperatuurbeveiliging gaat aanspreken. Wij komen dit probleem ook wel tegen bij klanten met flinke frequentieregelaars en de enige oplossing is om een overgedimensioneerde trafo in te gaan zetten die met genoemde warmteontwikkeling wel weg weet. (....)
Als ik 1+1=2 doe lees ik dat Fastned hier een eigen distributietrafo heeft ingezet, waar op andere plaatsen gebruik wordt gemaakt van een wat grotere in een groter geheel. De Zoe is natuurlijk de enige auto met een heftige 43kW geschakelde voeding aan boord, dus het "harmonischen" + trafo verhaal klinkt plausibel. Als al die veronderstellingen, want dat zijn het, kloppen, zou ik niet meer op 43kW rekenen. Trafo's zijn dure dingen, en in trafoland is goedkoop echt altijd duurkoop. Je hoort er niet zo veel van, maar er zijn heel wat "Fyra-tjes" daar, en als het ploft, ploft het spectaculair.

@rvdput: dank voor de toelichting

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31

Bericht door Luc Weide »

3 x raden waarom de R 240 niet meer op 43 kW kan laden ...

en waarom we in 2017 allemaal overgaan op CCS ..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

M.i. had Renault dan beter kunnen wachten tot ze CCS klaar hadden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

alexdepalex
Lid
Lid

Als dit betekent dat de uitrol van 43kW door Fastned stokt, dan is 't wel een domper. Afgelopen week juist over gegaan tot aanschaf van een 210, er ook van uitgaande dat het netwerk het komende jaar, en jaren, uitgebreid zou worden. Bummer.

Ik zal deze situatie ook zelf eens doorspelen aan Renault. Kijken wat zij er van vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

De AC snellaadpalen van TNM werken zonder problemen: ik heb al verschillende keren bij dergelijke laadpalen bij de Van der Valk hotels geladen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 25 mar 2016 17:09

Bericht door EVerhard »

Slecht nieuws van en voor Fastned, Zoe rijders zullen daardoor massaal hun stations gaan mijden. Ik sta regelmatig te laden bij Fastned en heb eigenlijk nog nooit noemenswaardige problemen gehad bij hun, erg tevreden over hun stations maar dat kon nu wel eens drastisch minder gaan worden!!! Onderweg snelladen met 22kW gaat hem echt niet worden.
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

@MartijnEV: ik zie dat je de Fastned-palen al op ac-lader hebt gedowngrade naar 22kw. dank daarvoor
Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

TNM vs Fastned

Bericht door MartijnEV »

@PieterZoe: Om misverstanden te voorkomen: niet alle Fastned locaties zijn gedowngrade. Alleen die locaties die een eigen, directe (400kVA+) middenspanningsaansluiting hebben, zijn (tijdelijk) teruggezet naar 22kW AC. Er zijn dus nog vele andere locaties waar nog steeds 43kW AC geladen kan worden. Daarom: www.ac-lader.nl , deze kaart geeft de meeste duidelijkheid voor de Zoe rijder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Hmm, toch wel een beetje terugwerkende kracht zoals Alexdepalex aangaf. Hoop dat we nu wel de stations te pakken hebben die met dit verschijnsel te maken hebben en helaas ook alle toekomstig te komen stations. Als voorloper ben je dan ook de eerste die tegen dit soort "dingetjes" aanloopt. Hoop dat ze samen met Renault een "work around" vinden. Ongetwijfeld komt de CSS op de nieuwe ZOE en is het probleem geen probleem meer, maar zou leuk zijn voor de huidige ZOE rijders, dat we de 43kW laadoptie ook bij de nieuwe stations kunnen gebruiken. Helaas geeft de info van zoe2goe niet veel hoop (gewoon te kleine trafo), maar wie weet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Ongetwijfeld komt de CSS op de nieuwe ZOE
Daar wordt hier op het forum door vrijwel iedereen vanuit gegaan, maar ik heb nog nergens een bron daarvoor kunnen vinden?

OT: afgelopen weekend bij Fastned Ellerbrug geladen. Daar stond bij laadzuil 1 de AC stekker vol water toen ik deze uit de houder trok! Hoe dat kan weet ik niet, heb het meteen doorgegeven aan Fastned. Lader 3 deed het probleemloos (zat ook geen water in).
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

renault15.17 schreef:afgelopen weekend bij Fastned Ellerbrug geladen. Daar stond bij laadzuil 1 de AC stekker vol water toen ik deze uit de houder trok! Hoe dat kan weet ik niet, heb het meteen doorgegeven aan Fastned. Lader 3 deed het probleemloos (zat ook geen water in).
Stond de laadpaal aan de rand van het zonnepaneeldak? Dan zou het de regen geweest kunnen zijn.

Begrijp ik juist dat je deze natte stekker niet meer durfde te gebruiken? Kan ik inkomen :wink:, maar zou na het leegschudden volgens mij niet veel kwaad kunnen.

Er zijn verschillende uitvoeringen en grootten van de Fastned stations. Bij sommige staan de laadpalen aan de rand, bij andere wat meer naar binnen. Persoonlijk vind ik dat laatste prettiger als het regent :).
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 29 dec 2018 09:21
Actief als: professional
Contacteer:

Bericht door rvdput »

De oorzaak van de problemen met de ZOE's op deze stations worden vrijwel zeker niet veroorzaakt door de temperatuurbeveiliging of de omvang van de trafo zoals gesuggereerd wordt. De trafo is voorbereid op toekomstige uitbreiding van onze stations en een laadsessie van een ZOE vraagt <10% van de capaciteit van de trafo.

De snellader breekt de laadsessie af i.v.m. de veiligheid doordat de ZOE verstoringen veroorzaakt op het net die in deze situatie versterkt worden. We kunnen pas iets zeggen over oplossingen als Renault meer informatie kan geven m.b.t. dit probleem. We hopen dat ze in januari komen meten bij een van onze stations.

We kunnen de laadunit in de ZOE uiteraard niet aanpassen om de verstoringen te reduceren, dus we zullen op zoek gaan naar een workaround die we op onze bestaande en toekomstige stations kunnen implementeren. We zullen ook onderzoeken of het mogelijk is om een waarde tussen de 22 kW en 43 kW in te stellen.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

@rvdput: dank voor de info. Gelijk maar even een tweetje naar Renault gestuurd om van hen wat te horen. Januari klinkt wat laat al duurt december nog maar een week.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

TNM vs Fastned

Bericht door MartijnEV »

Ik sta op het punt om te beslissen om ipv 100% privé en deel zakelijk, 100% van mijn privé en 100% van mijn zakelijke km's met de (=een tweede) Zoe te gaan rijden. Met 40.000 km per jaar is het dan zeer gewenst om bij Fastned boven de 35 kW te kunnen blijven snelladen, dus ik hoop van harte dat dat gaat lukken! Moet er (nog) niet aan denken om een ander model EV te gaan rijden (behalve de Tesla Model S of X maar die zijn buiten bereik).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Martijn, het volgende schrijf ik als zakelijke (in mijn eigen BV) rijder en met, hoe jullie mij wel kennen, het grenzeloze enthousiasme voor de Zoe, mijn heerlijkste auto ooit..........

Als ik verstandig moest gokken denk ik dat ze het laden er wel onder krijgen, hoewel het minder makkelijk zal zijn dan "ff een filtertje" er tussen zetten. Worst case blijft het bij de huidige populatie AC43 snelladers.

Dat gezegd hebbende, zegt mijn glazen bol dat de Q210 de eerste en laatste AC43 auto is. Net zoals buiten Nissan en Mitsubishi de laatste ChaDeMo auto's zullen zijn met enige Europeese marktpenetratie. De keuze voor CCS is hier de facto gemaakt of we hte leuk vinden of niet. Snelladers zullen uitgebreid worden met CCS, niet met AC en ChaDeMo, en uiteindelijk zelfs ten koste van die twee. Fastned is daar in zijn visie ook heel duidelijk in: de lader hoort in het station, niet in de auto, dus waarschijnlijk zullen zij met die visie eerder vóór dan achter gaan lopen in die ontwikkeling. Type 2 blijft bestaan voor sloom en slomer laden (thuis, op het werk, en in de straat). Die 11 / 3.7 kW AC infrastructuur zal heel erg lang blijven bestaan.

Eigenlijk alleen "erg" voor de huidige bezitters. Van een avant-garde-auto in een snel evoluerende markt is de restwaarde natuurlijk altijd...... laten we zeggen ..... niet zo hoog. Waardoor we haar waarschijnlijk erg lang zullen rijden. Ik ben zelf er van overtuigd dat de volgende Zoe CCS zal hebben voor snelladen en Type 2 voor 11, misschien 22kW. Gelukkig zal dat in de neus in één connector passen. En dat zal voor de toekomstige kopers net zo prima, zo niet beter werken dan voor ons nu. Hoe lang gaat dat proces duren? Zeg het maar. Mijn gok is dat over 5 jaar de transitie al stevig is ingezet.

Om een lang verhaal kort te maken: Als je echt snelladen nodig hebt denk doe je er denk ik verstandig aan te kijken of je dat met de huidige AC43 laadstructuur, die overigens bepaald niet beroerd is in dit land (plus nog wel wat erbij) comfortabel kan behappen. Een afbouw kun je dan best in de resttijd behappen denk ik. Wil je 100% op zeker spelen, moet je wachten op Zoe "3".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Dankjewel voor je uitgebreide meedenken!
Ik vind de Zoe ook de fijnste auto ever , en dat zeg ik als Volvo - gek sinds klein jochie haha.
Daarom ga ik niets liever dan de uitdaging aan om ook zakelijk Zoe te gaan rijden door heel Nederland en af en toe België. Zelfs met de beperkingen die nu technisch opduiken. De infra in NL is inderdaad buitengewoon goed. Met een combi Fastned en Allego moet het nu al goed lukken om het hele land efficient door te komen. Ik hoop echter dat een 100% Fastned scenario ook mogelijk blijft. Even afwachten wat er uit het onderzoek van Renault komt met het middenspanningsnetaansluitingprobleem. (Scrabble!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Nou, ik heb weer wat meer informatie in de "zou het kunnen wezen" sfeer. Dit wordt een erg technische post, dus gauw afhaken als je niet van die interesse bent. Twee zaken.

- rvdput zegt dat de de 43kW van de Zoe minder dan 10% van het trafovermogen is. De kleinste distributietrafo's zijn 400KVA (stel je een staalplaten doos van 75 bij 50 bij 75 voor met een paar aansluitingen en koelribben), dus ik ga voor het gemak maar even uit van 500KVA, op 10kV. Betekent in transformatorland dat dat het vermogen is wat je er IN kunt stoppen aan de primaire kant, en dat deze systemen meestal dubbel worden gedimensioneerd maar dat terzijde. Hitte door eddy-currents door harmonsichen is wel degelijk een thema, maar ik ben het eens hoor, deze verhouding is behoorlijk overmaats. Als er nou 4 Zoe's stonden te laden was het wat anders, maar dit moet wel lukken. Valt overigens een pagina over vol te schrijven aan leuke feitjes, annecdotes, etc, maar daar ga ik jullie niet mee vervelen. De belangrijkste indicatie voor deze stuurman aan wal is dat de lader uitschakelt en niet de transformatorbeveiliging.

- de beveiliging van de lader schakelt zeer waarschijnlijk uit op een aantal parameters:
o auto neemt meer af dat hij toegewezen krijgt door het pilotsignaal --> goede beveiliging, niet het issue;
o AC of DC aardlek --> ditto
o maar deze kende ik niet: fase-gelijkheid

In principe worden de fases gelijkelijk belast. Bij zo'n laadstation al helemaal want alle aansluitingen zijn symmetrisch over de drie fases verdeeld, behalve als je met een één fase auto AC gaat laden, en dat niet aan de orde hier. Als de fases scheef gaan betekent dat dat er iets lelijk mis is. Een terechte beveiliging dus. Er zijn meerdere methodes om dat te meten. Een ervan is kijken naar de stroom door de nul-geleider. Bij een nette afname wordt is dat nulpunt netjes door de drie fasen "in het midden gehouden" en loopt er geen stroom door die ader. Bij ongelijke belasting gaat er wel stroom door de nul-geleider lopen. Maar een gezonde Zoe trekt natuurlijk niet ongelijk aan de fases. Edoch, als de derde harmonische (200 Hz) sterk is vertegenwoordigd levert die opgetelt WEL een stroom door de nul-geleider. Het is heel goed denkbaar dat het probleem hierdoor wordt veroorzaakt: de betreffende opstelling (Zoe, type trafo, kabellengtes) geeft een sterke derde harmonische. De ABB lader staat waarschijnlijk tamelijk krap afgesteld op stroom door de nul-geleider, tja, en dan gaat het fout. Samenloop van 4 omstandigheden dus.

**Als** dit klopt:
- hoorde je het het eerst op renaultforum.nl :dance:
- is met die overgedimensioneerde trafo de simpelste oplossing de ABB lader wat relaxter in te stellen voor nul-geleider stromen. De oplossing op wat langere termijn is hopen dat met wat filteren die derde toch nog voldoende onderdrukt kan worden, maar misschien is dat helemaal niet nodig.

Ik ben echt benieuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Interessant, zoe2goe! Dank je voor dit minicollege. Weer wat bijgeleerd. Vraagje nog: Wat gebeurt er met die derde harmonische als je een EV aankoppelt die laadt met twee fasen? Mijn Volvo 240 Electric heeft (naast Chademo) twee Brusa laders: 1 op fase 1 en 1 op fase 2. Daarmee heb ik wel eens aan een Fastned ABB lader geladen (22kW losse socket), zonder problemen. Of is dit door jou genoemde issue er dan niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Volgens mij is dit issue er dan wel, stevig zelfs, zij het niet op een harmonische. Pleit tegen mijn veronderstelling.

Maar het kan zijn dat die beveiliging wordt uitgeschakeld als er wordt gedetecteerd dat het geen driefase-afname is (een of twee fases stroomloos).

Nou college, dank je, maar ook maar een half uur eerder zelf geleerd van mijn deskundige die ook zelf even had doorgevraagd ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Luc Weide
Lid
Lid

Bericht door Luc Weide »

door fivari » 22 Dec 2015 16:58
De AC snellaadpalen van TNM werken zonder problemen
Gisteravond bij Alberts Corner / Tulip Inn in Bodegraven:
Snellaadpaal (van TNM) vroeg steeds na 1...2 minuten om weer in te loggen.

Dat was begin dit jaar ook al zo
en ik had gehoopt/verwacht dat dit ondertussen zou zijn opgelost.

Niet dus.
Of ligt dat aan mijn Zoë ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

ik was daar (bodegraven) vorige week nog en dat ging helemaal prima. Geen onderbrekingen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Hoewel ik het zelf niet heb meegemaakt, en al helemaal niet bij de TMN snelladers, hebben sommige laders problemen als de auto het laadproces even pauzeert, en dat doet de Zoe als de batterijkoeling aangaat. En dat doet ze weer veel later als de auto in ECO mode staat. Wat je zou kunnen proberen is vlak voordat je stopt ECO aan te zetten. Ik weet het, het klinkt vaag, maar who cares als het helpt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Luc Weide
Lid
Lid

Bericht door Luc Weide »

zoe2goe,
ik rijd altijd in eco-modus.
Als ik jouw ervaring en die van PieterZoe optel,
dan ga ik denken dat het aan mijn Zoë ligt.

Na oud-en-nieuw maar eens even langs de garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid
Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41

Bericht door erijder »

Vandaag ook bij 2 TNM snel laders problemen. Eerst in arhem westervoort. Probleemloze start, na 5 min bij aanslaan, melding kan niet laden. Kon direct weer verder (auto uit, deuren vergrendelen, wachten, niet nodig, alleen stekker er uit, auto aaan-uit). Maar na 2 minuten weer zelfde.
Verplaatst naar TNM van der valk Eindhoven. Ook hier probleem, maar hier sloeg ie pas af nadat de ventilator al een keer aan was geweest. Helaas dit keer wel echte 'rode neus' die niet weg wilde. Na wachten met deueren op slot, na 5 min klik en melding weg. Opnieuw geprobeerd en na 2 min gelijk weer er uit. Nu kreeg ik melding niet meer weg.

Later in Veenendaal, na nog eens 14 min wachten dan toch klik en melding weer weg. Bij ev-box paal ca 15 min kunnen laden en weer afgeslagen en melding 'kan niet laden'.

Bij greenflux breukelen, 22 kw, nog 10 min geladen, zonder probleem. Auto staat nu al weer gewoon een uur te laden aan mijn eigen 11kw paal, geen probleem.

Ik heb dit bij de TNM 1x eeerder gehad. Verder heel vaak zonder problemen bij TNM geladen.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Afgelopen weekeind ook problemen gehad in Eindhoven TNM, de ANWB-paal kwam niet verder als 8 kW. TNM Heerlen en Meerkerk OK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Van welk bouwjaar/maand is jullie Zoe? Indien van 2013: Heeft jullie Zoe de update van de ECU's gehad? Dit is een update die alleen via de dealer gedaan kan worden (versie laten checken via CLIP).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Luc Weide
Lid
Lid

Bericht door Luc Weide »

Dinsdag 12 jan wordt mijn Zoë geïnspecteerd door de garage wegens de problemen met snelladen.
Ik zal het resultaat laten weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid
Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41

Bericht door erijder »

Mijn Zoe is i.d.d. Uit 2013. Geen idee of update van ECU is gedaan. Enkele maanden geleden wilde de Zoe helemaal niet meer laden, zonder meldingen in dashboard. Maar er gebeurde helemaal niets. Auto is toen afgesleept. Na overleg met Renault NL is er toen een software update uitgevoed, waaarna alles weer werkte. Geen idee of dit de ECU software update is. In november heeft de auto ook nog de 40k beurt gehad. Neem dus eigenlijk aan van wel. Wat is CLIP?
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen