Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
... en reken maar dat, gelet op het aankomend schandaal met de overschreden diesel emissienormen, Renault aardig wat andere kopzorgen over zich zal krijgen. Het lijkt er op dat de keuze snel zal gemaakt zijn voor wat betreft hun prioriteiten te leggen. G*dv*r nog aan toe.horten en stoten bij koude moter
-
- lid
- Posts in topic: 21
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Welk schandaal bedoel je Fluence? Er is toch aangegeven dat er niks aan de hand is...?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Nee inderdaad, niks aan de hand schreven ze....met de diesels:-)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: horten en stoten bij koude moter
Klopt, niks aan de hand met de (sjoemel) software, maar blijkbaar al even erge (verborgen) gebreken zoals hogere uitstoot bij diesels. Er zouden nog andere merken verdacht zijn (Nissan ... ?), zoals blijkt uit talloze krantenkoppen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 51
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Man toch, ze gingen alle merken controleren en ieder merk, ieder merk geeft veel lagere verbruikswaarden (dus ook onschadelijke CO2 uitstoot) op dan in de praktijk blijkt. Heeft niks te maken met fijn stof of NOX wat superschadelijk is. CO2 ademenen we uit, komt uit de koeien hun achterwerk, ed. Bomen hebben dit nodig en zetten dit om naar O2. Heel dat CO2 verhaal is in het leven geroepen door onwetenden maar jan met de pet gelooft dit en betaalt dan maar al te graag belastingen op deze norm. Fijn stof, daar gaan we aan kapot. Maar dit is moeilijker te meten en om te zetten naar een belasting.
Tot heden heeft renault geen enkele betichting van sjoemelsoftware zoals bij de vag groep het geval is. Erger nog, zij sjoemelen met de nox uitstoot!
Dat wagens meer verbruiken dan opgegeven komt door de norm. Die norm is achterhaald en zal in de toekomst vervangen worden door een veel reeelere norm.
Dat de Kadjar schokt heeft helemaal niks te maken met sjoemelen. Integendeel, die staat wellicht zo arm om die belachelijke co2 norm te behalen. Laat die motor rijker draaien en die loopt perfekt, ben ik overtuigd van. Dat is trouwens wat tuners doen.
Men is trouwens van plan alle merken te controleren, dus dit heeft niks met verdacht te maken. Men is onschuldig zolang er niks bewezen is...
Tot heden heeft renault geen enkele betichting van sjoemelsoftware zoals bij de vag groep het geval is. Erger nog, zij sjoemelen met de nox uitstoot!
Dat wagens meer verbruiken dan opgegeven komt door de norm. Die norm is achterhaald en zal in de toekomst vervangen worden door een veel reeelere norm.
Dat de Kadjar schokt heeft helemaal niks te maken met sjoemelen. Integendeel, die staat wellicht zo arm om die belachelijke co2 norm te behalen. Laat die motor rijker draaien en die loopt perfekt, ben ik overtuigd van. Dat is trouwens wat tuners doen.
Men is trouwens van plan alle merken te controleren, dus dit heeft niks met verdacht te maken. Men is onschuldig zolang er niks bewezen is...
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: horten en stoten bij koude moter
Man toch, lees wat ik geschreven heb.
Waar staat in mijn post dat Renault zich schuldig maakte aan sjoemelsoftware ? Ik geef alleen weer wat de kranten en de media bekend maken, Perceptie heet dat, weet je wel ?
Ik hoef daarom nog niet akkoord te gaan met wat de media ons melden. Je verhaal van Jan met de pet die het verhaal van de "onwetenden" maar al te graag gelooft lijkt veel op goedkope sensatie à la "wij zijn de verstandige, de rest zijn de domme ..."
Is het zo moeilijk toe te geven dat er iets aan de hand is en niet alleen met Renault ?
Overigens dacht ik van de eersten te zijn die in dit topic voorstelde de benzine versie van de Kadjar van een rijker mengsel te voorzien om het probleem op te lossen.
Waar staat in mijn post dat Renault zich schuldig maakte aan sjoemelsoftware ? Ik geef alleen weer wat de kranten en de media bekend maken, Perceptie heet dat, weet je wel ?
Ik hoef daarom nog niet akkoord te gaan met wat de media ons melden. Je verhaal van Jan met de pet die het verhaal van de "onwetenden" maar al te graag gelooft lijkt veel op goedkope sensatie à la "wij zijn de verstandige, de rest zijn de domme ..."
Is het zo moeilijk toe te geven dat er iets aan de hand is en niet alleen met Renault ?
Overigens dacht ik van de eersten te zijn die in dit topic voorstelde de benzine versie van de Kadjar van een rijker mengsel te voorzien om het probleem op te lossen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 51
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Euhm... was geen aanval naar jou hoor. Wou gewoon eens zeggen hoe de zaken staan.
Er is met elk merk momenteel iets aan de hand, maar dat komt gewoon omdat de nu geldende norm voor het bepalen van uitstoot en verbruik totaal geen voeling heeft met de realiteit. Bij hybrides is het nog veel slechter gesteld, die verbruiken tig keer meer dan opgegeven.
En dan jan met de pet... hiermee bedoel ik de grote massa die alles gelooft wat de overheid voorschotelt. Ipv eens kritisch te zijn en bepaalde zaken in vraag te stellen.
De mentaliteit van 't staat op internet, of 't staat in de gazet, daar doel ik op.
Er is met elk merk momenteel iets aan de hand, maar dat komt gewoon omdat de nu geldende norm voor het bepalen van uitstoot en verbruik totaal geen voeling heeft met de realiteit. Bij hybrides is het nog veel slechter gesteld, die verbruiken tig keer meer dan opgegeven.
En dan jan met de pet... hiermee bedoel ik de grote massa die alles gelooft wat de overheid voorschotelt. Ipv eens kritisch te zijn en bepaalde zaken in vraag te stellen.
De mentaliteit van 't staat op internet, of 't staat in de gazet, daar doel ik op.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: horten en stoten bij koude moter
@ DHL : dank je voor de toelichting.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 02 dec 2015 11:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Lint (België)
Re: horten en stoten bij koude moter
Heb via een kennis bij Renault opgepikt dat de 1.2 TCE met een mogelijke contructiefout zit, en voornamelijk in de Kadjar geeft dit meer probs dan bij andere modellen. Intern zijn ze nog eea aan het bedisselen, maar het kan gebypassed worden dmv het inspuitmoment aan te passen (allen rap naar garage). Neemt niet weg dat de schade die dan al is aangebracht daar niet meer weggaat, maar het verlengt wel de levensduur van de motor (slik).
Heb er een hele technisch uitleg van gekregen, maar blijkbaar heeft het horten en stoten te maken met de afwerking van de binnenkant van de motor, die TE glad is afgewerkt, waardoor er geen olie meer blijft plakken op de binnenwand van de motorblok. Normaal wordt die voor constructie "gehoond" waardoor er een soort van "krassen" in gezet wordt, en waardoor olie zich makkelijker kan hechten op de binnenkant. Schijnt belangrijk te zijn voor de smering. En blijkbaar is er daar ergens iets niet goed gegaan. Er waren daardoor nog meer gevolgen zoals condensvorming ed, en dat is al helemaal nefast in een verbrandingskamer. Gevolg: onregelmatige verbranding met horten en stoten als gevolg.
Ben ik ff blij dat ik een 1.5dCi besteld heb. Alhoewel, in mijn Laguna is mijn 1.5dCi ook al eens schierlijk overleden na 4J en 114.000 Km. En dat lag aan de oliepomp die teveel oliedruk leverde...
En toch blijf ik lekker Renault rijden
Heb er een hele technisch uitleg van gekregen, maar blijkbaar heeft het horten en stoten te maken met de afwerking van de binnenkant van de motor, die TE glad is afgewerkt, waardoor er geen olie meer blijft plakken op de binnenwand van de motorblok. Normaal wordt die voor constructie "gehoond" waardoor er een soort van "krassen" in gezet wordt, en waardoor olie zich makkelijker kan hechten op de binnenkant. Schijnt belangrijk te zijn voor de smering. En blijkbaar is er daar ergens iets niet goed gegaan. Er waren daardoor nog meer gevolgen zoals condensvorming ed, en dat is al helemaal nefast in een verbrandingskamer. Gevolg: onregelmatige verbranding met horten en stoten als gevolg.
Ben ik ff blij dat ik een 1.5dCi besteld heb. Alhoewel, in mijn Laguna is mijn 1.5dCi ook al eens schierlijk overleden na 4J en 114.000 Km. En dat lag aan de oliepomp die teveel oliedruk leverde...
En toch blijf ik lekker Renault rijden
2016 Kadjar 1.5 dCi Kosmosblauw - 2011 Laguna GT 1.5 dCi Zwart Nacré - 2007 Megane GT 1.5 dCi Staalblauw - 2002 Laguna GT 1.9 dCi Eclipsgrijs - 1999 Megane 1.9 dti Zilvergrijs - 1996 Megane 1.9 dti Zilvergrijs - 1995 Megane 1.9 D Zwart - 1988 R21 2.2 D Zilvergrijs - 1991 R5 Campus 1.1 Rood
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Beetje hoog broodje aap gehalte? (onthul je bron)
Je voelt eigenlijk gewoon dat de brandstof inspuitingen overgeslagen worden. (software?)
Als een zuiger vastloopt loopt ie vast,..toch?, en dat doet ie dan bij vollast volgens mij, en niet bij bijna 0 last, en vooral bij warme motor en niet bij koude motor.
Maar goed,als het maar opgelost word, maakt me niet uit hoe.
Toch denk ik dat de diesels er ook last van krijgen (na de update zie nieuws over 15000 autoos terug enzo_)
Je voelt eigenlijk gewoon dat de brandstof inspuitingen overgeslagen worden. (software?)
Als een zuiger vastloopt loopt ie vast,..toch?, en dat doet ie dan bij vollast volgens mij, en niet bij bijna 0 last, en vooral bij warme motor en niet bij koude motor.
Maar goed,als het maar opgelost word, maakt me niet uit hoe.
Toch denk ik dat de diesels er ook last van krijgen (na de update zie nieuws over 15000 autoos terug enzo_)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 51
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Zijn maar een honderdtal diesels in Nederland, nl de Captur 110 pk als ik me niet vergis.
Brandstofinspuitingen overslagen gebeurt zomaar niet, volgens mij moet je eerder aan het mengsel denken dat te arm is op bep toerentallen.
Brandstofinspuitingen overslagen gebeurt zomaar niet, volgens mij moet je eerder aan het mengsel denken dat te arm is op bep toerentallen.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 02 dec 2015 11:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Lint (België)
Re: horten en stoten bij koude moter
@Kad in de Jar
Je doet er mee wat je wilt, maar het is zeker geen broodje aap. Als jij er niks mee kan, dan wss wel iemand anders.
Je doet er mee wat je wilt, maar het is zeker geen broodje aap. Als jij er niks mee kan, dan wss wel iemand anders.
2016 Kadjar 1.5 dCi Kosmosblauw - 2011 Laguna GT 1.5 dCi Zwart Nacré - 2007 Megane GT 1.5 dCi Staalblauw - 2002 Laguna GT 1.9 dCi Eclipsgrijs - 1999 Megane 1.9 dti Zilvergrijs - 1996 Megane 1.9 dti Zilvergrijs - 1995 Megane 1.9 D Zwart - 1988 R21 2.2 D Zilvergrijs - 1991 R5 Campus 1.1 Rood
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 02 dec 2015 11:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Lint (België)
Re: horten en stoten bij koude moter
@DHL
Bij de Captur 1.5 DCi is het probleem gesitueerd in de uitlaten. In België komen er 383 in aanmerking.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160119_02077019
Bij de Captur 1.5 DCi is het probleem gesitueerd in de uitlaten. In België komen er 383 in aanmerking.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160119_02077019
2016 Kadjar 1.5 dCi Kosmosblauw - 2011 Laguna GT 1.5 dCi Zwart Nacré - 2007 Megane GT 1.5 dCi Staalblauw - 2002 Laguna GT 1.9 dCi Eclipsgrijs - 1999 Megane 1.9 dti Zilvergrijs - 1996 Megane 1.9 dti Zilvergrijs - 1995 Megane 1.9 D Zwart - 1988 R21 2.2 D Zilvergrijs - 1991 R5 Campus 1.1 Rood
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 51
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Ja weet ik, maar tweede deel was op de kadjar bedoeld eigenlijk
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: horten en stoten bij koude moter
@barre : van je verhaal kan er wel iets kloppen; mijn garagehouder hield het bij een update van het motormanagement en in het bijzonder het aanpassen van de inspuiting. Op termijn zou het schokken schade kunnen toebrengen aan o.a. krukas en versnellingsbak. Eerlijk gezegd, het verhaal van de smering vind ik nogal kort door de bocht. Duimen maar dat het niet zo erg wordt. Positief is dat het probleem stilaan een gezicht krijgt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Barre,
mijn dealer verteld een heel ander verhaal.
Kan geen kwaad, en ja is 100% een software probleem. wacht op goedkeuring EU.
Maar heb het nog niet op papier, alleen mondeling.
Mijn ander klacht word niets mee gedaan door Renault NL, volgens de dealer.
Waar kun je een klacht direct indienen bij Renault NL?
Ik moet er maar een hobby van maken om mijn recht te halen vrees ik..(lukt me altijd, maar kost wel veel tijd:-()
mijn dealer verteld een heel ander verhaal.
Kan geen kwaad, en ja is 100% een software probleem. wacht op goedkeuring EU.
Maar heb het nog niet op papier, alleen mondeling.
Mijn ander klacht word niets mee gedaan door Renault NL, volgens de dealer.
Waar kun je een klacht direct indienen bij Renault NL?
Ik moet er maar een hobby van maken om mijn recht te halen vrees ik..(lukt me altijd, maar kost wel veel tijd:-()
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: horten en stoten bij koude moter
@Kad : als het menens wordt, begin dan maar met een mail (of misschien nog beter : 'n aangetekende zending - wordt dit in Nederland ook zo genoemd ? -) naar je dealer te sturen met een samenvatting van het hele verhaal, beschrijving van de gebreken en voorbehoud te maken voor eventuele latere technische problemen of abnormale slijtage te wijten aan het schokkend fenomeen. Geef de dealer een redelijke termijn om je te antwoorden.
Benieuwd wat zijn voorgestelde oplossing zal zijn.
Benieuwd wat zijn voorgestelde oplossing zal zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 1-hit-wonder
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 jan 2016 08:56
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Zonder het horten en stoten in twijfel te trekken, toch even een kanttekening: In de betreffende internet fora in Duitsland (incl CH en AT), Engeland, Zweden, Finnland, Frankrijk vind je niets wat betreft dit problem. Aangezien ik geen andere talen dan deze machtig ben, kan misschien iemand anders (die andere talen beheerst) eens kijken op andere fora dan deze. Ik vind het toch well interesant als dit probleem alleen in NL voorkomt. Ik heb de TCE 130 met 4000Km en geen enkel probleem met horten en stoten, zelfs bij een temperatuur van -30°C (woon in FI)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: horten en stoten bij koude moter
Je vaststelling verandert niks aan het feit dat het probleem er wel degelijk is. Kruis België ook maar al aan op je lijstje. Overigens is Renault België-Luxemburg zich wel degelijk bewust van geleidelijk toenemende klachten van ontevreden Belgische Kadjar benzine rijders.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Als je altijd alleen maar op karresporen rijd valt het niet op, vandaar
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Vandaag heb ik nu op schrift een toezegging gekregen dat de oplossing nog vrijgegeven moet worden.
Het grote Ontkennen door RN is dus wat mij betreft achter de rug.
De demo bij de dealer heeft het ook...
Helaas nog geen termijn.
Hoop niet dat het 15 jaar duurt.
Verder POSITITIEF gestemt.
Het grote Ontkennen door RN is dus wat mij betreft achter de rug.
De demo bij de dealer heeft het ook...
Helaas nog geen termijn.
Hoop niet dat het 15 jaar duurt.
Verder POSITITIEF gestemt.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12 nov 2015 22:52
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Hou het positieve gevoel vast. Het komt vast goed. Zeker en vast zoals onze zuiderburen zouden zeggen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 9
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 14 nov 2015 20:54
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Mooi.
Ook niet meer dan terecht denk ik.
Ik las net dat het kleurverschil ook inmiddels goed is opgepakt, eindelijk.
Kennelijk doet Renault zijn best om de grote missers in de kwaliteitscontrole aan te pakken en op te lossen.
Nu de controle bij de fabriek nog bij de les zien te krijgen.
Ook niet meer dan terecht denk ik.
Ik las net dat het kleurverschil ook inmiddels goed is opgepakt, eindelijk.
Kennelijk doet Renault zijn best om de grote missers in de kwaliteitscontrole aan te pakken en op te lossen.
Nu de controle bij de fabriek nog bij de les zien te krijgen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: horten en stoten bij koude moter
Wij, uit het Zuiden zeggen "vast en zeker" en niet "zeker en vast".willemevert schreef:Hou het positieve gevoel vast. Het komt vast goed. Zeker en vast zoals onze zuiderburen zouden zeggen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 05 feb 2016 13:15
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Hoi allen,
Ben nieuw op dit forum en kom uit Arnhem 65 jaar
Ben van plan om de benzine automaat intens te kopen gaat in maart in produktie en levering half april
Hebben jullie enig idee of de problemen met het horten of stoten zullen verschillen tussen handgeschakeld of automaat
groet Hans
Ben nieuw op dit forum en kom uit Arnhem 65 jaar
Ben van plan om de benzine automaat intens te kopen gaat in maart in produktie en levering half april
Hebben jullie enig idee of de problemen met het horten of stoten zullen verschillen tussen handgeschakeld of automaat
groet Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 9
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 14 nov 2015 20:54
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Niet iedereen in de benzine versie heeft hier last van hoor. Of het probleem bij beide versies speelt weet ik eigenlijk niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
die automaat is toch een 160pk benzine?
Dan is die later gecertificeerd, en zal het wel goed zitten.
Hoe de 1.2 tce reageert met een automaat eraan kan ik niet voorspellen.
misschien zou de automaat het gehik opvangen, misschien niet.
Dan is die later gecertificeerd, en zal het wel goed zitten.
Hoe de 1.2 tce reageert met een automaat eraan kan ik niet voorspellen.
misschien zou de automaat het gehik opvangen, misschien niet.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 51
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Een automaat vangt dat gehik niet op hoor. Die 160 pk, is dat dan een 1,6?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Westerwolde
Re: horten en stoten bij koude moter
Blijf het toch wel bijzonder vinden hoor. 1.2L in zo'n kneiter van een bak.. :')
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 51
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
En Ford dan... een 1000 cctje in een Mondeo. Driecylinder dan nog...
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 9
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 14 nov 2015 20:54
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
In zo'n Mondeo heb ik proef gereden en dat rijdt echt prima.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Westerwolde
Re: horten en stoten bij koude moter
Precies! Vroeger werd je met dat soort dingen voor gek verklaard!
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 51
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Ik vind dat nu ook nog een beetje gek eigenlijk... grote auto met een driecylinder. Alleen dat geluid al. Heb ooit een nieuwe Seat gekocht voor mijn vrouw met 1.2 tdi driecylinder... Amai, nooit nie meer. Die is snel verkocht geweest voor de scenic.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 21
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 16 okt 2015 13:33
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Heb nu mijn Kadjar Bose Benzine een week in mijn bezit,de motor is pittiger dan ik verwacht heb,tevens loopt hij bij koude of warme motor tempratuur soepel,dus geen last van hik ,400 km op teller
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Dan heb een zeer loyale dealer!
Loyaal aan de klant, en aan RN! (doordat ze hoogstwaarschijnlijk de aansprakelijkheid van chippen van RN Fr, naar individueel dealer niveau halen)
Klant merkt niets ( zou ik ook wel willen)
Loyaal aan de klant, en aan RN! (doordat ze hoogstwaarschijnlijk de aansprakelijkheid van chippen van RN Fr, naar individueel dealer niveau halen)
Klant merkt niets ( zou ik ook wel willen)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht