1e x met een warme motor heb ik geparkeerd om te bellen, auto stond misschien een minuut of 2 uit. Daarna de auto weer gestart en wou wegrijden tot mij verbazing dat die niet vooruit wou komen, de auto rolt op ze gemak een lopende persoon zou me zelfs in kunnen halen.
De 2e x was ik onderweg naar huis warme motor, en plots begon ik telkens zachter te rijden en zag ik dat het lampje weer aan stond.
De 3e keer was met een koude motor de auto starten in de ochtend op zonder problemen maar me weg vervolgen lukte niet met 10km per uur, ben gaan stil staan enkele minuten gewacht en de auto weer aangedaan en het lampje was weer uit
Het volgende heb ik geconstateerd.
Achteruit: De auto gaat nog wel rustig achteruit.
Op ze vrij: gas geven op ze vrij motor bromt niet er gebeurt helemaal niks toerenteller gaat niet omhoog niks.
1e versnelling: op ze 1e versnelling rijd de auto misschien niet harder 10 km per uur terwijl ik de gaspedaal volledig intrap, ik schakel door naar de 2e versnelling zodat de auto wat harder rijdt, daarna schakel ik meteen naar de 3e versnelling zodat ik toch met 30km nog naar huis kan.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn.
-Bougies? die zijn alleen nodig tijdens het starten? en alleen bij een diesel?
-Turbo? De auto heeft geen turbo voor zover ik weet
Een foto gezocht op google en het brandende lampje aangewezen