Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
nee meer een huilend geluid.
Bij de koude vorige week ook hevig taktak lawaai en tikken.
3 nieuwe motorsteunen en vandaag veel onbalans en getril ,overal gerammel, hem dan eens tot begrenzer gejaagd en toen was ie ineens rustig.
Geklop bij 2 injectoren hoorbaar.
Kunnen defecte injectoren onbalans veroorzaken?
Een probleem met een injector geeft een foutieve verbranding wat zeker een trilling kan geven. Dat merk je vaak ook dat de motor wat trilt.
Maak eens een fragment van het geluid?
gisterenavond nog eens rit gemaakt ,flink in toeren gejaagd.
Gedaan met onbalans.Vliegwiel en motorsteunen ok dus.
Deze morgen ,contact omdraaien ,niks!Geen geluid van de startmotor zelfs.
2de keer slaat hij aan maar slaat weer af.
3de keer blijft ie draaien,maar weer onballans en nare geluiden,ook de dynamo was weer aan het slopen.
GEEN FOUTCODES!
Vanavond kijken naar een vervanger:
clio uitloopmodel "campus" 2007 zelfde 65PK, 110000km
megane 2005 met 75000KM ,1.9 dci met 115pk (is deze motor betrouwbaar?)
audi a3 1.9tdi 101PKmet 161000KM
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de 1.9tdi. Lekker vlot,de 110pk is ook eenvoudig naar de 130/150pk te halen.
Had zelf de 110pk laten opkrikken tot 130pk. Weliswaar in een golf,maar ding liep op de snelweg 1:19,had 300k op de teller. Een ton mee gereden zonder problemen.
De riem moet wel elke 90k of 4jaar gewisseld worden.
Enige wat ik had was een gescheurde turboslang. Auto ging met gemak 210km/u.
Zou eerder de audi aanraden dam de andere genoemde modellen.
de eerste testrit zit er op,de Clio valt al af.
Stationair ZEER rustig,maar vanaf 110km/h lawaai.Er zat ook een "cloink" vooraan.De winterbanden mss ook rumoerig?
Carpass kilometerhistoriek)klopte wel.
Had de lange pook uit megane,schakelt goed .
Maar valt dus af
Ziet er goed uit! Het is een goede motor hoor. Beter dan de 1.5DCI van de eerste lichting. Die waren gemiddeld na een 250.000 km op.
Die kilometerstand vind ik wel heel erg laag! Dan kan diesel rijden toch niet uit?
testrit gedaan met de megane 115pk.Wagen echt als nieuw,rijdt fantastisch.
Onderhoudsboek niks ingevuld ,een telefoontje naar de aflevergarage leert dat hij daar slechts de eerste 3 jaar werd onderhouden.
Dus de verkoper zou proberen de vorige eigenaar te contacteren.
Distributieriem al gedaan en wanneer ,dat is het belangrijkste.
Nadeel is :euro3 norm ,vanaf 2016 bv in Antwerpen stad niet meer toegelaten.
Clio rijdt nog steeds , zeer veel gebrom en resonanties,vooral na 80km/h ,ook bij stilstaan van 1000 tot 1200 tpm.
Gehuil is ook luid nu ,lijkt wel kapotte bak lager.Warme start dikwijls slecht ,slaat aan maar niet overtuigend.
In neutraal draait de motor niet lekker,komt ook eer resonantie in.
Bij het opschakelen,koppeling induwen en toerental valt terug,hoor je tak tak tak
Nee,van een naaimachientje is geen sprake meer:-(
Voor de fun ga ik vangaag eens de retourtest doen.
Heb nog een bus marly purge staan,mss eens spoelen en een nacht laten staan .
Die Megane valt af wegens euro3 norm helaas.
Voor de rest al 3 clio's van 10 jaar oud tegengekomen waar de eerste D-riem nog op zit.
Clio rijdt nog steeds , zeer veel gebrom en resonanties,vooral na 80km/h ,ook bij stilstaan van 1000 tot 1200 tpm.
Gehuil is ook luid nu ,lijkt wel kapotte bak lager.Warme start dikwijls slecht ,slaat aan maar niet overtuigend.
In neutraal draait de motor niet lekker,komt ook eer resonantie in.
Bij het opschakelen,koppeling induwen en toerental valt terug,hoor je tak tak tak
Nee,van een naaimachientje is geen sprake meer:-(
Voor de fun ga ik vangaag eens de retourtest doen.
Heb nog een bus marly purge staan,mss eens spoelen en een nacht laten staan .
Die Megane valt af wegens euro3 norm helaas.
Voor de rest al 3 clio's van 10 jaar oud tegengekomen waar de eerste D-riem nog op zit.
dieselretourtest gedaan ,bij alle vier zo goed als identieke retour.
MAAR: als ik met een schroevendraaier op de injector luister hoor ik op de 2 linkse het gewone gehamer.
De 2 rechtse daar hoor je veel hogere toon,alsof je op een glazen fles tikt.
Luister je gewoon boven de luchtfilterbox dan hoor je het zelfs zonder schroevendraaier.
Wat kan dit betekenen?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut