Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb hier nog een K&N inlegfilter liggen voor mijn Espace 2.0 dci 175. Nu heb ik die proberen wisselen met de originele luchtfilter maar het lukt me langs geen kanten. Ik vijs die 4 vijzen los die het deksel van de luchtfilter vasthouden, hef dat omhoog en wil er zo mijn luchtfilter uittrekken. Maar hoe ik ook probeer, er is te weinig ruimte.
Moet ik nu daarvoor de batterij eruit halen voor die luchtfilter te vervangen? Of wat doe ik verkeerd? Ik krijg dat deksel langs geen kanten hoog genoeg om die filter eruit te trekken. Lomp he, zoiets simpel en niet lukken. Begon dan nog eens te regenen ook vdmme en ik vond de gaatjes voor de lange vijzen niet meer. Dik uur gesukkeld
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Slang van luchtfilter afhalen,en filter kan er uit.
Toegeven makkelijk is anders,de 2.0dci heeft een forse accu.
Luchtfilterbak eruit is fijn werken,maar niet nodig.
Ik hoor het, is niet voor een autoverkoper weggelegd die het uitlegt met zijn tong maar met zijn handen maar een kleun is hahaha.
Ik zal het vragen in de garage de eerstvolgende keer dat ik er kom want het lijkt dus niet echt makkelijk...
BMW 730 D 258 pk 2014
Vandaag afspraak gemaakt voor olie bij de dealer, meteen even gevraagd voor de luchtfilter omdat die ook over pakweg 10K vervangen moet worden. Geen haast maar ik schrok van het bedrag wat ze er voor vragen € 115,00 maar liefst.
De accu zal los moeten lees ik en vraag me af of dit klusje "eenvoudig" zelf te klaren is
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Bedoel je 115 euro voor het onderhoud? ik geloof dat dit ongeveer de prijs is hier als je geen roetfilter hebt.
Maar ik vermoed dat je doelt op het vervangen van de luchtfilter en dat dit 115 euro zal kosten? Ik heb je bericht 3 keer gelezen omdat ik het niet kan geloven. Dit zijn de onderhoudsprijzen die ik betaal (is te zeggen ik krijg er nog korting op) http://www.valckeniergroep.be/forfait
BMW 730 D 258 pk 2014
Was alleen voor vervangen luchtfilter DHL.
Daar los can heb ik gekozen voor de srandaard olieverversbeurt met oliefilter en controle/bijvullen vloeistoffen voor €119,00 incl. En de losse APK voor €19,95
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Dat is dan wel gruwelijk duur voor het vervangen van een luchtfilter he... Zou je dan niet beter doen zoals ik en een inlegfilter van Green of K&N kopen? Die kan je 100.000 km laten zitten zonder iets aan te doen. Ik heb de mijne hier gereedliggen en zal hem bij het eerste onderhoud laten monteren. Bijkomend is het ook leuk dat de motor hierdoor iets vlotter reageert op het gaspedaal. Extra geluid heb je niet.
Voor die prijs zou ik zelf wel nog eens proberen. Desnoods demonteer je de batterij. Ik kan er niet van over... 115 euro zeg.
BMW 730 D 258 pk 2014
Pas heel goed op !!! Voor je zo'n vettig filter monteert.
Zit er tussen filterhuis en inlaatspruitstuk een Lucht-Massa-Meter, dan zullen door de vettigheid de meetweerstanden verbranden.
En een LMM is een zeer duur onderdeel.
Daarnaast zal je gasklep sneller vervuilen.
mvg WillemS
p.s. en het is helemaal niet zeker dat het vermogen en reactie toeneemt, de balans is verstoord.
Ja, ik weet dat van die vettigheid. Maar ik blaas die als die nieuw is goed door met perslucht. Die luchtfilter heeft ook in mijn Latitude gezeten, dus vettig is die niet meer. Ik gebruik trouwens heel weinig olie na het reinigen.
De reaktie op het gaspedaal is iets sneller, maar verwacht geen wonderen. Topsnelheid blijft gelijk.
Waarom denk je dat de balans verstoord is? Een diesel heeft toch altijd nood aan een grote hoeveelheid lucht, of ben ik verkeerd?
In mijn vroegere cabrio met 1.6 16V motor hoorde je de inspuiting zichzelf bijregelen als je hem de eerste keer startte. Heb daar op voorhand veel over opgezocht, maar kan volgens mij geen kwaad. Garage is er ook niet tegen, alhoewel hij nog in garantie is.
Ik denk dat de meeste LMM stuk gaan na het reinigen van de filter omdat ze er dan overvloedig veel olie in spuiten. Maar de mijne voelt zelfs niet vettig aan of zo.
Denk je echt dat het op die manier toch nog nadelig zou zijn? In mijn vorige Espace heb ik 100 k gereden met zo'n filter en nooit probs gehad. Dat was de 150 pk versie en daar voelde je wel meer verschil in reaktie tov de 175 pk. Geloof zelfs dat hij een kleinigheid minder verbruikte met die filter.
BMW 730 D 258 pk 2014
Goede tip maar ik zou toch voor het normale filter gaan, daarbij heb ik een benzine. Iemand het al zelf gedaan het luchtfilter bij de V6?
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Onder de accu. Is makkelijk zelf te doen maar zorg wel dat je de radiocode hebt!
Accu loshalen en eruit heffen, 4 schroeven loshalen en je komt een heel eind,ca 30 minuten werk.
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Het papieren element filter wat er origineel in zit is prima,imitatie merk wat ook papier is voldoet dus ook. Of je geeft 5x zoveel uit voor een 'tuningfilter',imo onnodig.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
ik heb een jonge 2de hands Espace VI E-TECH Iconic full hybride gekocht en dan kan je natuurlijk niet kiezen over welke functies dat je graag zou hebben
ik weet dat er een functie is ,dat wanneer je hem in R zet ,je spiegels kantelen
maar...
Ik heb een Espace IV 3.5 V6 fase I van 2004 met bijna 200K gereden kilometers.
Bij koude start rijdt de auto perfect tot aan 10 KM en dan gat hij telkens in noodloop.
Afgekoeld herhaalt zich dit steeds.
Bij uitlezen zijn er vele fantasiestoringen,...
Ik heb nu sinds een paar maanden een Espace V TCe 200, 200 PK benzine. Hele fijne auto tot nu toe echter begint zijn automaat bij het wegrijden vervelend te doen. De ene keer schokt hij en de andere keer pakt hij erg laat. Erg...