Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Update na 2 keer gelukt op de SD kaart. De eerste keer duurde het ongeveer 30 minuten. Aan het einde werd er aangegeven dat het niet was gelukt..
De kaart uit de laptop en er opnieuw ingestopt. Daarna weer ge-update, dit duurde ongeveer 10 minuten. Daarna klaar, zonder foutmeldingen.
De SD-kaart in de auto, een kleine update later: Ik heb versie 960 in de auto!
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist
Alles uit de kast:
- Ik heb mijn R-link Toolbox er nog maar een keer opnieuw voor geïnstalleerd.
- SD kaart sectie waar de kaart op staat gesynchroniseerd
- Kaart gekocht,
- updates gecheckt en gevonden, na diverse keren verversen in Chrome
- andere update (elektrische apparaten)
- downloaden na diverse keren verversen
- download nu ca. 60%
Moet overigens zien of hij op de SD kaart gaat passen, vorige keren werden updates niet uitgevoerd omdat er geen ruimte op de kaart was.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Inmiddels ook de melding in de auto gekregen. Versie 960 "gekocht", gedownload, in de auto geplaatst en hij doet het. Zelfs een nog geen jaar oude rotonde in de buurt wordt aangegeven.
Het heeft lang geduurd, maar nu hebben we ook wat. Dank voor de diverse tips!!
Vorige week nog bijna nieuwe kaart 9.55 gekocht voor €110.
En nu gratis kaart 9.60 aan het downloaden moet niet gekker worden.
Al 25% gereed ben benieuwd of het gaat lukken.
Nog effe dit,heb de laatste tijd wel regelmatig problemen met mijn R-link.
Soms doet hij niks meer zwart scherm,soms gaat hij niet meer uit ook niet als het contact er af is en de deur op slot zit.
Naar de dealer geweest en die hebben er een nieuwe update opgezet.
Deze week toch weer een probleem gehad,en dat kan ik niet hebben in mijn lesauto
Maar die gratis 9.60 maakt veel goed.
Theo,
kijk even in de RLink store bij de Rlink, Catalogus, Categorieën, Navigatie en dan zie je vanzelf de prijs staan bij de Europakaart.
Bij ons dus 0,00eu . Ik heb er trouwens geen melding/aanbieding over gekregen, maar hij staat er dus op voor de liefhebbers!
(Heb je nu BeNeLux of de kleine Europakaart25 dan kan het zijn dat de grote NIET op je kaartje past omdat dat andere artikelen zijn en de grote er daarom niet bij past)
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Nieuwsgierig geworden door al die positieve mededelingen heb ik ook bij "update" gekeken. Kennelijk zijn er "soorten" klanten, want ik krijg weer versie 955.6813 aangeboden. Dat is dan de vierde of vijfde keer. Wel staat er boven: "nieuwe versie". Ga toch maar eens even wachten of 9.60 er soms ook aan komt.
@cog
Ga eens gewoon naar de optie Rlink, Catalogus, Categorieën, Navigatie en "koop" daar dan de versie 960 !
We zijn allemaal dezelfde klanten voor deze optie....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Ik moet daar wel bedrijf en BTW nummer invoeren. Dat heb ik toch niet! Sorry, blijkbaar een verkeerde keuze gemaakt. Hij is aan het downloaden. Zou twee uur duren en geeft niet dat het kaartje te klein is. Hopelijk gebeurd dat niet als het bijna gedaan is.
@Marguerite: Dat bedacht ik ook, een beetje aan de late kant. 9.60 staat inmiddels op de SD kaart. Downloaden duurde ruim een half uur. Morgen naar de R-Link in de auto.
Renault is goed bezig, we kennen ze weer!!!! Hiephiepderdehiep voor Renault!!!
Ja, ik had dat moeten verwijderen. Ik had eerst de drie onderste aangeklikt en dan vroegen ze mijn BTW nummer. Heb ik eerst mijn reactie hier gezet en dan pas terug gaan zoeken. Dan zag ik dat het onderste lijntje naar een 'Zakelijk aankoop' verwees. Dan maar de twee middelste lijntjes aangetikt, en hij begon te downloaden. Hij heeft nu 31% gedownload en zou nog 1uur en 13 minuten nodig hebben. Die lange tijd heeft waarschijnlijk als oorzaak dat ik een, tamelijk oude, HUB gebruik om mijn SD kaart langs USB met de computer te verbinden.
Maar het kan ook zijn dat hij nog steeds naar de computer aan het downloaden is en pas daarna naar het kaartje, en dan zegt dat dit te klein is.
Ik heb gisteravond n.a.v. deze berichten (en ook het bericht op de rlinkzelf) ook de in de rlinkstore de europakaart gekocht voor €0,- ook een bevestiging mail ontvangen van de aankoop, daarna de boel gedownload. Na een tijdje beide downloads binnen, beide omdat er ook een verplichte systeemupdate bij zat. Vanochtend tijdens de rit naar het werk werden de updates op het systeem in de auto geïnstalleerd.... Tot m'n verbazing heb ik echter nog steeds versie 950 ipv 960!
Vanavond nog maar eens proberen!
Volgens de computer staat hij er op. Er kwam geen tweede download. Zal nu testen in de auto. De oude Benelux versie. Even kwam er geen kaarten gevonden. Dus mijn hoop was groot. Helaas. Morgen contact opnemen met Renault zeker.
Vandaag maar contact gezocht met renault nederland.
Heb kaart 960 staan maar komt niet op sdkaart met synchronisatie.
Ook mijn andere aangekochte kaart 955 is uit mijn account verdwenen, kan dus niet terug.
Heb nu weer oude 935 op sdkaart.
Ben benieuws wat renault er nu weer aan gaat doen, heb niet veel hoop meer.
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera
Vandaag ook de gratis kaart gedownload en dmv de toolbox op mijn BENELUX kaartje gezet. Kaartje weer in de clio gestopt en na een update heb ik nu de Europa kaart werkend in plaats van BeNeLux.
Wat ik wel heb gedaan is de BeNeLux kaart uitvinken in mijn apps beheren!
Ook bij mij staat in de R-Link store dat ik de Europa kaart 960 heb gekocht, maar in de auto is het mijn oude Benelux.
Ik heb twee Benelux kaartjes mijn eerste waar 915 opstond en dan een tweede waar 930 opstond. Terwijl ik van het eerste een werkende backup kon maken op een niet Renault kaart, kon ik dat van het tweede niet, omdat de SD kaart te klein was.
Misschien is dat dus groter. Kan ik die V960 opnieuw downloaden?
Vermits het gratis is, moet dat lukken zeker?????
Perfecte actie van Reanult!!! Gisteren ruim binnen een uur mijn beide auto's geudate. De Clio via de Nederlandse site en de Mégane via de Franse, beide perfect verlopen.
Dit maakt een hoop kommer en kwel dat ik met Rlink heb gehad goed!
@Theo-R-Link: capaciteit 7,95 GB en bij mij: gebruikt: 7,94 GB dus over: 9,1 MB
Volgens mij kun je onmogelijk de kaart van Europa op een kaart Benelux downloaden. En vanwege te geringe capaciteit en omdat de kaart niet opnieuw aan gebracht wordt maar alleen aangepast. Dus Europa voor Europa en Benelux voor Benelux.
En ik heb te vroeg gejuicht. Versie 9.60 staat blijkbaar op de SD kaart, maar wordt niet over gezet op de R-Link in de auto. Daar heb ik nog steeds versie 9.55. Opnieuw "kopen" is er niet bij want dat wordt niet toe gestaan, omdat je alleen nog de details aan kunt klikken en niet "kopen". Vanmiddag maar weer eens gaan schatten met Dorothea.
Bij mij geeft de R-store aan dat mijn SD-kaart niet genoeg ruimte heeft.
Maar ik zie ook niet zo goed wat ik moet met die 45 landen die er naadloos verbonden opstaan.
Ik ben met Zoë nog nooit naar het buitenland geweest.
Wat programeren betreft zit er niet veel bijzonders bij Renault. Normaal zou er, zodra je de verkeerde kaart insteekt, moeten komen dat het niet lukt. Nu twee uren downloaden en dan blijkt er niets gebeurd te zijn.
En inderdaad staat in mijn winkel de kaart voor 0 euro niet meer te koop. Wat gebeurd er dan als een update mislukt is.
Vermits bij mij het Benelux kaartje de oorzaak is, zou ik een Europa kaart op SD willen kopen. Uiteraard is dat een veel lager versie (945 dacht ik). En ik kan die dan niet updaten??
Op hulp van de klantendiens moet je niet rekenen, want die kennen er blijkbaar niets van. Gisteren over mijn probleem gebeld, en ze zouden hun uiterste best doen om deze week een antwoord te geven. Als dat antwoord is zoals ik verwacht: oorzaak is Beneluxkaart moet ik vragen of ik na een nieuwe Europakaart op SD te kopen, ik wel kan updaten dus: weer enkele dagen wachten, en dan zal de promotie voorbij zijn zeker.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...