Goede avond,
Vandaag weer eens op pad met de espace.
Het viel me op dat als ik met deze temperaturen de airco op auto heb staan deze niet bepaald aanstalte maakt om de auto op temperatuur te krijgen. De ventilator blijft op 4 streepjes staan en daar blijft het wel bij. Soms als ik een aantal keer geswitched ben van manueel maar auto wordt ie opeens wakker. Recirculatie staat trouwens op auto.
Gisteren had ik dit ook, maar toen kwam hij opeens na zo'n 10 minuten tot leven en zette de ventilator toen vol aan als aanval tegen de hitte. Temperatuur uit de openingen wordt trouwens ook niet erg koud. Ook niet als ik deze op 16 graden zet. Hij koelt wel maar niet overtuigend.
Ik vraag mij nu af of dit te maken kan hebben met de sensor die in de binnenspiegel verwerkt zit.
Bij het ophalen van de auto bij de dealer viel mij het geluidje van de ventilator in de spiegel al op. Had iemand van de onderhoudsafdeling er naar laten zoeken aangezien ik eerst niet wist waar dit geluid überhaupt vandaan kwam. Las toevallig op de autoweek site een review van een eigenaar die dit geluid ook opgevallen was, maar hij had deze auto vanaf nieuw en was dit geluid dus niet gewend en ventilator is toen dus ook onder garantie vervangen. Ik daarentegen wist niet beter dat dit een product eigenschap was aangezien de medewerker er ook niets over meldde (hij wilde vast geen slapende honden ('moi')wakker te maken)
Hebben jullie misschien ervaring met dit probleem en de mogelijke link met de sensor in de spiegel ?
Derk
Geluid ventilator spiegel i.c.m. auto stand airco
-
Derk GTT
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2

- Actief als: particulier
Geluid ventilator spiegel i.c.m. auto stand airco
'08 Renault Espace Dynamique 221.000 km
'08 Suzuki Burgman 400 Limited 67.000 km
'09 Citroen C1 99.500 km
'09 Citroen C1 99.500 km
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
WillemS
- Gerespecteerd lid

Re: Geluid ventilator spiegel i.c.m. auto stand airco
In de spiegel zit een heel klein ventilatormotortje dat lucht blaast tegen een temperatuur sensor.
Na verloop van tijd komt er stof op de bladen en gaat het motortje slechter lopen doordat de asjes drooglopen.
De oplossing is, het geheel openen en de rotobladen schoonmaken en een klein druppeltje olie op de asjes.
De luchtstroom is dan weer voldoende om de sensor van de juiste informatie te voorzien, zodat de Climate-control beter reageert. Het geluid is dan ook nagenoeg verdwenen.
mvg WillemS
Na verloop van tijd komt er stof op de bladen en gaat het motortje slechter lopen doordat de asjes drooglopen.
De oplossing is, het geheel openen en de rotobladen schoonmaken en een klein druppeltje olie op de asjes.
De luchtstroom is dan weer voldoende om de sensor van de juiste informatie te voorzien, zodat de Climate-control beter reageert. Het geluid is dan ook nagenoeg verdwenen.
mvg WillemS
| Hide post links |
-
Derk GTT
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2

Re: Geluid ventilator spiegel i.c.m. auto stand airco
Hoi Willem,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga er zo snel mogelijk naar kijken. Is er een bepaalde manier om dit kapje er af te halen ?
Derk…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga er zo snel mogelijk naar kijken. Is er een bepaalde manier om dit kapje er af te halen ?
Derk…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
'08 Renault Espace Dynamique 221.000 km
'09 Citroen C1 99.500 km
'09 Citroen C1 99.500 km
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 47 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht