Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
"De Noorse elektrische auto vereniging bestaat dit jaar 20 jaar dit jaar en nodigt u graag uit om dit te vieren. Breng familie en vrienden mee naar Geiranger op 28 - 30 augustus 2015!"
Het uitzicht vanuit het hotel:
Er komt ook nog een video uit van het evenement, en ik kan alvast verklappen dat die zeer professioneel is. (Ik heb de preview al gezien )
Uitgebreid verslag volgt op de Zoe-dag 12-9-2015.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Hi Harm, zo gaaf dat je bent gegaan. En welkom bij de club van Renault Assistance leden.
Ben zeer benieuwd naar de video. Tot Zoe dag.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, verkocht met 196K km (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Heb even de tijd genomen om het door te lezen. Krijg gelijk zin om zelf ook eens zo'n onderneming te wagen
(grappig details, die smily heeft de naam 'mrgreen' )
De fotos spreken overigens boekdelen over de omgeving daar, prachtig!
(die Zoe's helpen natuurlijk ook )
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
De video van het uitstapje in Geiranger naar het 1500m hoger gelegen Dalsnibba is uit!
Let goed op de lichtblauwe Zoe met geel kenteken .
En de tekst die op YouTube erbij vermeldt is:
Not only Norwegian EV drivers took their vehicles into the lovely fjord and mountain scenery last weekend: Harm Otten came all the way from the Netherlands to join the rally. An interview with Otten, in English, has been published on Norway´s most popular EV website (elbil.no): elbil.no/nyheter/elbilpolitikk/3617-from-holland-to-geiranger-in-his-renault-zoe
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Mooi!! Met zo'n drone wordt alles fraai zichtbaar. Ik ben erg benieuwd hoe zo'n afdaling gaat. Kun je dat helemaal doen zonder de frictierem te gebruiken?
Dat is moeilijk te zeggen, je weet niet precies wanneer tijdens het remmen de regeneratie overgaat in frictie remmen, heeft te maken met je snelheid, de kracht waarmee je remt, en ook de temperatuur van de batterij. Maar het meeste gaat terug de batterij in. Zo ziet dat er dan uit:
20150829 1411 Verbruik bij bergaf rijden_.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
In de Franse alpen mocht ik met mijn Peugeot hybride, die tot 35 kW regeneratief kan remmen, vorig jaar ervaren dat na ongeveer 1 km forse afdaling de batterij al helemaal vol was. Klopt ook: 1 kWh = 3.600.000 Nm = m.g.h of voor die volgeladen Peugeot met een massa van dik 2000 kg een hoogteverschil van 180m. Het blijft ook altijd wat verrassen wanneer dat regeneratief remmen bij gas lossen plots wegvalt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Zie dit draadje wat PieterZoe eerder startte. Ik hoop daar in de loop van de komende week wat echte data van te vinden. Vooralsnog is mijn stelling: iedere druk op het rempedaal geeft frictie, zij het in het eerste deel van de slag heel weinig, m.a.w., dat voorkomen het beste is. Ik anticipeer daarom zelf tegenwoordig iets "agressiever": bij een naderende rotonde of file eerder gas los, en iets sneller dan anders dat rotondetje pakken.
Of de Zoe op een bergafdaling voldoende regeneratief afremt om het verantwoord te houden kunnen alleen de bergrijders vertellen
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ik volg de leuke videoblog van Bjørn, heb hem niet gezien in Noorwegen, maar wel contact met hem gehad.
Hij is nu onderweg naar Antwerpen voor Tesla World conference ob sustainable lifestyle.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
HarmOtten schreef:Ik volg de leuke videoblog van Bjørn, heb hem niet gezien in Noorwegen, maar wel contact met hem gehad.
Hij is nu onderweg naar Antwerpen voor Tesla World conference ob sustainable lifestyle.
Harm, leuk dat screenshot van het verbruiksscherm tijdens de afdaling
3.8kwh x 6.8kwh per km (zonder laadverliezen) heeft je dus een range van 25km opgeleverd. Da's niet slecht.
Ben idd heel benieuwd naar de output van Zoe2goe wanneer Canze remfrictie en motortorque gescheiden kan weergeven
ik realiseer me datje bij regeneren natuurlijk ook laadverliezen heb. Dus dan zal je herwonnen aantal kilometers ergens in de buurt van de 20/21 km gelegen hebben. Nog steeds mooi. Bij een ICE zou dit 0 geweest zijn
Niet helemaal waar, als je met een ICE op de motor afremt gebruikt ie geen brandstof daar de ECU de brandstof toevoer afsluit. Coasten met een ICE daar tegen kost wel brandstof since de motor stationair draaid dus brandstof verbruikt.
Haha Gertjan, jij hebt zeker zin om dit jaar naar Noorwegen te gaan .
Nee, zonder gehkeid, zover ik weet doen ze dit alleen bij speciale gelegenheden, zoals bv vorig jaar het 20 jarige bestaan. Maar ik zou zeggen houdt hun website in de gaten of abonneer je op de nieuwsbrief, dan ben je als eerste op de hoogte van eventuele activiteiten.
Ze hebben ook een mooi forum trouwens.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Dit model heeft veel veiligheidsvoorzieningen inparkeerhulp, etc. etc. Wat mijn model niet heeft is een witte streep overschrijding signalering. In de handleiding wordt deze wel genoemd. Ik vraag mij af of iemand weet of dergelijke systemen bij de...
Vandaag te horen gekregen dat mijn Renault kadjar uit 2015 (90.000 km)een nieuwe motor nodig heeft omdat de 2e cilinder geen compressie meer heeft. Totaalkosten rond de 5 a 6 duizend euro. Nu is de vraag of dit nog rendabel is, maar...
onze twingo 3 uit 2015 heeft een vervelend probleem, namelijk dat deze de ene keer wel, en de andere keer niet start.
ik heb het forum doorzocht, maar kon dit probleem niet vinden.
soms stap je in, drukt de koppeling en de rem in,...
Nieuw op dit forum, heb aan mn eigen auto merk forum altijd veel gehad. Nu hier beland omdat mijn moeder op haar Captur uit 2015 een kapotte / afgebroken antenne. Dermate afgebroken dat resten erin zitten en ik de nieuwe antenne er...
Hallo allemaal. De chromenrand rond de navi is nogal beschadigd. Ik wil deze vervangen. Heeft Iemand deze nog liggen toevallig? Of een tip waar te vinden?
Is de rand los te vervangen of moet de hele voorzijde vervangen worden?
Hallo beste leden ik,heb pas een twingo gekocht uit 2015 en een grote beurt laten geven en ik hoor een snerpend geluid bij de aandrijving ,de monteur zei dat is je multi riem dus die heb ik laten vervangen met nieuwe rollen maar het geluid is er nog...