Regensensor scenic

Plaats reactie

Topic author
marctrein
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 16 mei 2014 18:27
Actief als: particulier

Regensensor scenic

Bericht door marctrein »

Ik heb het volgende probleem met mn ruitenwissers van mn scenic 2:

Wanneer het regent, beginnen de wissers van mn scenic te wissen mits ik ze in de auto stand aanzet, afhankelijk van hoe hard het regent. Maar ze blijven vegen, ook al is de ruit hartstikke droog! De kern vh probleem is dat de hele ruit geveegd wordt, behalve ter plekke van de sensor ( die ter plekke van de binnenspiegel zit). De sensor denkt dus nog steeds dat het regent, omdat de ruit daar nat blijft en gaat dus vrolijk verder. Natuurlijk nieuwe wissers gekocht (plm 50 euro!), maar dit heeft het alleen maar erger gemaakt.

Wie kan me een goede tip geven om dit op te lossen?

M vr groet,

Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Viper9
Lid
Lid
Laatste bezoek: 04 jan 2018 11:57

Bericht door Viper9 »

Ik heb hetzelfde probleem, tevens slaat mijn linker ruitenwisser deuken in de a stijl niet normaal wat een herrie. Meer mensen die dit probleem herkennen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
marctrein
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 16 mei 2014 18:27

Regensensor scenic

Bericht door marctrein »

Nou gisteren een helder idee gekregen die het wisserprobleem oplost. Dus wil ik dit anderen die dit probleem ook hebben, niet onthouden. Het probleem wordt veroorzaakt doordat de ruit nogal bol is. Daardoor drukt de wisser precies op de plaats waar de sensor zit , te zacht op de ruit. Oplossing: pak de ruitenwisser (de rechter) van de ruit vandaan (alsof je gaat ijskrabben), en buig de metalen wisserarm een stukje (plm 10 graden) in de richting van de ruit. Daardoor wordt de veer, die de wisserarm tegen de ruit drukt, iets meer gespannen indien de wisser weer teruggeplaatst wordt. Doe dit tijdens regen, en probeer het dan gelijk uit, je zult zien dat dat helpt.

De regensensor werkt dan perfekt!
Durf te wedden dat veel mensen hierover klagen.

Groetjes,

Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Viper9
Lid
Lid
Laatste bezoek: 04 jan 2018 11:57

Re: Regensensor scenic

Bericht door Viper9 »

marctrein schreef:Nou gisteren een helder idee gekregen die het wisserprobleem oplost. Dus wil ik dit anderen die dit probleem ook hebben, niet onthouden. Het probleem wordt veroorzaakt doordat de ruit nogal bol is. Daardoor drukt de wisser precies op de plaats waar de sensor zit , te zacht op de ruit. Oplossing: pak de ruitenwisser (de rechter) van de ruit vandaan (alsof je gaat ijskrabben), en buig de metalen wisserarm een stukje (plm 10 graden) in de richting van de ruit. Daardoor wordt de veer, die de wisserarm tegen de ruit drukt, iets meer gespannen indien de wisser weer teruggeplaatst wordt. Doe dit tijdens regen, en probeer het dan gelijk uit, je zult zien dat dat helpt.

De regensensor werkt dan perfekt!
Durf te wedden dat veel mensen hierover klagen.

Groetjes,

Marc
a er eens mee aan de slag, laatst hiervoor bij de dealer geweest en men had het over dat de ruitenwissers opnieuw afgesteld waren, als dit het geval is voel ik me wel genaa..... door de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31

Bericht door Scenic2 »

Probeer ze eens "in te leren" misschien dat dat helpt, zoniet terug naar de dealer !

Zet hem in de "auto" stand : wissers gaan wissen, zet de frequentie op minimum (draairegelaar interval naar links of naar je toe draaien) wanneer de wissers blijven wissen even "uit" zetten en meteen weer aan ("auto") dan gaat ie werken !
Het is raar maar bij mij werkt dat !

Succes !

Marcel
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links