TNM vs Fastned

Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: TNM vs Fastned

Bericht door OlafH »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dat was wel een extreem duur ritje! Hebbje geen abonnement bij Fastned? Die 12,50 had je misschien snel terugverdiend dan. Ik kom nog niet aan de 100 euro per maand en ik rijd 4 tot 5 duizend km per maand...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door rgr »

Ik heb een 15.000Km contract. En we rijden eens per kwartaal ongeveer naar Friesland. Verder zie ik TNM en Fastned niet tot nauwelijks. Een abbo is niet voordeliger.

Edit:

Reactie TNM:

Bedankt voor uw bericht. Het klopt inderdaad dat de kosten in April voor het gebruik van een snellader verhoogd is. Dit is inderdaad precies om langparkeerders te weren om het laadpunt voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te hebben. Toch snap ik uw reactie volkomen.

Er zijn meerdere emails uitgestuurd om dit te communiceren met onze berijders die afgelopen jaar gebruik hebben gemaakt van onze snellaadpunten, maar ik heb dat gecontroleerd en u staat inderdaad niet in de mail lijst. Onze excuses hiervoor.

Hier alsnog meer informatie:

- Tarief voor AC-outlet op TNM snelladers per 1 april van €0,25 per kWh naar €0,50 per
minuut, met een maximum van €36,30 incl. btw per laadsessie;

- Tarief vanaf 1april is weergegeven in de app en op my.tnm;

Onze excuses voor de verwarring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door erijder »

Tja, had vandaag ook zeer slechte ervaring. Op en neer naar Enschede. Op de terugweg iets om moeten rijden om bij TNM Hengelo te laden. Alleen stopte de lader er tot 3x toe mee. Hij starte wel steeds automatisch opnieuw op maar klokje liep ook gewoon door. Uiteindelijk van 18% naar 68% in 25 minuten. Das dus 12,50 euro voor ca 10 kwh. Dus 1,25 per kwh!

Daarna nogmaals bij Fastned moeten laden, ik heb daar geen abbo dus weer een tientje armer.

Ik rijd op de snelweg ca 18-20 kwh per 100 km. Bij TNM kom je, als alles correct werkt, op ca 70 cent per kwh en bij Fastned op ruim 80 cent. Laten we we het even houden op gemiddeld 75 cent. Zit je per 100 km snel op de 15 euro!

Mijn andere auto (toyota autis hybrid) haal ik ca 5,5 liter per 100 km. Kosten dus iets onder en tientje!

Elektrisch rijden is dan dus 1,5x zo duur en minder handig (onzekerheid over range, tijdverlies bij laders). Wordt dan fo h wel verleidelijk om toch maar de benzine auto te pakken. Laden op bestemming zou natuurlijk ideaal zijn, maar eigenlijk is de range van de Zoe hier vaak te beperkt (knijpe. Of je de bestemming haalt) en het laadpunten netwerk nog te mager en ook onbetrouwbaar. Hoe vaak ik al niet terug ben gekomen bij de auto en er niet was geladen of lader afgeslagen....

Rond de 35 cent per kwh zou mooie prins zijn voor de snelladers. Blijkbaar denken de snellaad exploitanten dat het e-rijders niet uit maakt wat de prijs is, maar dat is natuurlijk wel zo. Lagere prins = meer vraag. Dat zou voor deze start-ups prio 1 moeten zijn...
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: TNM vs Fastned

Bericht door HarmOtten »

@erijder,
Ik weet niet precies waar je vandaan komt, maar wellicht heb je wat aan de kaart met Gratis oplaadpunten op Google Maps.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Z.E.Paulus »

@erijder,

Sinds de tariefwijziging van TNM heb ik een abonnement bij Fastned genomen €12,- per maand en dan kun je snelladen voor €0,35 per kWh... Na twee snellaad-sessies ben je dan al voordeliger uit dan het laden bij de snelladers van TNM en je kunt bij Fastned gerust wat langer blijven staan om je accu helemaal vol te laden, je betaalt bij Fastned immers per kWh en niet per minuut...
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Nivve »

En je kan met de wifi je netflix aanzetten :mrgreen:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door erijder »

Tja. Met abonnement is laden ca 50 cent per kwh goedkoper dan zonder abonnement. Dus bij minimaal 24 kwh per maand begin je quite te spelen. Maar dan zit je nog altijd op gemiddeld 85 cent per kwh en dus op rond de 17 eur per 100 km.

Pas als je zo rond de 200 kwh (ca 10-15 laadsessies) per maand afneemt (goed voor 1000 km snelweg km), begint het competatief met een benzine auto te worden. Kosten zijn dan 200 x 0,35 = 70 + 12 abbo = 82 eur per 1000 km. Oftewel 8,20 eur per 100 km. Ietsje goedkoper dan met een zuinige benzine auto. Maar wel ca 5-7 uur bij Fastned gestaan.

Met 300 km range zou ik vrijwel altijd of thuis of op bij mijn bestemming kunnen laden. Gemakkelijker ook nog. Dus kom maar door met de 300 km Zoe (of Model3). Ben je af van het hele gedoe met te dure snelladers.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Z.E.Paulus »

@erijder...

Als je het hebt over alleen de lange ritten, dan heb je gelijk, dat is ten opzichte van thuis opladen duur en je reis duurt door het opladen onderweg ook nog eens langer dan met een zuinige brandstof-auto, terwijl het niet eens heel veel voordeliger is in de portomonee ten opzichte van die zuinige brandstof-auto...

Neem je echter alle gereden ritten (korte en lange) bij elkaar, dan kom ik in ieder geval, inclusief dus die relatief dure snellaadsessies, nog steeds veel voordeliger uit dan dat ik vroeger met mijn Seat Ibiza uitkwam qua kosten, maar om nou alleen voor de langere ritten een twee (benzine)auto aan te gaan houden (wat ook weer geld kost), om dus die laadtijd onderweg te voorkomen, dat gaat mij te ver.

Ik neem die extra reistijd op de langere ritten wel voor lief (even de benen strekken en de hond uitlaten) en die relatief dure snellaadsessies die maak ik wel weer goed door zoveel mogelijk (en dat lukt vaker dan je denkt :D ) gratis op te laden, iets dat je met je benzine-auto sowieso kunt vergeten, gratis tanken... :dance:
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Luc Weide »

Deze press release van Renault vond ik gisteren op autoblogGreen:

http://www.autoblog.com/2016/05/25/qr-c ... er-mexico/

Heeft dit enige relatie met TNM / Fastned ?

Renault blijft kennelijk 43kW AC propageren.

Maar MIJN Zoë (Q 210) lust dat nog steeds niet.
De garage heeft haar nauwkeurig gecontroleerd en vindt geen afwijking.
Renault Nederland zoekt nog naar een mogelijke oorzaak (en hopelijk oplossing).

Als ik NU zou moeten kiezen, dan koos ik een R 240.
Ik ben zeer tevreden met de wegrestaurants die 22 kW AC palen hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 30
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door zoe2goe »

Ik lees het anders: Renault blijft het huidige ZE gamma ondersteunen met laad-initiatieven. Wanneer Renault aan het DC laden gaat (ik gebruik bewust niet "als"), zat dat zonder twijfel CCS zijn. Laat je niet gek maken door de samenwerking met Nissan, er komt geen ChaDeMo Zoe is mijn zeer stellige overtuiging. En ook CCS zit in het door Renault ondersteunde initiatief (net als ChaDeMo trouwens). Kortom, afgezien van gewoon het goede nieuws, nothing to see here.

Je kunt er ook anders tegenaan kijken: zelfs als je de Q210 Zoe als in feite de enige 43kW AC BEV wegdenkt, wil je nog wel AC laden aanbieden aan de markt. Omdat er toch grote vermogens ter plaatse nodig zijn voor de DC laders kost het niet meer dan enkele honderden euro's om die laders 43 kW ipv 22 te maken. Bedenk dat in een AC lader geen vermogensregeling zit, alleen een drie-fasen relais.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Luc Weide »

Het probleem is alleen dat mijn Zoë Q 210 GEEN 43 kW slikt
En Renault Nederland zoekt nog steeds naar een mogelijke oorzaak.
Daarom zou ik liever een R 250 hebben.
Bedenk dat in een AC lader geen vermogensregeling zit, alleen een drie-fasen relais.
En wat zou de meerprijs worden als de Zoë ook DC kan laden ?
En dan geen 50 kW maar 100 kW of meer ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door erijder »

@Z.E. Paulus
Ja ieders situatie is natuurlijk anders. Bij ons staan er toch twee auto's voor de deur. Wij wonen buiten de stad en allebei een baan waarvoor we veel moeten reizen + kinderen. We proberen de Zoë het meest te gebruiken, dus elke dag beslissen we wie in welke auto rijdt die dag. Maar ja, kosten en tijd beginnen dan dus wel een beetje mee te spelen. Van de week naar Enschede was ik een kleine 30 euro kwijt en ruim een uur laadtijd. Dan denk je achteraf toch: had ik toch beter de andere auto kunnen pakken: sneller en goedkoper.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: TNM vs Fastned

Bericht door GillettiNo »

Fastned heb ik nu een paar keer geladen en vind het ook altijd wel rustgevend. Vaak ook niet in de buurt van de drukte van het brandstofstation, dat is ook wel lekker. En op de vroege uurtjes, wanneer half Nederland nog slaapt, is het lekker rustig ook :)

Wat ik dan wel jammer vind, in mijn persoonlijke situatie, is dat je vaak moet keren bij een afslag verderop om er te kunnen komen (en later dus weer bij een afslag moet keren om verder te rijden) en ik mis ze nog in de omgeving van Amsterdam en aan de A2 zelf (Amsterdam<->Utrecht).. :(
Misschien komt daar in de toekomst nog verandering in.. :pray:

..zo dit was mijn relaas eventjes :mrgreen:
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Casss »

En nog een speler langs de snelweg......
http://fd.nl/ondernemen/1153502/energie ... -snelwegen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: TNM vs Fastned

Bericht door MartijnEV »

Is niet echt nieuw: NLE gaat de locaties van MisterGreen samen met MisterGreen exploiteren. Nieuw is dat NLE er geld in gaat stoppen. Tot nu toe zocht MisterGreen naar 'adoptie'partijen voor elke nog niet gerealiseerde locatie, maar met NLE kan MisterGreen ze nu dus in een keer allemaal gaan bouwen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Nivve »

Oftewel, nog meer 50 ct/min stations waar ik nooit ga laden...
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 39
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Hachy »

Voor wie geen FD abbo heeft: http://www.fluxenergie.nl/nle-richt-zic ... adstation/

Afgelopen donderdag had ik het demo model Zoe van de garage weer eens mee. (de mijne wordt medio juni geleverd)
De wallbox die Renault/The Charging Company/Strukton had geplaatst werkte nog niet en met een Zoé kon deze het makkelijkst getest worden.

Ik had een lunchafspraak met een klant 70km verderop maar de laadpalen aldaar waren allemaal bezet. Op de terugweg had ik erg weinig tijd dus toch maar even langs de A12 bij een Allego 43kW lader gestaan van 50cpm. 7 minuten bijladen was genoeg om van 25% naar 45% bij te plussen en daarmee werd mijn woonplaats bereikbaar volgens de witte cirkel op de kaart van R-Link. Voor een keertje is €3,50 dan wel acceptabel. Zeker als je eenmaal thuis (nagenoeg) gratis laadt.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Ad van der Meer »

@Hachy
Als je aan de A12 geladen hebt aan een Allego snellader, dan is er een grote kans dat deze van Mister Green is. In dat geval betaal je "slechts" €0,36 per minuut, maar wel €2,72 startkosten plus eventueel nog transactiekosten van de kaartprovider. 7 minuten kost je dus €2,52 plus €2,72 = €5,24. Ben je klant bij The New Motion dan komt daar nog eens €0,35 transactiekosten over heen. In het ergste geval ben je dus €5.59 kwijt en da's dus €1,27 per kWh! (20% van 22kWh = 4,4 kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Nivve »

Over Mistergreen gesproken; Waar zou ik de tarieven kunnen vinden?

Ik dacht altijd dat ze gewoon 50ct/min waren en niet 36 ct/min. Echter nu zie ik op hun site dat Mistergreen ook weer niet per se de uitbater is (je kan blijkbaar hun concessie gebruiken om je eigen station neer te zetten), en er staan (misschien om die reden) geen tarieven op hun snellaad site.
Dus nu ben ik benieuwd welke dan de 36 ct/min (en dat monstrueuze starttarief) en welke de 50 ct/min zijn.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 39
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Hachy »

Het was nummer 46 van Deze lijst, Bunnik de Forten. En inderdaad zeg Ad, sodeknetter €2,72 starttarief + TNM nog eens €0,35 is al €3,07 zonder dat ik maar een kiloWatt geladen had. Dan was ik inderdaad €5,59 kwijt.

Dat stond trouwens niet op de paal. Daar stond alleen dat er per minuut werd afgerekend.
Zo jagen ze inderdaad al snel alle klanten richting Fastned.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: TNM vs Fastned

Bericht door HarmOtten »

Ik vond deze tweet van MisterGreen van vorig jaar.
Daarin zeggen ze: €2,95 starttarief en 30 cent per min! Maar volgens mij klopt dat niet meer.

Op de site van Allego staan de juiste tarieven.
Daar staat bij MisterGreen inderdaad: Starttarief €2,72 en €0,36 per minuut. Poe!

Oftwel áls je met de Zoe vol vermogen kan laden, dan betaal je per kWh: €0,36 * 60min / 40kWh = €0,54

Voor 10kWh: €2,72 + 10*€0,54 = €8,12 (€0,81 /kWh)
Inclusief transactiekosten €0,35 van bv TNM: €8,47 (€0,85 /kWh)

Voor 20kWh: €2,72 + 20*€0,54 + €0,35 = €13,87 (€0,69 /kWh)

En als de laadsnelheid (door kou, of bij het eind van het laden) beperkt wordt, gaat de prijs per kWh snel omhoog...
Daar heb je bij Fastned dus geen last van, want daar geldt een prijs per kWh.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 39
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Hachy »

Bedankt Harm voor je berekening. Voor de incidentele gebruiker is het ongeveer even duur als bij Fastned zonder abonnement. (Dat kost €0,79 per kWh).

Bij minder dan een halve batterij is Fastned goedkoper en bij meer dan een halve batterij is Allego goedkoper.

Bij een volle batterij scheelt het ongeveer €2,-, immers 20 kWh bij Fastned kost je €15,80. (Al vraag ik me af wie dat vrijwillig doet, dat is net zo duur als een zuinige ICE)

Conclusie: Als je minder dan 2x per maand gemiddeld aan een laadpaal staat kan je de Allego/Fastned snelladers het beste mijden. Als je 2x of meer moet snelladen is een Fastned abbonement het voordeligst.

Een abonnement kost €12 per maand en dan laadt je voor 0,35 per kWh. Kortom bij 2x per maand volladen ben je dus 12 + (40x0,35) = €26,- kwijt. Dat is €1,50 goedkoper als 2x per maand aan een Allego paal.

Pas bij meer dan 2x keer per maand (gemiddeld!) haal je de Fastned abonnementskosten er pas een beetje uit.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 45
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: TNM vs Fastned

Bericht door GertjanVB »

(Onduidelijke) prijzen worden hier behandeld.
Voorbehoud voor actuele cijfers, sinds publicatie niet meer bijgewerkt
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 39
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Hachy »

Bedankt Gertjan, de prijzen zijn in dit geval best duidelijk,
ik probeer het verschil tussen TNM/Allego en Fastned inzichtelijk te krijgen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 45
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: TNM vs Fastned

Bericht door GertjanVB »

Succes, het is een puzzeltje. Heb je vragen dan horen we je :-)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 30
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door zoe2goe »

Prijs per tijd is op zich wel een sympathieke methode om de laders sneller vrij te krijgen, maar in de praktijk hopeloos voor serieus laden. Zoals HarmOtten al aangeeft knijpt het laadproces in de winter all zeer snel. Reken er op dat bij een batterijtemperatuur van rond het vriespunt het knijpen (Q210, 44 kW) al begint op een SOC van 30%!!

Tips voor snelladen (Shameless Self Plug, SSP): http://canze.fisch.lu/fast-charging-guidelines-for-zoe/

Ik vind het kiezen tussen FastNed en TNM kiezen tussen idioot duur en idioot duur. Snel mag best kosten, maar we hebben het hier over uplift van zomaar 200%. Maar goed, misschien ben ik "cheap"
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

TNM vs Fastned

Bericht door MartijnEV »

Toch klopt de redenatie van TNM niet: wie blijft er nou langer dan nodig bij een snellader in een echt snellaadstation staan?? Alleen de Efacec's bij Van der Valk zouden het probleem kunnen hebben; waarom dan niet alleen daar de "oprottariefstructuur" toepassen en elders een redelijker tarief? Ik vermijd de TNM snelladers nu zo veel mogelijk; bij Fastned betaal ik met het €12 abonnement echt veel minder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 45
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: TNM vs Fastned

Bericht door GertjanVB »

Vooral een Allego dingetje. TNM rekent slechts door met 0,35 toeslag
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: TNM vs Fastned

Bericht door fivari »

Ik blijf het gek vinden dat ik nog NOOIT heb moeten betalen voor een snellaadbeurt: niet bij Vandervalk in Urmond (toch al 4 keer geladen daar), niet bij Vandervalk in Dordrecht (2x heen en terug naar de Zoedag van september vorig jaar) en aansluitend bij de snellaadpaal bij Carrefour te Schoten, niet bij Vandervalk te Nijvel (al 4 laadbeurten) en nu meer recent ook niet bij de snellaadpalen van de Total benzinestations in het Brussels die recent vernieuwd zijn en prima functioneren.
Hebben andere forumleden al moeten betalen bij de laadpalen van Vandervalk?
Al deze laadpalen werden telkens met de laadpas van TNM geactiveerd?
Is het omdat ik een early adopter ben? De laadsessies op de gewone publieke laadpalen van Bleucorner worden wel verrekend.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 39
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Hachy »

@MartijnEV,

Ik denk met name een commercieel verhaal, die 100.000 euro moet toch een keer terugverdiend worden. Al is het natuurlijk wel 'convenient' voor ze dat vooral langs de A-locaties zoals snelwegen die laders zo min mogelijk bezet zijn. Maar waarom dat dan met een starttarief van €3,- moet?

Voor het minuut-tarief jaag je de mensen ook wel snel genoeg weg, denk ik dan.

@Fivari Sommige mensen zijn voor het geluk geboren :)
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door BB-One »

@martijn als het echt om de langladers gaat dan is een tijd tarief die gaat lopen vanaf bijvoorbeeld 30 minuten in mijn optiek de enige methode. Het verhaal in dit geval is gewoon een excuus geweest wat kant noch wal raakt om een (veel) hoger tarief te kunnen rekenen.
Ik ben overigens benieuwd of dit nieuwe tarief er nu voor gezorgd heeft dat er minder geladen wordt bij TNM/Allego ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door BB-One »

Gelijk de koe bij de hoorns gevat en de vraag bij TNM neergelegd [WINKING FACE] ben benieuwd naar de reactie....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: TNM vs Fastned

Bericht door daf55 »

Ik vermoed dat "men" (de laadpaal providers) nattigheid gaan voelen. Bv het nieuws over de vernieuwde Zoe en Leaf met meer actieradius is niet gunstig voor de afgenomen hoeveelheden langs de snelwegen. Je moet toch wat doen (en zeggen) om de omzet op peil te houden. Dus de tarieven maar omhoog.

Of dat verstandig is durf ik wel sterk te betwijfelen, want als ik hier zo lees wat er aan gratis palen gedeeld wordt en de omzeilende acties om maar niet meer te hoeven laten bij bv Allego?

Ik zal mijn Q210 Zoe voorlopig zeker niet gaan inruilen vanwege de actieradius omdat deze nu eenmaal heel goed past bij onze wensen. Maar een volgende zou zeker betekenen dat Snelwegladen niet zo nodig meer zal zijn!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 39
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: TNM vs Fastned

Bericht door Hachy »

N.a.v. mijn 1e snellaad avontuur bij de A12 heb ik een klacht ingediend bij Allego over hun bizarre tarieven/tariefstructuur en dan vooral het niet duidelijk communiceren van de starttarieven.

Fastned is ook niet goedkoop, maar at least hanteren zij wel transparante tarieven.

To be continued....
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 45
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: TNM vs Fastned

Bericht door GertjanVB »

Dan mag je een keer bij hun komen praten en het advies om op hun site te kijken of op hun app Smoove
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: TNM vs Fastned

Bericht door GillettiNo »

Het is niet echt een Allego topic, maar ik ben ook even wezen zoeken op hun site. Aangezien hun laadpunt bij Bunnik aan de A12 op mijn route ligt. Ze zijn er inderdaad wel heel transparant in..

Snelladen

'gewoon' laden


Bij de laatste denk ik dat we met de Zoe zelfs in een nadeel kunnen zijn, gezien de tijdstarieven die ze hanteren.. :shock:
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in