Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mijn R-Link2 systeem wordt vrijdag aanstaande bij de dealer van een update voorzien. Ik zit nu nog op 2.2.11.803. Ben benieuwd of ik hetzelfde zal ervaren. Ik laat het vrijdag middag weten.
Wat ik mij afvraag is of er in die update ook een update gedaan wordt van de kaarten. Sinds november heb ik nog geen enkele update gezien. (Is Espace maar rlink 2 is perfekt gelijk)
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
ben ook benieuwd of de gps snelheid gezien kan worden op de kaart
en ook of de snelheidsborden vermeld worden door tom tom (dus niet alleen via de camera)
Update brengt geen veranderingen in navigatie. Zijn helaas oudere kaarten en blijft zo.als jaar voorbj is gewoon via smartphone .Jammer dat de fransen niet commercieel wille zijn wat dit betreft ..
Weergave snelheidsborden via camera en niet door TomTom kaarten zal niet veranderen door updates vrees ik. Vlgs RN werkt het "AS DESIGNED". Triest maar waar
Niet altijd en zeker maar tijdelijk gezien de snelheid aanduiding na enige tijd weer wegvalt.
Ik kom uit de IT en ik had het als volgt geprogrameerd:
= Snelheid vanaf de TomTom kaart
= Indien een afwijking wordt gelezen door de sensor deze toepassen
Verder gaat het lezen van snelheidsborden niet altijd goed. Bij mij wordt de snelheid van matrix borden niet altijd goed uitgelezen. Snelheid 70 wel maar 50 km weer niet.....
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Met Pinksteren 1100 km. gereden in een Demo. diesel intens automaat
weekendje Cochem diesel automaat heenweg via snelle route.
en daar ook nog wat gereden
terug via de toeristische
verbruik 4.9
NAVI prima, behalve het gemis van de snelheidsborden op de kaart
Via de camera werkt het niet optimaal
Ook wanneer je de bebouwde kom inrijdt krijg je dus geen signaal want er staan geen borden.
bij 90 km. bord waar onderstaat bij nat wegdek steeds alarm signaal.
Ook bij mij werden niet alle matrixborden gesignaleerd
Hier staan borden bij de bebouwde kom en die kent hij wel. Ook het bord einde bebouwde kom kent hij. Maar inderdaad, soms slaat hij de bal mis. Bvb als je de autosnelweg op rijdt komende van een 90 per uur baan. Dan blijft die een tijdje 90 aanduiden wat soms verwarrend is.
Maar zoals zandbak schrijft zou het ideaal zijn.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Met mijn R-Link2 (Megane) werkt de info qua snelheidsborden prima, alleen in het geval als er onder het bord van b.v. 90 "bij regenval" staat geeft hij 90 km aan en negeert hij het bord er onder, maar misschien gaat dat probleem ook nog worden opgelost!
Tot op heden goede navigatie al zijn de kaarten uit de steentijd en mag daar op zeer kort termijn wel eens worden vervangen!
Maar ja, je kent de uitdrukking van zo iets als met de woorden Frans en Slag ????
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06
@ puccini, het 90km verhaal is heel lastig op te lossen omdat er in NL en DL enkel met een pietluttig bordje wordt aangegeven dat het alleen geld in geval van regenachtige omstandigheden. Dit kun je Renault in dit geval niet aanrekenen.
Verder ben ik overigens heel tevreden over mijn Rlink systeem.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Vandaag mijn Samsung S6 met MM.geroot denk alle Samsung troep eraf mooie kale rom en dan zal mijn foon wel werken in de Kadjar nou vergeet het maar dus diegene die dachten waaronder ik ook een beetje dat het aan Samsung ligt no way. Puur een fout van de R-LINK 2.Las al dat ze al wel wisten en schoorvoetend moeten ze toegeven dat er een patch moet komen. Wanneer tjsa dat gaat op zijn frans geduld en wachten
Ik hoorde van RN dat er binnen 14 dagen een kaartupdate zou komen en die14 dagen zijn ondertussen ook al voorbij !
Overigens is RN afhankelijk van Renault France dus RN kan je het niet echt kwalijk nemen, maar het blijft erg slordig!
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06
Ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik afgelopen weekeinde een TomTom licentie voor mijn telefoon gekocht heb. De rlink2 is structureel te laat met aanwijzingen en kaarten zijn niet up to date. Voor veel minder geld dan de kaarten van Renault heb ik nu een wel goed werkende navigatie. Wat een waardeloos systeem is die rlink2.
Klopt heb ook de tom tom go op mijn telefoon en die is p to date .R-link 2 schuift ons af met verouderd spul en ja dan kun je niet verwachten dat je hier ook maar iets koopt.volgens mij wil Renault niks verkopen aan navigatie want das te veel werk vor hun
Met de update van je R-Link V2 (vanaf begin April) bij de dealer, werkt het systeem super. Vroege aanwijzingen die meermaals herhaald worden. Er zitten dan ook versere kaarten op die goed werken. Ik heb in 4 maanden met mijn auto 20.000 km gereden dus voldoende kunnen ervaren.
Eind deze maand komt er weer een kaart update van Renault die je zelf kan downloaden en installeren.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik wil de meldigen van de verlopen abonnementen verwijderen uit het scherm van de Rlink. Elke keer als ik de auto opnieuw start, dan staan er echter wederom 16 meldingen.... hoe verwijder ik die permanenent?
Ik heb een update (Versie 11.25) gekocht voor mijn Captur uit 2017 maar deze geeft een foutmelding als ik deze in de auto plaats.
Als ik het goed begrijp komt dit door mijn Rlink niet up te date zou zijn en geen sd-kaart van 16GB kan lezen....
Hoi,
Ik heb een megane 2018 (bose versie) en mijn rlink 2 kan niet meer updaten. Tevens weigert hij de iphone 14 te herkennen via een kabel.
Nu wil ik de navigatie software gaan update, volgens mijn renault garage, moet ik dat via de officiele...
Bij mijn Renault Talisman uit 2017 start plotseling het multimediascherm in de middenconsole niet meer op.
Wat ik ook doe, hij reageert nergens op. Het gevolg is dat mijn radio, navigatie, parkeersensoren en...
Ik heb me al even op dit forum ingelezen over het 1.2 TCe compressie probleem.
Betreft de 1.2 TCe Bose 2016 met 115000 km op de teller. Het is een keurig nette auto.
Deze pas 1,5 jaar in bezit en pas na aanschaf gelezen over het...
Hoi
mijn Kadjar van 2016 heeft geen mogelijkheid om carplay in te stellen.
zit er gewoon niet op.
mijn vraag is : kan je hier ook een of ander apparaatje koppelen zodat dat wel mogelijk is om carplay te activeren.
ik heb al eens gegoogeld maar zie...