Zoe rijder stelt zich voor!

Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Hachy »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ja, de vaste kabel leek me een stuk makkelijker! Ik heb verder straks ook geen andere auto meer dus wilde het zo 'gebruikersvriendelijk' mogelijk maken. De laatste dagen lijken trouwens spontaan veel langer te duren..... :)

@Nivve Exact dezelfde set van Ali uit dat topic ja. Ben erg benieuwd. Heb nog even snel een foto van de normale verlichting gemaakt bij de dealer om te kunnen vergelijken.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Nivve »

@Hachy: Dat was ik dus vergeten toen ik het deed, nu heb ik alleen maar de 'Na' fotos...
Post ze even als je ze beiden heb, kan ik aan andere mensen het verschil laten zien :mrgreen:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Hachy »

voor:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

Vanaf vandaag zijn we "dubbel elektrisch" onderweg. Naast de ZOE, die nog steeds als eerste auto zal blijven dienen, denk ik dat de Twizy heel vaak als mijn woon-werk vervoer ingezet kan gaan worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

Vette waggie!! :-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

Gaaf!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door PieterZoe »

super! en mooie kleur!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JanZoe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2016 15:47
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door JanZoe »

Ik heb sinds december 2015 een Renault Zoe van drie jaar oud. Hij bevalt erg goed en ik rijd er meer mee dan ik had gedacht. Ervaringen van deze gebruiker op het Friese platteland heb ik in de bijgaande blog opgeschreven. Tot lering en vermaak...
https://groengewoondoen.net/2016/05/15/leren-van-laden/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Casss »

Leuk blog, en welkom!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Nivve »

@ Renault15.17: Ziet er vet uit met die kleur. Komen er nog ramen in of geloof je het wel met de regen af en toe?

Edit: Toevoeging verplaatst naar het relevante topic.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Hachy »

Leuk blog en welkom!!

Zoals beloofd hier nog een groene foto van afgelopen vrijdag; m'n Zoe met 6km op de teller:

Inmiddels het eerste 'door de streepjes heen' momentje ook al meegemaakt. Nog 5% toen hij weer aan de lader ging. Is toch wel even een momentje als die streepjes op je display verschijnen :shock:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

Geloof me. Over een tijdje haal je volkomen je schouders op als het verschil tussen de guess-o-meter en de afstand-tot-bestemming 3 kilometer is.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 35
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door renault15.17 »

@Nivve (en anderen): er zitten wel ramen bij, maar ik kan ze nog niet monteren. Er ontbreekt namelijk een steuntje. Maar om dit topic niet verder te vervuilen, heb ik een draadje over onze Twizy aangemaakt, zie: Onze Twizy Urban
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JanZoe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2016 15:47
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door JanZoe »

Nieuwe ervaringen en een nieuw blog over mijn Renault Zoe, deze keer onder meer over het laadnetwerk. https://groengewoondoen.net/2016/06/16/ ... -stavoren/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

In mijn nieuwe woonplaats Zutphen zie ik dagelijks diverse Zoe's rijden: twee zwarte, een met en een zonder bestickering, en twee witte. Eigenaren/berijders uit Zutphen toevallig hier ook aanwezig op het forum?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bertuz
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jul 2016 20:13
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door bertuz »

Hallo mede Zoe rijders

Ik ben nu drie weken in het bezit van een Zoe intens (2014). Geschat kilometrage per jaar 20K voornamelijk woon-werk
vooralsnog laden op het werk doordeweeks, thuis in het weekeinde; alles overdag met lokaal geproduceerd zonnestroom. Wel (nog) via standaard stopcontact.

Handig forum, had me o.a. hier wat ingelezen voor de aanschaf. Jammer dat je voor de auto van de toekomst steeds naar onderen moet scrollen..... is daar iets aan te doen behalve short-cut? :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

Welkom Bertuz en veel plezier met je ZOE (en het forum natuurlijk!).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



simonskippy91
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2016 18:27
Actief als: particulier
Locatie: Dordrecht

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door simonskippy91 »

Goedemorgen!

Ik heb stiekem een account aangemaakt hier, om te kijken naar jullie ervaringen met de Zoe. Wat erg leuk is om te lezen!!
Maar nu ik een Zoe gekocht heb, word het tijd om me voor te gaan stellen dacht ik!

Na enige twijfel voor een Zoe gekozen! Momenteel rij ik nog een BMW 1 serie uit 2012, maar omdat ik wat kosten wil gaan drukken en omdat ik de Zoe een van de weinige mooie betaalbare elektrische auto's vind heb ik voor een Zoe gekozen!

Het kosten drukken begon door mijn verhuizing van Friesland, naar Dordrecht. Hierdoor werd de verzekering opeens bijna 100 euro duurder :shock:, losstaand van de verzekeraar die vergeten was de schade vrije jaren mee te tellen in de loop der jaren :fp:

Hierdoor ging ik internet af om te kijken wat een andere optie voor mij zou zijn. En aangezien ik momenteel naar mijn werk kan fietsen, en dus niet zoveel meer hoef te rijden dacht ik: Elektrisch!

Nou lees ik ook blogs van mensen die bijvoorbeeld naar Oostenrijk gaan, en dacht ik huh?! RESPECT!! :clap: :dance:

Het begon allemaal bij de Renault dealer hier in Dordrecht: Indumij, eerst liepen we binnen en hadden ze geen tijd voor ons.
Daarop zijn we naar de Nissan Leaf gelopen, 2 deuren verder. Maar toen ik er naast stond dacht ik: is de ontwerpen soms in slaap gevallen tijdens het tekenen??? :Sleep:

Daarna dus toch maar weer terug naar de Renault dealer, en een gesprek gevoerd met hoe zoiets rijd, en hoe het bijvoorbeeld met accu huren e.d zit.

Na enig gepraat te hebben een proefrit gemaakt met een demo model, en we waren verkocht!! :D Wat een power zeg!! :shock:

Na een proefritje van 40 minuten ongeveer, weer verder gepraat over eventueel inruil van de BMW. Hier konden we het echter niet echt over eens worden, en hij ging dan proberen te overleggen of hij iets meer kon doen.

Afijn, eind van het gesprek zegt de verkoper: weet je wat je doet, neem de Zoe lekker 4 dagen mee. Heb ik de tijd om wat te kunnen regelen, en jij de tijd om de Zoe een beetje te leren kennen. :P

Zo gezegd, zo gedaan. Wij naar huis met beide auto's en toch maar even met z'n 2e naast het stoplicht staan, en wat denk je?
de BMW kon de Zoe niet eens bijhouden!! :lol: :lol: :lol:

De volgende dag zijn we naar mijn ouders gegaan in Haarlem, dit is z'n 135 Km van Dordrecht vandaan. Ik heb nog nooit zo gelachen in een auto onderweg als met de Zoe, gaan we het wel halen? Moeten we straks gaan duwen? Hoe zit het met laden?

We zijn eerst met het verkeer mee gaan rijden: 100/120/130, maar doordat we de actieradius zagen afnemen toch maar gekozen om voor 95 op eco stand te kiezen :oops:

Echt ongelofelijk, waar je eerst mensen aan stond te kijken van: Wat rijd die gek langzaam, denk je nu: huh ik word door iedereen ingehaald :shock: :lol:

Toen we in Haarlem aankwamen, hadden we nog 30% over. Het gekke is, als je in een brandstof auto rijd en je ziet nog 100KM op de BC staan je al snel denk ik moet gaan tanken. Terwijl in de Zoe je nog een hele weg voor je hebt ff wennen dus!

Echter in Haarlem was het nog een hele speurtocht naar een laadpaal, in Dordrecht heb je in elke parkeergarage laadpunten was mij al opgevallen. Nou in Haarlem dus niet! :roll:

Uit eindelijk bij een Audi dealer aan de paal gehangen, en wij zijn lekker de stad ingegaan om van het weer te genieten en een drankje te doen om daarna langs te gaan bij m'n ouders. :D

Ook m'n ouders waren bijzonder enthousiast over de auto!!

Afijn, een BBQ later zijn we weer op huiswaarts afgereden met een volle accu!

Toch maar weer proberen om met het verkeer mee te kunnen rijden, maar als beginneling is dat toch spannend als je de actieradius ziet inslinken!

Opweg kwamen we een fastned tegen, ik dacht even proberen! Maar Fastned is alleen met een app mogelijk? Dus we gingen maar weer verder op eco :oops: Achteraf gezien had snelladen ook niet gekund omdat het geen Quick Charge uitvoering is.... :doh:

Thuis aangekomen, zag ik op internet dat op ongv 5 minuten lopen een laadpaal staat. En daar heb ik m aan de paal gehangen weer.

Bij het inleveren van de auto had de verkoper weer een bod gedaan wat me niet aanstond, en hij ging dus weer verder proberen te kijken dan z'n neus lang is.

Paar dagen later belt hij weer voor een beter bod! Hij kan het showroom model aanbieden, een Witte Intens Quick Charge!
Precies de uitvoering die ik wil hebben! :D

Het contract werd dus gesloten, en morgen (Woensdag 31-08) mag ik hem ophalen :D :D

De zwarte Zoe, met trouwens hele mooie actieradius slinkende velgen. Is de Demo waarin we mochten rijden, Het witte Showroom model wordt dus de mijne morgen :D

Alle lof voor de Renault dealer die zomaar een demo een paar dagen meegeeft met laadpas en uiteindelijk toch nog heel veel moeite doet om een deal te sluiten!! :thumb: :thumb:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 20
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door HarmOtten »

Welkom simonskippy91!
Zoals je in die 4 dagen al ervaren hebt: Hier ga je geen spijt van krijgen!

Je kan trouwens met elke Zoe bij Fastned laden. Ook met het demo model waar jij in gereden hebt, een zogenaamde R240 uitvoering. (Q210 kan 43kW snelladen, R240 kan 22 kW semi-snelladen) Alleen duurt het met 22kW natuurlijk wat langer. Kwa prijs maakt het bij Fastned niet uit, want je betaalt per kWh. Als je bij een Fastned station bent, kun je ter plekke de App downloaden via Wifi en een account aanmaken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

Welkom simonskippy91!
Dank je voor je enthousiaste verhaal en heel veel (gegarandeerd) plezier met je nieuwe Zoe!
De Fastned app kun je natuurlijk ook vooraf thuis alvast downloaden en instellen. Hoeft niet ter plekke. (Al heeft Fastned wel gratis wifi voor iedere klant)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



simonskippy91
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2016 18:27
Actief als: particulier
Locatie: Dordrecht

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door simonskippy91 »

Goedemorgen! Bedankt voor de reacties, ik heb de site van fastned eens bekeken, en je krijgt de eerste maand gratis!! Ik zal dan ook een account daar aanmaken, de laadpas van newmotion is ook binnen! Dit is een soort van druppel/sleutel hanger, erg handig!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door RudyH »

Welkom Simon,
Je zal er geen spijt van krijgen.
Ik heb lang zitten twijfelen tussen een Audi A5 of een ZOE.
Rij nu bijna 1,5 jaar een ZOE en nog nooit spijt gehad. Vooral de onderhoudsbeurten zijn een lachertje.

De ZOE wordt nu vaak als eerste auto gebruikt.voor lange stukken pakken we nog wel de hybride gezien hond en kind mee moeten en alles dan gewoon weg niet in de auto past.

Heb je de mogelijkheid om zelf een laadpaal neer te zetten?

Gr.
Rudy
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



simonskippy91
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2016 18:27
Actief als: particulier
Locatie: Dordrecht

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door simonskippy91 »

Hoi Rudy!

Ik heb een aanvraag gedaan bij Allego, voor een paal die door hun geplaatst zou kunnen worden. Dan zou je als er geen bezwaar komt vanuit de wijk, een ''gratis'' laadpaal kunnen krijgen voor je deur :D Echter kan dit nog 4 maanden duren, dus tot die tijd maar opladen 2 straten verderop, of in de parkeergarage bij mn werk :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

Yup, dat gaat tot en met de staatscourant. Bedenk dat laadpaal-laden duurder is dan eigen kilowatt-uurtjes. Dus onder de aanname dat het fysiek mogelijk is, zou ik een eigen lader wel in de overweging meenemen. Gratis bestaat niet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door PieterZoe »

Ja laden bij publieke laadpaal is duurder maar bespaart je kosten voor de lader en installatie. In mijn geval was de terugverdientijd 5 jaar (op basis van 20k km/jr) dus vond de publieke paal wel prima. Overigens gaan de laadkosten bij publieke palen omlaag in het najaar (Wiebes wil de belasting op kwh bij publieke laadinfra verlagen)

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Jsj »

Welkom ! Leuke introductie !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Welkom op het forum! De Q210 is de juiste keuze.
Het verhaal van de actieradius slinkende velgen moet ik trouwens tegenspreken. Ik heb zelf het eerste jaar op de 16" Zoe Zen LM velgen gereden met Michelin EV band en rij nu al twee jaar op de veel mooiere Techruns en moet zeggen dat het verschil in actieradius niet te merken is en ik naar het land der fabelen moet doorverwijzen. De Techruns geven de auto een veel mooiere look maar dat is persoonlijk natuurlijk. Velgen maken de auto, kijk maar naar @JsJ.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Hachy »

Welkom SimonSkippy. Mooie introductie. Er is een ook een Granny Charger beschikbaar (lader op het stopcontact) die je eventueel thuis kunt gebruiken. Duurt wel een hele nacht dan, maar dan kan je hem in elk geval thuis opladen.

Afbeelding
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

Een kleine aanvulling op de post van Hachy: Een "oma-lader" is een fantastische verzekering voor met name de beginnende EV rijder en de risico-nemer (lange afstanden, onzekere palen, etc etc). Ik heb er ook een (zij het een zelfbouw), en die ligt altijd achterin. Ik noem het mijn verzekeringspremie.

Het is echter geen goed idee om dit als je permanente lader te gebruiken. Onder de 3.5 kW gaat de efficiency van het laadproces schrikbarend achteruit. Ook is het door de aard van zijn design een iets minder veilige laadoplossing.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



simonskippy91
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2016 18:27
Actief als: particulier
Locatie: Dordrecht

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door simonskippy91 »

Wat zou z'n oma lader kosten dan? Geloof dat die voor een hoop geld ook bij de dealer te verkrijgen was?? Lijkt me wel handig voor als ik hem soms meeneem op een schip ofzo :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

700+ euro, die van Renault. Je kunt ook eBay afsnorren. Bij de BMW i3 krijg je er een bij en die worden nog wel eens te koop gezet. Ook snel weg hoor.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door MartijnEV »

Verkoop ELPA (Davide) ze nog? Mijn ELPA bevalt nog steeds uitstekend. En uiteraard is er ook de Fivari lader.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door Nivve »

Leuk verhaal om te lezen!
Overigens wel prima van de dealer om de Zoe enkele dagen mee te geven. Ik vroeg hier in Aalsmeer naar omdat ik zelf geen laadpaal heb en toch wilde kijken in hoeverre ik in een week problemen zou krijgen daardoor. Echter daar was het toch echt geen optie, zelfs na aandringen niet. Ik heb het dus maar op de gok moeten doen dat het zou gaan lukken (Goed uitgepakt, wel ergens anders de 2ehands gekocht :lol: ).
EV-pioneer schreef:Welkom op het forum! De Q210 is de juiste keuze.
Het verhaal van de actieradius slinkende velgen moet ik trouwens tegenspreken. Ik heb zelf het eerste jaar op de 16" Zoe Zen LM velgen gereden met Michelin EV band en rij nu al twee jaar op de veel mooiere Techruns en moet zeggen dat het verschil in actieradius niet te merken is en ik naar het land der fabelen moet doorverwijzen. De Techruns geven de auto een veel mooiere look maar dat is persoonlijk natuurlijk. Velgen maken de auto, kijk maar naar @JsJ.
Weet je dit zeker? Ik heb namelijk een SOH van 100% maar haal toch echt niet de afstanden die anderen hier weten te krijgen als ik het zuinig aan doe.
162 km is mijn maximale bereik geweest midden in de zomer bij supertruttig rijden (90 max), terwijl anderen met dat gedrag de 180 km weten te halen. Ik heb ze nooit gewisseld voor EV-banden (heb er het geld niet voor over), maar in mijn oren klinkt het toch wel als een wezenlijk verschil.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door landfort »

zoe2goe schreef:700+ euro, die van Renault. Je kunt ook eBay afsnorren. Bij de BMW i3 krijg je er een bij en die worden nog wel eens te koop gezet. Ook snel weg hoor.
Bedoel je deze http://www.ebay.de/itm/BMW-i3-i8-F15-G1 ... SwZVlXvZoa

Lijkt een koopje...
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 47
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door zoe2goe »

Precies, deze. Deze zijn bijna too good to be true
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



simonskippy91
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2016 18:27
Actief als: particulier
Locatie: Dordrecht

Re: Zoe rijder stelt zich voor!

Bericht door simonskippy91 »

Is deze zeker weten te gebruiken voor de Zoe? Dan wil ik hem wel gaan bestellen denk ik :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in