Goedemorgen!
Ik heb stiekem een account aangemaakt hier, om te kijken naar jullie ervaringen met de Zoe. Wat erg leuk is om te lezen!!
Maar nu ik een Zoe gekocht heb, word het tijd om me voor te gaan stellen dacht ik!
Na enige twijfel voor een Zoe gekozen! Momenteel rij ik nog een BMW 1 serie uit 2012, maar omdat ik wat kosten wil gaan drukken en omdat ik de Zoe een van de weinige mooie betaalbare elektrische auto's vind heb ik voor een Zoe gekozen!
Het kosten drukken begon door mijn verhuizing van Friesland, naar Dordrecht. Hierdoor werd de verzekering opeens bijna 100 euro duurder

, losstaand van de verzekeraar die vergeten was de schade vrije jaren mee te tellen in de loop der jaren
Hierdoor ging ik internet af om te kijken wat een andere optie voor mij zou zijn. En aangezien ik momenteel naar mijn werk kan fietsen, en dus niet zoveel meer hoef te rijden dacht ik: Elektrisch!
Nou lees ik ook blogs van mensen die bijvoorbeeld naar Oostenrijk gaan, en dacht ik huh?! RESPECT!!
Het begon allemaal bij de Renault dealer hier in Dordrecht: Indumij, eerst liepen we binnen en hadden ze geen tijd voor ons.
Daarop zijn we naar de Nissan Leaf gelopen, 2 deuren verder. Maar toen ik er naast stond dacht ik: is de ontwerpen soms in slaap gevallen tijdens het tekenen???
Daarna dus toch maar weer terug naar de Renault dealer, en een gesprek gevoerd met hoe zoiets rijd, en hoe het bijvoorbeeld met accu huren e.d zit.
Na enig gepraat te hebben een proefrit gemaakt met een demo model, en we waren verkocht!!

Wat een power zeg!!
Na een proefritje van 40 minuten ongeveer, weer verder gepraat over eventueel inruil van de BMW. Hier konden we het echter niet echt over eens worden, en hij ging dan proberen te overleggen of hij iets meer kon doen.
Afijn, eind van het gesprek zegt de verkoper: weet je wat je doet, neem de Zoe lekker 4 dagen mee. Heb ik de tijd om wat te kunnen regelen, en jij de tijd om de Zoe een beetje te leren kennen.
Zo gezegd, zo gedaan. Wij naar huis met beide auto's en toch maar even met z'n 2e naast het stoplicht staan, en wat denk je?
de BMW kon de Zoe niet eens bijhouden!!
De volgende dag zijn we naar mijn ouders gegaan in Haarlem, dit is z'n 135 Km van Dordrecht vandaan. Ik heb nog nooit zo gelachen in een auto onderweg als met de Zoe, gaan we het wel halen? Moeten we straks gaan duwen? Hoe zit het met laden?
We zijn eerst met het verkeer mee gaan rijden: 100/120/130, maar doordat we de actieradius zagen afnemen toch maar gekozen om voor 95 op eco stand te kiezen
Echt ongelofelijk, waar je eerst mensen aan stond te kijken van: Wat rijd die gek langzaam, denk je nu: huh ik word door iedereen ingehaald
Toen we in Haarlem aankwamen, hadden we nog 30% over. Het gekke is, als je in een brandstof auto rijd en je ziet nog 100KM op de BC staan je al snel denk ik moet gaan tanken. Terwijl in de Zoe je nog een hele weg voor je hebt ff wennen dus!
Echter in Haarlem was het nog een hele speurtocht naar een laadpaal, in Dordrecht heb je in elke parkeergarage laadpunten was mij al opgevallen. Nou in Haarlem dus niet!
Uit eindelijk bij een Audi dealer aan de paal gehangen, en wij zijn lekker de stad ingegaan om van het weer te genieten en een drankje te doen om daarna langs te gaan bij m'n ouders.
Ook m'n ouders waren bijzonder enthousiast over de auto!!
Afijn, een BBQ later zijn we weer op huiswaarts afgereden met een volle accu!
Toch maar weer proberen om met het verkeer mee te kunnen rijden, maar als beginneling is dat toch spannend als je de actieradius ziet inslinken!
Opweg kwamen we een fastned tegen, ik dacht even proberen! Maar Fastned is alleen met een app mogelijk? Dus we gingen maar weer verder op eco

Achteraf gezien had snelladen ook niet gekund omdat het geen Quick Charge uitvoering is....
Thuis aangekomen, zag ik op internet dat op ongv 5 minuten lopen een laadpaal staat. En daar heb ik m aan de paal gehangen weer.
Bij het inleveren van de auto had de verkoper weer een bod gedaan wat me niet aanstond, en hij ging dus weer verder proberen te kijken dan z'n neus lang is.
Paar dagen later belt hij weer voor een beter bod! Hij kan het showroom model aanbieden, een Witte Intens Quick Charge!
Precies de uitvoering die ik wil hebben!
Het contract werd dus gesloten, en morgen (Woensdag 31-08) mag ik hem ophalen
De zwarte Zoe, met trouwens hele mooie actieradius slinkende velgen. Is de Demo waarin we mochten rijden, Het witte Showroom model wordt dus de mijne morgen
Alle lof voor de Renault dealer die zomaar een demo een paar dagen meegeeft met laadpas en uiteindelijk toch nog heel veel moeite doet om een deal te sluiten!!

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.