Opladen in het buitenland

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De EU is zéker ergens goed voor... Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

Afbeelding

Mooi plaatje in Frankfurt a/Main.

Helaas gaf deze Fast-E (Allego) snellader vanavond elke 5 min. een "roze neus" op de Zoe. Na drie keer een definitieve laadstop. Heb dit gemeld bij Allego.
Morgen een alternatieve lader zoeken, wordt dan helaas een 22kW want dit was de enige 43kW in heel Frankfurt e.o.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

In Wiesbaden staat een 43 kW snellader en vervolgens in Montabauer (zie goingelectric electric.de), daarna in Keulen bij een crowdfunding laadpunt bij een particulier (ook goingelectric.de). In Frankfurt ben ik bij de Palmengarten terecht gekomen voor 22 kW.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Nivve »

Zijn de laders net zo stervensduur als in nederland of hebben ze een 'subsidieprijsje'?
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

MartijnEV schreef:Morgen een alternatieve lader zoeken, wordt dan helaas een 22kW want dit was de enige 43kW in heel Frankfurt e.o.
Ik zie er op Goingelectric.de twee staan:

Kaufland
Wächtersbacher Straße, Frankfurt am Main: twee snellaadpalen met telkens de klassieke drie aansluitingen: ChaDemo, CCS en AC; zonder laadpas te activeren en gratis.
en

Skyline Plaza
Brüsseler Straße, Frankfurt am Main: 1 snellaadpaal dus ik vermoed dat het deze is die problemen gaf.

En dan zijn er nog al die snellaadpalen van Aldi sud die op plugsurfing zichtbaar worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

@GertjanVB: dank voor de tip! Wist niet dat goingelectric.de zo'n geavanceerde site was geworden! Wiesbaden is credit card only toch?
@fivari Klopt: Skyline Plaza is de boosdoener. De ALDI's staan verkeerd op Plugsurfing. Blijken niet 43kW maar 22kW (met losse kabel) te zijn. Wel gratis, en overdag echte zonnestroom van eigen ALDI-dak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

Dat Aldi Sud slechts 22 kW was, had je inderdaad al geschreven, sorry.
Gratis mits de laadpas van Aldi? Of kan het ook zonder? De plugsurfing app laat blijkbaar toe te activeren, maar vermeldt wel een tarief.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

fivari schreef:Dat Aldi Sud slechts 22 kW was, had je inderdaad al geschreven, sorry.
Gratis mits de laadpas van Aldi? Of kan het ook zonder? De plugsurfing app laat blijkbaar toe te activeren, maar vermeldt wel een tarief.
Aldi Sud snelladers werken zonder laadpas. Je kunt ze ook starten met de Plugsurfing app maar dat is verder nutteloos. De tarieven op Plugsurfing bij Aldi Sud zouden op 0,00 moeten staan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Wiesbaden is van gelijke club als Montabaur en kan betaald worden met creditcard of betaalpas. Beetje pielen met een klein venster wat ongemakkelijk laag zit. Kaart even laten zitten tot laden daadwerkelijk gestart is. Vaste prijs voor een laadbeurt (€5,00 oid)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

Mijn credit card werd niet geaccepteerd, noch mijn bankkaart. Gelukkig kon ik terecht in het bankkantoor waar de charmante dame projectmanager voor dit laadnetwerk aanwezig was en mij een gratis laadsessie aanbood met de laadpas van kantoor. Ze vertelde mij verder dat dit netwerk ("Schneller Strom Tanken") genaamd inmiddels 15 laders telt en verder zal groeien. Ze staan op locaties van de Volksspaarbank. Er wordt nog gewerkt aan acceptatie van buitenlandse bankpassen (via contactloos betalen) en aan roaming met buitenlandse laadpassen. Ook Plugsurfing zal binnenkort geaccepteerd worden. Kortom: een mooie aanbieder op de Duitse snellaadmarkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Dan heb ik in Montabaur en Wiesbaden geboft met mijn kaarten (SNS /Maestro ). Zoals gezegd, wel wat pielen en kaart erin laten. Efin gelukkig heb jij de bankmadam getroffen. Het zijn idd goede locaties duidelijk gemarkeerd als laadplek, met overigens een heel duidelijke aanduiding voor de prijs! Die plek in Frankfurt aan de Brusseler straße (Allego) oogt als een gewone parkeerplek waar toevallig ook een snellader staat, die vervolgens de meeste tijd door 1 en dezelfde Tesla wordt bezet, wiens eigenaar blijkbaar in de buurt werkt.
Mooie Tour trouwens en bedankt voor het delen. Jana nog gesproken?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

Gisteravond weer veilig thuisgekomen, met als laatste snellaadstop een Fastned, een heerlijk thuisgevoel gaf dat! Het was een mooi avontuur. De heenreis liep voorspoediger dan de terugreis (storingen bij enkele laders, vertraging door files). Het was prachtig om mee te maken en heb weer veel inzichten en ervaringen voor de volgende buitenlandreis, die ongetwijfeld nog efficienter en sneller zal verlopen! Hier nog een mooi plaatje van het laden (22kW, bij Süwag) in Lorch, een dorpje aan de Rijn.

Verder werd bij Aldi Sud in Erftstadt een buitentemperatuur gemeten van 42 graden!

Aldi Sud is verder trots op het zonne-energiebeleid. Zie foto: dit bord hangt aan de winkelgevel.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Sordone »

Hi MartijnEV, mooie trip. :clap: Die Pauschal prijzen van € 4,95 per lading zijn nog redelijk. In de parkings van Münster hanteren ze een prijs van € 9,90 ongeacht de kWh. :cry2: Toen we daar waren zijn we maar snel doorgereden. Zie https://www.stadtwerke-muenster.de/priv ... karte.html.
Zo zie je maar dat er heel veel verschillen zijn in Duitsland. Maar daar is het niet zo bont als bij de boeven van Allego in NL met de € 0,50 per minuut. Ik mijd ze als de pest nu. En de helft van de tijd werken ze niet en bellen met Allego heeft geen enkele zin hoor. Ze doen er niets mee, althans dat is mijn ervaring. Feedback <> Allego.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

We zijn het voorbije lange weekend (toch voor de Belgen onder ons dankzij onze nationale feestdag) naar Duitsland op Zomer-Zoe-Zentour geweest. initieel zelfs een Zonnige-Zomer-Zoe-Zentour.
Alle laadbeurten aan de publieke laadpalen zijn probleemloos verlopen.
  • Een eerste, voor de zekerheid, laadbeurt bij Mc Donals in Waremme. Eentje van het plug and charge for free type. Geen enkel probleem, inloggen en laden aan 31A, 3f.
  • Vervolgens toch een dubbel bang moment in Malmedy. De laadpaal leek onbereikbaar omwille van de festiviteiten met jaarmarkt en zeer veel bezoekers. Maar uiteindelijk kwamen we er toch en op een voor de rest overvolle parkeerplaats, waren de twee gereserveerde plaatsen keurig vrij ook al waren de plaatsen opvallend geel gekleurd maar ontbrak het wettelijke verkeersbord. Wat een discipline. De laadpaal kan geactiveerd worden met een SMS en dan kan je een half uur laden aan 31A,3f voor 1€ hetgeen voor onze Zoe's ideaal is. Maar volgens mij enkel voor Belgische simkaarten en voor wie zijn voorgaande rekening betaald heeft. 4242 werkt samen met de parkeer met SMS dienst van 4411. En daar hadden we nog een openstaande rekening van 2,3€. Pas toen we die online betaald hadden, konden we een minuutje later de laadpaal toch activeren.
  • InTrier hebben we de RWE-laadpaal probleemloos kunnen activeren met de Plugsurfing App. Wel een dure grap: 0,35€/kWh en bovendien nog eens 0,03€ per minuut. Omdat we tijdens het laden het centrum van Trier wilden bezoeken kostte dat dus nogal wat geld, zeker uitgerekend per kWh. Ook hier 31A, 3f.
  • Op de terugweg wilden we de laadpalen van E-Mobil Saar eens testen. In Mettlach geladen @12 kW. Inderdaad: deze laadpalen staan als 11 kW laadpalen aangegeven, maar het is eigenlijk net iets meer. 18A,3f in plaats van de gebruikelijke 15A,3f. Activeren gebeurt zeer eenvoudig door het inschuiven van een betaalkaart (ik gebruikte Visa maar blijkbaar geldt een maestro-kaart even goed). Stoppen van het laden gebeurt door de kabel kant voertuig los te koppelen. Gratis laden bovendien, maar toch was het een dure laadbeurt omdat het dorpje een aaneenschakeling van outlet-winkels is. Met als slogan "hoe meer je koopt, hoe meer winst je maakt". :mrgreen:
  • Dan geladen bij de gratis laadpaal in Bitburg. Hier ook plug and charge for free aan 31A,3f. Het is een handige laadpaal voor een doorreis: op 2' van de zeer vlotte weg N51, gratis en vlakbij in het stadje is er een plein met gezellige terrasjes en een fontein met een mooie choreografie. De moeite!
  • En dan nog eens opnieuw in Malmedy (zie boven)
Dat waren de probleemloze laadbeurten aan de publieke laadpalen. Daarnaast hebben we tweemaal geladen in het hotel. En daarbij tweemaal het illegale hulpstukje moeten gebruiken om (vermoedelijk) het aardingsprobleem op te lossen. In ovifat was een rode CEE stekker, 32A aanwezig. Ik dacht: nu kan ik mijn Fivari ook eens op maximaal vermogen gebruiken. Maar nee hoor: rode neus tot 2x toe voordat de stroom opliep. Op de gewone schuko ook rode neus en toen maar met het hulpstuk geprobeerd en dat ging dan wel @ 12A gedurende 9u om van 32% SOC terug vol te geraken.
In Pirmasens een beetje hetzelfde verhaal. Gewoon stopcontact, rode neus. Met illegaal hulpstuk probleemloos geladen. Maar ook daar een eeuwigheid om van 18% SOC terug vol te geraken.

Tot slot was er de rit naar huis, na een tankbeurt in Malmedy tot 99% en een traject van 134 km. Het begin klimt sterk en op een bepaald moment was het verschil tussen het bereik en de nog af te leggen afstand 30km. Bovendien kregen we nog te maken met een stortbui zoals je ze zelden meemaakt, met merkbaar een negatieve invloed op het verbruik. Er zijn trouwens die dag enkele dorpjes in de buurt onder water gelopen.
Spannend dus, maar er toch voor gekozen om geen extra laadbeurt met dito tijdverlies in te lassen en gewoon verder te rijden, aan lage snelheid en dankbaar gebruikmakend van de slipstream van een vrachtwagen. Dat helpt wel echt want op het ogenblik dat die chauffeur duidelijk te kennen gaf dat hij er genoeg van had dat wij kort achter hem aanreden door beurteling op de pechstrook en op het middenrijvak te gaan rijden, had ik al terug 12 km overschot. Maar wel berekend op het lage verbruik van de km voordien. Dus op eigen kracht verder, misschien wat overmoedig @ 115 km/u. Om een lang verhaal niet nog langer te maken: op 4 km van thuis viel de aanduiding van het resterend bereik weg en uiteindelijk thuis aangekomen met exact 2% SOC over. Ik ben er niet van overtuigd dat mijn ega dat soort opwinding wel naar waarde weet te schatten.
Al bij al een fijne, leerrijke ervaring. We zijn klaar voor een volgende langere reis.

Toevoegsel: Het is toch maar enkel met een Zoe ( en met een Tesla MS) dat zo'n tocht mogelijk is. Neem gelijk welke andere EV, die doet er aan een AC-lader uren over vooraleer de batterij terug vol is. Eens de DC-snellaadpalen overal zullen terug te vinden zijn, vervalt dat voordeel.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Mooi al die reisverhalen! Begin augustus gaan we (nu met de hele familie) naar Oostenrijk. Met een poging eens een mooi bereik op de teller te krijgen door een strategische bergrit.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door PieterZoe »

Mooie en leerzame reiservaringen. Dank Fivari en Martijn!

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Nivve »

Dat jullie allemaal mensen meekrijgen in zo'n rit... Hulde voor de reisgenoten!

Mijn vrienden hebben al moeite met de 210 km naar Meppen (D)* en mijn vriendin vind de 220km naar haar schoonouders ook op het randje. Nu haar overtuigd om dieper Duitsland in te rijden, maar met de voorwaarde dat we op een tijd rijden dat ze kan slapen oid.
Denk dat Oostenrijk of vergelijkbare ritten er pas inzitten als de 300km accu erin zit :Sleep:


*Overigens op 1 vriend na, die wil nu heel graag een Kangoo ZE maar loopt tegen het (niet) snelladen aan :doh:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

Nivve: tip: laat hem eens kijken naar de Nissan e-NV200. Fraaie vol-elektrische bestelwagen (ook als personen-Van leverbaar) die ook kan snelladen (aan ChaDeMo stekker). Mag ik wel zeggen toch? Nissan en Renault zijn immers close partners. :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Nivve »

Inderdaad zou dat perfect zijn, maar die zit toch weer een prijsklasse hoger. Die Kangoo was juist niet zo prijzig en ook hij is een nog-weinig-spaarrekening starter :think:. Heb zitten kijken voor een aftermarket set (in de UK schijnen er een paar rond te rijden), maar dan ga je weer met de garantie en accuhuur zitten.
Misschien dat de Kangoo ZE 2.0 het wel zal hebben, maar dat zullen we binnenkort in Parijs horen, hoop ik.

Maar goed, gaat nu een beetje off-topic :roll:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door AlexZoe »

Gisteren nog prima geladen bij Aldi in Keulen met 22KW :-) Gratis overigens zonder authenticatie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Mooi al die verhalen! Ga zo door!!
En vergeet chargemap niet te updaten hè met alle info en ervaringen :-)
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Wat met Frankrijk?

Bericht door fivari »

Nog twee weken en we vertrekken naar de Dordogne in Frankrijk. Zelf trekken we onze kampeerwagen, dus dat zal voorlopig niet elektrisch kunnen. Maar de dochter zou nakomen en moet nu kiezen tussen haar eigen benzinewagen of de Zoe van de papa.
Tijd dus om eens na te vragen hoe het zit met de roaming van TNM en Frankrijk.
Blijkbaar is de zaak nog niet rond. Hoewel Kiwhi en TNM een samenwerking hebben, geeft de laadpas TNM voorlopig geen toegang tot het Kiwhi-netwerk. Ik kreeg zopas onderstaand antwoord.
Helaas is de integratie tussen The New Motion en Kiwhi nog niet zo ver dat u met de pas van The New Motion kunt laden op het Kiwhi netwerk. Ik zou u dus willen adviseren om een Kiwhi pas aan te vragen zodat u toegang heeft tot een groot laadnetwerk in Frankrijk.
Dus dan toch die Kiwhi-pas. Maar ik haat kaarten waarvoor ik moet betalen ook al gebruik ik ze niet. Zeker als dan binnenkort die roaming met TNM dan toch rond geraak.
Ziet iemand een alternatief? Het Kiwhi-netwerk is met al die snellaadpalen bij onder meer Auchan toch wel interessant.Gratis laden bovendien.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door AlexZoe »

@Fivari, ik heb zelf goede ervaringen met Auchon en Ikea in FR. Goed geregeld en je hebt geen laadpassen nodig. Mocht het echt niet anders uitkomen, kun je gewoon de KhiWhi pass kopen bij een tankstation in de buurt van de khiwhi snellader langs de snelweg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

Dat is goed om weten. Voor welke prijs? En hoe verloopt de verrekening dan verder? Jaarlijkse bijdrage en laadbeurten. Auchan en Ikea zijn wel gratis, maar er zijn toch ook betalende laadpunten in het kiwhi-netwerk
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door AlexZoe »

Je koopt dan een prepaid kaart, dus dat is wel prettig.

KhiWhi heeft geloof ik het corridoor project als klant, die punten zitten vaak echt langs de snelweg bij een tankstation/rustplek. Voor Ikea/Auchan moet je vaak de snelweg af(en door tolpoorten) en door allerlei dorpjes heen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door fivari »

Dat is volgens mij niet correct. Het zijn juist twee netwerken die complementair zijn, maar die elkaar geen toegang geven. Corri-door is bovendien duur, terwijl kiwhi bijna steeds gratis is want aangeboden door Ikea en Auchan.
Wie in Frankrijk wil rondreizen, heeft bijgevolg twee betalende abonnementen nodig. En dat is voor 14d/jaar minder interessant.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door AlexZoe »

Je hebt gelijk, ik haal 2 dingen door elkaar...

Ik heb echter geen abbonnement nodig gehad in frankrijk door de prepaid kaart en gratis laders bij Ikea/Auchan.

Gisteren heb ik nog een spannend moment meegemaakt van Dusseldorf-Huis.

De afstand is 82 km, bij vertrek nog 97 km bereik.

Halverwege vastgesteld dat de range afnam naar beneden de totale afstand en dus een lader opgezocht (11Kw lolo in Erkelenz) die ons naar een gratis 22kw lader kan brengen in Geilenkirchen.

Achter te kort geladen aan de 11kw (15 min) zodat het spannend werd om zelfs Geilenkirchen te bereiken. Dit was niet te wijten aan mijn rijstijl (84 op snelweg) maar aan het feit dat het alleen maar bergop liep... Uiteindelijk 8 km met --- km en beperkte prestaties getuft, maar wel de lader kunnen bereiken.

Elders lees ik nu dat je met beperkte prestaties en --- km nog 10 mijl kan afleggen? heeft iemand dit al eens getest?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 47
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door HarmOtten »

Het bereik bij vertrek zegt niet alles. Als je voorheen altijd heel zuinig reed, dan kan het zijn dat een range van 97km bij 60% SOC wordt weergegeven. De vraag is, wat was je batterijnivo bij vertrek?
Het hoogteverschil van Düsseldorf naar Geilenkirchen is slechts 57m (omhoog). Dat telt mee, maar is niet dusdanig dat het veel uitmaakt.
Het kan wel zijn dat je daar gisteren een lichte tegenwind had.

Tenslotte, het antwoord op de vraag "Hoeveel kan je nog rijden als het bereik --- weergeeft?". Dit is volgens mij al eens bij een ander onderwerp op dit forum aan bod gekomen, maar uit eigen ervaring zeg ik 10 tot 15 km maximaal. Aan het eind neemt het vermogen geleidelijk af, dus het is niet zo dat je ineens stil valt. Ik heb meegemaakt dat ze niet meer harder ging dan 50km/u, en optrekken ging nog maar heel langzaam. Wellicht kun je van deze vraag een nieuw item maken in dit forum.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door AlexZoe »

Dank voor je reactie. Er was gisteren inderdaad aardige tegenwind en fikse regen. bij vertrek vanuit Landgraaf was de SOC 100%. De bevestiging sms van Renault die ik kreeg schreef: Het opladen van de batterij van uw auto is gestart, batterij niveau: --- %. ( zal vast via een webservice de display waarde kopiëren naar een soap bericht en dat doorsturen per sms, zegt dus niets lijkt me). Dit was de SMS bij het laden nadat ik die 8km op --- had gereden.

het % bij vertrek uit Dusseldorf heb ik helaas niet genoteerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Met -- bereik heb ik nog een kilometer of 7 gereden en toen gaf de auto bij het laden aan nog 5% te hebben. (24 graden, splinternieuwe Zoë, for the record)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 22
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door zoe2goe »

zie
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door OlafH »

Na ampel beraad en alle kaarten bekeken te hebben en de camping mij had overtuigd dat laden niet mogelijk was, toch maar met een ICE op vakantie gegaan. Ik moet zeggen dat 4 uur doorrijden toch wel gemak is. Aangekomen bij het plaatsje Soulac sur Mer blijkt dat er onderaan de camping een splinternieuwe 22 kW laadpaal staat en in het centrum ook. Onderweg bij elke stop zo'n beetje een 22 of 43 kW paal bij het tankstation of op de parking. Dus ook in Frankrijk lijkt het hard te gaan. Parijs is overigens ook vergeven van de laadpunten, waarvan een enkele nog zo'n type 3 is.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door Hachy »

Had uiteindelijk dus wel gekund! Ik lees in de nieuwsbrief van plugsurfing dat in België de blue corner laadpalen ook met de plugsurfing key te activeren zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 47
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door HarmOtten »

In Duitsland zijn ze inmiddels ook hard aan de weg aan het timmeren met snellaadpunten van Tank&Rast:
Karte-E-Mob_Tank&Rast.jpg
Vooralsnog heb je daar geen laadpasje nodig, en is het laden gratis.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door GertjanVB »

Yep, dat valt me idd op. Het verschil tussen mijn wintersport rit naar Oostenrijk en volgende week is enorm te noemen: Tank+Rast maar ook Aldi Süd en Allego (0,07 cat/kW) zijn flink bezig met snelladers.
Volgende stap is: hoeveel wordt daar gebruik van gemaakt? Op de wintersportreis ben ik alleen in Frankfurt een Tesla aan de lader tegengekomen, voor de rest nergens. Mn van de laders van Aldi (gratis) vraag ik me af hoe dat gaat. Gaat nu de auto van de lokale klant wel aan de lader omdat die er nu eenmaal staat, en kun je die laders daarom beter links laten liggen, of hebben die Duitsers nog veel te weinig EV's en hoef je daar bij de Aldi geen ladende klant te verwachten?

Plugsurfing heeft nog een linkje naar een laadpalenmap
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

GertjanVB de laders van Aldi Sud zijn weliswaar snelladers, ze bieden 50kW Chademo en 50kW CCS, maar niet voor de Zoe: voor AC is er slechts een 22kW contactdoos Type2. Op veel kaarten en in veel apps, waaronder Plugsurfing, staat dit laatste verkeerd (43 ipv 22kW) aangegeven.
Toen ik in Zuid Duitsland was heb ik een stuk of 7 Aldi "snel"laders gebruikt, en geen enkele keer stond daar al een andere EV te laden. Aldi Sud heeft overigens bij elke laadzuil twee (blauw geverfde) parkeerlaadplaatsen gerealiseerd: tegenover elkaar (!).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in