Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb startproblemen met mijn Clio RS 2.0 uit 2001.
9 van de 10 keer start de auto keurig echter soms helemaal niet (wel op contact startmotor doet niets). Uitlezen geeft geen meldingen. Garagehouder heeft mij niet verder kunnen helpen. Inmiddels heb ik de BDP-sensor en -stekker vervangen en heb ik een nieuwe startmotor laten plaatsen. Bijna 600 euro verder en nog steeds geen oplossing. Ik baal enorm! Ik vermoed dat het een electrisch probleem is (startonderbreker?).
Wie kan mij adviseren of helpen? Mijn auto gebruik ik nauwelijks meer omdat ik m te vaak moet laten aanduwen..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De startmotor draait dus 1 vd 10 keer niet als je de sleutel omdraait!?
Dit is meestal een defekt aan het kontaktslot of een defekt relais.. Is goed te meten door een deskundige.
Succes mvg WillemS
p.s. heb je op eigen initiatief onderdelen vervangen of op "advies" van de Garage?
In het laatste geval zou ik een andere garage zoeken.
Dank mannen! Er hebben al een aantal monteurs gezocht naar de oorzaak van het probleem. Tot op heden dus niet succesvol.
Eigenlijk zoek ik dus iemand die specifieke kennis heeft van of ervaring met de Clio RS die eens onder het dashboard of motorkap kan duiken.
Overigens:
Rode led gaat niet knipperen.
Stekker startmotor is niet vervangen.
Lees mijn opmerkingen nog eens door. De wagen is 15 jaar oud en het meest gebruikte onderdeel is het kontaktslot en het bijbehorende relais. De kans is dan ook heel groot dat daar zo nu en dan een storing optreedt.
SUC6
mvg WillemS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze Clio 2 1.2 16v met bouwjaar 2003/10 slaat niet meer aan.
Van het ene moment op het andere.
Diezelfde avond nog geprobeerd en toen startte hij opnieuw.
Stil gelegd, en vanaf dan slaat hij niet meer aan.
Probleem is dat er geen vonk wordt...
Onze Clio 2 1.2 16v met bouwjaar 2003/10 slaat niet meer aan.
Van het ene moment op het andere.
Diezelfde avond nog geprobeerd en toen startte hij opnieuw.
Stil gelegd, en vanaf dan slaat hij niet meer aan.
Probleem is dat er geen vonk wordt...
Mijn tweedehands Clio IV phase 2 werd geleverd met een instructieboekje van de Clio V.
Daarom zoek ik het instructieboekje dat bij mijn wagen past : Clio IV phase 2.
Online vind ik enkel het boekje van phase 1.
Hoi .
Mijn Clio2 1.5 68pk startte vorig jaar heel soms niet goed.
Laatste weken is het zowat dagelijks dat ie niet meteen aanslaat.
Zowel koud/warm.
Als ie niet meteen aanslaat , stop ik met starten. tweede of derde keer doet ie het wel....
Ik kocht zonet een Renault Master 2 van 2010.
De batterij en dynamo zijn net vervangen. Ik rijd en parking op en plots geeft de bestelwagen een foutmelding en start niet meer.
De wagen staat nu vast op de parking.
Rood lampje blijft branden en...
Vandeweek startproblemen met de2003 Clio 2 1.5 dci 65pk.
Starter gaat vlot rond maar wilde niet aanslaan. Na een uurtje terug geprobeerd en na een paar pogingen kreeg ik hem aan de praat al pompend met gaspedaal. Kwam langzaam op toeren ,...