Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Moet Fastned tijdelijk 1 AC-lader op een station beperken op 22kW?

Ja, 1 lader op 22kW en 1 op 43kW
23
62%
Nee, alle laders op 43kW
14
38%
Ja zeker, alle laders moeten op 22kW blijven
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 37

Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door Ad van der Meer »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Helaas ook geen geluk bij Middelsloot.
Was Blommendaal een mazzeltje?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door HarmOtten »

@Ad,
Blijkbaar heeft jou Zoe helaas nog een 'oud type' oplader, want Kirpeknots kon wel succesvol laden op 43kW bij De Andel. Zijn Zoe is van Dec 2013.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door Ad van der Meer »

@Harm
Dat moge duidelijk zijn. Wel apart dat ik op Blommendaal wel op 43kW kon laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:55
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door rvdput »

@Ad: Bij onze eigen test kon een oudere ZOE 6 minuten op volle snelheid laden voor de problemen begonnen. Daarna wilde het niet langer nauwelijks meer starten. Een verklaring heb ik hier niet voor.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door zoe2goe »

@rvdput: Dat ligt een beetje aan hoe vol de batterij op dat moment was. Als de batterij vrij leeg was, en er 6 minuten op 40 kW is geladen, ben je toch al snel op een SOC van 18% hoger. Bij 10 graden Celsius begint ze al te temperen op een SOC van rond 28%.

Harmonischen zijn nare dingen. Het kan best zijn dat het pas fout gaat als de Zoe net onder het maximale vermogen zit.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kirpeknots
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 nov 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door Kirpeknots »

Inderdaad. Heb gisteren 44kW geladen bij den Andel Reeuwijk. Ging prima vond ik.

Ik heb een Zoë uit december 2013. Eerst kort geladen op 22kW op lader 4. Toen ging er een Tesla weg op lader 2 en heb die gepakt. Toen op 44kW gaan laden. Bijgevoegd wat data uit CANZE. (Heb ik niet uitgezet tussen het laden op lader 4 en 2).
Screenshot_2016-02-02-17-10-06.png
Screenshot_2016-02-02-17-06-01.png
Screenshot_2016-02-02-17-09-05.png
Temps en zo geven wel wat rare waarden bij mij aan. Ook bij de firmware versies lijken wat vreemd. Vraag me af of dat aan mijn USB OBD ligt.
Screenshot_2016-02-02-17-06-18.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sinds december 2015 in bezit van een Zoe Life van december 2013. Daarnaast een 2019 Megane Estate 1.3 TCe 140 limited voor lange afstanden en het trekken van de caravan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:55
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door rvdput »

Ik heb een kleine update: inmiddels zijn 10 van de 12 stations aangepast zodat lader 1 of 2 weer op 43 kW staat ingesteld en lader 3 of 4 op 22 kW. Alleen beide stations in Zeeland moeten nog aangepast worden. Tevens zijn de informatie stickers binnen en die zullen we bevestigen bij de AC kabels van de laders die op 22 kW zijn ingesteld.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door Ad van der Meer »

Super! Bedankt voor de update Roland.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door renault15.17 »

Nu bij Fastned Alblaserdam aan het laden. Eerder vanmiddag heb ik probleemloos 43 kW geladen bij Fastned Den Bout. En dat terwijl mijn ZOE toch een van de oudere is en alles (lader, motor, enz) nog origineel heeft.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door Nivve »

Zouden de sticker er al moeten zijn?
Bij Ooiendonk zaten ze er iig zondag nog niet. Ik had aangenomen dat de stickers overal ondertussen al hingen, dus ik nam aan dat ooiendonk beiden 43 kw was (ook al is ie nieuw, ik was niet snugger op dat moment), 15 minuten aan 22kw gehangen :doh:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door VanAssen »

Gisteren geladen aan de Wilp aan de A1 (leuke ervaringen gesprekken gehad met een Nissan NV200 en BMW I3 rijder tijdens het laden) was netjes met 43kW.
Maar vandaag bij Fastned Lageveen aan de A28 nada 43kW, 22 kwam dichter in de buurt.
Vorige week bij de Panjerd aan de overzijde was het nog beroerder, geloof niet eens een 11kW.
Niet lekker bij -2 om 06.00 uur. :cry:
2016-02-18 06.39.15.jpg
Even los van de laadsnelheid, als ik dan de Nissan en BMW de laad progressie bekeek.
Nette grafische weergave op de display van de laadstation hoever de batterij van de I3 of de NV200 geladen was. :clap:
Bij de AC connectie (Zoe) een magere getalweergave. :cry2:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door HarmOtten »

@VanAssen,
De laadsnelheid is sterk afhankelijk van de temperatuur van de batterij, en het SOC (State of Charge) %.
Zie de grafieken die ik hiervan gemaakt heb.
In het instructieboekje staat dit over laden bij lage temperaturen.

Het feit dat bij een BMWi3 of NV200 het laadstation grafisch het batterij nivo laat zien, komt door het protocol dat bij CCS-combo of ChadeMO wordt gebruikt.

Om de laadsnelheid te meten, kun je de volgende formule gebruiken:
911 / Tijd_in_sec_per_%_SOC = Vermogen waarmee wordt opgeladen in kW.
21sec ≈ 43kW
42sec ≈ 22kW
90sec ≈ 11kW

Zowel Lageveen (A28) als Panjerd (A28) zouden gewoon 43kW moeten kunnen leveren, mits de auto de snelheid niet beperkt.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door zoe2goe »

http://canze.fisch.lu/fast-charging-guidelines-for-zoe/ Is ie nog een keer.

Een Fastnet station zal nooit 11 kW als max geven. 22 of 43 zijn de smaken. De auto knijpt en bovenstaande link geeft de guidelines, Harm geeft al een voorzet. Ik heb een benaderingsformule gemaakt, Gertjan heeft daar al eens een kleurenplaatje van gemaakt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door VanAssen »

Dank heren voor de reacties.

Maar als SoC 35% is, de accu reeds 40 km is "warm" gereden en dan de geïllustreerde waarde als laadsnelheid geeft dan geeft het me te denken.
Lageveen als aangegeven was slecht 22kW max. Dit bij een buitentemperatuur van 6 en gereden vanaf Apeldoorn met een SoC van amper 30%.
Terwijl de Wilp bij gelijksoortige SoC en temperaturen de snelheid gewoon 43 kW bedroeg vanaf Assen "voorgewarmd"
Of onze Zoe heeft/krijgt kuren. :(

T.a.v. de grafische weergave tijdens het DC laden bij de I3 en NV200 is gewoon optisch leuker.
Maar ja, is eigenlijk bijzaak.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door GertjanVB »

Als we veel verder in detail gaan, moeten we beter naar dit draadje, maar nu even snel: ik heb ook vaak het idee "dat kan nooit; conclusie defect aan lader of ZOE", maar na bestudering van alle parameters, is het (tot op heden) toch het systeem van afknijpen van de Zoe tgv temperatuur van de batterij (niet de omgeving) en de SoC.
Hoe je rijd kan sterk van invloed zijn op de batterijtemperatuur. Gekoppeld aan het temperatuursgebied waarin je je beweegt, kan een klein temperatuurverschil grote impact hebben. Blijkbaar doet de evaporator (koeling van de batterijen) ook nog wat, maar hoe dat werkt zijn we nog niet helemaal achter en die zou je op dit moment nog niet in actie verwachten. Met CanZE kun je de batterijtemperatuur aflezen, de capaciteit die de lader afgeeft en de hoeveelheid stroom die de ZOE daadwerkelijk tot zich neemt alsmede de stand van de SoC en dan zijn harde conclusies te trekken. Je kunt je ook behelpen met mijn kleurenkaart en dan veronderstellen/afleiden wat er aan de hand kan zijn.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door VanAssen »

Je hebt gelijk Gertjan. :D
Zal eens overwegen een CanZE aan te schaffen.
Zoveel vragen en meten is toch weten.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:55
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door rvdput »

@Nivve: de stickers met de aanduiding dat de AC kabel tijdelijk op 22 kW begrensd is, zijn inmiddels geplakt op een deel van de betreffende 12 laders. De rest volgt binnenkort, maar we proberen dit mee te nemen met andere werkzaamheden. In het scherm van de lader staat altijd de maximale laadsnelheid per stekker.

@VanAssen: het meeste is al uitgelegd door andere forumleden. Bij Panjerd en Lageveen is de maximale laadsnelheid 43 kW. Met dit koude weer krijgen we met enige regelmaat soortgelijke opmerkingen van andere berijders, dus je bent niet de enige die de invloed van de kou merkt.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door Nivve »

Zondag bij Ooijendonk geladen. Stickers inderdaad gezien, dank daarvoor!

Overigens moet ik wel terugkomen op mijn eerdere 'bij mij gaat het gewoon goed'. De Zoe knalde er bij 60% uit en bij een volgende poging bij 61% nogmaals.
Daarna maar aan de 22KW gehangen, we zaten lekker in het zonnetje, dus zo veel zin om door te rijden had ik toch niet 8)

Ik heb nu 3 keer aan een nieuw station gehangen (Den Bout, Ooijendonk en nu nogmaals Ooijendonk). Alleen de laatste keer problemen. Bij geen van de keren was er een andere EV aan het laden.
Mijn Zoe komt uit 2013, maar de motor is wel vervangen 3/4 jaar geleden. Ik dacht dat daardoor het probleem niet meer voorkwam, maar blijkbaar dus toch nog wel.

Overigens geen foutmelding, rood neusje of iets in die trand. Gewoon gestopt met laden.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door Nivve »

Ook op Bospoort problemen, dus het was zeker niet eenmalig. Hingen overig geen stickers (Maandagavond).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:55
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door rvdput »

@Nivve: De stickers zijn toevallig gisteren aangebracht tijdens het plaatsen van de Tesla adapter. De laatste twee stations in Zeeland zijn volgende week gepland.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door OlafH »

@Ronald Zie onze mailwisseling van 9 maart betreffende laadproblemen met een nieuwere Zoe.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:55
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door rvdput »

Allereerst: ook de laatste twee stations in Zeeland zijn onlangs aangepast zodat de ene lader weer op 43 kW werkt en de andere beperkt is tot 22 kW. Lees ook: https://support.fastned.nl/hc/nl/articl ... e-stations

Ik heb een aantal reacties ontvangen n.a.v. mijn oproep om eventuele problemen te melden. Een deel van de meldingen omvat wat oudere ZOE's waarvan de laadproblemen te maken hebben met het feit dat we middenspanning hebben op de recente stations. Die problemen zijn dus in ieder geval beperkt tot alleen die stations. Het andere deel van de meldingen betreft diverse foutmeldingen die vrijwel allemaal getriggered worden door de ZOE. We kunnen hier helaas weinig concreets mee doen aangezien de Cameleon lader in de ZOE bij het laden 'in charge' is.

Wat betreft de problemen op de stations met middenspanning kan ik weinig nieuws melden. Laderfabrikant ABB heeft de controles tijdens het laden nagelopen en als de lader een foutmelding geeft wordt de laadsessie terecht afgebroken i.v.m. de veiligheid. Het is niet mogelijk om hier aanpassingen in te maken om het laden te laten continueren. Ik heb bij Renault een update gevraagd van wat hun plannen zijn. Zodra ik nieuwe informatie heb, zal ik dit laten weten. Voor nu laten we de situatie met de setup van 43/22 kW. Voor nieuwe stations zullen we dit opnieuw bekijken.

Tot slot nog een tip voor alle ZOE rijders: op alle Fastned stations kun je tegelijk met je ZOE laden als de CCS of CHAdeMO stekker in gebruik is. Andersom ook: als je met de ZOE aan het laden bent kan iemand anders de CCS of CHAdeMO stekker gebruiken. Ik weet niet zeker of dit algemeen bekend was, vandaar dat ik het hier nog een keer noem. We zien namelijk wel eens auto's wachten tot een van beide laders vrij is terwijl dit niet nodig is.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door OlafH »

Toevallig eergisteren geprobeerd met een Tesla en dat ging prima op hetzelfde laadstation!
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door Nivve »

Ik weet het wel, maar ik kan niet zeggen dat het duidelijk vermeld is. Er staat wel op dat CCS en Chademo niet tegelijk kunnen laden, dus impliciet wordt wel aangegeven dat AC dat wel kan. Maar even expliciet erbij vermelden kan in dat opzicht voortaan geen kwaad. Ik heb eens met een Outlander hierover gediscussieerd bij een locatie (de bestuurder dan, de auto zei niets terug toen ik het hem vroeg) en die geloofde het toch niet, zelfs na uitleg over AC/DC.
Ik was toen al aan het laden, dus om nu daarvoor los te koppelen om het punt te maken, vond ik te veel moeite :roll:

Overigens is een ander probleem dat de kabels extreem kort zijn en de ingangen niet altijd handig.
Probeer een Leaf maar bij een ladende Zoe te parkeren dat ze alle twee aan dezelfde paal laden terwijl de andere lader ook al gebruikt wordt, gaat niet zo makkelijk denk ik (maar hierbij een oproep voor een foto waar dat wel is gelukt :mrgreen: ).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door GertjanVB »

Op 23-4-16 op Blommendaal Meerkerk geladen. Nu met de laadkalender op de ZOE uitgeschakeld :mrgreen:
Eerst op lader 4 waar de CanZE (iOS) app 20kW aan inkomend vermogen aangaf. Snel geswitcht naar lader 2 alwaar er 43kW aangeleverd werd. Geen stickers gezien overigens.

Mijn laadsessies vorige keer 7-4-16 op Blommendaal (met ingeschakelde kalender dus ) hebben toch geleid tot levering van enkele kW's. Waar die heengegaan zijn weet ik niet, niet in de ZOE in ieder geval
image.png
Op De Kroon bij Nieuwegein full speed geladen op lader nr 2. Daar kennisgemaakt met Jeroen met een mooie babyblauwe ZOE die hij net een week had. Jeroen gaf aan dat hij 's ochtends niet op die lader heeft kunnen laden. Ik dus geen probleem. Jeroen zat op lader 4, volgens mij geen probleem daar. Even CanZE gepromoot. Jeroen had net geprobeerd Fastned Harmelen vanuit richting Utrecht te benaderen en dat was mislukt. Kon niet bij de lader komen blijkbaar en dus op zijn laatste kWh's De Kroon binnengerold (9% is voor een newbe binnenrollen :wink: )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door GertjanVB »

De Slenk vandaag geladen met 22 kW (lader 09103, 1 6,8kWh in 20 minuten)

Update: dochterliefde melde naderhand dat er "iets met 22" op de lader was geplakt. Ergo: netjes door Fastned voor ZOE geconditioneerd station.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door zoe2goe »

Is er eigenlijk al wat te melden over wat er echt aan de hand is/was en hoe dat aan te vliegen en door wie? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom de lader besluit dat er iets niet OK is.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door GertjanVB »

Volgens Renault zijn ze nog hard aan het werk en Fastned wil ze niet voor het hoofd stoten en zegt dat ook. Praktijk is dat het voor een beperkt aantal ZOE's van toepassing is, er is mee te leven (stickers plakken en 1 van de 2 laders afknijpen) dus zal het probleem vanzelf verdwijnen (= acceptatie door Zoe rijders)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door zoe2goe »

OK thanks. Zal dus wel neerkomen op het filter vervangen in de BCB als het echt uit de hand loopt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door GertjanVB »

Gisteren weer aan het prullen geweest gisteravond 20:30 op Middenbeemster: bleek aan de afgeknepen lader te staan (nu voor 't eerst pas zo'n stickertje bekeken), loskoppelen, ff achteruit naar die andere lader, rode neus, gvd, ZOE afsluiten, opstarten, afsluiten, opnieuw aansluiten en nog een poging en toen deed ze het gewoon met volle porrie. Op het eind plotsklaps foutmelding, na herstart lader tot 93% geladen. Meerkerk en De Kroon geen probleem verder, toch blij met de keuze optie 22-43kWh en dus altijd 22kW achter de hand,
Arie maar weer een mailtje gestuurd en in oktober bij de beurt de software update niet vergeten (ZOE van 2013), alhoewel het er nu op lijkt dat ze het "gewoon" wel kan, maar bewerkelijk. Hoop dat het ook voor die paar Zoe rijders ooit wordt opgelost en die andere ZOE rijders gewoon bij willekeurige welke paal terecht kunnen. (Maar ja AC "snel"laden, gaat er toch uit..... :mrgreen: )
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door Nivve »

Gezien er lange stilte is op dit issue van Fastned heb ik het vandaag even nagevraagd. Tot zover is er nog geen update van Renault ontvangen en is het probleem nog steeds niet opgelost.

Ik ben benieuwd hoeveel prio dit bij Renault heeft :think:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door OlafH »

Het antwoord ligt besloten in de vraag ben ik bang...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door zoe2goe »

Mijn suggestie zou zijn om de vraag bij Renault Customer Service neer te leggen. Ik heb niet veel met ze te maken gehad, maar die keren dat ben ik altijd goed geholpen. Geen kastje-muur.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door GertjanVB »

Reactie Renault 1/8/16 op mijn vraag daarover;
Voor wat betreft Fastned: er is door beide partijen wel uitgebreid naar gekeken maar de oplossing is niet eenvoudig te vinden, vooralsnog lijkt het erop dat we genoegen moeten nemen met de 22kW oplossing (wat niet wil zeggen dat er niet doorgezocht wordt naar een oplossing!)
Overigens ken ik met mijn oude ZOE niet veel Fastned stations waar ik geen 43kW kan laden
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door zoe2goe »

Met dat laatste lijkt het toch een BEETJE een "ZOE Fairy Tale (tm)" maar we weten dat dat toch ook niet waar is.

Wat eigenlijk het vervelendste is dat er nog steeds met geen woord wordt gerept over wat het nou eigenlijk is. Is toch net het verschil tussen "je staat op een koud winderig perron en de trein komt maar niet" en "je staat op een oud winderig perron en er wordt omgeroepen 'de trein komt niet want er is een wissel stuk. Over een half uur komt de stoptrein'". Allemaal een beetje ongelukkige corporate speak.

En ja I know, de 22/43 truc die FastNed heeft gedaan op de betreffende stations is echt wel een goede actie.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations

Bericht door GertjanVB »

Moeten we Emille vragen naar een checklist voor aanvang laden (net als in zo'n Airbus, voor je wat gaat doen eerst een checklist afwerken):
  • pook in P,
  • contact af,
  • sleutels uit de sleuf,
  • ramen dicht,
  • alle passagiers eruit,
  • deuren dicht,
  • kabel goed positioneren,
  • kabel vasthouden tot vergrendeling een feit is.
Daarna kan het niet meer aan de ZOE liggen :thumb:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht