Elektrisch panoramisch dak

Plaats reactie

Topic author
Tomisman
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2016 20:40
Actief als: particulier

Elektrisch panoramisch dak

Bericht door Tomisman »

Hey, ff kort voorgesteld: ik ben hier nieuw, woon in België en heb gisteren de Talisman Grandtour besteld. Heeft er iemand hier ervaring met een elektrisch panoramisch dak? Hetzij al op de Talisman (testwagen of showroom model) hetzij op ander type Renault. Vandaag negatief artikel op het al dan niet betrouwbare internet gevonden die mij nu doet twijfelen of het open dak een goede beslissing was of ik deze alsnog zou annuleren..
Het bewuste artikel heeft het dan vooral over:
1) beïnvloedbaar rijgedrag door extra gewicht op het hoogste punt van de wagen,
2) binnen de auto in de zomer warmen en in de winter kouder,
3) minder geluidsdicht vanbinnen in gesloten toestand in vergelijking met wagen zonder glas in het dak.

Zou dit open dak ook problemen kunnen geven bij rijden aan de topsnelheid? Ga nogal graag op reis in Duitsland ;)
En nog een laatste vraag, kan je dit dak vanbinnen toedoen zodat het lijkt alsof er geen glazen dak inzit? Met andere woorden lichtdicht afsluiten?

Alvast bedankt om de moeite te doen om tot hier te lezen ;) en hopelijk geraak ik er uit met jullie hulp!!

Groetjes,
Tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SmitLC
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 feb 2016 15:57
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door SmitLC »

Ik heb een panorama dak in de Scenic, je hebt wel meer wind geruis in de auto dan zonder glas maar ik vind dit niet storend, er zitten bij mij een soort rolgordijnen voor die het meeste licht en zo ook warmte wegnemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door guy janssens »

Heb er eentje besteld met een glazen dak. Is afsluitbaar volgens de beschrijving. Wel lange wachttijd op. Renault maakt dit niet zelf maar komt via webasto dacht ik. Ben er benieuwd naar heb dit zelf nog nooit gehad maar ken 2 mensen met een espace met glazen dak, geen klachten van gehoord. Er zullen er altijd wel zijn die iets te zeuren hebben, het leven is te kort om te zeuren geniet ervan en de perfectie bestaat niet. :D
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Tomisman
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2016 20:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door Tomisman »

Gezien ik geen Talisman gevonden heb om het panoramisch dak te gaan bezichtigen, heb ik deze maar bekeken op de Espace Initiale. Ziet er heel tof uit enkel stoort het mij dat het dak enkel van binnenuit afgesloten kan worden door een licht doorlatend zeil. Dit wil zeggen dat er nog steeds lichtinval is en je contrasten kan waarnemen door schaduwen en dergelijke. Aangezien ik graag heel donker zit om te rijden vooral 's nachts denk ik dat er toch een voor mij vervelende lichtinval zal zijn door de wegverlichting die telkens boven je hoofd zal passeren. Had graag een Talisman gezien om te kijken of dit zeil identiek is aan de Espace maar dit zal niet meer lukken, dus dan maar morgen bellen naar de garage om het dak jammer genoeg te laten annuleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door kaleido 1 »

Ik heb een scenic 2
Extra windgeruis te verwaarlozen .
Afsluitbaar met een afdekking , in de zomer , zit nu in Zuid-Frankrijk , zit hij dicht , anders erg heet .
In de winter kouder , met de afdekking dicht , te verwaarlozen.
Afdekking laat geen licht door .
Ik zou vragen waaruit de afdekking bestaat .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Tomisman
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2016 20:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door Tomisman »

Ok, panoramisch dak is geannuleerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door Jumpman »

Ik heb als ik harder dan 160km/h rijd (in Duitsland) het idee, dat mijn dak openstaat, dan maakt het zo lawaai, als of er geen rubbers inzitten.
Echt niet prettig.
Laat hier binnenkort eens naar kijken door de dealer.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door kaleido 1 »

Beter een eigen topic starten , je zit nu mee te liften op het bericht van een ander.
De rubberen geleiders zijn versleten van het dak vermoed ik.
Als het dak dicht is , moet je eens aan de binnenkant tegen het dak drukken in de hoeken , als het dak dan beweegt , weet je genoeg.
Deze blokkjes zijn simpel te vervangen , bestellen via duitse ebay , 14.50 euro
Op you tube staat wel een filmpje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door Jumpman »

kaleido 1 schreef:Beter een eigen topic starten , je zit nu mee te liften op het bericht van een ander.
De rubberen geleiders zijn versleten van het dak vermoed ik.
Als het dak dicht is , moet je eens aan de binnenkant tegen het dak drukken in de hoeken , als het dak dan beweegt , weet je genoeg.
Deze blokkjes zijn simpel te vervangen , bestellen via duitse ebay , 14.50 euro
Op you tube staat wel een filmpje.
OK.
Maar de auto is pas 3 weken oud, dus versleten, lijkt me heel erg slechte kwaliteit.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door kaleido 1 »

Oke , je had er ook niet precies bij staan om welke auto dat het ging , dan inderdaad garantie en naar de dealer.
Inderdaad de kleine lettertjes ha ha.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Tomisman
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2016 20:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door Tomisman »

k heb als ik harder dan 160km/h rijd (in Duitsland) het idee, dat mijn dak openstaat, dan maakt het zo lawaai, als of er geen rubbers inzitten.
Echt niet prettig.
Laat hier binnenkort eens naar kijken door de dealer.
Is dit nu al hersteld? Want dit is net waarvoor ik vreesde en ik het dak heb geannuleerd (rij nogal graag in Duitsland).

Grtjs,
Tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door Jumpman »

Tomisman schreef:
k heb als ik harder dan 160km/h rijd (in Duitsland) het idee, dat mijn dak openstaat, dan maakt het zo lawaai, als of er geen rubbers inzitten.
Echt niet prettig.
Laat hier binnenkort eens naar kijken door de dealer.
Is dit nu al hersteld? Want dit is net waarvoor ik vreesde en ik het dak heb geannuleerd (rij nogal graag in Duitsland).

Grtjs,
Tom
Tom,

Ik ben er nog niet mee terug geweest, hier in NL heb ik er geen last van. Wil het eigenlijk combineren met een beurt, zodat ik de auto maar 1x kwijt ben.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Elektrisch panoramisch dak

Bericht door metalpe »

Ik heb het al 2 auto's na elkaar en zou niet meer zonder willen. De forum fetisj over een zwarte dakhemel lach ik weg, telkens ik in mijn superlichte auto stap.

Ik doe het enkel dicht als het echt meer dan 30 graden is, of als het echt hard vriest. Het staat al bij al 3 tot 4 weken op een jaar dicht. Met tegenzin uiteraard. Als het vriest laat ik het dicht, bij 30+ is het dicht bij het parkeren. Eens de auto koel is door de airco doe ik het weer open.

Ik had het op mijn peugeot 407sw en nu zowel op de 5008 als op de megane cabrio. Zalig is dat. Ik neem het sowieso weer bij mijn volgende auto, wij houden van licht. Hebben ookneen huis met veel glas dus is het logisch dat we dat in de auto ook willen.

Edit: ik heb een panoramisch dak dat verduisterd kan, maar het kan in de peug niet open. Het is geen open dak.
In de 407 heb ik het verduisteringssysteem eens stuk gehad. Dat kostte toen stukken van mensen. Intussen werken ze wel met een ander systeem.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht