HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: HOW MUCH DO YOU WANT A ZOE WITH 300 KM RANGE?

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zeer gewenst, goed initiatief :thumb:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

@Jsj,
We willen graag ALLES weten!
Heb je trouwens nog plek over in je Zoe? ;)
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 11
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01

Bericht door Nivve »

Ik ga waarschijnlijk ook, samen met mijn broer (die is laaiend enthousiast over de Bolt) en pa. Alleen wij pakken de Thalys. Ik krijg ze naar Oost-Nederland al lastig mee met de Zoe.
En die Thalys is gelukkig ook elektrisch :mrgreen:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jsj
Lid
Lid
Laatste bezoek: 19 feb 2020 16:20

Bericht door Jsj »

en een stuk sneller :-)

Iemand nog specifieke vraagstukken/details die je graag onderzocht zou willen hebben in Parijs ?

@HarmOtten, ik denk niet dat je lekker zit achterin ... :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Vrijdag 7 oktober: Renault Z.E.-dag in aanwezigheid van een tiental experts van elektrische voertuigen.
Citaat RenaultAktueel
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid

Bericht door Nivve »

Zal het de moeite waard zijn om dat echt op 7 oktober te zien of is alles ook gewoon te zien op 8 oktober?
En dan bedoel ik de auto's en zo, niet een praatje van Ghosn, dat heeft me nooit zo geboeid :roll:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41

Bericht door erijder »

Gisteren voor onderhoudsbeurt bij de dealer. Daar het verhaal dat de nieuwe Zoe op stapel staat en snel naar Nederland komt, maar volgens hem geen mogelijkheid voor upgrade batterij! Hoop dat ie het verkeerd heeft! Ik zou extreem teleurgesteld zijn als wij niet de mogelijkheid krijgen te upgraden.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 09 jun 2025 09:04

Bericht door Casss »

@erijder (maar volgens hem geen mogelijkheid voor upgrade batterij)
Ik zie op Marktplaats 29 ZOe's te koop staan , beginnend met een vraagprijzen van rond de 11.000 euro. Wanneer er echt geen mogelijkheid tot update komt dan zal de marktwaarde voor een tweedehands ZOE wel eens flink kunnen afnemen......Nu al verkopen :think: (lijkt in dat geval wel een Iphone markt)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Ik acht de kans erg klein dat er een mogelijkheid komt om een upgrade te doen met onze Zoe's. Renault verkoopt je tenslotte liever een nieuwe auto. En ik verwacht dat een eenvoudig rekensommetje heeft geleerd dat een upgrade aanbieden voor een "handvol" ZOE rijders niet bepaald (financieel) zinvol voor Renault zou zijn.
Want hoeveel ZOE's zouden daadwerkelijk in aanmerking komen voor een upgrade? Van alle verkochte ZOE's staan er echt heel erg veel ingeschreven bij instellingen, (semi) overheid, autodeel projecten, enz. De "beslissers" van al die ZOE's zijn waarschijnlijk helemaal niet geïnteresseerd. Die kijken toch al met grote zorgen naar het rendement van hun investering / project. Die kunnen echt helemaal geen meerkosten gebruiken.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

En die marktwaarde? Dat boeit toch ook niet. Een Renault ZOE kan makkelijk 10-15 jaar / 300.000 km mee verwacht ik, dus dan valt de afschrijving reuze mee. En als je de ZOE ook maar een klein beetje met de gedachte "duurzaam" in je overweging hebt aangeschaft, wil je de ZOE natuurlijk ook zo lang mogelijk houden.

Of ging het toch om het financiële voordeel van de 0/4% bijtelling....... :doh:
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur
Laatste bezoek: 09 jun 2025 09:04

Bericht door Casss »

@erijder: Het gaat (in dit draadje) natuurlijk om te komen tot 300 KM range, linksom/upgrade, of rechtsom/een nieuwe. In het laatste geval speelt de inruilwaarde van de 'oude' Zoe ook een rol.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Wytze
Lid
Lid
Laatste bezoek: 24 apr 2022 11:23

Bericht door Wytze »

Er is maar 1 manier om er achter te komen of er binnenkort versneld moet worden afgeschreven op de 210 en 240 modellen.
Vraag eens naar de inruilwaarde op dit moment van je ZOE op een 300 model als ie komt.
Als er dan ook wordt voorgesteld dat ze je wagen al op korte termijn in moet leveren, dan weten we wat zij denken wat er gaat gebeuren.

Maar de oudste ZOE is nu bijna 4 jaar oud. Degene die een 4 jaar oude koopt is toch een heel ander publiek als de koper van een nieuw 300 modelletje. Dat bijt elkaar niet. Wel gaat er straks een meerwaarde ontstaan in een 300 tov een paar maanden oudere 240.
Maar misschien wordt de 300 maandelijkse bijdrage voor de accu wel 20% hoger. In dat geval is de waarde misschien wel gelijk als de 210/240.

En ik denk ook niet dat Renault met een upgrade programma gaat komen voor de batterij. 240 er uit en 300 er in.
Ze zijn nog veel te jong en wat moeten ze dan met de "oude"? Al zou er denk ik best interesse zijn bij kleine zonne-energie producenten. Particulieren dus met zonnecellen op het dak. Hoef je niet terug te leveren aan het net, maar kan je alle zelfopgewekte energie zelf opslaan.

Ik volg dagelijks het aanbod van gebruikte ZOE's. Ik zie nog geen verhoogd aanbod of snel dalende prijzen.
Wanneer zal de levering van de 300 starten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid

Bericht door erijder »

Tja, geen upgrade mogelijkheid = dalende restwaarde, daar kun je natuurlijk vergif op in nemen. Een voordeel van de accu huur zou m.i. nou juist moeten zijn dat je kan vervangen als je wilt. Ik heb nu bijna 4 mile aan accuhuur betaald, zeg maar 2/3e van de waarde. Betaal graag 2-3 duizend afkoop om dan voor dezelfde prijs 44kW accu td huren met dubbele range!
BMW biedt ook upgrade mogelijkheid voor i3 en Tesla voor de rosdster. Renault heeft eerder in presentaties aangegeven dat mogelijkheid tot upgrade er komt. Renault verkoopt dan weliswaar liever nieuwe auto's, maar ik koop toch liever een ander merk dat je niet in de steek laat. Introductie voor nieuwe Zoe zal waarschijnlijk bij begin Parijs autoshow zijn eind september. Auto zal dan waarschijnlijk eind 2016 begin 2017 beschikbaar komen.
Ik blijf nog even hoopvol over upgrade optie.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid

Bericht door Nivve »

Wytze schreef:Er is maar 1 manier om er achter te komen of er binnenkort versneld moet worden afgeschreven op de 210 en 240 modellen.
Vraag eens naar de inruilwaarde op dit moment van je ZOE op een 300 model als ie komt.
Als er dan ook wordt voorgesteld dat ze je wagen al op korte termijn in moet leveren, dan weten we wat zij denken wat er gaat gebeuren.

Maar de oudste ZOE is nu bijna 4 jaar oud. Degene die een 4 jaar oude koopt is toch een heel ander publiek als de koper van een nieuw 300 modelletje. Dat bijt elkaar niet. Wel gaat er straks een meerwaarde ontstaan in een 300 tov een paar maanden oudere 240.
Maar misschien wordt de 300 maandelijkse bijdrage voor de accu wel 20% hoger. In dat geval is de waarde misschien wel gelijk als de 210/240.

En ik denk ook niet dat Renault met een upgrade programma gaat komen voor de batterij. 240 er uit en 300 er in.
Ze zijn nog veel te jong en wat moeten ze dan met de "oude"? Al zou er denk ik best interesse zijn bij kleine zonne-energie producenten. Particulieren dus met zonnecellen op het dak. Hoef je niet terug te leveren aan het net, maar kan je alle zelfopgewekte energie zelf opslaan.

Ik volg dagelijks het aanbod van gebruikte ZOE's. Ik zie nog geen verhoogd aanbod of snel dalende prijzen.
Wanneer zal de levering van de 300 starten?
Ze gebruiken de oude accus voor accu opslag (zoals je al suggereerd), dat was in ieder geval het idee. Goedkope accus (want al deels terugverdiend door lease) en dus kunnen ze scherpe prijzen hanteren. De vraag die je erover stelt ('Wat moet Renault met oude accus) kan je ook stellen over het leaseprogramma in het algemeen, zonder de 300km versie. Dus wat ze met oude accu's doen moeten ze 3 jaar geleden al gepland hebben.
Hoe het met hun opslag handeltje staat heb ik natuurlijk geen idee van :roll:

Mijn accu is al 3,5 jaar oud (februari 2013), dus die is ondertussen echt wel afgeschreven aan hun zijde. Denk dan ook niet dat ze het dan zo erg vinden om deze te wisselen. Echter voor de Zoe's van een half jaar oud is dat natuurlijk anders, die accus moeten hun kosten nog terugverdienen, dus in dat geval heb je denk ik gelijk en zal Renault niet zo happig zijn om deze terug te nemen.
Een optie is dan om alleen accu's van 2 jaar of ouder te retrofitten om de verwachte inkomsten niet al te verlagen. Echter misschien vinden ze dit niet verkoopbaar (PR-wise) aan de klant en bieden ze het dan maar gewoon helemaal niet aan.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

En als je gewoon contractueel toe bent aan een nieuwe (75% SoH)?
Zouden er dan tooltjes komen die je accu snel naar die status toe brengen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13

Bericht door VanAssen »

Je huurt de accu contractueel en eventueel bij SoH 75% kosteloze vervanging.
Er staat niets (mits technisch mogelijk) over voortijdige vervanging door een upgrade.
Dat kan 2 dingen betekenen, of pas bij 75% SoH uitsluitend een vervanging of als de klant aangeeft hij wil de optioneel vervanging. De auto zelf is van de eigenaar, wij dus.
Maar alleen als het technisch wil.
Als de nieuwe Zoe met een andere inbouwmaat van de batterij werkt is het gedaan met een mogelijke upgrade.
Dan denk ik sterk aan de nieuwe 2017 Nissan Leaf of zelf E-NV200.
De eerste plaatjes zijn super en ook hier zitten de >40kW accu's in. Bij de laatstgenoemde kan ook de fiets eindelijk mee.
Inruilen zal minder een probleem zijn, daar dit ook via de Renault lease dinges loopt.

(Aanvullend): Hoop echter wel dat onder onze huidige Zoe een upgrade kan worden gehangen.
Zijn wel een beetje verknocht aan het karretje.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Hangt het niet gewoon van de gekozen contractduur af? Zoe's van 2013 met een 3-jaar contract zouden dus bijna "termijnvrij" zijn en boetevrij kunnen wisselen; Zoe's van 2016 met een drie-jaarcontract kunnen pas in 2019 wisselen of een "boete" betalen. Zou dat niet de manier zijn voor Renault Financial Services om hun financiële risico's te managen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BartKers
Lid
Lid
Laatste bezoek: 27 sep 2018 21:24

Bericht door BartKers »

Zeer recent de batterijlease afgesloten bij RCI. Ik heb hierbij de volgende vraag gesteld aan de telefoon: er gaan geruchten over dat er een nieuwe accu beschikbaar komt; heeft de contractduur die ik nu kies invloed op eventuele mogelijkheden om deze om te wisselen? Waarop de dame antwoordde: "Nee, dat maakt niet uit. U kunt het beste 3 jaar kiezen, deze is het voordeligst."
Zoe Intense Q210 (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Wytze
Lid
Lid

Bericht door Wytze »

Zeer recent de batterijlease afgesloten bij RCI. Ik heb hierbij de volgende vraag gesteld aan de telefoon: er gaan geruchten over dat er een nieuwe accu beschikbaar komt; heeft de contractduur die ik nu kies invloed op eventuele mogelijkheden om deze om te wisselen? Waarop de dame antwoordde: "Nee, dat maakt niet uit. U kunt het beste 3 jaar kiezen, deze is het voordeligst."
Raar antwoord van RCI.
Is het contract ergens ter inzage?
Ben wel heel benieuwd of er sporen te vinden zijn die met dit onderwerp te maken hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

VanAssen
lid
lid
Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13

Bericht door VanAssen »

In het contract staat daar niets over, was in die tijd nog niet relevant.
RCI kan naar mijn "inzicht" ook nog niets over roepen.
Dus het zal afhangen wat mogelijk eind komende week wordt aangekondigd over een eventuele upgrade wissel in bestaande Zoe's.
Hoop dat het niet tegenvalt.
Technisch mogelijk en optie is er dan gaat hij er bij ons zeker eronder.
Eind komende week toch voor een grote beurt, kijk wat er bij de dealer dan ook bekend is.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur
Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39

Bericht door Hachy »

Toen ik in Maart mijn Q210 aanschafte kreeg ik van de dealer juist het advies om niet een te lang huurcontract af te sluiten ivm de upgrade die er in 2016 aan zat te komen. Ik heb dus een duurder jaarcontract om die reden. Verwacht dus wel e.e.a. Van Renault op dat vlak.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Wytze
Lid
Lid

Bericht door Wytze »

Toen ik in Maart mijn Q210 aanschafte kreeg ik van de dealer juist het advies om niet een te lang huurcontract af te sluiten ivm de upgrade die er in 2016 aan zat te komen. Ik heb dus een duurder jaarcontract om die reden. Verwacht dus wel e.e.a. Van Renault op dat vlak.
Wat gebeurt er eigenlijk met je huurcontract, of wat staat er over in, als je een auto bij een huurcontract van 3 jaar na 1 jaar verkoopt?
Is het contract ergens online in te zien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25

Bericht door OlafH »

Als de nieuwe eigenaar het contract overneemt, ook met minder of meer kilometers is er niks aan de hand. Dat meen ik althans me te herinneren toen ik bij aanschaf het contract heb doorgenomen. Anders had ik vast geen 3 jaar gedaan.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BartKers
Lid
Lid

Bericht door BartKers »

@Wytze Je mag m'n contract zien, maar daar staat niets bijzonders in. Ik wou het gewoon gevraagd hebben... Mocht het anders blijken te werken, dan ga ik daar graag over zeuren.
Ik denk trouwens dat het qua marketing slim van Renault zou zijn om iedereen een eventuele upgrade aan te bieden. Zodat de buitenwereld de Renault Zoe identificeert met veel range en top ondersteuning vanuit Renault.

@OlafH, klopt. Of je dan wel of niet aan het einde van je contract zit maakt niet uit. Heb ik expliciet naar gevraagd. Je moet een koper dan wel dat overdrachtsformulier laten ondertekenen (artikel 6.2.7).
Zoe Intense Q210 (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25

Bericht door OlafH »

Dat was het ja, die heb ik ook nog liggen [THUMBS UP SIGN]
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 06 okt 2021 20:09

Bericht door cosmiccarbon »

Ik heb vandaag de auto weggebracht en zeer expliciet om een nieuwe laadunit gevraagd :-)

Daar heb ik direct de vraag bij gesteld om, als ze toch met Renault Nederland in gesprek zijn, Renault Nederland met duidelijkheid over de batterij upgrade te laten komen - dit omdat mijn SOH al op 81% zit.
De mail die Renault eerder uitgestuurd heeft impliceert dat uitwisselen technisch kan, als Renault het wil. Als Renault er dan nadrukkelijk voor kiest het niet mogelijk te maken zijn ze mij, als particuliere Zoe rijder, wat mij betreft een uitleg verplicht, en zal ik ze zeker vragen hoe ze dit voor mij specifiek op willen lossen (hoge inruil, ik noem maar wat).
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Wytze
Lid
Lid

Bericht door Wytze »

Ik heb inmiddels als voorbereiding op de aanschaf van een gebruikte ZOE bij Renault NL gevraagd om het actuele contract.
Legitieme vraag lijkt me.
De aankoop van een auto is simpel.
Maar bij de Renault EV hoort er een contract bij.
Wordt vervolgd.
Zal uiteraard ook de hierboven gestelde vragen stellen nadat ik het contract heb.
Dan is er immers toch contact.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

Via onze Duitse vrienden en Google Translate:

In het Frans Forum bespreken iets heel diepzinnig: 43 kWh, nieuwe, kleinere motor, LED-verlichting en een 2-versnellingsbak voor een betere efficiëntie. Grote batterij zonder extra gewicht ingebouwd voor € 5.000.

http://bfmbusiness.bfmtv.com/entreprise ... 38324.html

De persconferentie op 29 september 2016 9:15-09:45 op de Renault-stand (hal 1) voor Renault, georganiseerd door Carlos Ghosn, CEO van Renault Group, en door Laurens van den Acker, directeur van Industrial Design.

Persconferenties zijn live te volgen op http://www.groupe.renault.com : pagina van Renault - en ook op de Facebook
http://www.facebook.com/renault

en op het Franse forum:

Vanaf begin 2014, Renault kondigt de komst van een dubbele batterijcapaciteit hetzelfde volume die uitwisselbaar zijn met de oude zou zijn. Alleen een update van de software is vereist.
Deze nieuwe batterij zal beschikbaar zijn in het begin van 2017 (a priori) Zij die hun 3-jarige huurovereenkomst van de oude batterij hebt voltooid kan het nieuws te vragen.

Nu Maar voor, alleen de aankondiging van de 44kWh batterij is gemaakt: http://www.automobile-propre.com/renaul ... autonomie/ zijn prijs, voorwaarden en tarieven van de verandering, de feitelijke beschikbaarheid, huursom ... alles is nog niet gespecificeerd. de Mondial de l'Automobile in Parijs in begin oktober moet al deze gegevens mee te nemen.

http://renault-zoe.forumpro.fr/t8808p22 ... e-a-niveau
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

Allemaal speculatie ;-) Ik durf er wel om te wedden dat de kleinere motor kleiner is dan...... de Q210. Je maakt mij niet wijs dat de welliswaar "zippy" ZOE, die toch de minst vermogende motor heeft in dit BEV segment, een nog kleinere motor krijgt. Bovendien is de huidige R240 motor zeer succesvol en wordt in grote aantallen gemaakt, ook voor anderen.

Led verlichting: about time!! Range zal ongeveer 50 meter op een lading schelen ;-)

Versnellingsbak: pure speculatie en zal zeker niet aangekondigd worden. In het artikel staat dat er wellicht gestudeerd wordt op en dat het zou kunnen dat in een later stadium. Ik studeer op het kopen van een Ferrari en het zou kunnen dat hij komt. Ik heb trouwens ook nog een mooie brug in New York te koop. :dance:

Vervanging van bestaande batterij naar wens en CCS: Ik zou er nog even niet mijn huis onder verwedden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

Hahaha :) speculatie is ook leuk toch. We gaan het zien. Oktober wordt een interessante maand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid

Bericht door Nivve »

Als het al waar is kan de 2-versnellings ook gewoon voor de sport-variant zijn en niet de standaard Zoe 2.0.

Overigens bedankt voor de info over de tijd en de site waar het te volgen is, zal het opzetten donderdag :thumb:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Het persbericht is uit. :dance: Zie: http://www.renaultforum.nl/forum/de-nie ... 23718.html

Dit onderwerp laat ik nog even open tot er duidelijkheid is of de "oude" ZOE's ook in aanmerking komen voor het nieuwe accupakket. Want dat lees ik (nog) nergens terug.
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Geweldig nieuws! De motoren zijn dezelfde gebleven, maar hebben een nieuwe naam gekregen: de R240 heet nu R90 (aantal pk ipv range), de Q210 heet nu Q90. De R90 (max. 22kW laden) krijgt 400 km NEDC range, de Q90 (kan snelladen) krijgt 370 NEDC range. Geen CCS, lijkt dus het geval.
Verder krijgt de Intens inklapbare buitenspiegels, en komt er een topmodel: de Bose met lederen bekleding en stoelverwarming. Verder is het interieur opgefrist met nieuwe en mooiere materialen, en zijn er twee nieuwe exterieurkleuren.
De vernieuwde Zoe kan nu ook met batterij worden gekocht. Verder blijft ook de oude 22kWh batterij leverbaar in een nieuwe basisversie die onder de Life komt.
Last but not least worden er nieuwe diensten aangeboden op R-Link, in de telematics toepassing en in de My ZE Services app.
Geen woord nog over upgrade opties naar de 41kWh batterij voor bestaande Zoe's maar omdat de motoren dezelfde zijn gebleven en het gewicht van de batterij ongewijzigd is, én de oude batterij ook levebaar blijft, kortom: technisch en typegoedkeuring-wise geen enkel beperking, is mijn sterke vermoeden dat het franse forum gelijk gaat krijgen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BartKers
Lid
Lid

Bericht door BartKers »

Gaaf! Ik hoop dat er vele Zoe's op de Nederlandse wegen bijkomen.
Rondom de upgrade blijft het spannend. Vooralsnog geen bericht dat het wel kan, maar ook geen bericht dat het niet kan. Zal wel één van de eerste vragen zijn die Renault dezer dagen krijgt. Zelfde grootte en gewicht is in ieder geval positief!
Zoe Intense Q210 (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door erijder »

Wow, dat is een heel erg bericht. Niets over een upgrade terwijl batterij dezelfde omvang en gewicht heeft als de huidige zoe. Het zou wel de ultieme naaierij zijn richting ons als first movers om geen upgrade aan te bieden. Zeker na alle ellende en kinderziektes die we met de wagens hebben gehad. Ik ben volgens mij niet de enige ban wie zo langzamerhand alles muv het accu pakket is vervangen.

Zonder upgrade mogelijkheid is de zoe in 1 klap bijna niets meer waard. Ik zal ook nooit, nooit, nooit meer een nieuwe renault kopen als er geen upgrade komt. Eerst je klanten een half af product verkopen en dan de waarde onderuit schoffelen door geen upgrade movelijkheid te bieden. BMW en Tesla bieden die wel. Zo houd je de auto up-to-date behoud die zijn waarde en het is ook duurzamer want over een paar jaar liggen de 22 kW's op deze manier binnen de kortste keren op de

Hoop echt dat Renault nog bij zinnen komt. Mijn batterijhuur eindigt en ik zou dus nu de grote batterij willen hurrn of kopen!
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door erijder »

En geen CSS laadoptie op de nieuwe versie?? Renault gooit de handdoek in de ring lijkt het... Bestaande klanten keihard naaien en een nieuw model leveren dat je niet behoorlijk kunt snelladen.1 of voor de R240 zelfs 2 uur aan de snellader....

Die 400 km is natuurlijk ook onhaalbaar, 300 km lijkt mij al een hele stretch aangezien de huidige versie ook maar zo'n 130 km op een lading rijdt. Is de 41 kw trouwens beschikbaar vermogen of totaal vermogen.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen