Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Gebruikersavatar

Topic author
Sordone
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Sordone »

Deze melding kan komen door het open laten van de deuren van de Zoe tijdens het laden.

Advies is om de deuren gesloten te laten tijdens de start van en gedurende het laden.
Is het laden gestart dan kan er beperkt (minder als 3-5 ? minuten tijdelijk de deuren open gedaan worden)

Treedt dit op dan kan de regelaar en begrenzer niet meer gebruikt worden. Rijden kan wel.
De workaround is om de Zoe stil te zetten en voor 6 minuten volledig af te sluiten. De sleutel gaat dan weg.

Zijn er nog andere workarounds of tips ?
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door zoe2goe »

Zie http://canze.fisch.lu/resetting-the-cha ... situation/

Nitpick: de sleutel gaat pas weg na succesvol laden (hoe kort ook), en DAT gaat pas na de "regendans" (= 6 minuten stilstand).

Het deuren dicht laten verhaal: Ik snap dat het verhaal van de dealer het tenminste enige geloofwaardigheid geeft, maar ik herken het helemaal niet (en rotzooi wat an met de deuren) en ik heb het ook eens op het Engelse forum gezet en meerdere mensen herkennen het niet. Vooralsnog is die bij mij in het mandje "ZOE Fairy Tales" (tm) gegaan. :mrgreen:
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door GertjanVB »

Ik kan er vooralsnog geen rode draad in herkennen, maar met enige regelmaat heb ik er mee te maken en dan begint idd de digitale regendans, waarbij alle potentiele oplossingen die op diverse fora verzameld zijn, ingezet worden. Vanwege het creatieve proces en het spontane karakter van de dans, is het niet altijd duidelijk wat nu de doorslag heeft gegeven.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door zoe2goe »

Kun je dat toch iets aanscherpen Gertjan? Ik bedoel, de oorzaak van een rode neus is vaak gissen, daar ben ik het volledig mee eens. Renault zegt dat de drie meest voorkomende oorzaken aardfouten, over- of undervoltage, en te sterke harmonischen zijn. Daar kun je als gebruiker weinig mee.

Het er van af komen is in mijn ervaring niet creatief en zoals beschreven in de CanZE post. Ik ben echt benieuwd of je andere (succesvolle) alternatieven in je arsenaal hebt. Ik geef toe dat mijn ervaringen met een rode neus relatief beperkt zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Nivve »

Ik open altijd mijn duur vlak na en gedurende het laden, nooit een probleem mee gehad met een foutmelding :think:
(ik open altijd na de start van het laden de deur om mijn kaart terug in de auto te leggen).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door GertjanVB »

@zoe2goe: daar heb je gelijk in. Gewoon afsluiten en 6 minuten overal afblijven. Ik vind 6 minuten heel erg lang en probeer dan toch allerhande andere opties, die zijn tot op heden niet succesvol en dan moet ik toch nog die 6 minuten overal afblijven. :mrgreen:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sordone
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Sordone »

Ik heb het nu twee keer gehad en bij beide keren was de sleutel na 6 minuten afsluiten weg. De oorzaak is voor mij ook gokken. Bij beide keren had ik de linkerdeur open EN zat de passagier in de stoel. Misschien is dat de sleutel tot de oranje sleutel.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door zoe2goe »

@GertjanVB: herkenbaar ;-)

@Sordone: Allemachtig, dat zou wel leip zijn zeg!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door BB-One »

Nope dat is het niet... Laatst zonder passagier maar wel met de deur open...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sordone
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Sordone »

Zonder passagier heb ik de melding met de deur open ook niet gekregen. Nu twee keer met passagier en dat is teveel toeval. Wees erop alert en doe je voordeel met de workaround ALS het je overkomt.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door RudyH »

Ik krijg dagelijks de rode neus en het oranje accu symbool.
Lekker laten staan, de auto probeert 3 keer de opnieuw te laden en na de 3de keer stopt het laden en komt de waarschuwing niet terug. Haal ik tijdens de waarschuwing de stekker uit de auto dan blijft de waarschuwing staan en verdwijnt pas na x km gereden te hebben te stoppen auto op slot en x aantal minuten weer verder rijden.

Het snelst is om de auto aan de stekker te laten staan en te wachten tot ie weer gaat laden en de stekker te ontkoppelen.
Daarnaast hebben we gezien dat de ZOE boven de 12 ampere 3 fase het minste storing geeft. Met de laadpaal leverancier diverse tests gedaan. (Laadpaal bij mijn vriedin op het werk) Helaas is bij ons op het werk waarschijnlijk de harmonische storing die de auto er tow aan zet om te stoppen met laden. Als de auto nu 3 keer storing heeft gehad en ik de auto handmatig weer aanzet (deur even open) wordt het laden hervat op 1 fase. En op 1 fase heeft de ZOE nergens last van. Ook thuis kan ik helaas niet 3 fase laden gezien de storingen, waardoor geen idee. 1 fase en 2fase laden gaat perfect.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sordone
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Sordone »

Dank je Rudy voor deze tests. Heel nuttig om te weten. Zo zie je maar, je moet het madammeke soms haar gang laten gaan en niet te snel ingrijpen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BartKers
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:14
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door BartKers »

Deze melding heb ik ook gehad bij een vestiging van mijn werk. Dit zit op een industrieterrein waarvan ik vermoed dat de spanningskwaliteit slecht is. De reactie van RudyH brengt me op een idee. Zou het mogelijk zijn om in z'n geval een 1fase laadkabel te gebruiken zodat de Zoe zonder ellende en meldingen goed 1-fasig kan laden (je schrijft: "op 1 fase heeft de ZOE nergens last van")? Werkt dat überhaupt (een 1-fase laadkabel op een Zoe)? Heeft iemand misschien een 1-fase laadkabel te leen om deze theorie uit te proberen? :-)
Zoe Intense Q210 (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

blauwe baby
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2016 21:43
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door blauwe baby »

Omdat in Zaandam bij de Nuon laadpalen driefasen laden niet mogelijk is hebben wij van de dealer een witte laadkabel in gebruik voor 1 fase laden. Ik gebruik hem normaal gesproken wel maar deze kan ik voor de test van de theorie uitlenen voor een week.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BartKers
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:14
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door BartKers »

Ik heb je een PB gestuurd om te kijken of we enigzins in de buurt wonen. Eventueel zou je mijn 3-fasen laadkabel dan die week mogen. Je moet wel zelf ook kunnen laden :-)
Zoe Intense Q210 (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Hachy »

Dit is wel erg toevallig. Mijn Zoe is nog maar 3 maanden oud, ik had dit soort problemen nooit, maar sinds 8 oktober lijkt dit ineens op te treden bij met name publieke 11kW laadpalen. Bij de snelladers @43kW nergens last van en ook thuis op vaste 11kW niks aan de hand. Maar bij publieke palen heb ik sindsdien erg vaak het volgende ritueel, het duurt telkens ongeveer 30 seconden:

- aansluiten
- aftasten
- enkele seconden laden
- rode neus

Na 3x dit ritueel start'ie dan soms bij de 4e keer spontaan wel, of als ik hem aan de andere kant op een ander aansluitpunt aansluit dan wel na 1 of 2 keer.

Het vreemde was dat ik 7 oktober bij een bekende 11kW laadpaal in Rotterdam stond, aansluiten - laden.
24 uur later bij dezelfde laadpaal ineens bovenstaand gedrag...

Herkennen jullie dit? Is er een software update of iets dergelijks geweest?

/update En zo ziet dat er dan uit in de mailbox. Je ziet dat hij na 9 minuten wél begint en er vervolgens ongeveer 2:30 over doet, dus wel 11 kW zou je zeggen.

Afbeeldinghttps://postimage.org/
RudyH schreef:]Ik krijg dagelijks de rode neus en het oranje accu symbool.
Lekker laten staan, de auto probeert 3 keer de opnieuw te laden en na de 3de keer stopt het laden en komt de waarschuwing niet terug. Haal ik tijdens de waarschuwing de stekker uit de auto dan blijft de waarschuwing staan en verdwijnt pas na x km gereden te hebben te stoppen auto op slot en x aantal minuten weer verder rijden.

Het snelst is om de auto aan de stekker te laten staan en te wachten tot ie weer gaat laden en de stekker te ontkoppelen.
Daarnaast hebben we gezien dat de ZOE boven de 12 ampere 3 fase het minste storing geeft. Met de laadpaal leverancier diverse tests gedaan. (Laadpaal bij mijn vriedin op het werk) Helaas is bij ons op het werk waarschijnlijk de harmonische storing die de auto er tow aan zet om te stoppen met laden. Als de auto nu 3 keer storing heeft gehad en ik de auto handmatig weer aanzet (deur even open) wordt het laden hervat op 1 fase. En op 1 fase heeft de ZOE nergens last van. Ook thuis kan ik helaas niet 3 fase laden gezien de storingen, waardoor geen idee. 1 fase en 2fase laden gaat perfect.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BartKers
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:14
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door BartKers »

Vandaag het experiment gedaan bij een laadpaal die altijd problemen oplevert. Met de 1fase laadkabel van de hybride van de buurman. En zowaar.. Zonder enig probleem geladen! Wat mij betreft bevestigd: op 1fase is de Zoe minder kieskeurig!
Zoe Intense Q210 (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door RudyH »

Hallo Hachy,

Mijn ZOE is vanaf mei diverse keren bij de Renault dealer geweest om het probleem te onderzoeken.
Heb me zelfs een dure nieuwe laadkabel aan laten smeren. (je bent op een gegeven moment moedeloos en wil alles proberen)
Conclusie van de Renault dealer was dat het laden bij hun laadpaal gewoon goed ging en er geen probleem met de auto was.

Ik had vooral thuis en bij diverse 11kw publieke palen een probleem. Het laden bij mij op het werk ging goed tot dat ze de laadpaal van 22kw naar 11 kw gebracht hadden. Op dat moment ging er een lampje bij mij branden en ben ik de link gaan leggen tussen 11 kw en hoger.

Mijn conclusie is dat ik bij een 22 kw paal en hoger geen problemen ondervind en bij laadpalen van 11kw eigenlijk niet kan laden. Thuis kan ik laden op 2 fase met 16 ampere. Is voldoende voor thuis.
Daarnaast merk ik als de auto voor >50% vol zit deze steeds op storing springt en wanneer ik bijna leeg aan kom <20% dan laad de auto wel naar 100%. Hier heb nog geen verklaring.





Bij toeval
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door RudyH »

@bartkers, Oja een 1 fase kabel is idd ook nog wel een oplossing. Hoef ik niet telkens naar de auto te wandelen en nu het steeds kouder wordt. brrrrr.
Auto kan in principe toch bijna 8 uur laden op het werk.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Hachy »

Allen bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik ben er nog niet over uit. tot datum x laadt de splinternieuwe Zoe bij alle laadpalen, dus ook publieke 11kW palen zonder problemen. Sinds 8 oktober gedraagt hij zich anders bij bepaalde publieke 11kW's.

Ik heb vanavond nog een ronde gereden langs diverse laadpalen om het probleem verder te onderzoeken. Eerst een gemeentepaal 11kW... De Zoe ging 9x proberen, gele ring, 1 seconde blauwe ring / gele ring / 1 seconde blauwe ring etc tot hij er helemaal mee stopte en dus niet ging laden.

Daarna naar een semipublic 22kW, geen probleem, toen nog een andere (oude) gemeentepaal 11kW, ook geen probleem, nog bij wat bedrijven aan de paal gehangen Een 1-fase lolo en chargepoint/reewoud 22kW geen probleem, 1x EVbox die een rode ring gaf. Beats me.

Mijn collega heeft ook een Zoé uit dezelfde batch als deze. Ik wil eigenlijk met hem samen nog een paar laadpalen proberen waar die van mij dus vreemd doet. Om echt uit te sluiten dat het aan de paal ligt.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door zoe2goe »

Ik hoor rode ringen en dat ruikt naar EV-Box. Ik weet dat diverse rijders er prima ervaringen mee hebben, maar breek mij de bek niet los.........
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door MartijnEV »

Oude (paar jaar geleden geïnstalleerde) EV-boxen gaven/geven wel eens problemen. Nieuwe (onlangs geïnstalleerde, en dat zijn de meeste) werken uitstekend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML: " title="Click to copy post’s link in HTML format" onclick="this.focus();this.select();document.execCommand('copy');" />
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sordone
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Sordone »

@Hachy Van het weekend hetzelfde verschijnsel gehad op een Rotterdam Elektrisch = Ev-box paal. Ik kreeg geen oranje sleutel in de display. Alleen aan de 11KW paal, eerst links, 9x gele ring, blauwe ring, gele ring, blauwe ring, etc. :think: Toen maar eens naar de andere connector geswitcht en daar 7x gele ring, blauwe ring, gele ring, blauwe ring en toen hield de paal het laden vast.... Resultaat dus 16 SMSjes en tig mailtjes. Bij Ev-box moet je dus heel veel geduld hebben, soms.... :cry2:
Bellen naar Rotterdam Elektrisch heb ik opgegeven want er komt zelden wat uit :fp: maar als je wilt heb ik wel een contact via PB.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Hachy »

Ik ben vandaag bij een stuk of 7 ev-box palen geweest. De eerste gaf dit gedrag, de andere zes deden het prima op verschillende snelheden. Toen ik daarna terugging naar de eerste toen werkte die plots wel.

Ik ben voor de zekerheid nog teruggereden naar de gemeentepaal die het vorige week ook niet deed. Die gaf nu weer storing dus melden maar weer. Wel prettig dat het dus kennelijk toch niet aan de auto ligt.

https://vimeo.com/189069919
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML: " title="Click to copy post’s link in HTML format" onclick="this.focus();this.select();document.execCommand('copy');" />
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sordone
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Sordone »

Het is heel herkenbaar want op dezelfde paal ging het de vorige keer direct goed. Dan ligt het niet aan onze Zoe's. Ik moet ook zeggen dat al een oudere paal is dus mogelijk zit er oude firmware in die een beetje brak is. Low cost prutspul imo. Je link krijg ik niet werkend.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Hachy »

link gefixt. Volgens mij zijn het inderdaad wel de wat oudere palen al. Ik heb nu 4 groene 11kw semi-public ev-boxen op dezelfde plek plus die ene paal uit het filmpje die ergens medio 2013 geplaatst is. Die groene boxen trouwens die gaven meteen een rode neus op het punt waar normaalgesproken het echte laden begint, (dat het ZE logo langzaam gaat knipperen)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML: " title="Click to copy post’s link in HTML format" onclick="this.focus();this.select();document.execCommand('copy');" />
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Hachy »

Vandaag gebeld met Cofely / Engie en met evbox. Blijkt dat -conform verwachting- wat oudere evboxen en wat oudere gemeente-laadpalen in Rotterdam / Gelderland met evbox inbouw apparatuur erin vaak op een te laag start ampèrage staan ingesteld. 10-12A waar de Zoe minimaal 14A wil hebben om een laadsessie op 3-fase 16A (11kW) te starten.

De oudere evboxen kunnen ze vanaf afstand met een paar klikjes 'opvoeren'. De Cofely/Gemeente palen met gekleurde ringen aan de zijkant daarvan kan het handig zijn ze te testen terwijl je erbij staat. Beide nummers zijn 24/7 te bereiken:

Cofely/Engie: 088-3692914
EVbox Support: 088-7755450

@Sordone Heb jij in Rotterdam Elektrisch / EV-box paal al aangemeld als probleem paal?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Vorige week ook een keer de melding gehad "accu laden niet mogelijk" na inpluggen in lader. Alle handelingen een paar keer over nieuw gedaan, deuren open en dicht gedaan maar nog steeds steeds niks. Balen dus!

Maar dankzij de goede tips op het forum toen maar even de "regendans" gedaan en 6 minuten gewacht opdat alle systemen uit waren en zie daar, Eureka! :clap: Alles deed het weer, laden maar en foutmelding weg :thumb:
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sordone
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Sordone »

@Hachy ik heb in het verleden al drie keer deze paal (Duindoornstraat H'sluis) laten checken en ik dacht dat het verholpen was. Ik weet niet of ik nog de moed en zin heb om dit weer aan te zwengelen. Rotterdam Elektrisch is niet echt van de feedback, trekken aan een dood paard en zo.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door zoe2goe »

Dat langzaam opstarten van de EV-Boxen is een idiote strategie. Als een aansluiting x ampere is, is ie x ampere. Het geeft niets dan gelazer. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een lader of auto "raar doet" omdat deze het door de paal toegestane vermogen gewoon afneemt (behalve als de paal lichter is afgezekerd dan de lader is ingesteld, ja, het komt voor).

Bovendien doet de ZOE ook nog eens aan softstart (het met x-honderd ampere opstarten is een "ZOE fairy tale (tm)").
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door Hachy »

Nou ja hoe het ook zij, na mijn telefoontje vanmiddag kon ik vanavond bij de 4 probleem-ev boxen ineens perfect opladen.
Volgens de kerel die ik aan de telefoon had, had hij hem nu op 14A startvermogen ingesteld.

Het loont dus wel de moeite om er een belletje aan te wagen, is mijn ervaring tot nu toe.... En 24/7 bereikbaar vind ik ook netjes.

@sordone Jammer, misschien binnenkort voor de gein weer eens testen?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Bij mijn bedrijf heb ik gekozen voor EV Box omdat ik het design erg mooi vond, we hebben dan ook 2 laadpunten van 22kW staan. In het begin waren er wat problemen met de GPRS module in de paal die zorgt voor de communicatie en weigerde een van onze Zoe's te laden. Na een bezoek van Renault Nederland en Installatiebedrijf VEB uit Almere die alle palen installeren in NL zijn de problemen nu verleden tijd en zijn we erg tevreden over de werking. De Zoe's zijn binnen het uur weer vol in de zomer, in de winter duurt het natuurlijk iets langer.

Alle Zoe rijders die in het oosten des lands moeten laden zijn van harte welkom voor een gratis 22kW laadbeurt met een gratis kop koffie, even melden bij de receptie :D Daarnaast is dag en nacht laden altijd mogelijk met een laadpas, perfect te bereiken en nooit bezet door ICE'ers.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door zoe2goe »

Helemaal top!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door OlafH »

Kan ik jullie op de kaart van de gratis laadpunten zetten tijdens openingstijden, of heb je dat liever niet?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Melding in display "Accu laden niet mogelijk"

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Ja hoor is prima, als het echt de spuigaten begint uit te lopen en er ontstaan verkeersopstoppingen door dan schakelen we wel weer een tandje terug;-)
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht