Ik heb nu 1000 km met de Megane afgelegd en voor degenen die niet mijn eerdere postings gelezen hebben: ik ben beslist geen renault liefhebber!!!
In 1997 stond ik in de Autoweek als De ware Autogek met toen meer dan 300 gehad te hebben in prive bezit; daarvan was er niet 1 Renault...zegt genoeg toch? Waarom dan nu toch een Renault? Nou, ik vind al jaren de megane cabrio het mooiste model van de cabrio`s met een stalen dak en zeker de mijne in deze mooie, aparte kleur...dan ook nog eens een diesel en super onderhouden en een goede prijs...nou, dan moest ik het maar eens proberen.
Om kort te zijn: tot nu toe beslist géén spijt!!
Toen ik hem kocht heb ik de airco laten maken en een nieuwe distributieset erop laten zetten; apk was nog erg vers.
Het rechtervoorraam deed/doet het niet dus dat moet ik nog door de verkoper laten herstellen; zit bij de koop in.
Bij de koop had hij 1 storing, namelijk de wielsensor...dat heeft hij nog steeds en dat laat ik niet repareren. Het stoort me totaal niet. Verder heb ik een 2 tal keer gehad dat ik de wagen niet uit kon zetten met de knop althans niet in 1 druk...2x drukken en dan wel. Ook 2 keer de melding dat hij de kaart niet herkent....uiteindelijk heb ik de 2e kaart gepakt die ik als reserve had en daarna geen problemen meer...bij de eerste kaart ging ook moeizaam de centrale vergrendeling in werking en dat gaat nu ook perfect...of de kaart is niet goed of de batterij, maar dat is simpel op te lossen.
Nou, ik kan nu nog niet veel meer vertellen: de wagen rijdt voortreffelijk (255777 km nu gelopen) en schakelt, remt, koppelt en stuurt als nieuw. Geen kraakjes enof rammeltjes en ook het dak werkt perfect.
Wel het vermelden waard: ik werd al gewaarschuwd dat lekkage bij de ramen en dakaansluiting meer regel dan uitzondering zijn maar BIJ DEZE MEGANE KOMT GEEN DRUPPEL BINNEN!!!! Heb toch in best hevige stormbuien gereden maar werkelijk geen druppel!!
Geen lekkages of zichtbaar olieverbruik...computer geeft ook perfect aan dat er genoeg olie in zit maar daar vertrouw ik beslist niet op: visuele controle is voor mij een must.
Binnenkort met meer kilometers update.