Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004


Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Omdat ik zelf veel baat heb gehad bij de reacties van mede gebruikers wil ik hier een review plaatsen van mijn bevindingen met mijn Megane cabrio zodat eventuele kopers van zo`n wagen misschien hier iets aan hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu 1000 km met de Megane afgelegd en voor degenen die niet mijn eerdere postings gelezen hebben: ik ben beslist geen renault liefhebber!!!

In 1997 stond ik in de Autoweek als De ware Autogek met toen meer dan 300 gehad te hebben in prive bezit; daarvan was er niet 1 Renault...zegt genoeg toch? Waarom dan nu toch een Renault? Nou, ik vind al jaren de megane cabrio het mooiste model van de cabrio`s met een stalen dak en zeker de mijne in deze mooie, aparte kleur...dan ook nog eens een diesel en super onderhouden en een goede prijs...nou, dan moest ik het maar eens proberen.

Om kort te zijn: tot nu toe beslist géén spijt!!

Toen ik hem kocht heb ik de airco laten maken en een nieuwe distributieset erop laten zetten; apk was nog erg vers.
Het rechtervoorraam deed/doet het niet dus dat moet ik nog door de verkoper laten herstellen; zit bij de koop in.

Bij de koop had hij 1 storing, namelijk de wielsensor...dat heeft hij nog steeds en dat laat ik niet repareren. Het stoort me totaal niet. Verder heb ik een 2 tal keer gehad dat ik de wagen niet uit kon zetten met de knop althans niet in 1 druk...2x drukken en dan wel. Ook 2 keer de melding dat hij de kaart niet herkent....uiteindelijk heb ik de 2e kaart gepakt die ik als reserve had en daarna geen problemen meer...bij de eerste kaart ging ook moeizaam de centrale vergrendeling in werking en dat gaat nu ook perfect...of de kaart is niet goed of de batterij, maar dat is simpel op te lossen.

Nou, ik kan nu nog niet veel meer vertellen: de wagen rijdt voortreffelijk (255777 km nu gelopen) en schakelt, remt, koppelt en stuurt als nieuw. Geen kraakjes enof rammeltjes en ook het dak werkt perfect.

Wel het vermelden waard: ik werd al gewaarschuwd dat lekkage bij de ramen en dakaansluiting meer regel dan uitzondering zijn maar BIJ DEZE MEGANE KOMT GEEN DRUPPEL BINNEN!!!! Heb toch in best hevige stormbuien gereden maar werkelijk geen druppel!!

Geen lekkages of zichtbaar olieverbruik...computer geeft ook perfect aan dat er genoeg olie in zit maar daar vertrouw ik beslist niet op: visuele controle is voor mij een must.

Binnenkort met meer kilometers update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Tuintje
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 aug 2014 19:14
Actief als: particulier
Locatie: Het Noorden des Lands

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door Tuintje »

Mooi hoor. En zeker een mooie cabrio. De kleur van je auto heet Bleu Ottoman (kleurcode TEI 45). Je wielen lijken op de steppe velgen maar dat zijn ze niet. Steppe velgen zijn van Renault. De velgen die jij eronder hebt zijn volgens mij niet origineel Renault.

Mooie bak en veel kilometerplezier!
www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Klopt, velgen zijn niet origineel Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Ff terug komen op dit model cabrio...mijn eerste met stalen dak was deze 2007 VW Eos 2.0 TDI.

Afbeelding

Toch vond ik toen de Renault al mooier maar durfde het niet aan....cabrio's hebben altijd een rode draad door mijn leven geleid. Zo heb ik nu nog o.a. een Corvette cabrio, een Porsche 911 cabrio, 2x kever cabrio Karmann waarvan 1 een project en een 76er Cadillac Eldorado cabrio...(veel meer gegevens en foto's op mijn website: www.pol-motorsport.nl) Toch grappig dat ik na zoveel weerstand nu zo enthousiast over de Renault ben!



Mooie wagens en op de corvette ná imo niet echt geschikt als dagelijkse wagen...en ik wilde beslist een diesel cabrio...na enkele Golfjes diesel cabrio mk 1 en mk 4 nu dan de Megane.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Nou, de eerste 7000 km zijn een feit.

Ja, ik ben nu een enthousiaste Renault rijder geworden. De 7000 km heb ik met zeer veel plezier afgelegd.
Geen storingen en/of mankementen?

Jawel, de melding van de wielsensor is er al vanaf het begin, waar ik me niet aan stoor en na zo`n 3000 km kreeg ik de melding "Inspuiting controleren". Dit laten uitlezen en blijkt dat er iets is met het voorgloei systeem.... zowel koud als warm starten en lopen. Eerdaags eens naar kijken, misschien een gloeibougie...melding is niet er continue.

Doordat wij een Eos cabrio hebben kan ik mooi deze Megane daarmee vergelijken. De Eos is een 2.0 liter TDI met 80.000 km op de klok....nieuw aangeschaft en absoluut niet probleemloos gebleken.

Het openen en sluiten van de Eos duurt iets langer dan de Megane; maar de constructie is ook iets complexer....wat ik erg mooi vind van de Eos is het glazen schuifdak waardoor als je niet open rijdt toch frisse wind via het dak in je wagen kan krijgen.

Problemen met het dak hebben we niet met de Eos gehad hoewel hij weleens dienst heeft geweigerd na het drukken op de knop. Opnieuw contact aan en het werkte weer...wel problemen met dakrubbers en zijrubbers. Spontaan vielen ze uit de sponningen en bleven dan ook niet meer zitten. Onder garantie verholpen.
Verder is de wagen en met name de voorbumper af fabriek zeer slecht (lees: erg dun) gespoten. Toen ik met de hoge drukreiniger op de bumper ging vlogen er stukken blanke lak af en niet veel later ook de metallic lak!!! Dit was geen garantie!! Contact gehad met de importeur en "uit coulance" werd het voor ons kostenloos opnieuw gespoten...geen beste reclame.

Iets wat erg positief opvalt aan de Eos is de torsie stijfheid met het dak open. Nagenoeg geen torsie terwijl je dat wel merkt bij de Megane...jammer want de Megane stuurt heel wat beter dan de Eos. Niet dat het storend is want ik denk dat er maar weinig mensen dit zullen opvallen maar omdat ik open rijden gewend ben in de 911 en de Corvette en dus ook in de Eos valt het mij zeer zeker wel op...

De koppeling van de Megane gaat vergeleken met de Eos een stuk soepeler en laat zich ook beter bedienen. Ook vind ik de motor van de Megane stiller, zal wel met de isolatie te maken hebben.

Olieverbruik nu na 7000 kilometer helemaal niets. Ook geen lekkage`s van vloeistoffen en ook niet van het dak enof rubbers....euh...kleine anekdote: wel een paar druppels via het raamrand rubber....deze rubbers had ik ingespoten met rubberbeschermer van Valma en ik had ook de "watergeul" bovenin ingespoten....niet slim natuurlijk want dat stoot het water af waardoor het niet meer in de afvoergeul bleef maar erover ging....goed schoongemaakt en nu geen waterdruppels meer binnen! Het leer in de wagen goed in de zon laten staan en toen met leder olie ingevet en gewreven: merkbaar soepeler geworden! Aangezien de vorige eigenaren dit waarschijnlijk niet gedaan hebben zal ik dat komende tijd nog een paar keer doen...

O ja, misschien dat er meer mensen hier met een Megane "last" van hebben: de mijne heeft standaard Xenon maar wat een belabberd zicht heb ik!!! In het donker MOET ik met de mistlichten aan rijden om iets zicht te hebben....koplamp hoogte en verstelling werkt goed; heb ik laten checken. Misschien dat de parabolen slecht zijn maar dat lijkt me op het eerst gezicht niet zo...mijn idee om dan de lampen te vervangen door nieuwe exemplaren viel al snel in het water: volgens het boekje zou je via de wielkap uitsparingen bij de lampen moeten kunnen komen....ja, als je kinderhandjes hebt wellicht maar met mijn kolenschoppen echt No Way....iemand daar een oplossing voor of moet ik de bumper verwijderen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 10
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door mechanic »

Slecht zicht met xenon is wel bekend.
Voor de lampwissel best even de bumper demonteren en de koplampen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Toch wel de bumper eraf....ok bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door Hans C »

Zoals Ejay heb ik al een hele hoop wagens gehad, al moet ik zeggen dat het de laatste 4 jaar gekalmeerd is sinds ik de Megane CC rij. Nooit zo weinig kosten gehad aan een wagen als deze. En heb Rangerover en SAAB 9-( gereden, die laatste stond meer bij de dealer dan bij mij in de garage. Bij de CC eigenlijk maar 1 niet slijtage vervanging moeten doen, linker raam mechanisme.
Over de lichtopbrengst van de xenons kan ik niet klagen, moet je eens een 9-5 rijden, die zijn pas waardeloos.
"Ontsteking controleren" is idd je gloeistiften, zijn makkelijk te vervangen met een kleine ratel en een lang potje van 10. 1 tip, als de linker vervangt, leg er een vot onder, scheelt je een nieuw potje van 10 :( :D :D , die eerste ligt beneden en kan er echt niet meer aan.
Tip 1, leer kan je onderhouden met NIVEA, wat goed is voor je eigen leer :D , is ook goed voor ander leer.
Tip 2, rubbers, een paar keer per jaar inspuiten met WD40, en voor de winter, ja, daar komt dat blauwe potje weer

Trouwens, je gaat me niet vertellen dat je geen geut water binnen krijgt als de wagen nat staat en je de deur opendoet 8)

De CC is idd een heerlijke wagen om mee te rijden en reizen.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Hoe spuit je de rubbers in? Dak half open laten en dan inspuiten?

Xenon is waardeloos in mijn wagen: de 6V koplamp van mijn oude bromfiets geeft echt veel meer licht!!

Verder zonder ook maar 1 probleem de 10.000 km aan getikt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ron2014
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 jul 2014 20:59
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ron2014 »

Gebruik voor je rubbers een rubberstick van Valma. Deze blijft beter op de rubbers zitten dan WD 40. Bij warm weer verdampt WD40 uit je rubbers.
De kap kun je een stukje openen en laten staan. Dan kun je makkelijk bij de rubbers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Zal eerdaags eens zo'n rubberstick halen, goed idee. Moet zeggen dat ik de rubbers vd andeer cabrio's idd met WD40 doe....gaat ook best.

En ja, na een hevige bui druppelt er idd wel een paar druppels water naar binnen maar dat is dan ook gelijk afgelopen. Verder beslist niet, ook niet als ik de wagen afspuit met de hogedruk reiniger!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door Hans C »

Ik heb ondertussen mijn 3e panne gehad, na de linker ruit motor en de gloeistiften :
- Sproeierpompjes zijn vernieuwd,

Koplamp sproeier had een tijd geleden al begeven, nu was die voor de ruit defect, beide maar vernieuwd, incl daelerkorting +/_ 80€

Winterbanden liggen er ook onder en ik denk dat ik op 31 okt mijn laatste cabriorit heb gemaakt.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Ook hier maar weer een update: ik vond dat ik slechte verlichting had en omdat mijn voorbumper wat blanke lak miste heb ik die eraf gehaald om dan gelijk de lampen te checken.
Ik heb standaard Xenon en nu bleek er in de rechterkoplamp een H7 lamp te zijn gezet omdat daar de balast van kapot was. Op marktplaats een complete unit gescoord voor 200 euro en ik heb weer goed werkende xenon verlichting...hoewel ik de licht-opbrengst nou niet je-van-het vind...

Verder nog steeds met koude motor de melding "inspuiting controleren", zijn de gloeibougie's. Eerdaags maar eens mee bezig want het wordt nu steeds kouder en sinds vandaag brandde mijn airbaglampje. Na opnieuw de wagen gestart te hebben is het niet meer terug gekomen.

Ik heb nu bijna 15000 km met de CC afgelegd en ja, echt een liefhebber geworden: wat een super wagen!!
Mijn maat rijdt al 10 jaar een 96er Audi A4 TDI en is door mijn enthousiasme gaan kijken naar een 2007 Clio 2 liter automaat met alle opties. Ik ben met de proefrit mee gegaan en uiteindelijk is hij tot de aanschaf overgegaan...ook hij is super tevreden met zijn karretje!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 10
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door mechanic »

Dat is vreemd,maar het verschil tussen een halogeen en xenonlamp moet meteen opvallen.
De gloeiers zijn eenvoudig te wisselen,lang dopje 10mm is wel wenselijk.
Wellicht mbt de airbag,de stekkers onder de stoel. Uitlezen geeft vaak duidelijkheid.
De 1.9tdi van die leeftijd is haast onsterfelijk en een eeg fijn blok!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door Hans C »

Dan is het geen fabrieks-xenon. Nadien ingebouwde xenon is in België verboden tenzij je ook koplampsproeiers en automatische afstelling inbouwt.

En nogmaals, leg een vod onder die holte van je linkse gloeistift.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Nee, is originele xenon, geen aftermarked. Idd die vod onder de linker had ik eerder gehoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 10
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door mechanic »

Losdraaien en met een magneetje eruit pakken gaat ook goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door Hans C »

Hou het voor de zekerheid toch maar bij die vod :D :D :D :D 8)

Zitten de ballast van xenon apart van de lamp???? Welk type Xenon zit er eigenlijk in??
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 10
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door mechanic »

Ieder zn eigen manieren [email]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

@mechanic: verschil in verlichting was ook goed te merken. De xenon gaf mooi helder licht en de H7 ietwat gelig echter de opbrengst was minimaal. Lichthoogte stond bij de H7 lamp wel goed, uiteraard werkte de automatische verstelling niet bij die koplamp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door metalpe »

255000km? Onsterfelijk blok?
Ik word blij van wat ik hier lees. Ik kocht in augustus de cc van mijn vader over. Hij is van 2006, had toen 134000km en nu al 138000.

Ik ben super tevreden en hoop dat de mijne het ook tot 250000 trekt. Ik neem hem nu standaard, zelfs vaak voor verre verplaatsingen met de kindjes. Dat komt de levensduur van onze gezinswagen alleen maar ten goede.

De cc vind ik echt zalig rijden. Ik ben er al verliefd op sinds pa hem indertijd nieuw kocht, en kon de kans om deze over te kopen echt niet laten liggen.

Zaterdag reed ik nog eventjes met het dak open. Met kinderen op de achterbank is open rijden beperkt tot de zomer, maar als ik alleen ben zijn er geen grenzen.

Ik deel jullie genot. De blauwe van dit topic vind ik qua kleur wel echt prachtig. Altijd al een zwak gehad voor felblauwe auto's...

verstuurd op een doods moment...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

De mijne, de blauwe van dit topic loopt nu al bijna tegen de 270.000 aan...still going strong. Heb hier best veel vergelijkingsmateriaal staan en moet zeggen dat de cc zich super houdt. Ook ik rijd nagenoeg altijd open....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door metalpe »

Mijn cc staat buiten. Vannacht had het voor het eerst gevroren en omdat het raam van de deur geen omlijsting heeft, was dit een klein beetje aan het rubber vastgevroren. (De verticale kant)
Helpt vaseline, of wd40 of.... hier tegen?

verstuurd op een doods moment...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Vaseline alleen de zuurvrije!! Wd40 helpt daar wel iets tegen maar niet voldoende...beter is bij bv Halfords of Brezan een rubberstick voor te halen.

He, maar als je zo weinig kilometers maakt, waarom kies je dan voor een CC diesel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door metalpe »

4000km op dik 2 maanden is toch al redelijk. Maar dat terzijde, ik heb een diesel genomen omdat de situatie zich daartoe leende.

Ik had als 2e auto een benzine. Mijn ouders kochten deze cc in 2006 splinternieuw. Ik leende hem regelmatig omdat ik echt gek was op deze auto. Door omstandigheden (ziekte) is mijn moeder thuis (niet meer aan het werk dus) en kwam de vraag of ik de gekoesterde en gekende cc wilde overkopen.

Er was dus keuze tussen benzine of diesel. Daarom probeer ik de lange stukken die ik anders met onze andere diesel deed, nu regelmatig eens met deze te doen. Dan maakt deze wat meer kms en gaat de andere wat langer mee ;)

verstuurd op een doods moment...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Ja, ik maak dan iets meer kilometers maar sowieso ben ik een dieselrijder...ligt me beter dan benzine. Nu ben ik tegenstrijdig bezig want mijn andere cabrio is wel een benzine uitvoering...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb inderdaad bewust gekozen voor deze blauwe kleur en diesel. Een andere kleur had ik zeker niet gedaan want ik was een anti-renault man...het model vond ik altijd al mooi maar ja, durfde het nooit aan. Normaal koop ik een wagen tot zo'n 7000 euro binnen een half uur maar dit duurde 4 dagen. 2x proefrijden en dan ook nog test rijden in een zwarte CC 2 liter op G3 om het verschil te merken. De zwarte was het sowieso niet geworden qua kleur maar ook niet omdat het geen diesel is. Verder heb ik op de mijne alle opties en de zwarte slechts een paar...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Vandaag geprobeerd om de gloeistiften te vervangen en ik heb toch beslist veel gereedschap in de werkplaats met meerdere doppensets maar niet 1 dop 10 die ik op de gloeistift kan krijgen. Pijpsleutel lukt helaas ook niet, te kort. Waar kan ik lange dop 10 kopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door Hans C »

Gewoon in een auto-onderdelenhandel, ik heb er ongeveer 7€ voor betaald. Dopje van zo'n 5 cm lengte.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Top!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 10
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door mechanic »

Forceer het niet,als het niet makkelijk los komt even laten weken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ejay
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
Actief als: particulier

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door ejay »

Ja, ik laat het sowieso inweken met WD40.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door Hans C »

Bij mij zaten ze totaal niet vast, de nieuwe heb ik ook niet super vast gedraaid, vast met een tikje, los ging ook zo. En nu ben ik waarschijnlijk aan het zagen, maar vergeet die vod niet. :lol: :lol:

Met koffie en een peuk 1 uurtje werk zonder je te haasten
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 10
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door mechanic »

Weet de km-stand niet verder,en waar de auto vandaan komt.
Zo af en toe kwam er een auto binnen waar deze zo vast zaten dat bij de 1e poging de kop van de gloeier afbrak. Of dat een andere 'monteur' al eens een poging gedaan had en deze er al afgebroken in zat en doorgelust was naar een andere.
Das knap vervelend kan ik je zeggen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004

Bericht door Hans C »

Geluk gehad dus .....
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht