Advies voor de vlotterpen

Fuego specifieke technische vragen
Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Advies voor de vlotterpen

Bericht door Meerten Welleman »

Ik heb afgelopen vrijdag mijn blauwe Fuego opgehaald in Nieuwegein. Dat was geen plezierige ervaring. Door het langdurig stilstaan is de vlotterpen weer enigszins vast gaan zitten, waardoor de auto niet stationair kan draaien. Hij slaat dan gewoon af. Ik heb onderweg nog geprobeerd om de vlotterpen los te krijgen, door voorzichtig op de huizing te tikken, maar dat lukte niet. Het kan zijn dat ik niet op de goede plek tikte. Ik heb het al eerder meegemaakt, alleen zat ik toen in de auto met mijn voet op het gaspedaal, terwijl de wegenwacht de vlotterpen probeerde los te tikken.
Wat ook jammer was dat de monteur uit Nieuwegein het te druk heeft om mijn andere Fuego te keuren. Hij heeft er vorig jaar voor gezorgd dat zowel die Fuego als mijn Celica konden blijven rijden.

Graag een advies voor de vlotterpen.

Dank, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:16
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

vlotterpen

Bericht door Justus »

He, deze storing ken ik nog niet. Dat kan dus ook al stuk. :( Wou dat ik je kon helpen, Meerten. Heeft iemand anders een suggestie? Indien nodig ken ik bij mij in de buurt wel een geschikt apkstation (bv mijn eigen werkgever) of anders ken ik hier ook nog wel goede beunhazen . Succes!
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Silvershadow
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 mar 2007 10:15
Actief als: particulier
Locatie: Wijchen

Storing vlotterpen

Bericht door Silvershadow »

Hallo Meerten,

Ik ken je auto nog niet,maar het zal wel een type met carburateur zijn.
Misschien helpt het om een keer wat caburateur-reiniger in de carburateur te spuiten, misschien helpt dat.
Te bevragen bij de plaatselijk automaterialenhandel.
Als laatste optie, een andere carburateur er op zetten.
Mochten mij tips niet werken of niet de juiste zijn, dan sorry daar voor
Groetjes
Silvershadow

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Wanneer is de carburateur voor het laatst schoongemaakt? Is de vlotterhoogte nog wel goed?
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Janbert
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 jul 2007 12:49
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Janbert »

Het zou ook nog wel eens kunnen liggen aan de elektro-magnetische afsluiter die aan de zijkant in de carburateur zit, net vóór de choke-thermostaat. Zet de auto eens op kontakt en luister of je hem ook hoort schakelen wanneer je het stekkertje los trekt en weer vast zet.
Ook de sproeier precies aan de andere kant van de carburateur wil wel eens verstopt gaan zitten. Deze sproeier zit onder een koperen schroef en is met een brede platte schroevendraaier los te draaien.
Bekijk ook het brandstoffiltertje in de carburateur eens, deze zit bij de aansluiting van de brandstofslang. Deze is los te draaien met sleutel 14 of 15.
Als het hier niet aan ligt, kun je het beste de carburateur voorzichtig open maken en de vlotterkamer en pen schoonmaken. Vaak ligt er in de vlotterkamer een hoop rommel. En zoals gs82 al aangeeft, gelijk de vlotter-afstelling controleren (volgens mij iets van 8 / 15 mm.)
Carburateur-reiniger helpt vaak maar kort want het verwijdert niet alle rommel, en een beetje op de carburateur tikken is ook niet echt een goede blijvende oplossing.

Groeten en succes,
Janbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Voor Solex is het 11.7mm, voor Weber is het 7mm.

Maar, even terugdenkend: de motor wil niet stationair draaien, maar wél op toeren draaien? Is dan je stationair-sproeier niet verstopt of iets dergelijks? Als je vlotterpen vastzit krijgt de hele carb geen benzine meer toch?
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Problemen met de vlotterpen

Bericht door Meerten Welleman »

Bedankt voor de suggesties. Misschien haal ik er gewoon de Wegenwacht bij. Die is al twee keer komen opdraven voor die vlotterpen. De laatste keer was een half jaar geleden maar dat is natuurlijk geen oplossing. Waarschijnlijk moet de vlotterpen vernieuwd worden. Ik zal het navragen bij mijn garage.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Ben je nog wat wijzer geworden van wegenwacht of garage? Ik vind het wel een interessant probleem, het zal namelijk de eerste keer zijn dat ik hoor van een vlotterpen die versleten is. Maar waarom ook niet eigenlijk.

Nou vraag ik me overigens nog steeds af hoe die loopt als je gas geeft? Blijft ie dan wel lopen? Want dan denk ik toch nog eerder aan stationairsysteem...
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

carburateur

Bericht door mark en ivonne »

hallo
ik lees net het probleem
ik heb hier nog een complete weber 32 dara 4 liggen
mag voor een lief prijsje wel naar een liefhebber
is van een 1600 fuego past ook in een renault 17 maar mischien in nog wel meer modellen
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Weber 32 dara 4

Bericht door Meerten Welleman »

Hoi Mark en Michiel,

De vlotternaald zit waarschijnlijk vast omdat de vlotterkamer vervuild is. De Weber 32 is precies?

Groet en bedankt, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

weber

Bericht door mark en ivonne »

wat bedoel je met precies meerten???
Hoi Mark en Michiel,

De vlotternaald zit waarschijnlijk vast omdat de vlotterkamer vervuild is. De Weber 32 is precies?
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Weber 32

Bericht door Meerten Welleman »

Sorry. Ik was niet duidelijk.

Is de weber 32 een vlotternaald? Als iemand die zo kan monteren, wacht ik even met een afspraak met de garage.

Ik heb inmiddels met een keuringsstation in IJmuiden een afspraak gemaakt voor een apk. Dan weet ik in ieder geval wat er eventueel mis is met mijn lpg Fuego. Hopelijk niet al te veel, dat hij weer voor een aardig bedrag kan worden opgeknapt. Als dat niet lukt, kan het zijn dat ik 'm voor een symbolisch bedrag verkoop.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Vlotternaald nu met beeld

Bericht door Meerten Welleman »

Daar staat hij dan. Mijn blauwe Fuego. En hier is ook een foto van de vlotternaaldkamer. Ik heb geprobeerd de naald met tikken los te krijgen, ook met gasgeven, maar het wilde niet lukken. Toch maar de ANWB erbij dan, dan kan ik rustig naar de garage rijden.

Groet, Meerten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Dag Meerten,

de Weber 32 is het type carburateur. Ik heb helaas even geen boeken bij de hand en kan even niet zo visueel vaststellen welk type carburateur je nou precies hebt... Het staat vast wel ergens op de carburateur, het is óf een Weber óf een Solex (of een Zenith, maar die zijn volgens mij tamelijk zeldzaam).

Jammer dat ik dit weekend niet in NL ben, anders was ik graag even langsgekomen om een blik te werpen.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Zo te zien heb je inderdaad een Weber 32.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Weber 32 monteren

Bericht door Meerten Welleman »

We kijken wel hoe we het gaan regelen. Of ik ga er mee naar de garage. Er moeten ook nog twee mistlampen worden gemonteerd, het handschoenenkastje en de stuurkolom.

Bedankt en groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

LPG Fuego

Bericht door Meerten Welleman »

Hoi Justus,

Nog bedankt voor de tips. Ik probeer het eerst hier in de buurt op te lossen. Mocht dat allemaal niet lukken, dan kom ik jouw kant op. Dat geldt ook voor de Celica. Waarschijnlijk lekt de radiator.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Goede contacten

Bericht door Meerten Welleman »

Hallo Michiel en Justus,

Leuk om samen problemen op te lossen.

Bedankt.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:16
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

Bericht door Justus »

Ja, daar is dit forum toch voor. :P
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Waar het forum voor is...

Bericht door Meerten Welleman »

...jawel, maar mooie plannen opschrijven is één ding en elkaar helpen in de praktijk een ander ding. Ik heb het gevoel dat elkaar helpen er nu echt aan zit te komen. Maar hoe organiseer je het...

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:16
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

Bericht door Justus »

Meerten, mooie kleur heeft jouw blauwe. Er wordt door Mark een carb te koop aangeboden in een eerder toppic, kun je die niet gebruiken? Of gaat GS82 die al gebruiken voor zijn GTS? Op de foto's te zien is je carb niet helemaal fris meer, misschien mankeert er meer dan alleen de vlotter? Of heb je hem al geprobeerd te reinigen wat Silvershadow als tip gaf? Misschien kan het originele Renault werkplaatshandboek uitkomst bieden? Die kan ik wel van iemand lenen.
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

carburateur

Bericht door mark en ivonne »

volgens mij had gs 82 last van zijn waterpomp
maar mischien ook van zijn carburateur maar dat weet ik niet zeker
groet mark
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Ik heb zelf ook nog een reservecarburateur liggen, dus als Meerten die van Mark nodig mocht hebben is dat natuurlijk geen probleem.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Sorry! Celica in de problemen!

Bericht door Meerten Welleman »

Misschien kan Justus hier wat over zeggen.

Het kan zijn dat het lekt bij de sluiting van de radiator. Dat probeer ik te ontdekken. Verder ontdekte ik vandaag dat er allerlei draden los hingen voor de radiator. Zie de foto's.

Groet, Meerten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:16
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

Bericht door Justus »

Meerten, reactie gaat via pb, denk dat voor meeste Fuegorijders een Celica niet interessant genoeg is (ik bedoel hier in het forum dan, ondanks de knipoog)
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

celica

Bericht door mark en ivonne »

deze toyota is wel intressant vooral omdat hij knipoogt
maar de radiateur wil graag vervangen worden zo te zien kijk er dwars doorheen
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Nieuwe vlotterpen

Bericht door Meerten Welleman »

Nog verder geen aktie ondernomen. Wie kan en wil mij helpen. Ik zit in IJmuiden. Eventueel vraag ik de Wegenwacht erbij om de Fuego aan de praat te krijgen.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

fuego

Bericht door mark en ivonne »

hoi meerten
ik heb een andere carburateur voor je zoals justus al zei
ik woon in noord scharwoude is half uurtje rijden
beetje sleutelen en hij zal wel weer rijden
groet mark
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Ik had al geroepen dat ik ook wel eens een blik wilde werpen. Komende zaterdagmiddag ben ik in de buurt van A'dam, dus dan is IJmuiden ook wel aan te rijden. Als het dus uitkomt kan ik dus zaterdagmiddag...
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Vlotterpen

Bericht door Meerten Welleman »

Hoi Michiel,

Zal ik dan eerst de carburateur ophalen bij Mark?

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Ik weet niet of Mark zelf ook mee wil helpen, anders is het inderdaad wel handig.

Michiel
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Carburateur

Bericht door Meerten Welleman »

Hoi Michiel,

Dat idee had ik niet. Maar volgens hem is het een carweitje van niets.

Hoe laat zou je in IJmuiden kunnen zijn?

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

ophalen

Bericht door mark en ivonne »

hoi meerten en michiel
ik ben ook geen automonteur ofzo maar bij een 17 is het zo gebeurd
en ik ben vanavond thuis dus je kan hem ophalen
en zaterdagochtend is mijn vrouwtje wel thuis
groet mark
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gs82
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

De Fuego loopt weer, en het was dus niet de vlotterpen.

Ik heb het even uitgezocht, en het was het slangetje wat de gassen uit de carter en onder de kleppendeksel opnieuw het inlaatspruitstuk in leidt. Dat zat los, en in stationairloop kreeg de motor veel te veel verse lucht en dus relatief veel te weinig benzine binnen, en sloeg dus af. Nog wel even de carburateur opengeschroefd, en dat zag er allemaal prima uit. De vlotterpen werkt goed, en het reservoir was niet al te vuil. Het kon schoner, maar daar had ik geen dingen voor bij me.

Gr. Michiel
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

werk

Bericht door mark en ivonne »

dat is goed nieuws
gewoon de carter ontluchting
dat scheelt een hoop werk
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht