Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Even een paar vragen over mijn Renault Megane Scenic 2.0 16v BJ 2000, ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven?!
Op welke punten moet ik letten tijdens het vervangen van een waterpomp?
Heeft iemand enig idee waarom ik mijn kachelweerstand in de afgelopen 7 maanden, nu alweer voor de derde keer moet vervangen?
Bij de 2de keer vervangen, heb ik ook meteen de kachelmotor meegenomen. Deze zitten samen er nu voor drie maanden in en de kachelweerstand die heeft het afgelopen week weer begeven.
Hopen dat jullie mij een antwoord kunnen geven
Alvast bedankt
Waterpomp is aangedreven door de multiriem. Deze demonteren vereist dacht ik de krukaspoulie demonteren ivm boutje die er half achter zit. Hiervoor best de motor blokkeren met timing gereedschap.
De originele torx boutjes gaan vaak dol,een setje nieuwe boutjes met 6kant kop is vaak slim.
Afhankelijk van leeftijd/staat een nieuwe multiriemset. 5jaar/120k,geldt ook voor de distributieriem. De papieren pakking is imo onvoldoende,wat extra vloeibare pakking kan geen kwaad. Zorg dat alle oude pakkingresten goed weg zijn.
Is de paravan afvoer niet verstopt dat er water in de kachelmotor komt? Of een slechte stekker verbinding van de weerstand.
Bedankt voor de info over de waterpomp..
De afvoer had ik nagekeken, de 1ste keer toen de kachelweerstand ermee ophield bleek die inderdaad verstopt. Deze keer uiteraard weer gecontroleerd maar bleek dit keer niet zo te zijn. Heb wel de stekkers doorgemeten, en dat bleek prima! Kan het toevallig aan de accu liggen, want er ligt blijkbaar een 44ah accu in. Die word morgen vervangen voor een 60ah!?
Nee dat verschil van accu maakt hierin niets uit.
Er is in de stekkerverbindingen/kabels dus geen overgangsweerstand of corrosie?
De ventilatiemotor draait ook nog steeds soepel?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn Zoe geeft de bekende foutmelding 'storing elektrisch systeem'. Na het uitlezen van de auto kreeg ik foutcode DTC0463F1 - drinkwaterpomp vervangen. Ik neem aan dat hier koelwater bedoeld wordt en mijn obd2-lezer een vertaalfout bevat. De pomp is...
Het gaat om een Scenic II met 2.0 liter, 16V motor
Krukaspoelie, spanner en multiriem laten vervangen door KwikFit.
Hierna ging de auto inhouden bij gas geven (ong boven de 2500 toeren). Motor maakt dan raar geluid. Als er niet teveel gas wordt...
Ik ben bezig om mijn kachel ventilator te demonteren omdat er heel veel blad in zit,
De ventilator zit aan de bestuurderskant, en bij het weghalen van het interieur filter en huis zie ik em zitten.
Onlangs ben ik eigenaar geworden van een Renault Scenic 2011 2.0 16V CVT, benzine 1.997cc 103kW (140pk). Helaas laat de huidige radio (model 281150030R) veel te wensen over. Men claimde dat het een Bose-uitvoering was, maar dat...
Ik heb een Grand Scenic uit 2007. In het voorjaar hadden wij het alombekend Paravane probleem met waterschade onderin bij de stekker onder de bestuurderstoel en alle gevolgen van dien. Dat begon met problemen dat het vochtig in de auto was en...
Ik wil een android radio in mijn grand scenic uit 2004 plaatsen, in dat proces gelijk ee antieke Nokia aansluiting en mutebox verwijderd.
Ik ben een heel eind, maar kan nergens een ISO commector vinden, alleen deze groene (en kleine...
Als je de voorstoelen wil wisselen van een megane senic met andere kan dat wel zelfde stoelen en bouwjaar en model auto.
Of moet ik nog ergens opletten met de stekkers onder de stoel..
En hoe krijg ik de a en b en c stijlen los aan de binnenkant wil...