Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ga eens naar een andere garage. Als er door meerdere partijen aangegeven wordt dat er niks aparts gehoord wordt dan zal dat ook zo zijn.
Op de gok onderdelen vervangen is kostbaar.
Deze namiddag een poging gedaan om de distributieriem te vervangen.
Het is helaas bij een poging gebleven ,ik kon de krukasbout niet loskrijgen.
Eerst iemand laten remmen,lukte niet.
Dan een metalen staaf naar grond en vastzetten met 2 wielbouten.Motor draait nog!
Helaas ,goed gezocht,maar nergens een opening met zicht op vliegwiel te vinden.
Gelukkig het koelwater nog niet afgelaten ,de boel snel weer gemonteerd.
Krukas tegen pin gezet,echter de nokkenaspin kreeg ik er niet in,moest daarvoor nog iets verder draaien.
Is een verstelbaar nokkenastandwiel,maar de 3 boutjes zaten dan ook nog op het einde van de groef!
Dus in feite staat de motor niet perfect op tijd,toch?
Ik wou de riem wisselen omdat er geen bewijs was dat ie ooit al eens vervangen was.
Maar kan het dat de riem af fabriek niet perfect staat,lijkt me raar......
Deze bout zit ook bijzonder goed vast,afhankelijk m12/m14..
Lucht slagmoersleutel zou wel ideaal zijn.
Hoe die boutjes zitten maakt niet uit,als de riem merktekens maar overeen komen met die op het nokkenastandwiel.
Als de timing niet zou kloppen draait de motor echt belabberd.
De bdp sensor zit dacht ik net niet op starterkrans,die eruit en wellucht heb je dan ruimte.
Maar voordat je de krukas losdraaid is het aan te rade de nokkenas blokkeerpin er in te doen.
Slagmoersleutel blijft beste oplossing.
nokkenas blokkeerpin kreeg ik er onmogelijk in ,dus timing niet perfect,mss verklaart dat het getik
Hoeveel Nm moet een slagmoersleutel minimaal hebben ?
Bij een oude hyundai bestelfrikandel eens met dit bijltje gehakt,met slagmoersleutel lukte het ook niet. Brandstoftoevoer onklaar gemaakt,dop met lange pijp erop tot op de grond,en starten. Niet de mooiste oplossing,in dat geval wel de enige.
Staat me bij dat de krukas op 400nm vastzat..
vandaag de distributie vernieuwd .
Blokkeerpen nokkenas kan er nu wel in als de krukas tegen de pen zit.Weet ik ook waarom ik water moest bijvullen,lek aan de waterpomp.
Morgen vers koelwater erop.
Laatste weken tijdens het rijden raar geluid,alsof de dynamo kapot is.
Bij koude start eerst wat getik,na enkele seconden gaat dit weg maar motor klinkt "metaalachtig".
Op de poelie/as van de dieselpomp zit er wel wat speling ,deze zal toch niet kapot zijn.Kan die pomp tikken?
Bij optrekken met koude motor klinkt motor normaal,warm heb je dat rare geluid.
Sowieso maakt de motor veel te veel lawaai
Wou dit weekend de verstuivers bekijken ,mss uiteenvijzen en reinigen ,mss dat er 1 niet goed vernevelt......
Kan ik dit horen met een schroevendraaier of er 1 slecht is?
De dieselpomp poulie heeft vrijwel altijd lichte speling,niet heel ernstig.
Er is weinig tot geen isolatie in de motorruimte,dus maakt de motor zoiezo wat geluid wat in de cabine te horen is.
Een slechte verstuiver is inderdaad te horen,maar een retourtest is wat nauwkeuriger.
En zuinigrijder? Ben benieuwd hoe het je verder is vergaan. Typisch genoeg omschrijf je min of meer hetzelfde wat ik met mijn Clio ervaar voor wat betreft rol c.q. bijgeluiden. Ik ben in het bezit van een 2004 dci. Misschien na jaren gebruik voertuig specifiek qua leeftijd?
In december naar de garage geweest.Op de brug,gewrikt en gewrongen met staaf:niks los.
Ik zeg rij er eens mee.Gewoon in eerste laten rijden en je hoort een rammel.Hetzefde in achteruit: gerammel is veel erger.
Ze zeggen:er zit iets los/versleten ,maar wat precies is moeilijk te zeggen.
Zonder schokken vertrekken is er ook niet bij ;nieuwe koppeling nog niet geplaatst wegens kou.
Bij vertrekken in 1 lijkt het of je de uitlaat hoor bewegen tot achter,maar middensteun motor is goed....
De R steun heeft olie in zich en kan doorzakken, raakt de plastik kap ervan de onderkant niet ?
2° die distributie heeft een rol met tanden en zit niet in de set ,moet je apart bestellen .
De onderste steun is de juiste soort ?
Die onder de batt bak kan stuk zijn door te hoog takelen of opkrikken omdat de R steun eraf moest voor werk aldaar.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Dag, vandaag de paravan verwijderd om het luchtfilter te vervangen. Eigenlijk gaat dit veel makkelijker dan bij de scenic2 :)
Maar wat is die paravan voor slappe natte lap! Ik heb gelukkig nog geen klachten van lekkage en weet ondertussen al dat er...
Ik rij al een paar jaar met tevredenheid in mijn Lodgy. De laatste maanden valt mij iets op. De Lodgy heeft 230.000 gelopen. Laatst is bij onderhoud de distributieriem, waterpomp vervangen plus nieuwe remschijven en blokken. Het probleem was...
Mijn naam is Steven en ik heb een renault megane 1.5dci uit 2010.
Misschien een domme vraag maar ik kom er zelf niet uit.
Ik heb een storing op de turbodruk. Bij nader onderzoek blijken er bij gas geven uitlaatgassen te ontsnappen onder dit...
Vorige maand een Clio2 gekocht.
Multiriem piepte bij koude motor. Spanrol , omkeerrol en dynamo leken ok. Riem lijkt ook niet oud.
Echter bleef piepen.
Dan maar geprobeerd om hem wat strakker te zetten.
Gedaan met piepen, maar nu bromt de motor...
Dit gaat over een Renault scenic III, 1.5dci, diesel van2015
Deze maand groot onderhoud gedaan.
1 week later tijdens het rijden storing, stop, risico op motorschade. Na 5 minuten stilstaan, kon ik zonder probleem verder rijden.