Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wellicht in de verkeerde rubriek geplaatst maar ik geef het een kans..
De antenne van onze Renault Megane III 2009 is in principe niets mis mee, maar ik zou hem graag vervangen voor een minder lang model, is dit mogelijk? Zoja, waar kan ik kijken of is het mogelijk te bestellen?
Volgens mij zit er puur radio ontvangst in en meer niet!? De huidige antenne is op schroefdraad.
Bedankt voor je antwoord maar dan zal ik wat specifieker zijn.. is het dus mogelijk om in feite ieder model antenne erop te zetten? Of zijn er dingen waarop ik moet letten en dus niet iedere antenne (online) kan kopen?
Als de schroefdraad hetzelfde is zou dat goed moeten gaan. Wel loop je het risico dat een kortere antenne een iets mindere radio ontvangst geeft. In gebieden met een sterk signaal zal het nog wel meevallen, maar in gebieden met een zwak radio signaal vangt zo'n korte spriet net wat minder op. je weet zelf waarschijnlijk wel of je in een goed radiogebied rijdt of in een zwak gebied. Ik heb op mijn vaste woonwerk route bijvoorbeeld 1 punt waar de radio altijd de ontvangst verliest en dan gaat zoeken.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
je kunt het al uitproberen door eens een paar dagen zonder antenne (gewoon eraf schroeven) te rijden, dan merk je het verschil. In een sterk radiogebied zal je dan nog gewoon kunnen luisteren, maar in een zwak gebied totaal niet.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Onze antennespriet is er al een jaar af,afgebroken,voor die paar dagen per jaar (top2000) dat er in de auto gebruik van gemaakt wordt werkt dat prima.
Er zit wel wat kwaliteitsverschil in de sprieten,goedkoop wil echter niet perse minder zeggen.
Ga het allemaal eens proberen. Vraag me wel dan af: stel ik schroef hem eraf dan ziet het uiteinde er niet echt mooi uit? Kan daar een haaienvin niet op voor de afwerking?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een Renault Megane Coupe uit 2009. Deze heeft een Carminat navigatie systeem zonder Tomtom.
De radio heeft een ingebouwde cd wisselaar en bediening in middenconsole. Bluetooth is aanwezig, maar enkel voor bellen.
Nieuw op dit forum, heb aan mn eigen auto merk forum altijd veel gehad. Nu hier beland omdat mijn moeder op haar Captur uit 2015 een kapotte / afgebroken antenne. Dermate afgebroken dat resten erin zitten en ik de nieuwe antenne er...
Hallo,
Mijn Renault Scenic II 1.6 benzine automaat van 2009, heeft een parkeerrem defect melding op het dashboard. Auto is een tijdje weinig gebruikt en heeft 2 maanden helemaal stil gestaan. Daarna starte de auto wel maar sloeg net niet aan. Na...
Nadat mijn vorige phii 3.5 v6 2006 in Oostenrijk is overleden met 280dk kruipt het bloed waar het niet gaan kan.
ik heb er een zien staan die wordt aangeboden met 266dkm uit 2009. geen grande maar een normale.
Ik wil achteruitrij sensoren plaatsen in de achterbumper van mijn renault twingo bj 2009.
Hoe kan ik deze bumper demonteren maw hoeveel bevestigingspunten zijn er en waar zitten ze?
Alvast bedankt
Audio is voor mij een redelijk onbekend terrein. De radio staat meestal aan en dan vind ik het verder wel best. Viel in de Megane op dat het niet best klonk. Speaker in de voordeuren bleken redelijk vergaan dus maar wat besteld....