Espace V eigenaars met caravan?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 08 dec 2019 15:37
- Actief als: particulier
Espace V eigenaars met caravan?
Zijn hier mensen die hun nieuwe Espace gebruiken voor de sleurhut?
En hoe doet ie het? Zakt ie hard door op de achterveren bij zware belading?
Wij zijn aan het kijken om een Bürstner van 1400kg te gaan trekken met onze 200pk benzine. Hopelijk koppel genoeg.
Moet wel zeggen dat ik er een goed oog in heb, onlangs een remorque bouwafval van een ton gaan wegdoen naar het containerpark en ik voelde amper dat ie er achter hing. Automaat deed dat prima!
En hoe doet ie het? Zakt ie hard door op de achterveren bij zware belading?
Wij zijn aan het kijken om een Bürstner van 1400kg te gaan trekken met onze 200pk benzine. Hopelijk koppel genoeg.
Moet wel zeggen dat ik er een goed oog in heb, onlangs een remorque bouwafval van een ton gaan wegdoen naar het containerpark en ik voelde amper dat ie er achter hing. Automaat deed dat prima!
2016 Renault Espace Initiale Paris TCe200 EDC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 17 feb 2022 14:25
Re: Espace V eigenaars met caravan?
Ik heb er tot nog toe alleen een zware aanhanger achter gehad (1200 kilo beladen) en dat gaat prima (dci 160). De benzine kan dat natuurlijk ook prima.
De achterkant zakt iets in maar niet dramatisch alles je hem goed belaadt wat betreft kogeldruk.
Wanneer ik met een zware caravan lange ritten zou maken zou ik er wel hulpveren bij laten plaatsen, maakt de combinatie net even stabieler.
De achterkant zakt iets in maar niet dramatisch alles je hem goed belaadt wat betreft kogeldruk.
Wanneer ik met een zware caravan lange ritten zou maken zou ik er wel hulpveren bij laten plaatsen, maakt de combinatie net even stabieler.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hulpveren, gaat dat met die adaptieve ophanging van de Espace?
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Contacteer:
Geen flauw idee of je koppel genoeg hebt, hoeveel Nm heeft die dan?Tomski schreef:... met onze 200pk benzine. Hopelijk koppel genoeg.
Want pk's is iets heel anders dan koppel. Koppel komt vaak los in de lagere toeren, en daar moet je je aan houden wil je optimaal kunnen trekken.
Dus als je een koppel hebt van 180Nm en een vermogen van 200Pk, waarbij het koppel maximaal is bij 3200 toeren en het vermogen (Pk) bij 5200 toeren, dan moet je dus je motor rond de 3200 toeren houden om gebruik te maken van de volledige trekkracht van de auto.
Een automaat met een trekhaak; heb destijd met de R25 geleerd dat je het beste kon wegrijden in zijn 3, en later wel mocht opschakelen naar D(=4), maar er beter niet mee wegreed in zijn D-stand.
Nu zijn de automaten van Renault ondertussen (hopelijk) wel beter op geworden, maar dat was destijds het advies.
Adaptieve ophanging? Zo van die 'sportstand == stugger' etc?Tomski schreef:Hulpveren, gaat dat met die adaptieve ophanging van de Espace?
Dan zou ik geen hulpveren plaatsen, af alleen tijdens de vakantie, neem tenminste aan dat je met zo'n caravan niet in de sportstand gaat rijden.
Of bedoel je 'luchtveren' zodat de wagen steeds dezelfde hoogte heeft ondanks belading, geloof dat je dan niet echt hulpveren nodig zal hebben.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
Topic author - Lid
260Nm bij 2500 rpm heeft de onze.
Ophanging is idd zo een comfort/sport ding
Ophanging is idd zo een comfort/sport ding
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 26 jun 2017 09:56
Wij hebbben een Espace V diesel en zijn met een Hobby 650 van 1950 kilo naar de Pyreneeën gereden. Het vermogen van 160 pk is niet super, zeker vergeleken met mijn vorige auto die 65 pk meer had.. Verder gaat het prima. Adaptive cruisecontrol is echt heel lekker met de sleurhut. Afstand maximaal en lekker ontspannen achter een vrachtwagen gaan hangen.
Een caravan van 1400 kilo moet een probleem zijn, zeker niet als je het rustig aan doet en niet perse 100+ over de tolweg wil vlammen..
(De auto rijden we met de sleurhut altijd in "sport" met de besturing op comfort, toch net wat strakker en dus minder deinend dan in neutraal of comfort en de toeren worden net wat hoger gehouden)
Een caravan van 1400 kilo moet een probleem zijn, zeker niet als je het rustig aan doet en niet perse 100+ over de tolweg wil vlammen..
(De auto rijden we met de sleurhut altijd in "sport" met de besturing op comfort, toch net wat strakker en dus minder deinend dan in neutraal of comfort en de toeren worden net wat hoger gehouden)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Problemen automatische versnellingsbak met caravan
door Vertrokken - 46088 » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen van de Captur 2 - 4 Reacties
- 837 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46088
-
-
- 0 Reacties
- 107 Weergaves
-
Laatste bericht door mojitoke
-
- 4 Reacties
- 529 Weergaves