Cruise Control / Snelheidsregelaar "probleem'???

Plaats reactie

Topic author
evertk
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Cruise Control / Snelheidsregelaar "probleem'???

Bericht door evertk »

Hallo,

Sinds enkele dagen (afgelopen vrijdag) hebben wij een Renault Espace 2.0T. Hij rijdt echt super maar op de snelweg ondervinden we steeds een probleempje wanneer we de snelheidsregelaar gebruiken en de manual helpt ons niet verder. Ook op het forum hier hebben we gezocht maar geen oplossing gevonden dus we proberen het nu even door het even hier te schetsen. Wie weet herkent iemand het en weet het antwoord...

Wanneer we de snelheidsregelaar (aanwezig met een schakelaar bij onze pook van de automatische versnelling) aanzetten licht het symbool daarvoor met het groene pijltje op. Daarna drukken we op de + van het stuur als we de gewenste snelheid hebben en dan rijdt het allemaal zoals te verwachten is.

Echter... als we even remmen en niet binnen enkele minuten weer op de + drukken, verdwijnt de ingestelde snelheid uit beeld en komt er KM/H --.- in beeld. Wat we dan ook doen... de snelheidsregelaar werkt niet meer totdat we de versnelling in de P-stand hebben gezet. Daarna werkt het weer goed totdat we dus weer geremd hebben etc. etc.

Gebruiken we de snelheidsregelaar met de + en - en ook met remmen tussendoor maar snel weer activeren dan blijft alles wel werken. Maar het lijkt mij niet goed dat als KM/H --/- in beeld is je gewoonweg niets meer kunt activeren totdat je in de P-stand bent geweest?

Ik hoop dat iemand weet wat dit veroorzaakt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier

Bericht door Rossy »

Hmm, een heel vreemde storing dit.
Die ken ik ook niet.
Ik denk dat er niets anders op zit dan bij een dealer te informeren.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 10 mei 2025 13:49

Bericht door Valkenet »

Goedendag,

Zoals u verteld zou het ook moeten werken, maar als u op het stuur aan de rechterzijde op P drukt gaat de cruise control terug naar zijn laatst ingestelde snelhied.
Ten minste zo werkt het bij mijn Laguna en Avantime.

Mogelijk geeft de computer een foutmelding zodat ze bij Renault kunnen kijken waar het hem in zit.

Gr Martin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen