Talisman Kinderziektes


Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jumpman »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

jefb schreef:@frankko: in gebreke stellen als problemen niet opgelost raken (of je verlies gewoon nemen en verder gaan, want als je er van wakker gaat liggen, kan je hem beter met verlies verkopen; ooit zelf gedaan met een nieuwe ML280, na 3 maand met bakken verlies verkocht, maar had terug gemoedsrust, nadien nooit nog Mercedes gekocht!)

@jumpman: bedoelen jullie boventapijtjes of het vast tapijt? 9000km is belachelijk, heb nog een BMW E60 waar nog steeds de originele vloermatten (boventapijtjes) in liggen, ondertussen al 240000km en nog lang niet versleten (net als de rest van de auto trouwens, maar jammer genoeg zit de nieuwe G31 iets boven mijn budget en is de Talisman echt wel een mooie wagen, zeker aan de buitenkant).

@jefb: bij mij is het gewoon in de mat, waar je met je hakken van je schoenen rust. Ben er bijna doorheen. Nu heb ik al wel 32.000km gereden, maar dan nog moet het niet kunnen.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Inderdaad de plek waar de hak staat. Verkopen gaat niet want is lease. Ga net zo lang door totdat de problemen opgelost zijn. Er zijn tevreden talisman rijders die mijn problemen niet hebben dus het kan wel.

Slaap er geen minuut minder om maar iedere keer weer een probleem is wel om moedeloos van te worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Ik zit met wat kraakjes vooral achteraan in de kofferbak. Als ik het bagagescherm inrol dan is het zi goed als weg. Nog iemand last van dit? Kraakjes?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Sinds 2 weken een schurend geluid bij het verdraaien van het stuur, komt dit bekend voor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Opgelost stugrubber door de kou, gesmeerd nu stil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

edgarengel
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2016 16:51
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door edgarengel »

...helaas moest ik vanmorgen mijn Talisman Estate, na ruim een maand en slechts 2500km weer teruggeven aan de dealer ter reparatie. Vorige week hoorde/voelde ik de automaat slippen (knarsen) bij de overgang naar de 2e, 4e en 6e versnelling. Vanmorgen kwam de automaat niet verder dan de 1e versnelling en bleef hangen. Erg spijtig aangezien ik als EX Audi-rijder al helemaal verknocht ben geworden aan m'n prachtige Talisman! De dealer kon mij niks toelichten over mijn problemen. "Je bent de eerste! Dit gaan we uitzoeken..." Iemand al via-via ervaringen hiermee? Pure nieuwsgierigheid...
Renault Talisman Estate
TCe 150 EDC Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jumpman »

Heb vanochtend mijn Talisman weer mogen inleveren bij de dealer. Tijdens de 30k beurt was er een olielekkage gevonden aan het blok. Ze gaan het oplossen. Morgen hopelijk weer ophalen. Rijd nu in een nwe. Scenic 1.5dci EDC, lekkere auto maar geen Talisman.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



marcvdw
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 27
Lid geworden op: 31 jan 2016 13:46
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door marcvdw »

edgarengel schreef:...helaas moest ik vanmorgen mijn Talisman Estate, na ruim een maand en slechts 2500km weer teruggeven aan de dealer ter reparatie. Vorige week hoorde/voelde ik de automaat slippen (knarsen) bij de overgang naar de 2e, 4e en 6e versnelling. Vanmorgen kwam de automaat niet verder dan de 1e versnelling en bleef hangen. Erg spijtig aangezien ik als EX Audi-rijder al helemaal verknocht ben geworden aan m'n prachtige Talisman! De dealer kon mij niks toelichten over mijn problemen. "Je bent de eerste! Dit gaan we uitzoeken..." Iemand al via-via ervaringen hiermee? Pure nieuwsgierigheid...
Mijn EDC legt ook de versnellingen 2, 4 en 6 moeilijker in, waarbij de auto duidelijk kortstondig inhoudt, hetgeen bij de andere versnellingen veel soepeler verloopt.
Talisman 200 EDC Intens Gris Cassiopee sinds mei 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PvL
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PvL »

Jumpman schreef:
Frankko schreef:En ik heb probleem 13 of 14 te pakken. Heb geen digitale radio meer en een rare toon om de 3 minuten. Het houdt maar niet op met dat ding. Veruit de allerslechtste auto die ik ooit gehad heb. Tevens al een gat in de Vloermat bij 9300km

Wat een miskoop....




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zo dat klinkt idd echt niet goed.
Moet zeggen dat ik ook al een behoorlijke slijtplek heb in mijn vloermat. In de vloermat van mijn Volvo was na ruim 180.000km nog nauwelijks iets te zien van slijtage.
Vind dat ook wel tegenvallen.
2 Volvo's V70 gereden, 1x 145000 km en de andere 185000 km. Bij allebei verschillende vloermatten versleten.
Nu maar afwachten hoe lang ze het bij mijn Talisman volhouden.
Renault Talisman Estate DCI 130 EDC Initiale Paris Cosmos Blue, Gris/Noir, panoramadak en adaptive cruise control.
Februari 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spicy
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2016 08:40
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door spicy »

PvL schreef:
2 Volvo's V70 gereden, 1x 145000 km en de andere 185000 km. Bij allebei verschillende vloermatten versleten.
Nu maar afwachten hoe lang ze het bij mijn Talisman volhouden.

Bij de V40 zat ik er na 60.000 door de vloermat.

Dit heeft meer te maken met de positie van de pedalen en de zolen van de schoenen.
Bij een gaspedaal zoals in vele Duitse auto's (die scharnieren naar beneden) heb je meer de neiging om je voer te laten rusten op de hoek van het gaspedaal. Bij "klassieke" gaspedalen (zoals in de volvo V40 en renault talisman) laat je de hiel meestal zakken en schuurt deze tegen de mat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bakicc
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:28
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door bakicc »

Ondertussen steeds vaker last van dat de talisman op slot valt als je er omheen loopt. Gaat dan pas open via knopje of 2m weglopen en weer teruglopen. Heeeeel irritant. Op de megane werkte dit haast perfect...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Marnel »

Ik heb hier last van wanneer ik voor bij de motorkap loop. Waarschijnlijk zitten er daar geen sensoren? Wanneer ik links, rechts of achter de auto sta/loop dan werkt het goed en gaat hij niet zomaar op slot.

Bij het tanken loop ik dus altijd achterlangs naar de tankdop en niet voorlangs en dan werkt het goed.
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Die van mij gaat al op slot als ik de sleutel op het dak leg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Dat is normaal dat die dicht springt als je aan de motorkap staat. Is tegen diefstal...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

@edgarengel
...helaas moest ik vanmorgen mijn Talisman Estate, na ruim een maand en slechts 2500km weer teruggeven aan de dealer ter reparatie. Vorige week hoorde/voelde ik de automaat slippen (knarsen) bij de overgang naar de 2e, 4e en 6e versnelling. Vanmorgen kwam de automaat niet verder dan de 1e versnelling en bleef hangen. Erg spijtig aangezien ik als EX Audi-rijder al helemaal verknocht ben geworden aan m'n prachtige Talisman! De dealer kon mij niks toelichten over mijn problemen. "Je bent de eerste! Dit gaan we uitzoeken..." Iemand al via-via ervaringen hiermee? Pure nieuwsgierigheid...
Renault Talisman Estate
TCe 150 EDC Intens


Hoe is de herstelling verlopen??
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daray
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2017 17:05
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door daray »

Ik heb mij zojuist aangemeld om toch ook maar wat ervaringen met mijn Talisman te delen.
Ik heb de auto sinds 07-2016 en inmiddels al ruim 40000km gereden.

Gedurende deze periode ben ik al 7 keer terug geweest bij de dealer en het is nog niet klaar. Ik heb/had de volgende "gebreken" op mijn lijstje staan:
- Kofferklep niet mooi uitgelijnd
- Krakende ophanging linksvoor (dit bleek met de montage van de veerpoot te maken te hebben)
- Gerammel (geratel) op klinkerwegen
- Soms schrapend geluid bij het sturen
- Deuren tov voorschermen ook niet mooi uitgelijnd
- Digitale radio verliest steeds verbinding

Ik ben vast nog iets vergeten.
Ik ben inmiddels al van dealer gewisseld de eerste dealer gaf me het gevoel dat ik me druk maakte om niets. Ik ben zelfs met de monteur wezen rijden en de krakende geluiden bij de ophanging waren bij iedere drempel te horen. Duidelijker kon niet. Bij het ophalen gaven ze vervolgens aan dat ze niets konden vinden en ach ja, de monteur had het ook maar één keer gehoord. Dus niet, bij iedere drempel duidelijk geluiden te horen.
Maar goed, nu bij een andere dealer en dit gaat wel heel goed. Zij zagen bij de eerste keer al gelijk dat het aan de veerpoot lag, deze opnieuw gemonteerd en toen was het klaar.
Helaas begint rechtsvoor nu ook.
Na contact met de leasemaatschappij te hebben gehad bleek dat er een mede Talisman rijder met exact dezelfde problemen te kampen had. Deze auto is naar Renault NL geweest en op basis van de bevindingen zijn er nu inmiddels nieuwe onderdelen besteld en krijg ik een seintje wanneer ik mijn auto binnen kan brengen. Wellicht zou dit een terugroepactie worden.

Ik vind het nog steeds een bijzonder mooie auto en hij rijdt ook fantastisch maar ik ben wel genezen. Ik moet nog een tijdje maar de opvolger word zeker geen Renault.
In het verleden reed ik altijd Alfa Romeo, geen nieuwe maar de klachten die ik hierboven noem deden mij direct aan mijn 10 jaar oude Alfa 156 denken.
Het is mijn eerste gloednieuwe auto, wellicht waren mijn verwachtingen hierdoor wat te hoog ingezet maar een nieuwe auto die mij direct aan mijn oude Alfa's doet denken is volgens mij niet helemaal de bedoeling.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Adventure »

Ohw dat is wel triest om te lezen, je eerste nieuwe wagen en dan veel ongemak ;-(
Gelukkig is het lease zo te lezen, hopelijk zijn je problemen snel de wereld uit en kun je verder genieten van de Talisman.
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

@daray. Indien je bij Arval zit ben ik die andere. Ik heb nl. dezelfde klachten. Staat morgen 1 week bij de de dealer. Heb nu een nieuwe Megane welke ik verrassend goed vind rijden. Alleen ook hier zitten de schermen er niet mooi in. Klaarblijkelijk vinden ze dit bij Renault niet nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Softwood
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:49
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Softwood »

Frankko schreef:@daray. Indien je bij Arval zit ben ik die andere. Ik heb nl. dezelfde klachten. Staat morgen 1 week bij de de dealer. Heb nu een nieuwe Megane welke ik verrassend goed vind rijden. Alleen ook hier zitten de schermen er niet mooi in. Klaarblijkelijk vinden ze dit bij Renault niet nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb je de talisman alweer terug?

Mijn talisman staat aanstaande dinsdag 3 weken bij de dealer... en het kon nog wel 2 weken duren...

Heb nu een leenauto, Ook bij deze talisman zie ik dezelfde bijzonderheden als bij de mijne...

Ik blijf me verbazen over de gang van zaken..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ben hem morgen 2 weken kwijt. Portieren schijnen nu goed zijn maar ze moeten wachten op een stabilisatorstang. Eigenlijk te zot voor woorden dat dit onderdeel al defect is en gewoon niet voorradig is. Voor de topsnelheid zal ie nogmaals terug moeten. Gebed zonder einde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Auto zojuist opgehaald. Linkerportier super strak rechter niet helemaal maar hier kan ik prima mee leven (valt niet op als je het niet weet). Geen afwijking in software dus top zal hetzelfde zijn en indien zo dan moest ik het melden bij Renault Nederland. Stabilisator stang is vervangen dus rammel moet ook verdwenen zijn. Merkte dit vooral met koud weer dus ik juich niet te vroeg.

Ben wel blij want hij stond gewassen en als nieuw op mij te wachten en het is toch een stuk beter als de Megane. (Welke mij positief heeft verrast).

Afbeelding

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Adventure »

Frankko schreef:Auto zojuist opgehaald.
Ben wel blij want hij stond gewassen en als nieuw op mij te wachten en het is toch een stuk beter als de Megane. (Welke mij positief heeft verrast).
Goed te lezen, blij zijn met je wagen moet heel gewoon zijn. Hopelijk blijft dat nu zo!! :thumb:
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spicy
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2016 08:40
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door spicy »

Ik heb zelf nagenoeg een "perfecte" Talisman, dus (nog?) geen kinderziektes te melden.

Er zijn wel een aantal producteigenschappen die na 1 dag rijden naar voor komen:

- Keycard... hoe steken jullie deze weg? Nu is het niet meer mogelijk deze aan een sleutelbos te hangen (en ik ben bang deze te verliezen, want dit is weer een extra los ding in mijn broekzak)

- De stop&go op de EDC springt wel heel snel aan. Op zich werkt het systeem wel perfect en zelfs na een stop&go ben ik vrij snel weg (veel sneller dan met handschakeling), maar er zijn gevallen waar je dit niet altijd wil (oa. oprijden rotondes, stop&go verkeer waar je continue slechts 1-2 seconden stopt). Work-arounds zijn natuurlijk stop&go afzetten, of rempedaal minder diep indrukken. Deze laatste is niet gemakkelijk, want er zit heel weinig ruimte tussen net remmen en remmen+stop&go.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

SVB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2016 11:08
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door SVB »

spicy schreef:Ik heb zelf nagenoeg een "perfecte" Talisman, dus (nog?) geen kinderziektes te melden.

Er zijn wel een aantal producteigenschappen die na 1 dag rijden naar voor komen:

- Keycard... hoe steken jullie deze weg? Nu is het niet meer mogelijk deze aan een sleutelbos te hangen (en ik ben bang deze te verliezen, want dit is weer een extra los ding in mijn broekzak)

- De stop&go op de EDC springt wel heel snel aan. Op zich werkt het systeem wel perfect en zelfs na een stop&go ben ik vrij snel weg (veel sneller dan met handschakeling), maar er zijn gevallen waar je dit niet altijd wil (oa. oprijden rotondes, stop&go verkeer waar je continue slechts 1-2 seconden stopt). Work-arounds zijn natuurlijk stop&go afzetten, of rempedaal minder diep indrukken. Deze laatste is niet gemakkelijk, want er zit heel weinig ruimte tussen net remmen en remmen+stop&go.
Wij hebben bij levering van onze Talisman een hoesje gekregen voor de keycard, dit hoesje kan je wel aan een sleutelbos hangen.

Het remmen zonder stop&go is even wennen, maar bij ons lukte dit vrij snel, wij kunnen de stop&go functie ondertussen controleren via het rempedaal, we rijden ondertussen wel al 1 jaar met onze Talisman.....

Veel veilige & fijne kilometers.....
Talisman Limousine Tce 200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Stop and go staat bij mij altijd uit. Besparing is miniem. ik vind het niet aangenaam en vraag me af hoe goed het is voor de mechaniek. (starter, batterij, hete turbo die niet kan koelen,...)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

SVB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2016 11:08
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door SVB »

DHL schreef:Stop and go staat bij mij altijd uit. Besparing is miniem. ik vind het niet aangenaam en vraag me af hoe goed het is voor de mechaniek. (starter, batterij, hete turbo die niet kan koelen,...)

Voor diegene die verlost willen zijn "stop&go" op ebay is er een duitse verkoper die hiervoor een oplossing aanbiedt :

http://www.benl.ebay.be/itm/23217214891 ... EBIDX%3AIT

Dit is een klein printje, dat volgens mij bij het starten van de auto telkens voor jou de stop&go knopje even "indrukt".
Ook zou er een mogelijke oplossing zijn door het contact van de motorkap te manipuleren, volgens een duits forum,
schakelt het systeem zich uit als de auto "denkt" dat de motorkap open is.....
Talisman Limousine Tce 200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2013
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nikk »

Krijg je hiermee mogelijk geen problemen daar de auto een Co2 label heeft gekregen waartoe de start / stop ( theoretisch ) heeft bijgedragen?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

nikk schreef:Krijg je hiermee mogelijk geen problemen daar de auto een Co2 label heeft gekregen waartoe de start / stop ( theoretisch ) heeft bijgedragen?
Nu heb je ook de mogelijkheid om hem uit te zetten. Zal dus niks uit maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

SVB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2016 11:08
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door SVB »

nikk schreef:Krijg je hiermee mogelijk geen problemen daar de auto een Co2 label heeft gekregen waartoe de start / stop ( theoretisch ) heeft bijgedragen?
Wie en hoe zou men dit willen controleren, het staat je toch ook vrij om bij vertrek telkens het knopje in te drukken en dan doe je net hetzelfde.
Trouwens als je wat meer "gas" geeft dan tijdens zo'n test -en dat doe je zeer snel- is de C02 uitstoot ook hoger, als je zo redeneert, zou een sportievere rijstijl dan ook niet bestraft kunnen worden??
Talisman Limousine Tce 200 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2013
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nikk »

Ja ok maar als je er mee gaat "rommelen" en de auto wordt uitgelezen is dit wellicht te zien en wordt dat anders benaderd. Was toevallig gister een discussie op het werk waar werd beweerd dat start / stop uitzetten binnenkort niet zou kunnen ivm invloed hebben op de Co2 beoordeling.

Lijkt me op zich wel logisch dat je dit systeem om technische redenen altijd moet kunnen uitzetten. Ff simple voorbeeld, auto zou maar start issues hebben, sta je elke keer.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Op d'een duur wordt het een gewoonte, staat bij mij net onder de startknop. Starten en dat ding direct uitzetten. Ben er echt niet gek van.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



spicy
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2016 08:40
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door spicy »

nikk schreef: Was toevallig gister een discussie op het werk waar werd beweerd dat start / stop uitzetten binnenkort niet zou kunnen ivm invloed hebben op de Co2 beoordeling.

Lijkt me op zich wel logisch dat je dit systeem om technische redenen altijd moet kunnen uitzetten. Ff simple voorbeeld, auto zou maar start issues hebben, sta je elke keer.

Bij een manuele bak heb je sowieso een manuele handeling nodig. Eerst de versnelling vrij zetten, dan koppeling opheffen. Dit is een handeling die je alleen doet wanneer je even stil staat (vb als het verkeerslicht net op rood springt), bij onmiddellijk vertrek (vb rotonde, aanschuiven) werk je enkel met de koppeling en springt de start/stop niet op.

Bij een automaat is alles.... "automatischer" :lol: .
Bij een citroen waarmee ik een testrit heb gedaan moest ik vrij hard op de rem trappen om de start/stop te activeren, dus is het toch nog min of meer een manuele procedure (de automaat met omvormer was ook veel trager om op de start te reageren, dus daar was een stop/start minder wenselijk). Bij de Talisman is deze zone tussen stationair en start/stop vrij klein dat ik er wat moeite mee heb om dit te "sturen" op momenten dat ik dit echt niet wil (na 1 dag wil ik best wel geloven dat dit gewoon nog wat oefening vergt om te leren in welke situaties de start/stop exact activeert).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik had me eigenlijk me voorgenomen me niet op een forum aan te melden , maar ik word gek van deze wagen.
Wat een schytbak zeg, altijd wel iets van euvels. Ik dacht dat m'n Mondeo MK4 'op' was maar in die Talisman heb ik al totaal geen vertrouwen meer.
Maar moet wel toegeven, als die het doet (en stil is) dan is het echt een fijne wagen , echt een genot om te zien.
Ik heb hier op die forum veel op te steken om dat dit kraak en rammelvrij te krijgen :) En zo toch een goede band ermee te krijgen.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Geen kraak en rammel meer na bezoek aan dealer
Af en toe wat eigenwijze rlink trekjes maar die worden steeds minder en steeds meer genieten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

berenburg schreef:Geen kraak en rammel meer na bezoek aan dealer
Af en toe wat eigenwijze rlink trekjes maar die worden steeds minder en steeds meer genieten
Met het R-link-systeem zit het wel goed nu na al die updates.
Maar mijn dealer is vermoedelijk selectief doof (of gewent) aan al die irritante rammels.
Heb jij rammelende hoofdsteunen,head-up dislay, deuren en sierlijst op de middenconsole gehad? :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Ghia schreef:
berenburg schreef:Geen kraak en rammel meer na bezoek aan dealer
Af en toe wat eigenwijze rlink trekjes maar die worden steeds minder en steeds meer genieten
Met het R-link-systeem zit het wel goed nu na al die updates.
Maar mijn dealer is vermoedelijk selectief doof (of gewent) aan al die irritante rammels.
Heb jij rammelende hoofdsteunen,head-up dislay, deuren en sierlijst op de middenconsole gehad? :P
Updates? Ik ben dan nog aan het wachten op de update die voor mij de problemen oplost.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht